Cappen van lijn

  • 25 maart 2013
  • 66 reacties
  • 13342 keer bekeken

Badge
Beste Telfort,

Vandaag maar eens nagegaan welke snelheid ik heb. In het begin had ik van mijn 25/3Mbit verbinding ongeveer 14/1Mbit. Voor mij acceptabel. In januari geconstateerd dat het 10Mbit was, tot gisteren. Continu dezelfde waarden, dus gecapt! Sinds vandaag is het precies 8Mbit/776Kbit/s. Dit is 3 keer vermindering van de maximaal haalbare snelheid; onacceptabel,aangezien ik WebTV gebruik!

Spaar me jullie verhaal dat het bij mij ligt, want ik heb de connectie op de ISRA al gecheckt en deze is ok (rechtstreeks, dus zonder filter). Ook heb ik er 2 modems achter gehangen met (Zyxel P2602 en 2812) en deze doen elkaar niets. Het is wat mij betreft moedwillig gedaan door Telfort,dat staat voor mij vast.
Mochten jullie niet binnen 1 week de snelheid niet hebben opgeschroefd naar de oorspronkelijk snelheid, dan zie ik dit als contractbreuk en zal op zoek gaan naar een andere provider!

66 reacties

Reputatie 8
Badge +10
behalve dat er per abonnement maximale snelheid word ingesteld (8Mbps voor "Instap", 32Mbps voor "Standaard" en 52Mbps voor "Extra") doet Telfort niet aan "line capping".

Het is duidelijk dat er technisch iets niet in orde is, en het is aan Telfort én aan jou om alles te doen om dit probleem op te lossen.

Vanwege instabiliteit kan het wél zijn dat de DLM de snelheid terugschroeft, maar dat is alleen maar een bevestiging van het symptoom dat de lijn instabiel is.
Badge
Ik heb noodgedwongen het vorige bericht moeten maken op de WiFi verbinding van de buurvrouw (wel makkelijk, als je het ww hebt!). De P2812 had weer eens problemen met WiFi. Heb nu de 2602 erachter (nog steeds 8Mbit/776Kbit) en deze werkt wel. Dan hebben jullie ook de gegevens van IP e.d.
Reputatie 1
Badge
behalve dat er per abonnement maximale snelheid word ingesteld (8Mbps voor "Instap", 32Mbps voor "Standaard" en 52Mbps voor "Extra") doet Telfort niet aan "line capping".

Het is duidelijk dat er technisch iets niet in orde is, en het is aan Telfort én aan jou om alles te doen om dit probleem op te lossen.

Vanwege instabiliteit kan het wél zijn dat de DLM de snelheid terugschroeft, maar dat is alleen maar een bevestiging van het symptoom dat de lijn instabiel is.


Kees-Jan,

Hoe kom je erachter of de DLM (Ik neem aan dat je Dynamic Line Management) de snelheid terugschroeft? Zou namelijk ook wel eens met mijn "probleem" te maken kunnen hebben.

Jeroen
Badge
behalve dat er per abonnement maximale snelheid word ingesteld (8Mbps voor "Instap", 32Mbps voor "Standaard" en 52Mbps voor "Extra") doet Telfort niet aan "line capping".

Het is duidelijk dat er technisch iets niet in orde is, en het is aan Telfort én aan jou om alles te doen om dit probleem op te lossen.

Vanwege instabiliteit kan het wél zijn dat de DLM de snelheid terugschroeft, maar dat is alleen maar een bevestiging van het symptoom dat de lijn instabiel is.


Heb de lijn van de modem profesorisch (wel degelijkeconnectie) rechtstreeks aan de ISRA gehangen. Het moet dus buitenshuis liggen.

