Bij trage verbinding aan lijntje gehouden en de administratie is bagger

• 25 mei 2014
  • 0 reacties
  • 495 keer bekeken

Weest gewaarschuwd voor Telfort glasvezel! Ik woon in Tilburg (Reeshof) waar we nu glasvezel hebben sinds 1 april. Helaas heb ik voor Telfort gekozen. Ik zal op een rijtje zetten wat je allemaal kan overkomen bij Telfort. Het vreemde is eigenlijk dat ik zeer goed te spreken was over de Telfort ADSL en de ondersteuning daar. Het lijkt erop dat de Telfort organisatie stomweg het glasvezeldeel niet aan kan en dat ze er technisch/capaciteit nog niet klaar voor zijn.

Situatie: ik had (en heb blijkbaar) Telfort ADSL als overbrugging tot de glasvezel geleverd zou worden, wat goed liep. De overgang naar glasvezel zou probleemloos verlopen. Het is immers één bedrijf. Ha ha.

De glasvezel is keurig op tijd door Reggefiber aangesloten en werkt prima: de lijnsnelheid is iets meer dan beloofd. Echter, het internet, waar het om gaat, is over het algemeen bedroevend traag. De ADSL-verbinding was flink sneller. Vooral https-verbindingen zijn slecht. TV-beeld bleef vaak een paar seconden stil staan. De helpdesk ontkende het probleem in het begin gewoon: lag aan mijn instellingen. Dit terwijl de ADSL geen problemen gaf, die verbinding had ik parallel, dank zij de administratie. Op TV is Youtube niet te gebruiken via de glasvezel terwijl ik ingelogd ben, via ADSL ging dat uitstekend. Hierover heb ik uitgebreide mails gestuurd naar de helpdesk met verslagen en vergelijkingen tussen de verbindingen. Leuk om te doen want testen is mijn vak, dacht ik toen nog. Alleen las men het niet gezien de vragen die ik terug kreeg ......
Na lang heen en weer mailen en bellen met de helpdesk kwam een monteur langs om het modem te vervangen. Dit terwijl ik al aangegeven had dat de lijnsnelheid gewoon goed is en het m.i. ergens in het serverpark moet zitten. Op het forum had ik al gezien dat dat geen verschil zou gaan maken. Monteur meet de lijnsnelheid: nou die is goed, dus modem niet vervangen. Verrassing! Hij zag ook de draadloze interactieve set voor de TV en wist meteen te vertellen dat die set de snelheid niet aan kan die voor de ontvanger nodig is. Dit is een door Telfort geleverde set! Er wordt dus spul geleverd waarvan bekend is dat het niet werkt. Vervangen door kabel en inderdaad geen TV-storingen meer. De interactieve set mocht ik terugsturen waarop ik mijn geld terug zou krijgen. maand geleden verstuurd, maar uiteraard nog steeds geen geld terug.

Van Telfort kreeg ik nog het prachtige aanbod dat ik op mijn kosten een monteur langs mocht laten komen die de boel zou komen bekijken. Als die monteur dan aan kon tonen dat het aan Telfort ligt zou ik mijn geld terug krijgen. Dat is voor mij altijd een verlies/verlies situatie: een monteur kan hoogstens aantonen dat het niet aan mij ligt en als het aan Telfort ligt gebeurt er toch niets want kijk maar naar de andere klachten. Dus dat heb ik geweigerd. Ik maak nu gewoon mijn tijd vol en maak dan dat ik mijn abonnement opzeg. Voor de techneuten: één manier om alles iets sneller te krijgen is door de DNS-servers van andere partijen te gebruiken zoals Google (8.8.8.8) of OpenDNS: die lijken een stuk beter te performen bij mij. Daarnaast heb ik inmiddels de Telfort Router vervangen door een eigen model: lijkt ook wat winst op te leveren.

De administratie, van die probleemloze overstap, functioneert op hetzelfde niveau als de technische dienst. Elke maand wordt nu ADSL en Glasvezel van mijn rekening afgeschreven. "Was een foutje van "Glasvezel" maar wordt nu opgelost. Niets doen hoor! Het geld wordt teruggestort". En ja hoor, de maand juni is weer dubbel dokken voor de kwaliteit zoals ik die inmiddels gewend ben van Telfort. De doos met de ADSL-spullen staat al een maand klaar om verzonden te worden. Bericht: ho maar! Dus nu nog te goed van Telfort: 3 keer maandbedrag abonnement ADSL en de kosten van de interactieve set. De wettelijke rente waar ik inmiddels recht op heb zal ik maar niet opvragen: dan stort de administratie helemaal in!

0 reacties

Het is nog erg rustig in dit topic. Schrijf hieronder de allereerste reactie!

Reageer