beantwoord

Brief en email gehad over een nieuw modem

• 11 januari 2020
  • 7 reacties
  • 225 keer bekeken

Reputatie 1

Hallo,

Wij hebben in november een email gehad en ook later een brief gehad dat wij een nieuw modem zouden krijgen omdat onze modem niet meer optimaal was. Hier een quote uit de email

U krijgt een nieuw modem

Momenteel maakt u gebruik van een verouderd modem. Door veranderingen aan ons netwerk werkt uw huidige modem niet optimaal. Daarom krijgt u binnenkort gratis een nieuw modem. Daarmee krijgt u nog betere WiFi in huis. En het modem voldoet aan de laatste standaarden voor WiFi en beveiliging “

Wat zijn de voordelen?

Met het nieuwe Experia v10a modem geniet u van een snellere en betere WiFi verbinding. Ook kunnen wij u op afstand beter ondersteunen om bijvoorbeeld uw WiFi verbinding te optimaliseren.

Wanneer krijgt u het nieuwe modem?

U krijgt het nieuwe modem binnen enkele dagen thuis gestuurd. U hoeft hier niet voor thuis te blijven. Zodra u het nieuwe modem hebt, kunt u het zelf gemakkelijk aansluiten. Bij het modem vindt u een uitgebreide uitleg over de installatie. Onderstaande stappen helpen u eenvoudig het nieuwe modem aan te sluiten.

Goed dat was dus 15 november en het is nu bijna half januari, ik vroeg mij af of het wel klopt dat wij een nieuwe modem krijgen of is er iets anders misgegaan. Wij hebben inderdaad een oude

ZyXEL P-2812HNU-F1.

Ook vind ik het vaag dat de brief / email zegt dat wij niet voor de nieuwe modem thuis hoeven te blijven. Volgens mij kan de modem niet door de brievenbus?

Graag opheldering,

Mvg

icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 14 januari 2020, 09:39

Welkom bij ons op het forum @xvidius, als je in november de brief hebt gehad dat jouw modem zal worden vervangen zou je verwachten dat je daarna wel wat meer hoort inderdaad. Zoals iets van het nieuwe modem. Het lijkt erop dat er iets niet goed is gegaan bij het verzenden van het modem, waardoor deze nooit bij jou of een servicepunt is aangekomen. Ik heb je daarom bij deze meteen opnieuw een vervangend modem toegestuurd, deze zal je binnen enkele werkdagen ontvangen. Laat je het weten als je deze hebt ontvangen?

Bekijk reactie

7 reacties

Standaard regeltje en mogelijk wordt of is het pakket op een nabij gelegen postnl punt afgegeven. Het past zeker niet door de brievenbus. 

Ik moet wel grinniken om dat regeltje over de snellere wifi en betere wifi verbinding dat klopt slechts voor een klein deel wat verder of topic is.

Vul je postcode en huisnummer in bij overige info op je profiel dan kan een medewerker mogelijk zien wat deze vertraging veroorzaakt.

Reputatie 1

Ah ok, dan wacht ik wel op een medewerker die kan zien wat er aan de hand is. Helaas ook nooit een kaartje van Postnl ontvangen dat er mogelijk een pakket bij een postkantoor zou liggen..

Ben benieuwd.

Mvg

Reputatie 8
Badge +11

Welkom bij ons op het forum @xvidius, als je in november de brief hebt gehad dat jouw modem zal worden vervangen zou je verwachten dat je daarna wel wat meer hoort inderdaad. Zoals iets van het nieuwe modem. Het lijkt erop dat er iets niet goed is gegaan bij het verzenden van het modem, waardoor deze nooit bij jou of een servicepunt is aangekomen. Ik heb je daarom bij deze meteen opnieuw een vervangend modem toegestuurd, deze zal je binnen enkele werkdagen ontvangen. Laat je het weten als je deze hebt ontvangen?

Reputatie 1

Hallo, Ik zal hier een update geven als de modem is ontvangen. Bedankt alvast voor het uitzoeken van wat er mis is gegaan.

Mvg

Reputatie 1

Hallo Jasper, de modem is ontvangen. Bedankt voor het oplossen.

Zal de modem van het weekend aansluiten, kijken of alles goed werkt.

Even nog een vraag over de oude modem, de ZyXEL P-2812HNU-F1. Is het verplicht om deze modem terug te sturen, want ik heb de voorkeur om de oude modem als backup te houden want deze functioneert gewoon nog wel prima.

Mvg

Hallo @xvidius , daar je de modem in bruikleen hebt, dient de oude retour gestuurd te worden naar Telfort als de nieuwe modem aangesloten is en in bedrijf is.

Of je moet specifiek van Telfort vernomen hebben per e-mail of brief dat je deze zelf mag recyclen.

Reputatie 8
Badge +11

Fijn om te lezen dat je de nieuwe hebt ontvangen @xvidius, en dat het daarmee goed werkt :slight_smile:
De ZyXEL kan je inderdaad terugsturen, de modems leveren we in bruikleen zoals Jan ook al zegt. Ik ga er niet vanuit dat je het modem nodig gaat hebben als reserve, nu je een nieuwe Experia Box hebt gekregen.

Reageer