Hier ff de Log P2602HW-D1A:

Aangezien ik niets weet van 'het hoe en wat' wat betreft dBm op een koperlijn, graag uitleg....

noise margin upstream: 10 dBm
output power downstream: 21 dBm
attenuation upstream: 12 dBm
tone   0- 31: 00 00 00 05 58 9a aa aa aa aa aa a9 99 99 87 64
tone  32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 14 dBm
output power upstream: 12 dBm
attenuation downstream: 33 dBm
tone  32- 63: 00 00 00 00 02 44 55 67 77 88 99 9a ab bb bb bb
tone  64- 95: bb bb bb bb aa bb bb ab aa bb bb aa ba aa a2 aa
tone  96-127: aa aa aa 2a aa aa 99 99 99 99 99 99 99 99 99 09
tone 128-159: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 90 99 99 99 98
tone 160-191: 99 89 09 88 88 87 88 88 88 88 88 88 88 88 88 77
tone 192-223: 78 77 77 77 87 77 77 87 77 78 78 08 87 77 88 77
tone 224-255: 77 77 76 77 77 77 77 77 77 77 87 77 76 70 66 52
tone 256-287: 04 60 67 76 67 76 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66
tone 288-319: 66 66 60 66 66 66 66 66 66 60 06 66 06 65 56 56
tone 320-351: 55 65 05 55 55 55 45 04 04 44 43 20 02 44 44 44
tone 352-383: 44 44 33 43 33 33 33 33 22 22 23 22 00 00 02 22
tone 384-415: 20 02 22 20 02 00 00 00 00 00 00 00 22 02 00 00
tone 416-447: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 448-479: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 480-511: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
Badge
behalve dat er per abonnement maximale snelheid word ingesteld (8Mbps voor "Instap", 32Mbps voor "Standaard" en 52Mbps voor "Extra") doet Telfort niet aan "line capping".

Het is duidelijk dat er technisch iets niet in orde is, en het is aan Telfort én aan jou om alles te doen om dit probleem op te lossen.

Vanwege instabiliteit kan het wél zijn dat de DLM de snelheid terugschroeft, maar dat is alleen maar een bevestiging van het symptoom dat de lijn instabiel is.


Kees-Jan,

Hoe kom je erachter of de DLM (Ik neem aan dat je Dynamic Line Management) de snelheid terugschroeft? Zou namelijk ook wel eens met mijn "probleem" te maken kunnen hebben.

Jeroen


Ik verwacht dat in een log, alleen ik weet niet hoe ik zo'n log moet lezen. Misschien mooi om een pdf handleidig te krijgen...
Reputatie 8
Badge +16
Als aanvulling op wat Kees-Jan al schreef, als de intrainsnelheid naar beneden gezet wordt door DLM zal eerst de oorzaak hiervoor gevonden moeten worden voordat de snelheid weer toeneemt.

Hoe is het modem aangesloten op het isra-punt?
Wordt het modem regelmatig herstart?
Heb je ook last van een wegvallende verbinding?
Reputatie 8
Badge +10
Overigens is dat niet 3x vermindering van de maximaal haalbare snelheid...

Jouw aansluiting is een ADSL lijn (want anders kan je P2602 modem niet werken) en ADSL is maximaal 20Mbps, niet 25Mbps zoals dat over VDSL geleverd wordt.

Vanwege lijnlengte is waarschijnlijk (maar) 14Mbps mogelijk, zoals je al aangaf in je startpost is dat acceptabel, je "mist" dus ~6Mbps.

Ondanks dat je aangeeft dat het niet bij jouw in huis ligt, is de upload snelheid toch een aanwijzing dat er mogelijk iets niet goed zit; let wel: ik zeg niet dát het zo is, maar dat het mogelijk is...

nogmaals: je zal er sámen met Telfort uit zien te komen...
Badge
QUOTE]Als aanvulling op wat Kees-Jan al schreef, als de intrainsnelheid naar beneden gezet wordt door DLM zal eerst de oorzaak hiervoor gevonden moeten worden voordat de snelheid weer toeneemt.

Hoe is het modem aangesloten op het isra-punt?

- Rechtreeks gesoldeerd op de koperkabel. Ik ben een elektronicus, dus solderen kan ik.


Wordt het modem regelmatig herstart?

- Wat bedoel je hier mee? Elke morgen start ie automtisch op (via tijdschakelaar). Ik wens niet te slapen onder elektro smog. De P2602 heeft nog geen optie om de Wifi uit te schakelen na een bepaalde tijd en ook weer in te schakelen. P2812 heeft dit wel, maar heeft connectie problemen bij Linux en Windows tegelijk. (vraag hiervoor Henk van Telfort)

Heb je ook last van een wegvallende verbinding?

