beantwoord

Chromecast op Telfort modem - Client isolation optie?

• 7 februari 2014
  • 12 reacties
  • 9228 keer bekeken

Hallo,

Ik probeer de Google Chromecast te installeren, echter wordt mijn netwerk niet herkend. Volgens Google komt dit doordat Client isolation (AP isolation) ingeschakeld is. Echter kan ik nergens vinden hoe ik dit zou moeten uitschakelen.

Wie kan me helpen? Ik heb de ZyXel P-2812HNU-F1

Gr,

Jan-Willem
icon

Beste antwoord door jwbierman 7 februari 2014, 15:59

Ik heb de oplossing gevonden:
 - De Chromecast ondersteunt alleen wifi kanaal 1-11 (ik had 'em op 13 staan)
 - MAC filtering moet enabled zijn 

Het werkt nu prima !
Bekijk reactie

12 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Je hebt de App voor je telefoon ook gedownload? Zonder deze werkt het niet.
Daarnaast moet de dongel in een HDMI poort en stroom krijgen via een USB kabel
Hen je op je TV het juiste HDMI kanaal gekozen?
Je hebt de App voor je telefoon ook gedownload? Zonder deze werkt het niet.
Daarnaast moet de dongel in een HDMI poort en stroom krijgen via een USB kabel
Hen je op je TV het juiste HDMI kanaal gekozen?

De dongel werkt prima en is van stroom voorzien. Om de Chromecast in te stellen heb je een applicatie nodig op je laptop. Deze doorloopt ie prima (de Chromecast geeft ook respons), maar op het moment dat ik een netwerk op moet geven herkent ie mijn thuisnetwerk niet.

Google stelt 2 eisen:
 - Netwerk moet op 2.4Ghz zitten (dat is OK met Telfort)
 - Client Isolation moet disabled zijn (geen idee hoe ik dat doe...)

Daar lijkt het probleem dus te liggen. Ik heb een andere router geprobeerd (aan mijn modem gekoppeld) en die herkent ie wel, alleen krijgt ie dan geen internetverbinding (mijn assumptie is dat dit ook tegengehouden wordt door de Telfort modem).
Reputatie 8
Badge +16
Je mag een ander modem gebruiken dan de Zyxel, wel moet je dan een aantal instellingen aanpassen en moet je even kijken of je modem geschikt is (ADSL/VDSL) Client Isolation uitschakelen gaat in de Zyxel niet lukken.
Hoe weet ik welke modem al dan niet geschik is? Ik heb ook digitale televisie, dus dit kon nog wel eens problemen opleveren vrees ik...
Reputatie 8
Badge +16
Dan kan je geen ander modem gebruiken dan het Telfort modem.
Je zou kunnen kijken naar een aparte wifi router die wel de mogelijkheid heeft om de Client isolation uit te schakelen.
Ik heb de oplossing gevonden:
 - MAC filtering moet enabled zijn 

Het werkt nu prima !
Hoi allemaal
ik heb vandaag ook een chromecast ontvangen en naief als ik was sloot ik de boel aan en loopt het vast op hetzelfde punt als hiervoor beschreven; ik krijg wel een verbinding met de router (ook de ZyXel P-2812HNU-F1), alleen de verbinding naar internet wil niet lukken.

Ik heb de tips van jwbierman opgevolgd, echter ik zie geen verschil.
1. het kanaal dat ik gebruik en gebruikte was 7; niet buiten het domein dus dat de chromecast ondersteunt.
2. Ik heb mac filtering aangezet en al m'n devices (inclusief de chromecast) in de MAC Address Filter lijst gezet, geen verschil.

Ik loop nu dus vast.

Ik heb ook al contact gezocht met de helpdesk van Telfort, die willen me echter niet verder helpen (we leveren geen ondersteuning voor alle soorten devices die je aan je netwerk kan hangen).

Heeft iemand anders nog ideeën of ervaringen??

Thanx alvast voor jullie moeite ....

Willem
UPDATE:
Hoe vaag het ook moge zijn, het werkt nu (letterlijk: opeens) wel. Ik ben even 2 uur de deur uit geweest, en de chromecast heeft het gedrag dat ik wil zien (oftewel: hij doet het).

Ik heb hier geen verklaring voor; gisterenavond en vanmorgen lukt het niet.

Ik heb nog een klein gevoel rondom de wifi signaal sterkte ... in de hoek waar mn tv en stereo etc staan, maar hier ga ik nog mee experimenteren.

Dank voor degene(n) die meedachten ...

Willem
Badge
Bij ons was de oplossing om 802.11n uit te zetten. Log in op je Zyxel, kies network settings > wireless. En stel mode select in op 802.11b/g. Opslaan en het werkte.
Dank voor alle tips. Oplossing gevonden naar aanleiding van de tip van jwbierman:

Bij mij stond het kanaal ingesteld op "automatisch". Oplossing was om het kanaal handmatig in te stellen. Het weggevallen van de chromecast wordt waarschijnlijk veroorzaakt als de router voor kanaal 12 of 13 kiest. Verklaart ook de 'willekeur' die willemkep herkent.
Hoe kan ik de AP-isolatie, ook wel clientisolatie uitschakelen?
Ik wil graag gebruik maken van een chromecast en dit lukt niet.
De voorgaande posts gelezen?
Staat je wifi op kanaal 13?

Reageer