beantwoord

Bonded koper DSL mogelijkheden

• 28 mei 2018
  • 21 reacties
  • 1636 keer bekeken

Reputatie 3
Badge
Hallo Telfort,

ik zit op een dsl lijntje en haal 100 down en 20 up.
Ik zie hier echter dat het ook dubbel zoveel zou kunnen halen middels bounded dsl.
De techniek ligt er al als ik de kpn mag geloven.

Ik wil dat wel, kunnen jullie hierin iets betekenen.

Voor de vindbaarheid van het topic is de titel aangepast.
icon

Beste antwoord door Deborah 31 mei 2018, 17:28

Hi dikkedikkie, wat Dennis-L aangeeft dat klopt. We kunnen helaas geen Pair Bonding aanbieden. Zo ver ik weet is dit alleen bij KPN mogelijk. Weet je zo voldoende? Als je nog vragen hebt, dan hoor ik het graag 😳.
Bekijk reactie

21 reacties

Reputatie 3
Badge +1
Volgens mij biedt Telfort nog geen bonded xDSL aan.
Alleen KPN en in sommige gevallen XS4All bied((t)en) bonded xDSL aan.
Reputatie 4
Badge +10
Hi dikkedikkie, wat Dennis-L aangeeft dat klopt. We kunnen helaas geen Pair Bonding aanbieden. Zo ver ik weet is dit alleen bij KPN mogelijk. Weet je zo voldoende? Als je nog vragen hebt, dan hoor ik het graag 😳.
Reputatie 1
@Telfort webcare Kun je uitleggen waarom Telfort geen Pair Bonding aan kan bieden? Pair bonding is toch niets anders dan dat er fysiek alle 4 de adertjes uit dezelfde kabel worden gebruikt? (2x 2paar) i.p.v. 2 adertjes (1 paar) Als KPN dit kan aanbieden aan de consument, waarom Telfort dan niet? Zie ik wat over het hoofd?

Zie: https://netco-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search

@dikkedikkie @Dennis-L
Reputatie 8
Badge +17
"Pair Bonding" is een dienst die afgenomen moet worden van KPN (WholeSale) en géén enkele provider doet dat op dit moment.

"Pair Bonding" is daarom niet beschikbaar als dienst bij Telfort.
Reputatie 1
Hoi @Kees-Jan Dat zou heel goed kunnen dat dit een dienst is die moet worden afgenomen van KPN. In je onderschrift staat dat je geen Telfort- of KPN medewerker bent. Ik zou dan ook graag van iets van @Telfort webcare willen horen.

en géén enkele provider doet dat op dit moment.
XS4ALL wel, daar betaal je dan ook voor, net als bij KPN.

Ik denk dat er genoeg klanten van Telfort zijn die, tegen extra betaling, een hogere snelheid willen.
Reputatie 8
Badge +17
Hoi @Kees-Jan Dat zou heel goed kunnen dat dit een dienst is die moet worden afgenomen van KPN. In je onderschrift staat dat je geen Telfort- of KPN medewerker bent. Ik zou dan ook graag van iets van @Telfort webcare willen horen.

Ik denk dat er genoeg klanten van Telfort zijn die, tegen extra betaling, een hogere snelheid willen.

Het is een dienst die voor álle aansluitingen afgenomen dient te worden. Telfort heeft die dienst niet, dus betalen voor een individuele aansluiting is onmogelijk... (omdat die dienst er gewoon niet is!)

Telfort webcare gaat je geen ander antwoord geven, hoor 😉
Reputatie 1
@Kees-Jan Ik heb eerder vandaag gebeld met ene "Robert van Telfort", wél een telfort medewerker 😉, en die zegt dat zowel KPN als XS4ALL wel gebruik maken van alle 2x2=4 de adertjes (pair bonding). "Wij (telfort) kunnen daar geen gebruik van maken". De reden waarom Telfort daar geen gebruik van kan maken zal wel een geld kwestie zijn, maar ik neem aan dat een telfort medewerker hier meer opheldering over kan geven? Als XS4ALL wel pair bonding afneemt bij KPN, waarom dan Telfort niet? Zeker als abonnees bereid zijn er meer voor te willen betalen.
Reputatie 8
Badge +17
Ah, even bij XS4ALL gekeken, daar wordt niet gebruik gemaakt van "Pair Bonding" maar van de nieuwe VVDSL techniek die alléén in de nieuwe straatkasten aanwezig is.
Reputatie 8
Badge +19
Ook bij KPN kan bonded DSL alleen afgenomen worden als er tussen de centrale/straatkast en de locatie al twee aderparen beschikbaar en aangesloten zijn.
En dat is bij veel KPN klanten ook niet het geval en kan er dus ook door KPN geen bonded DSL geleverd worden...
Of het mogelijk is kan je zien op de website van https://netco-fpi-info.fourstack.nl
Dan staat er een snelheid vermeldt bij bonded, geen snelheidsopgave betekent geen bonding.