- Je doelt op het wegvallen van internet of DSL?
Internet ja, DSL blijft aanwezig, veel connection time-outs
[/quote]
Reputatie 8
Badge +16
Hoe is het modem aangesloten op het isra-punt?

- Rechtreeks gesoldeerd op de koperkabel. Ik ben een elektronicus, dus solderen kan ik.


Rechtstreeks op de koperkabel (van KPN?) solderen mag niet... het moet netjes via een isra-punt lopen.

Ik wil best geloven dat je kunt solderen maar een KPN-monteur zal hier niet vrolijk van worden.


Wordt het modem regelmatig herstart?

- Wat bedoel je hier mee? Elke morgen start ie automtisch op (via tijdschakelaar).

Dit lijkt me duidelijk iets waar DLM niet vrolijk van wordt... dus een mogelijke oorzaak.

Misschien is het een optie om een los draadloos accespoint te kopen en dat aan een schakelklok te hangen?
Reputatie 8
Badge +10
Als je het ISRApunt gesloopt hebt om je DSL kabeltje te solderen, ben je verkeerd bezig; je mág niets aan het ISRApunt wijzigen (eigendom en in het infra-domein van KPN!) behalve met een schroefverbinding of RJ11 (afhankelijk welk ISRApunt je hebt) jouw DSL kabeltje aansluiten. Ook al ben je "elektromonteur" en kan je als de beste solderen...

Ik wens niet te slapen onder elektro smog.

Denk je dat het uitschakelen van je modem dan helpt? Wat denk je dat er voor andere signalen door je huis "zweven"?

Verder vermoed ik dat het automatisch uit en inschakelen de DLM zodanig heeft beinvloed dat de lijn zodanig is teruggeschroefd qua snelheid en errorcorrectie.

Bovendien worden 'snachts de Firmware updates uitgerold, dat kan niet als de modem uitstaat.
Badge
[quote]Hoe is het modem aangesloten op het isra-punt?

- Rechtreeks gesoldeerd op de koperkabel. Ik ben een elektronicus, dus solderen kan ik.


Rechtstreeks op de koperkabel (van KPN?) solderen mag niet... het moet netjes via een isra-punt lopen.

Ik wil best geloven dat je kunt solderen maar een KPN-monteur zal hier niet vrolijk van worden.


De vorige bewoners hebben er kroonsteentjes aangemaakt. Aangezien ik geen krimptool heb voor dat soort zaken, is solderen een goede 2e. Natuurlijk iets meer overgangsweerstand, maar altijd nog beter dan een filter te plaatsen!

Wordt het modem regelmatig herstart?

- Wat bedoel je hier mee? Elke morgen start ie automtisch op (via tijdschakelaar).

Dit lijkt me duidelijk iets waar DLM niet vrolijk van wordt... dus een mogelijke oorzaak.

Misschien is het een optie om een los draadloos accespoint te kopen en dat aan een schakelklok te hangen?


Zou wel gek zijn. Het heeft altijd wel goed gedraaid en sinds een paar weken niet meer....
Maar kun je in het kort uitleggen wat de DLM precies doet?
Badge
Als je het ISRApunt gesloopt hebt om je DSL kabeltje te solderen, ben je verkeerd bezig; je mág niets aan het ISRApunt wijzigen (eigendom en in het infra-domein van KPN!) behalve met een schroefverbinding of RJ11 (afhankelijk welk ISRApunt je hebt) jouw DSL kabeltje aansluiten. Ook al ben je "elektromonteur" en kan je als de beste solderen...


Niet er gelijk vanuit gaan dat ik iets gedaan zou hebben!... Dit waren dus de vorige bewoners. Het is zo'n oude kabel ISRA. Dop eroverheen en klaar... Dus geen RJ11 of een 'varkensneus'.

Ik wens niet te slapen onder elektro smog.

