Cappen van lijn

• 25 maart 2013
  • 66 reacties
  • 13342 keer bekeken

Toon het eerste bericht

66 reacties

Reputatie 3
Badge
Fritzbox is ook niet alles. Google even en je ziet de problemen. Dan zou ik liever in een ander merk investeren. Maar zo verschuif je het probleem naar de consument, terwijl Telfort er voor verantwoordelijk is. Had je dit ook goed gevonden als Philips zou zeggen over je oude DSX 7017 (of 6073); koop maar een Nokia 9302, want die kan het wel?!
Ik moet je hierin gelijk geven....Telfort levert bij hun abbo's een modem in bruikleen, dan mag je ervan uitgaan dat deze ook 100% werkt in combinatie met dit abbo..... Als er achteraf veel klachten komen van diverse aard ( WiFi signaal slecht, modem klapt eruit, accepteerd draadloos wachtwoord niet, krijg geen connectie met WiFi, etc. etc. ) dan rijst bij mij de vraag of deze modems uberhaubt wel grondig getest worden op alle functie's voordat deze bij de consument beland...... Bij het modem wat ik jarenlang terug kreeg, een Zeiksel ( Zyxell 🆒 ) deed de Qos ( Quality Of Service) functie zijn werk niet goed, hierdoor haperende telefoongesprekken bij full data-gebruik.... Na kontakt te hebben gehad met de helpdesk, werd mij doodleuk verteld dat ik dan maar niet moest downloaden en bellen tegelijk......... de oplossing van het jaar pfffffff, anyway, Heb toen zelf wat research gedaan en een Draytek 2710 Vn aangeschaft, had al goede ervaringen met Draytek, kost wel wat, maar het werkt zoals het werken moet ! Eigenlijk meer gedaan om het snel op te lossen, van die oplossingen waarmee die helpdesk toendertijd mee kwam aanzeilen koop je eigenlijk weinig voor..... plus dat die Zyxells worden voorzien van eigen firmware, hier hou ik persoonlijk al helemaal niet van, zelfde als die xperia-boxen ook zoiets, afgeschermde zooi, nee ik heb liever zelf de teugels in handen 😉 Maarja, Telfort levert een produkt waarvoor je elke maand netjes betaald en dit hoort natuurlijk storingsvrij te werken, werkt het niet zoals het moet, dan moeten ze dit gewoon netjes oplossen, simpel toch ?? 😉 Grtz, Foeps.

http://www.telfort.nl/internet/consumentenbond-modemtest/

vergeleken met alle modems van providers :)

Badge
Fritzbox is ook niet alles. Google even en je ziet de problemen. Dan zou ik liever in een ander merk investeren. Maar zo verschuif je het probleem naar de consument, terwijl Telfort er voor verantwoordelijk is. Had je dit ook goed gevonden als Philips zou zeggen over je oude DSX 7017 (of 6073); koop maar een Nokia 9302, want die kan het wel?!
Ik moet je hierin gelijk geven....Telfort levert bij hun abbo's een modem in bruikleen, dan mag je ervan uitgaan dat deze ook 100% werkt in combinatie met dit abbo..... Als er achteraf veel klachten komen van diverse aard ( WiFi signaal slecht, modem klapt eruit, accepteerd draadloos wachtwoord niet, krijg geen connectie met WiFi, etc. etc. ) dan rijst bij mij de vraag of deze modems uberhaubt wel grondig getest worden op alle functie's voordat deze bij de consument beland...... Bij het modem wat ik jarenlang terug kreeg, een Zeiksel ( Zyxell 🆒 ) deed de Qos ( Quality Of Service) functie zijn werk niet goed, hierdoor haperende telefoongesprekken bij full data-gebruik.... Na kontakt te hebben gehad met de helpdesk, werd mij doodleuk verteld dat ik dan maar niet moest downloaden en bellen tegelijk......... de oplossing van het jaar pfffffff, anyway, Heb toen zelf wat research gedaan en een Draytek 2710 Vn aangeschaft, had al goede ervaringen met Draytek, kost wel wat, maar het werkt zoals het werken moet ! Eigenlijk meer gedaan om het snel op te lossen, van die oplossingen waarmee die helpdesk toendertijd mee kwam aanzeilen koop je eigenlijk weinig voor..... plus dat die Zyxells worden voorzien van eigen firmware, hier hou ik persoonlijk al helemaal niet van, zelfde als die xperia-boxen ook zoiets, afgeschermde zooi, nee ik heb liever zelf de teugels in handen 😉 Maarja, Telfort levert een produkt waarvoor je elke maand netjes betaald en dit hoort natuurlijk storingsvrij te werken, werkt het niet zoals het moet, dan moeten ze dit gewoon netjes oplossen, simpel toch ?? 😉 Grtz, Foeps.

vergeleken met alle modems van providers :)

Zo'n test is natuurlijk wel leuk, maar lees de praktijk-ervaringen van de consumenten maar over een bepaald produkt..... dat geeft mij en anderen veel meer nuttige info 😉
Reputatie 6
Badge +7
Ja daarom hier ook 2 fritzen staan wie het erg goed doen met telfort, zowel op een adsl2+ lijn (Fritz 7270) als op een vdsl2 lijn (Fritz 7340) ik snap niet waar al die problemen van de Fritzbox vandaan komen want het is echt een Super modem.
Reputatie 8
Badge +10
ik snap niet waar al die problemen van de Fritzbox vandaan komen want het is echt een Super modem.

