beantwoord

Chrome blijft hangen in "probeert een beveiligde verbinding tot stand te brengen"

Toen ik vanmorgen mijn Medion Erazer opstartte, vond ik het al vreemd dat er een soort soft reset overheen was gegaan. (oude tabbladen die ik al lang had verwijderd verschenen opeens weer in het start menu).

Toen ik echter verder wilde met mijn taken bleek dat ik Chrome en daarmee mijn hele routine niet meer kon gebruiken. Nu zijn we een hele middag aan troubleshooten verder en heb ik nog steeds geen idee wat er nou aan de hand is. De laptop heeft zelf een prima verbinding waar ik mee kan gamen. ik heb het opnieuw geinstalleerd maar nu kan ik niet eens meer in mijn account komen.

Iemand een gouden tip?
icon

Beste antwoord door Lumen Lineas 10 juli 2018, 16:46

wat ik concreet heb gedaan weet ik niet, maar via verschillende fora heb ik de cryptsvc data van automatisch naar lokaal netwerk veranderd. dit lijkt vooralsnog te hebben geholpen!

Bekijk reactie

6 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Ik heb hier iets gevonden, gaat trouwens om IE maar misschien heb je er wat aan:
https://support.microsoft.com/nl-nl/help/813444/you-cannot-log-in-to-or-connect-to-secured-web-sites-in-internet-explo

Opvallendste vind ik de 2e (datum en tijd). Ook makkelijk even te checken 🙂
wat ik concreet heb gedaan weet ik niet, maar via verschillende fora heb ik de cryptsvc data van automatisch naar lokaal netwerk veranderd. dit lijkt vooralsnog te hebben geholpen!
Reputatie 8
Badge +11
Fijn dat je dat even meldt! Misschien hebben anderen er ook wat aan.

Ik heb er overigens even naar gezocht en vond onder andere dit:
https://www.solvusoft.com/nl/files/ontbreekt-bestand-niet-vinden-fout/dll/windows/microsoft/windows-7-home-premium/cryptsvc-dll/

Misschien raadzaam om even goed op virussen te controleren.
Reputatie 3
Badge +8
Hi Lumen, fijn dat je erachter bent gekomen hoe je dit kon oplossen! Ik markeer je bericht als beste antwoord, zodat andere forum bezoekers sneller hun antwoord kunnen vinden, mochten ze tegen hetzelfde probleem aanlopen.
Reputatie 1
Al meer dan een week hetzelfde probleem, en al twee dagen alles wat overal wordt aangeraden geprobeerd. Het probleem zie ik terug in veel forums, ook internationale, vooral sinds begin juli. Uiteindelijk heb ik de betaversie van Chrome gedownload en geinstalleerd. Alles werkt nu weer perfect. Ik heb de "normale" versie verwijderd
Reputatie 3
Badge +1
Hi ppsimons, welkom op het forum! Wat fijn dat de bètaversie van Chrome bij jou de oplossing was 🙂 en ook fijn dat je deze tip met ons deelt, dankjewel daarvoor!

Reageer