Zoals Kees-Jan al eerder opmerkte, het is een dienst die door Telfort bij KPN Wholesale voor álle klanten afgenomen moet worden.
En dat kost veel geld helaas, een contact afsluiten voor ca. een half miljoen (potentiële bonded) klanten waarvan er maar een paar honderd (of duizend?) die dienst ook gaan afnemen.
Dat verdient Telfort dus never nooit niet terug...
Reputatie 1
Ah, even bij XS4ALL gekeken, daar wordt niet gebruik gemaakt van "Pair Bonding" maar van de nieuwe VVDSL techniek die alléén in de nieuwe straatkasten aanwezig is.

Oh ja joh? Waar heb je dat gelezen dan? Linkje? 😉

Ik zie namelijk hier: https:// het volgende staan:

[h4]VVDSL: tot 100 Mbit/s downloaden[/h4]
Voor nog hogere internetsnelheden komen er meer straatkasten in de wijk. Dat verkort de afstand tot de centrale. Dit samen met nieuwe apparatuur maakt vectored VDSL mogelijk. VVDSL vermindert de nadelige effecten van ruis en lijnlengte. Het haalt downloadsnelheden tot 100 Mbit/s en uploadsnelheden tot 10 Mbit/s - afhankelijk van de lijnlengte.
De VVDSL-aanleg startte begin 2014. Wij verwachten dat in de loop van 2016 vectoring op de meeste plaatsen in Nederland mogelijk is.

Dat is nog geen 200 Mbit/s @Kees-Jan

Wat ik wel tegen kom is:

4 wire (2 pair) VDSL2 Bonding on Profile 8b and 17a.

en wat zie ik staan in mijn Experia Box? PROFILE_17A

@Enterprise Hoe weet jij dat:

het een dienst is die door Telfort bij KPN Wholesale voor álle klanten afgenomen moet worden.

Telfort kan toch haar klanten benaderen door bijvoorbeeld een enquête te sturen. Misschien zijn er wel veel meer klanten die 200 Mbit willen tegen betaling. Meten is weten. Ik heb nog nooit een enquête gehad hierover...
Reputatie 6
Badge +7
Sorry dat ik me ermee bemoei maar 100 als snelheid is toch gewoon super! ik wou dat het hier kon, hier thuis krijg ik maar max 17/18 Mbit VDSL en jij heb het over 100 dat is toch al dik in orde dat je nog meer wil is wel mogelijk met bv Ziggo/KPN/XS4ALL maar dus niet voor Telfort klanten en daarmee moet je het doen.
en dan nog de vraag wat wil je ermee zoveel snelheid.
Reputatie 8
Badge +19

@Enterprise Hoe weet jij dat:

het een dienst is die door Telfort bij KPN Wholesale voor álle klanten afgenomen moet worden.
Telfort kan toch haar klanten benaderen door bijvoorbeeld een enquête te sturen. Misschien zijn er wel veel meer klanten die 200 Mbit willen tegen betaling. Meten is weten. Ik heb nog nooit een enquête gehad hierover...

Hoe ik dat weet..?
Weet jij wat KPN Wholesale is..?
Je kan daar geen losse contractjes afsluiten hoor, alleen volledige diensten...

Wat die enquête betreft, ik zou zeggen stel het eens voor.
Daar is door Telfort zelfs een apart topic voor geopend...

https://forum.telfort.nl/tips-en-verbeterideeen-273
Reputatie 8
Badge +11
Om de een of andere reden wil Booleys een discussie. Eerste vraag was waarom dat niet geleverd wordt.

Ik ga ook niet naar de eerste willekeurig autoboer om te vragen waarom ze geen auto met 600 pk leveren. De leverancier hoeft daar geen verantwoording over af te leggen.

Evenzogoed waren er mede-forumleden bereid de vraag te beantwoorden, maar dan moeten er weer fouten gezocht worden in die antwoorden.

Zucht......😞
Reputatie 1
Sorry dat ik me ermee bemoei maar 100 als snelheid is toch gewoon super! ik wou dat het hier kon, hier thuis krijg ik maar max 17/18 Mbit VDSL en jij heb het over 100 dat is toch al dik in orde dat je nog meer wil is wel mogelijk met bv Ziggo/KPN/XS4ALL maar dus niet voor Telfort klanten en daarmee moet je het doen.
en dan nog de vraag wat wil je ermee zoveel snelheid.

Hoi @cobus Je hoeft je niet te verontschuldigen hoor, het forum is voor iedereen!
De techniek is er en het kan geleverd worden op mijn adres. Als KPN het kan leveren, dan kan Telfort dat in theorie ook. Het zou toch mooi zijn dat ik als trouwe Telfort klant dit bij Telfort kan afnemen? Moet ik per se naar KPN overstappen als ik 200Mbit zou willen? Telfort biedt het nu niet aan en dat is zonde.