Denk je dat het uitschakelen van je modem dan helpt? Wat denk je dat er voor andere signalen door je huis "zweven"?[/quote]

Ik ben radiozendamateur (A-machtiging als het je wat zegt) en weet weliets van signalen.
Juist daarom (en de contradicties in rapporten) ga ik het niet triggeren. Beter zoveel mogelijk vermijden denk ik dan.

Verder vermoed ik dat het automatisch uit en inschakelen de DLM zodanig heeft beinvloed dat de lijn zodanig is teruggeschroefd qua snelheid en errorcorrectie.


Hoe kan dit ongedaan worden gemaakt?

Bovendien worden 'snachts de Firmware updates uitgerold, dat kan niet als de modem uitstaat.
[/quote]

Firmware kan altijd handmatig gedaan worden,dus missen doe ik die ook niet.
Badge
Nog iemand die zojuist hetzelfde ontdekt heeft...

https://forum.telfort.nl/vraag-hier-248/sinds-2-maanden-de-line-afgecapt-33064/
Badge
En toen was er 'Radio-stilte'?
Reputatie 4
Badge +3
@biomus,

Ik heb het verhaal gelezen en kom hier morgen op terug.

Henk
Reputatie 8
Badge +10
En toen was er 'Radio-stilte'?
Tja, sommige van ons hebben ook wel eens iets anders te doen ;)

Niet er gelijk vanuit gaan dat ik iets gedaan zou hebben!... Dit waren dus de vorige bewoners.
uhm, jij begon erover dat je Elektrotechnicus bent en wel heus wel kan solderen, weet je nog? ;)

Ja, radiozendamateur zegt mij wel iets, ik heb zelf (om-en-nabij 1981-1983) achter PI5MED gezeten...

Ongedaan maken van de DLM schakeling? Zorgen dat de lijn stabiel wordt en de modem met rust laten; DLM heeft een 30-daags schakelschema, dus als de lijn stabiel is gaat de snelheid vanzelf weer omhoog.

En met de nieuwe type's modems, de P2601 en P2812, kan je niet zélf meer de firmware updaten; het kan dus zijn dat er verbeteringen in het Telfort netwerk gedaan worden waarvoor ook de firmware van de modems ge-upgrade moet worden omdat je dan niet van alle faciliteiten of "de beste" snelheid haalt. Oudere versies van firmware kunnen dus instabiliteit veroorzaken. Dus misschien een reden om toch een paar dagen in de maand je modem 'snachts AAN te laten staan?!

nou morgen maar even afwachten wat WebCare eventueel vindt...
Badge +2
Henk zal er morgen ongetwijfeld op terug komen, maar hoogstwaarschijnlijk veroorzaak je zelf je snelheidsverlaging door het uitzetten van het modem. Hierdoor is de verbinding namelijk niet stabiel. DLM schakelt de snelheid dan terug om te trachten je verbinding stabiel te krijgen. Bij veel problemen verbetert dit nml de stabiliteit en prestatie van de internet verbinding. Zodra je snelheid enige tijd stabiel is wordt de snelheid weer omhoog gezet.

Kortom; oplossing is modem aan laten en je gaat vanzelf weer naar de maximum snelheid (duurt dus even). Voor wat betreft straling kan je de draadloze functionaliteit van je modem, op het modem, wel elke dag aan en uit zetten.
Reputatie 8
Badge +16
Niet er gelijk vanuit gaan dat ik iets gedaan zou hebben!... Dit waren dus de vorige bewoners. Het is zo'n oude kabel ISRA. Dop eroverheen en klaar... Dus geen RJ11 of een 'varkensneus'.

Dat wil niet zeggen dat het mag, het isra-punt is eigendom van KPN... als je ooit problemen krijgt en er een KPN-monteur bij moet komen om opnieuw de kabel aan te snijden en opnieuw te lassen kan je dat honderden euro's kosten.

Firmware kan altijd handmatig gedaan worden,dus missen doe ik die ook niet.

Bij het 2602-modem misschien wel... maar bij de nieuwere types kun jij handmatig niks meer doen...

Ik zou volgens Telfort op papier een VDSL-aansluiting moeten hebben (zij noemen dat 'Standaard'; 25/3Mbit), maar dit is ADSL 1!! Ik denk dat ik maar eens ga kijken bij Opta en/of Consuwijzer ga kijken wat hieraan valt te doen, als er binnen 1 week geen verbetering is!

