beantwoord

Chromecast

  • 30 juni 2014
  • 5 reacties
  • 2283 keer bekeken

Zijn er ook anderen die problemen om internet verbinding te krijgen met een chromecast. Installeren ging vrij eenvoudig met i-pad; maar krijg uiteindelijk de melding dat het ding geen verbinding kan krijgen met internet: Schijnt dat je iets met de telfort modem (experia box v8) moet doen....weet iemand wat je moet doen?
icon

Beste antwoord door Tuut-Tuut 1 juli 2014, 21:17

1234
Bekijk reactie

5 reacties

is dat het modem dat je van telfort hebt gekregen ?

zet
- upnp (IGD) aan (multicasting)
- zet QoS aan
- wifi wmm QoS aan (niet echt nodig maar kan helpen met bandbreedte in algemeen)
- igmp (proxy) snooping uit
- als je mac bindings gebruikt zet het uit ( of voeg je chromecast en apple mac nummers toe om ze een vaste DHCP ip te geven)
save en reboot modem
toevoeging:

Log in op de webinterface van het modem standaard op de v8 is dat (http://192.168.2.254/)

Ga naar EXTRAS (bovenin het scherm, tabbladen)
Ga vervolgens naar USB (menu linkerkant)
Klik op File Server (menu linkerkant)
Haal het vinkje weg bij Enable File Server function
Klik op Apply (rechtsonder)
ja dat is de modem die ik van telfort heb gekregen:

Eerste reaktie snap ik niks van...waar ik dat zou moeten doen?

Tweede reaktie: Heb een wachtwoord nodig om in te loggen als ADMIN...die weet ik ook niet.
Reputatie 8
Badge +16
1234
Reputatie 3
@jaapmeilink,

Leuk je op het forum te zien! Ik ben benieuwd of het nog gelukt is om je Chromecast werkend te krijgen?

Yanick

Reageer