Lees dit artikel maar eens: https://tweakers.net/reviews/5299/2/sneller-vast-internet-de-lange-adem-van-oude-netwerken-dsl-vplus-en-pair-bonding.html

De andere truc die KPN sinds 2012 gebruikt, is pair bonding. Het bedrijf heeft het geluk dat negentig procent van de woningen van klanten vanaf de jaren vijftig, zestig van de vorige eeuw is voorzien van twee aansluitingen. Hierdoor zijn de snelheden relatief eenvoudig te verdubbelen. De grote vraag is waarom KPN dit niet al langer toepast, als die aderparen er al decennia liggen. Volgens het bedrijf komt dit doordat de techniek er nog niet was om alles synchroon over de dubbele aansluiting te laten verlopen. Beide aders gebruiken voor dezelfde functionaliteit kost rekenkracht en een paar jaar geleden zou er een flinke pc in de wijkkast nodig zijn geweest om dit af te handelen. Tegenwoordig kan dit met een rekenmodule op de kaarten in de kast.
Reputatie 8
Badge +17
Uhm, ik ben geen "joh", mijn forumnaam is "Kees-Jan"

even voor de duidelijkheid; dit is de mogelijkheid op mijn adres:

Je ziet dus dat er bij die nieuwe techniek, SuperVectoring, ook bij "Pair Bonding" géén hogere, dubbele, snelheid meer gehaald wordt. Voor de nieuwe VVDSL techniek heb je zelfs PROFILE_35B nodig. Hier zit een 2x zo hoge clock-snelheid in. De ExperiaBox V10 modems zijn hiervoor geschikt te maken ná een firmware upgrade. De nieuw(st)e Fritz!Box modems (zoals XS4ALL ze levert bij zo'n verbinding) zijn daar al geschikt voor. (https://nl.avm.de/producten/avm-productvergelijking/fritzbox/alle-aansluitingen/ )

door een 2x zo hoge clock-rate zou ik op mijn lijn gewoon 222Mbps halen (en mogelijk zelfs 234Mbps), mijn lijnlengte naar de kast is zo'n 25 meter...

"Pair Bonding" maakt gebruik van de huidige VVDSL techniek, met PROFILE_8B (vanaf de TelefoonCentrale) of PROFILE_17A (vanaf de wijkkast). Beide aders worden dan op hetzelfde Profile gezet en in de modem wordt de lijnsnelheid "bij elkaar opgeteld". Dat is dus een andere techniek.

tot zover het leermomentje van vandaag...
Reputatie 1
Om de een of andere reden wil Booleys een discussie. 😞

Klopt helemaal GJC 😆
Een internet- of discussieforum, meestal gewoon forum is een online discussieruimte tussen verschillende gebruikers...

Evenzogoed waren er mede-forumleden bereid de vraag te beantwoorden, maar dan moeten er weer fouten gezocht worden in die antwoorden.

Hoe kom je erbij dat ik fouten zoek?
Als je verder nog wat zinnigs te zeggen hebt hoor ik het wel 😉

Ik laat het hierbij want ik vrees dat ik geen antwoord ga krijgen van Telfort zelf.
@Kees-Jan @Enterprise bedankt voor jullie commentaar en uitleg.

Dat ga ik zeker doen. Leest iemand van Telfort dat wel dan? 🙈 😁
Reputatie 8
Badge +19

Dat ga ik zeker doen. Leest iemand van Telfort dat wel dan? 🙈 😁

Jazeker wel..!
Alle moderators nemen daar regelmatig een kijkje, ze hebben dat topic tenslotte niet voor niets zélf geplaatst.
En natuurlijk graag gedaan.
Reputatie 8
Badge +17
Graag gedaan...
Leest iemand van Telfort dat wel dan? 🙈 😁

Gemiddeld duurt het 24 uur voor webcare op een post of nieuw topic reageert.
Jouw 1e post in dit topic was 4 uur geleden.
Du even geduld.
Reputatie 2

Leest iemand van Telfort dat wel dan? 🙈 😁

Je kunt nu eenmaal geen nieuwe Mercedes kopen bij de Fiat dealer.
Volwassenen noemen dat een 'fact of life'.
Houd op met #eiken en ga voor je 'bonded' aansluiting naar een provider
welke die aanbiedt (KPN en XS4ALL blijkbaar).
Dat getrol....

nonotel
Reputatie 5
Badge +8
Hi Booleys, welkom op het forum. Ik kan dit vrij kort houden. Dit kun je inderdaad afnemen bij KPN, wij hebben op korte termijn in ieder geval geen plannen om dit bij wholesale af te nemen en aan te bieden. Ben ik met je eens dat het mooi zou zijn wanneer je dit af zou kunnen nemen, echter voor ons en onze doelgroep niet interessant. Deze discussie hebben we vaker gevoerd hier; het komt er inderdaad op neer dat je daarvoor over zou moeten stappen naar KPN als je perse meer dan de genoemde 100 wilt afnemen. Zo simpel is het, meer ga ik er niet van maken.

Reageer