Waar staat dat je VDSL hebt? Alleen het snelste (duurste) pakket wordt via VDSL geleverd. Voor de andere abonnementen wordt alleen over VDSL geleverd als dit beschikbaar is. En dan in combinatie met de Zyxel 2812.
Badge
Ik doe het maar ff zo, anders wordt het erg onduidelijk.

@Kees-Jan,

Ik wilde even aangeven dat ik die ISRA niet verkloot had. Het kroonsteentje zag ik als potentieel probleem. Aangezien ik niet wens op te draaien voor de kosten welke de vorige bewoner of door de woningbouw vereniging hadden moeten worden betaalt. Je wilt niet weten hoeveel meter draad ik heb verandert in dit huis i.v.m. in mijn ogen brandgevaarlijke situatie, waar de woningbouw niets aan wil doen!

@Franzki,

Ik was in de veronderstelling dat ADSL2+ maximaal tot 20Mbit. Alles wat hoger is zou dan VDSL moeten zijn. Inmidels weet ik dat dit maximaal 24Mbit is, dus Mea culpa!

Ik laat de 2812 wel aanstaan. Daar kan ik de WiFi van instellen op tijd. Dan zie ik wel wat Henk te vertellen heeft.
Ook zal ik eens een belletje wagen naar 0800-0403 voor de IS/RA.

Het is nu alleen jammer dat ik dan moet vechten met mijn familie om de internetverbinding. Het probleem met Linux+Windows op de 2812 WiFi is nog steeds niet verholpen. Het is nu of het een of het ander.... 😞
Reputatie 8
Badge +16
@Franzki,

Ik was in de veronderstelling dat ADSL2+ maximaal tot 20Mbit. Alles wat hoger is zou dan VDSL moeten zijn. Inmidels weet ik dat dit maximaal 24Mbit is, dus Mea culpa!


Zo was de opmerking niet bedoeld...
ADSL2+ zal in de praktijk niet veel hoger dan 20Mbps gaan zolang je niet in de centrale woont.

Ik bedoelde dat als je bij Telfort een abonnement met de snelheid "tot 30/3 Mbps" bestelt, er (afhankelijk van de beschikbaarheid) geleverd wordt over ADSL (max. 20/1) of VDSL (max. 30/3).  Het is dus in principe mogelijk dat je binnen deze abonnementsvorm een ADSL-lijn krijgt die met moeite 9/1 haalt.

De postcodecheck kan meestal een betrouwbare indicatie geven van de haalbare snelheid. En als de postcodecheck meer dan 20Mbps aangeeft, is het in principe VDSL.


In het begin had ik van mijn 25/3Mbit verbinding ongeveer 14/1Mbit.

Voor alle duidelijkheid... die 25/3Mbps lijkt me de abonnementsvorm. Je werkelijk haalbare snelheid vind je in de Telfort postcodecheck.
Badge
@Franzki: Ik zit te ver van de centrale af, vandaar de 14/1. Dat het geen 20 (of  25) is doe ik niet moeilijk over. Maar ik weet dat de 2602 14 MBit heeft gehaald en de 2802 iets lager. Kijk maar in de log hieronder, dan zie je wat ik bedoel (13220 kbs; nu dus 8000 kbs)


@Henk,

Hier heb je 2 logs welke ik uit de 2812 heb gehaald.
code:
12013-03-26 04:19:47alertNullScan ATTACK:SRC=132.6.197.58 DST=195.241.164.3022013-03-25 21:17:50alertNullScan ATTACK:SRC=90.85.217.14 DST=195.241.164.3032013-03-25 18:08:17alertSYN,FIN ATTACK:SRC=31.220.249.250 DST=195.241.164.30 [last message repeated 7 times in 19 seconds]42013-03-25 18:06:17infoTime initialized by NTP server52013-01-01 01:01:51infoNTP new time: March 25 18:06:1762000-01-01 01:01:48infoSystem Bootup Successfully72000-01-01 01:01:36infoDSL up down log: WAN Physical Link Up. Upstream 776 kbps Downstream 8000 kbps, DSL Type is ADSL_2plus .




