vraag

Boete ontvanger Fiber voor niet inleveren NT

"Ik kreeg van mijn oude provider een rekening voor de modem, omdat ik deze niet geretourneerd had. De monteur die namens telfort kwam, heeft de Telfort spullen echter aangesloten op de modem die er al zat. Ik heb echter geen modem van Telfort gekregen. Hoe verhaal ik deze kosten nu?"

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

15 reacties

Reputatie 8
Badge +19
Welke is je oude provider dan en over wat voor modem gaat het..?
Normaalgesproken zijn deze niet 'uitwisselbaar' tussen de verschillende providers, behalve KPN.
Maar dat modem heeft andere firmware dan Telfort.
Gaat het om een glasvezel aansluiting toevallig dan zou er toch sprake zijn van een modem/router namelijk de Experiabox die ter aanvulling ook bij een koper verbinding noodzakelijk is.

in geval van glasvezel kan het om de NT het glasvezel kastje gaan die afhankelijk van de uitvoering foutief modem wordt genoemd.
Fiber
Het gaat inderdaad om het kastje waar de glasvezel in binnenkomt.
Dan kan het NT deel wat hier dus modem wordt genoemd inderdaad onder de bruikleen vallen en terug moeten naar de provider.
Er staat niet specifiek wat allemaal maar hier een link met wat info
veelgestelde vragen
Reputatie 6
Badge +9
Hoi de1001921871, ik lees dat je een boete hebt gekregen van Fiber omdat je iets van apparatuur niet hebt ingeleverd. Het gaat specifiek om het glasvezelkastje, de NT? dit kastje zit gemonteerd op de glasvezelaansluiting, dat klopt toch?

Ik zie inderdaad dat je deze niet hebt gekregen in het installatiepakket, dit vermoedelijk omdat volgens onze gegevens deze al geplaatst zou zijn. Nu komen hier wel kosten achterweg, dat is niet fijn, mag ik vragen om hoeveel het gaat? Ook wil ik graag nog even verder uitzoeken welke mogelijkheden ik nog heb om eventueel het kastje te laten vervangen. Ik zal morgen weer van mij laten horen.
Reputatie 6
Badge +9
Zoals beloofd zou ik nog even bij je terugkomen. Ik heb even met de Technische Dienst gesproken. Normaal leveren wij de NT niet. Deze wordt namelijk normaal door Guidion geplaatst. Of mocht deze er al zitten, wat in jou geval is dan sluiten ze hier op aan. Meestal blijft deze zitten namelijk. Maar Fiber wil hem graag terug.

Nu moeten we even kijken wat we hiermee kunnen, daarom ben ik nog steeds benieuwd naar de hoogte van de boete. Wil je dat vertellen.

Mocht het anders lopen en je kan Fiber nog overhalen om de boete kwijt te schelden als ze NT terugkrijgen, dan kan ik eventueel nog een monteur aansturen om deze te vervangen voor een nieuwe.

Ik hoor graag van je.
Reputatie 8
Bart - Telfort schreef:

Zoals beloofd zou ik nog even bij je terugkomen. Ik heb even met de Technische Dienst gesproken. Normaal leveren wij de NT niet. Deze wordt namelijk normaal door Guidion geplaatst.

Dat zou mogelijk afhankelijk kunnen zijn zijn van het type aansluitpunt (FTU), en of er eerder wel of niet een glasvezel abonnement is geweest?

Paar jaar terug leverde Telfort mij in het glasvezel installatiepakket zowel het NT-kastje als de Experia Box. Maar zie her en der bij wisselingen van abonnementen wel vaker, dat die NT--kastjes blijven zitten. Wat men terug moet sturen bij beëindiging is niet altijd duidelijk.
Hoi,

Guidion heeft inderdaad de installatie gedaan. De kosten zijn €99,- Het is geen boete, zij zeggen dat het in bruikleen was en dus terug moet naar hen. Nu dit niet tijdig gebeurd is, hebben zij dit afgeboekt van mijn rekening. Terecht lijkt mij. Ik zou graag zien dat Telfort/Guidion dit kortsluiten met Fiber en de kosten worden teruggeboekt op mijn rekening, danwel via Fiber, danwel via Telfort. Ik weet niet of Fiber mijn gegevens na beëindiging van het contract nog heeft, dus via Telfort is mogelijk eenvoudiger. Jullie hebben mijn bankrekeningnummer.
Reputatie 8
Fiber zal je gegevens nog wel hebben. Administratief is er ten aanzien van boekhouding en andere wettelijke regelingen m.b.t. geleverde diensten nog een bewaarplicht voor een bepaalde tijd.
Dank voor je reactie. ik wacht op reactie van Telfort (Bart?).
Zelf aansluiten onder dat kopje staat het inderdaad beschreven waar Babylonia op wijst.
Fiber gaat toch meer van doe het zelf uit waar blijkbaar de NT dus ook ondervalt.
Tot nog toe is dit de enige verwijzing die ik heb gevonden ik heb niet iets gevonden welke hardware terug moet.

Fiber is nu onderdeel van de M7 groep dus dan zal de gedachte zijn is van ons moet terug.
Ga je van Telfort naar KPN of een ander binnen de KPN familie of verhuis je dan blijft de NT achter de rest van de hardware gaat dan meestal mee.

Kortom is het aan Telfort of hierin tegemoet wordt gekomen.
Reputatie 6
Badge +9
Ze hebben dus 99,- euro afgeschreven voor het niet tijdig inleveren van het NT. Dat is wel heel veel. Ik schrik daar wel van. Ik ben nu wel heel benieuwd of ze dit geld willen terugstorten als je alsnog het NT terugstuurt naar FIber. Heb je al contact met ze gehad? Als ze dat willen doen, dan stuur ik een monteur aan om het te vervangen. 99 euro kan ik hier zo niet voor vergoeden, het spijt mij.
Reputatie 6
Badge +9
Heb je nog contact met Fiber gehad @de1001921871? Ik ben wel benieuwd erna. Ik hoop dat we het nog kunnen oplossen. Ik hoor graag van je.
@Bart - Telfort is kosten technisch dat niet gelijk of duurder een monteur daarheen sturen en het kastje wisselen? Ik snap dat de vergoeding niet wenselijk is.

Reageer