beantwoord

Configuratiebestand voor Telfort Glasvezel FritzBox 7490 t.v.v. de Experiabox V8

• 29 november 2015
  • 81 reacties
  • 6334 keer bekeken

Toon het eerste bericht

81 reacties

Reputatie 8
Badge +10
Werkte het niet omdat je een foute checksum melding kreeg..?
Reputatie 8
Badge +10
en direct aangesloten op NT kastje opde muur, UTP in LAN 1 (zoals bij XS4all ook al werkte hiervoor)
Ik begrijp dan overigens ook niet dat je dan bij NLEx niet 'out of the box' een normale internetverbinding kan opzetten..?
Toen ik mijn Fritzbox aansloot werkte het internet met de standaard Telfort configuratie probleemloos, en die is inderdaad hetzelfde als die van NLEx.
Daarna ben ik de configuratie gaan aanpassen om Routed TV te krijgen.
Maar met het ingestelde Telfort profiel zou de NLEx verbinding ook direct moeten werken...
Uiteindelijk aan het proberen geslagen. Heb vanuit het hier gedeelde config bestand het eerste deel gekopieerd en geplakt in de config die ik had bewaard na een factory reset. En dan werkt de WLAN in een keer!
Dus, mocht je WLAN niet werken bij de gedeelde config, enkel het eerste (grote) deel van de FB config overnemen, en de rest laten staan.

Dank allen voor het meehelpen en meedenken.
Reputatie 8
Badge +10
Graag gedaan en fijn dat het nu werkt... 🙂
Mijn Fritzbox is direct met netwerkkabel op de NT glasgevelkast aangesloten via de LAN1 poort, alle functie werken; WLAN, (2x) routed TV, externe toegang voor alarmcentrale, etc ..
Reputatie 8
Badge +11
Super om te lezen dat het werkt. 🙂

Reageer