Current Firmware Version: V3.10(TUE.4)-20120702
DSL version information: 5.4.4.4.0.1
DSL near end inventory information:
nReturn=0 nDirection=0 G994VendorID=IFTNTD SystemVendorID=LANTIQ VersionNumber=5.4.4.4.0.1 SerialNumber=ZyXEL 2812HNU-F1CC5D4E9E4CF0 SelfTestResult=0 XTSECapabilities=(05,00,04,00,4C,01,04,00)

DSL far end inventory information:
nReturn=0 nDirection=1 G994VendorID=IKNS SystemVendorID=0000 VersionNumber= SerialNumber=00000000000000000000000000000000 SelfTestResult=0 XTSECapabilities=(00,00,00,00,00,01,00,00)

noise margin upstream: 6 db
output power downstream: 19 db
attenuation upstream: 13 db
noise margin downstream: 5 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 35 db
SRA upstream: init
SRA downstream: init
bitswap upstream: enabled
bitswap downstream: enabled
current rate upstream: 776 kbps
interleaving delay upstream: 0.75 ms
impulse noise protection upstream: 1.2 symbols
current rate downstream: 8000 kbps
interleaving delay downstream: 3.25 ms
impulse noise protection downstream: 6.2 symbols
attainable rate upstream: 0 kbps
attainable rate downstream: 13220 kbps
linetype: ADSL_2plus
Profile: N/A
operational uptime: 14:34
CodeViolations near end: 4
FEC near end: 185036
CodeViolations far end: 0
FEC far end: 0
Bandborders upstream:
nReturn=0 nDirection=0 nNumData=1

nFormat=(nBandIndex, (nLimit_firstToneIndex, nLimit_lastToneIndex), (nBorder_firstToneIndex, nBorder_lastToneIndex)) nData="

(00,(0006,0031),(0006,0031))

"

Bandborders downstream:
nReturn=0 nDirection=1 nNumData=1

nFormat=(nBandIndex, (nLimit_firstToneIndex, nLimit_lastToneIndex), (nBorder_firstToneIndex, nBorder_lastToneIndex)) nData="

(00,(0032,0511),(0037,0510))

"

Tones upstream:
nReturn=0 nDirection=0 nNumData=26

nFormat=(nToneIndex(dec),nBit(hex)) nData="
(0006,02) (0007,03) (0008,08) (0009,09)
(0010,0A) (0011,0B) (0012,0C) (0013,0C) (0014,0D) (0015,0D) (0016,0E) (0017,0E) (0018,0E) (0019,0E)
(0020,0E) (0021,0E) (0022,0E) (0023,0E) (0024,0E) (0025,0E) (0026,0E) (0027,0E) (0028,0E) (0029,0D)
(0030,0D) (0031,0C) "