Dat snap ik ook niet van de ZyXEL modems, die werken hier altijd Super..! 😉
Reputatie 6
Badge +7
idd bij de meeste mensen werken die ook goed dat is inderdaad waar, en hier heb ik Fritzbox(xen) omdat ze bij Callvoip dat aanraden aangeschaft en dus voor alle instellingen ivm telefonie daarvoor dus gekozen en ben er super tevreden mee. en werkt ook erg goed met Telfort mooi meegenomen toch ?
Badge +2
Anders is upgraden naar glasvezel ook een optie. Het Telfort glasvezel is ook door de consumentenbond als beste getest.

Ongeacht provider, ADSL of Glasvezel blijft het staan dat de verbinding stabieler en beter is wanneer het modem wel aan staat. Zelfs als je daardoor een andere provider zou overwegen; daar heb je hetzelfde probleem (en die zitten ook duurder in prijs). Overigens is de kans dat je door je modem brand krijgt vrijwel nihil (maar het blijft je eigen keuze/afweging).
Badge
Anders is upgraden naar glasvezel ook een optie. Het Telfort glasvezel is ook door de consumentenbond als beste getest.

Ongeacht provider, ADSL of Glasvezel blijft het staan dat de verbinding stabieler en beter is wanneer het modem wel aan staat. Zelfs als je daardoor een andere provider zou overwegen; daar heb je hetzelfde probleem (en die zitten ook duurder in prijs). Overigens is de kans dat je door je modem brand krijgt vrijwel nihil (maar het blijft je eigen keuze/afweging).

Is net wat je wilt, als je glasvezel gaat nemen voor de HD kwaliteit, dan zou ik toch eens goed rondneuzen welke provider je kiest, bijv. KPN comprimeerd het signaal vaak op veel plaatsen. afijn
Google is your friend zou ik zeggen, doe er je voordeel mee ;-)
Buiten het feit dat je weer zo'n afgeschermd modem krijgt , waar je weer van alles moet gaan uithalen met een management switch om toch weer een bepaalde routing te creëren voor je eigen doeleinden.....
M.vr.gr Foeps
Reputatie 3
Badge
Anders is upgraden naar glasvezel ook een optie. Het Telfort glasvezel is ook door de consumentenbond als beste getest. Ongeacht provider, ADSL of Glasvezel blijft het staan dat de verbinding stabieler en beter is wanneer het modem wel aan staat. Zelfs als je daardoor een andere provider zou overwegen; daar heb je hetzelfde probleem (en die zitten ook duurder in prijs). Overigens is de kans dat je door je modem brand krijgt vrijwel nihil (maar het blijft je eigen keuze/afweging).
Is net wat je wilt, als je glasvezel gaat nemen voor de HD kwaliteit, dan zou ik toch eens goed rondneuzen welke provider je kiest, bijv. KPN comprimeerd het signaal vaak op veel plaatsen. afijn Google is your friend zou ik zeggen, doe er je voordeel mee 😉 Buiten het feit dat je weer zo'n afgeschermd modem krijgt , waar je weer van alles moet gaan uithalen met een management switch om toch weer een bepaalde routing te creëren voor je eigen doeleinden..... M.vr.gr Foeps

Afgeschermde modem ben ik ook niet zo'n fan van inderdaad echter is het voor de huis tuin en keuken internetter wel een ideale manier om ervoor te zorgen dat er minder storingen ontstaan binnen eindgebruikers domein. Voor diegene die wel alle functies wil benutten van een afgeschermd modem zijn genoeg tools en tricks in omloop gelukkig :)

Dan meteen maar even een vraag. Iemand de arcadyan v8 al open weten te breken?
Reputatie 8
Badge +10

Dat hoeft niet want die is net zo open als de andere Telfort modems.
Ik heb hier een paar maanden met de Arcadyan gestoeid en ik kan daar, wellicht op details na, alles mee wat ik ook met de ZyXEL kan.
Badge +1

:)

Neem aan dat je hardware matig bedoelt ???

PM me aub
Reputatie 8
Badge +16
@MitM:

We zijn toch geen bruikleenmodem aan het slopen hè?
Badge +1
@MitM:

We zijn toch geen bruikleenmodem aan het slopen hè?

HAHA jouw woorden toch??
Reputatie 8
Badge +17
Achter de rubberen voetjes zitten 2 gewone kruiskop schroefjes :rolleyes:
Reputatie 3
Badge

haha softwarematig uiteraard 🙂
Reputatie 8
Badge +17

haha softwarematig uiteraard :)