broadband lampje brandt niet na aansluiten

• 15 augustus 2013
  • 43 reacties
  • 23693 keer bekeken

Toon het eerste bericht

43 reacties

Badge
En kan ik die rood blauwe ook op dezelfde punten aansluiten dan? Blauw links boven en rood rechtsboven of andersom?

Heb al wel een sms gehad van telfort met dat de aansluiting is opgeleverd en klaar is voor gebruik...

Ik kijk graag mee waar je exact op bent aangesloten (welke kleuren) en of er wellicht problemen zijn met de oplevering.

Maak in een privébericht je postcode, huisnummer en mobiele telefoonnummer kenbaar voor nader onderzoek.

Henk

Ik heb je ondertussen een privebericht gestuurd. Hoop dat het z.s.m. opgelost is.
Reputatie 8
Badge +17
Als ik hem uit doe en na een minuut weer aandoe dan hoor ik bij het opstarten van het modem ook een harde klik. Kan het anders zijn dat ik met een defect modem zit?
Die klik klopt, dat is om een eventuele telefoon, als je nog een "normaal" bel abonnement hebt, op de lijn te koppelen tijdens een stroomuitval.
Je modem is dus niet stuk 🙂
Badge
Als ik hem uit doe en na een minuut weer aandoe dan hoor ik bij het opstarten van het modem ook een harde klik. Kan het anders zijn dat ik met een defect modem zit?
Die klik klopt, dat is om een eventuele telefoon, als je nog een "normaal" bel abonnement hebt, op de lijn te koppelen tijdens een stroomuitval.
Je modem is dus niet stuk :)

oh kijk dat stelt me alweer gerust dan! Nu nog hopen dat ik voor de 17e internet heb want dan loopt mijn Ziggo af... En mijn man zonder tv is niet grappig... 😉
Reputatie 4
Badge +3
oh kijk dat stelt me alweer gerust dan! Nu nog hopen dat ik voor de 17e internet heb want dan loopt mijn Ziggo af... En mijn man zonder tv is niet grappig... ;)

Ik heb de naw-gegevens in goede orde ontvangen, dank daarvoor. Ik zet dit uit en laat contact met je opnemen.

Henk
Badge
Oké dan wacht ik even af
Reputatie 4
Badge +3
Oké dan wacht ik even af

Oplevering is gedaan op het eerste adrepaar (rood/blauw) dus deze moet aangesloten worden in de wandcontactdoos.

Gezien DSL+Internet niet aangaat op het modem, vermoed ik dat het probleem buiten de woning ligt.

Storingsmelding is aangemaakt en er wordt contact met je opgenomen voor de vervolgstappen.

Henk
Badge
Stap ik over van Ziggo naar telfort vanwege de slechte kwaliteit verbinding en storingen, heb ik meteen de eerste dag al geen internet, tv of telefonie door een storing! Het is toch wat...

Achja ik ga er in iedergeval €20,- per maand op vooruit... Das ook wat waard natuurlijk...!
Badge
Is er al wat duidelijk? Heb vanmorgen mijn modem gereset maar heb nog steeds hetzelfde probleem.
Reputatie 8
Badge +17
's nachts werkt KPN niet hoor, even geduld dus?
Badge
Werken ze snachts niet eens? Tss!
Reputatie 4
Badge +3
Werken ze snachts niet eens? Tss!

Ik heb zojuist een verzoek gedaan dat er contact met je opgenomen wordt, kun je laten weten wat dit heeft opgeleverd?

Henk
Badge
Er is rond 15:15 contact met mij opgenomen en die persoon zei dat de monteur zijn werk niet goed gedaan heeft omdat het modem nog niet goed werkte zag hij in zijn systeem. Er kon vandaag geen monteur meer langskomen dus ik zit dit hele weekend dus zonder internet en zonder telefonie. Maandag word ik gebeld voor een nieuwe afspraak met een monteur. Ik moest ook het volledige abonnement in eerste instantie betalen en dan zouden de dagen waarop ik geen verbinding had op de volgende factuur verrekend worden + de gemaakte kosten voor alle gesprekken met jullie 0900 nummer. Of dat werkelijk ook gebeurd zou ik eerst graag willen zien.
Reputatie 8
Badge +17
...dus ik zit dit hele weekend dus zonder internet en zonder telefonie...
Je hebt toch Internet (en telefonie?) via Ziggo?
Badge
Ja tot en met vandaag. Dus morgen en overmorgen niet meer.
Reputatie 8
Badge +17
hmm, en nou ben je dus bang dat je man vervelend wordt...

ouch 😞
Ben erg benieuwd of dit al opgelost is en zo ja, welke stappen daartoe geholpen hebben.

Een maand geleden is mijn Internet abonnement ingegaan bij Telfort, maar twee weken geleden kwam ik er pas aan toe om het te installeren. Nu heb ik echter precies hetzelfde probleem als Enkelaar hier.

Tot nu toe alles mee gelezen en ook dezelfde stappen genomen ( waaronder ook het Isra punt witte / oranje draadjes gebruikt ipv de blauwe / rode). Maar tot nu toe heeft nog niks geholpen.

Heb ook situatie twee uit de handleiding en gewoon keurig de stappen doorlopen. Voelt best stom dat de installatie niet lukt aangezien ik redelijk goed met Internet / elektronica overweg kan.

Is er iemand die mij hiermee verder kan helpen?
Reputatie 8
Badge +16
@ daanb1v1h:

Begin eens met het aanmaken van een eigen topic en plaats eventueel wat foto's van je isra-punt.
Badge
probleem is opgelost.

Er bleek een kabel los te zitten in de centrale dus het lag niet aan mij, de aansluiting of het modem. Na de kabel goed aangedrukt te hebben werkte alles prima.

Reageer