Tones downstream:
nReturn=0 nDirection=1 nNumData=457

nFormat=(nToneIndex(dec),nBit(hex)) nData="
(0037,01) (0038,02) (0039,03)
(0040,04) (0041,06) (0042,07) (0043,08) (0044,08) (0045,08) (0046,09) (0047,09) (0048,09) (0049,0A)
(0050,0A) (0051,0B) (0052,0B) (0053,0C) (0054,0C) (0055,0C) (0056,0C) (0057,0D) (0058,0D) (0059,0D)
(0060,0D) (0061,0D) (0062,0E) (0063,0E) (0064,0D) (0065,0E) (0066,0E) (0067,0D) (0068,0D) (0069,0D)
(0070,0D) (0071,0D) (0072,0D) (0073,0D) (0074,0D) (0075,0D) (0076,0E) (0077,0D) (0078,0E) (0079,0D)
(0080,0D) (0081,0D) (0082,0D) (0083,0D) (0084,0D) (0085,0D) (0086,0D) (0087,0D) (0088,0D) (0089,0D)
(0090,0D) (0091,0D) (0092,0D) (0093,0D) (0094,0D) (0095,0D)
(0097,0D) (0098,0D) (0099,0D)
(0100,0C) (0101,0D) (0102,0D) (0103,0C) (0104,0C) (0105,0C) (0106,0D) (0107,0C) (0108,0C) (0109,0C)
(0110,0C) (0111,0C) (0112,0C) (0113,0C) (0114,0C) (0115,0C) (0116,0D) (0117,0C) (0118,0C) (0119,0B)
(0120,0C) (0121,0C) (0122,0D) (0123,0C) (0124,0C) (0125,0C)
(0127,0C) (0128,0B) (0129,0B)
(0130,0B) (0131,0B) (0132,0C) (0133,0C) (0134,0C) (0135,0C) (0136,0C) (0137,0C) (0138,0C) (0139,0C)
(0140,0C) (0141,0B) (0142,0B) (0143,0C) (0144,0B) (0145,0B) (0146,0B) (0147,0B) (0148,0B) (0149,0B)
(0150,0B)
(0152,0B) (0153,0B) (0154,0B) (0155,0B) (0156,0B) (0157,0C) (0158,0C) (0159,0C)
(0160,0B) (0161,0B) (0162,0C) (0163,0B)
(0165,0B) (0166,0C) (0167,0C) (0168,0C) (0169,0C)
(0170,0B) (0171,0A) (0172,0B) (0173,0B) (0174,0B) (0175,0B) (0176,0B) (0177,0C) (0178,0B) (0179,0B)
(0180,0A) (0181,0A) (0182,0A) (0183,0A) (0184,0A) (0185,0A) (0186,0A) (0187,0A) (0188,0A) (0189,0A)
(0190,0A) (0191,0A) (0192,0A) (0193,0A) (0194,0A) (0195,0A) (0196,0A) (0197,0A) (0198,0A) (0199,0A)
(0200,0A) (0201,0A) (0202,0A) (0203,0A) (0204,0A) (0205,0B) (0206,0A) (0207,0A) (0208,0A) (0209,0A)
(0210,0B) (0211,0A) (0212,0A) (0213,0A)
(0215,0A) (0216,0A) (0217,0A) (0218,0A) (0219,0A)
(0220,0A) (0221,0A) (0222,0A) (0223,0A) (0224,0A) (0225,0A) (0226,0A) (0227,0A) (0228,0A) (0229,0A)
(0230,0A) (0231,0A) (0232,09) (0233,09) (0234,0A) (0235,0A) (0236,0A) (0237,09) (0238,09) (0239,0A)
(0240,0A) (0241,09) (0242,09) (0243,0B) (0244,0A) (0245,0A) (0246,0A) (0247,0A) (0248,0A) (0249,0A)
(0250,0A)
(0252,09) (0253,09) (0254,0A) (0255,09) (0256,0A) (0257,09) (0258,09)

