beantwoord

Brief en e-mail ontvangen over overstap naar nieuwe glasvezelverbinding

• 18 april 2019
  • 5 reacties
  • 295 keer bekeken

Reputatie 1
per post en email wordt ik op de hoogte gebracht dat ik geen gebruik meer kan maken van analoge apparatuur op de glasvezel aansluiting. Nu is dat bij mij al jaren niet meer het geval en vraag me dus echt af waar Telfort mee bezig is. Het werd gisteren nog gekker doordat ze een email gestuurd hebben met de afspraak voor een monteur en die afspraak kan je alleen een aantal weken naar achteren verplaatsen, dus niet afmelden.

*Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid.
icon

Beste antwoord door Galdor68 18 april 2019, 08:55

Welk apparatuur heb je?
Wat voor model Ntu het glasvezel kastje heeft deze een coax uitgang en daarnaast 1 poort naar een router en 1 voor tv.
Het kan heel goed zijn dat je al digitaal kijkt en interactieve TV hebt maar dan via een Amino de a140 of de 540.

De monteur is bedoeld om het glasvezel kastje te wisselen en tevens krijg je een Experiabox modem/router waar nu alles op aangesloten wordt, en een ander model TV ontvanger.
In dit topic vind je meeri nfo https://forum.telfort.nl/internet-267/vraag-en-antwoord-zorgeloos-naar-een-nieuwe-glasvezelverbinding-77670

Afgaande op een eerdere vraag op het forum heb je inderdaad nog de oude propositie vandaar deze berichten.
Bekijk reactie

5 reacties

Welk apparatuur heb je?
Wat voor model Ntu het glasvezel kastje heeft deze een coax uitgang en daarnaast 1 poort naar een router en 1 voor tv.
Het kan heel goed zijn dat je al digitaal kijkt en interactieve TV hebt maar dan via een Amino de a140 of de 540.

De monteur is bedoeld om het glasvezel kastje te wisselen en tevens krijg je een Experiabox modem/router waar nu alles op aangesloten wordt, en een ander model TV ontvanger.
In dit topic vind je meeri nfo https://forum.telfort.nl/internet-267/vraag-en-antwoord-zorgeloos-naar-een-nieuwe-glasvezelverbinding-77670

Afgaande op een eerdere vraag op het forum heb je inderdaad nog de oude propositie vandaar deze berichten.
Reputatie 6
Badge +9
Dag @hvolkers. Van harte welkom hier bij het Forum. Ik begrijp dat je een brief en een e-mail hebt ontvangen om je te laten weten dat je glasvezelverbinding binnenkort wordt vernieuwd. Echter, je geeft aan dat je al een poos geen gebruik maakt van het analoge signaal. Ik begrijp dan ook de verwarring. Volgens mij geeft @Galdor68 al een prima toelichting.

Ik kan nog wel voor je nakijken wat voor abonnement je precies hebt op dit moment. Zou je jouw profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode/huisnummer, je 06-nummer en je klantnummer? Dan pak ik je abonnement erbij! Laat je het weten als je dit gedaan hebt?
Reputatie 6
Badge +9
Dag @hvolkers. Ik zie dat je niet meer in dit topic hebt gereageerd. Mag ik er daarom van uitgaan dat je duidelijkheid hebt gekregen? Als je nog hulp nodig hebt, lees ik het graag.
Reputatie 1
beste Natasja,
ik zit op de oude Lijbrandt uitzendstraat, maar ik begrijp nog steeds niet hoe slecht Telfort met zijn klanten om kan gaan door slechte communicatie, door alles op een hoop te gooien. Telfort weet exact wat de mensen thuis hebben staan en kunnen dus per adres de juiste communicatie doen. Ondertussen zelf maar gebeld en mijn ongenoegen geuit, ook ivm de aangekondigde prijsverhoging en het stopzetten van tv zender doorgifte van o.a. National Geographic. Over dat laatste zijn blijkbaar meer klachten binnen gekomen en hopelijk wordt deze beslissing terug gedraaid. Daarbij komt dat ik niet zit te wachten op de Experiabox omdat ik zelf al goede firewall/router en WiFi in huis heb geinstalleerd die ik niet ga vervangen door een all-in-one oplossing van bedenkelijke kwaliteit. Immers het wordt gratis geleverd en dan weet je het wel. Gelukkig kan ik met de firewall de IPTV signalen scheiden van de internet verbinding dus dat gaan wel lukken. Anders zou ik naar een andere leverancier gaan. Begrepen dat ik een 2e tv ontvanger eerste jaar gratis krijg en daarna kan behouden als ik een jaarcontract aan ga. Hopelijk gaat het allemaal lukken en krijg ik straks extra korting van KPN als medewerker. Groet Henri
Reputatie 6
Badge +9
Dag Henri. Ik begrijp dat je inmiddels meer duidelijkheid hebt gekregen over de brief en e-mail die je hebt ontvangen. Je hebt een uitnodiging ontvangen om over te gaan naar de nieuwe glasvezelverbinding. Het klopt dat ik op basis van je adres kan controleren wat voor abonnement je precies hebt, maar het is niet haalbaar om de communicatie per adres aan te passen.

Ik kan me wel voorstellen dat al die veranderingen tegelijkertijd veel vragen oproepen. Heb je al naar het algemene topic over de vernieuwing van de glasvezelverbinding gekeken? Daar vind je het antwoord op de 30 meest gestelde vragen. Als er nog iets is dat je wilt weten, dan lees ik het graag.

Reageer