(0260,09) (0261,09) (0262,09) (0263,09) (0264,09) (0265,09) (0266,09) (0267,09) (0268,09) (0269,09)
(0270,09) (0271,09) (0272,09) (0273,09) (0274,09) (0275,09) (0276,09) (0277,09) (0278,09) (0279,09)
(0280,09) (0281,08) (0282,08) (0283,08) (0284,08) (0285,09) (0286,09) (0287,08) (0288,09) (0289,08)
(0290,09) (0291,09) (0292,08)
(0294,08) (0295,08) (0296,08) (0297,09) (0298,09) (0299,08)
(0300,08) (0301,09) (0302,08) (0303,08) (0304,09) (0305,08) (0306,08)
(0309,08)
(0310,08) (0311,08)
(0313,08) (0314,08) (0315,08) (0316,08) (0317,08) (0318,08) (0319,08)
(0320,08) (0321,08) (0322,08) (0323,07) (0324,07) (0325,07) (0326,08) (0327,07) (0328,07) (0329,07)
(0330,07) (0331,07) (0332,07) (0333,07)
(0335,06)
(0337,07) (0338,07) (0339,07)
(0340,07) (0341,07) (0342,07) (0343,07) (0344,07) (0345,07) (0346,06) (0347,06) (0348,06) (0349,06)
(0350,07) (0351,07) (0352,06) (0353,06) (0354,07) (0355,06) (0356,07) (0357,06) (0358,06) (0359,06)
(0360,06) (0361,06) (0362,06) (0363,06) (0364,07) (0365,06) (0366,07) (0367,06) (0368,07) (0369,06)
(0370,07) (0371,06) (0372,06) (0373,06) (0374,06) (0375,06) (0376,05) (0377,05) (0378,05) (0379,05)
(0380,05) (0381,05) (0382,05) (0383,05) (0384,05) (0385,05) (0386,05) (0387,05) (0388,05) (0389,05)
(0390,05) (0391,05) (0392,05) (0393,05) (0394,05) (0395,05) (0396,05) (0397,05) (0398,05) (0399,05)
(0400,05) (0401,05) (0402,04) (0403,05) (0404,04) (0405,04) (0406,05) (0407,04) (0408,05) (0409,04)
(0410,05) (0411,05) (0412,04) (0413,05) (0414,04) (0415,04) (0416,04) (0417,05) (0418,05) (0419,04)
(0420,04) (0421,04) (0422,04) (0423,04) (0424,04) (0425,04) (0426,04) (0427,05) (0428,04) (0429,04)
(0430,04) (0431,04) (0432,04) (0433,04) (0434,04) (0435,04) (0436,04) (0437,04) (0438,04) (0439,04)
(0440,04) (0441,04) (0442,04) (0443,04) (0444,04) (0445,04) (0446,04) (0447,04) (0448,04) (0449,04)
(0450,04) (0451,04) (0452,04) (0453,04) (0454,04) (0455,04) (0456,04) (0457,04) (0458,04) (0459,04)
(0460,03) (0461,04) (0462,02) (0463,02) (0464,02) (0465,02) (0466,02) (0467,02) (0468,02) (0469,02)
(0470,02) (0471,02) (0472,02) (0473,02) (0474,02) (0475,02) (0476,02) (0477,02) (0478,02) (0479,02)
(0480,02) (0481,02) (0482,02) (0483,02) (0484,02) (0485,02) (0486,01) (0487,01) (0488,02) (0489,02)
(0490,02) (0491,02) (0492,01) (0493,01) (0494,02) (0495,02) (0496,02) (0497,02) (0498,01) (0499,01)
(0500,01) (0501,01) (0502,01)
(0507,01) (0508,01) (0509,01)
(0510,01)
"
Badge
Problemen met je wifi: schakel de 802.11N modus uit op je 2812. Je Linux pc/laptop zal wel een atheros chipset hebben ;)

Misschien is er inmiddels wel vdsl mogelijk bij jou. Als je nu via Telfort.nl probeert te bestellen wat is dan je haalbare snelheid (en die van je buren)?
Reputatie 8
Badge +16
code:
Current Firmware Version: V3.10(TUE.4)-20120702

Deze firmware is verouderd... advies is om het modem te resetten naar de fabrieksinstellingen en 's-nachts aan te laten staan.
Reputatie 4
Badge +3
@biomus,

Graag het modem vanavond resetten, aan laten staan zodat de nieuwste firmware gepusht kan worden. Dan zal ik morgen een reset van DLM aanvragen om te kijken wat dit doet.

Henk
Badge
code:
Current Firmware Version: V3.10(TUE.4)-20120702

Deze firmware is verouderd... advies is om het modem te resetten naar de fabrieksinstellingen en 's-nachts aan te laten staan.


Dat had ik gister avond ook gezien. Heb 'm gereset (40 sec) en hij heeft de hele nacht aangestaan (kan je zien in de log). Nieuwe firmware kan ook andere problemen oproepen!
Ik heb de DLM-techniek bekeken, maar zie nog niet  de link met mijn probleem, of het moet vanaf het begin niet goed zijn gegegaan met 'inleren'. Zoals ik het zie, blijft het stabiel en kan DLM alleen maar kijken als de modem aan is. Mijn veronderstelling is dat, als de modem online is en er geen verandering is bij het opstarten, de snelheid gehandhaaft blijft. Graag uitleg als ik het mis heb.

Ik ga 'm vanavond resetten en weer de nacht aan laten staan. Overigens heeft de 2602 wel de laatste FW en volgens mij is dit modem O.O.S.

Reageer