vraag

Bewust lagere Internetsnelheid voor oude abonnementen

  • 19 juni 2013
  • 224 reacties
  • 31333 keer bekeken

Badge
Bewust lagere Internetsnelheid voor oude abonnementen

Ik heb het volgende probleem met Telfort en zou graag willen weten of meer
mensen het zelfde hebben meegemaakt of nog steeds hebben;

Ik ben een gebruiker van Telfort Internet en vast bellen van het eerste uur.
Begonnen met Tiscali wat uiteindelijk werd overgenomen door Telfort.
Ik heb daarom ook het allereerste Telfort Abonnement wat nog steeds bestaat
uit 20MB Internet en vast bellen.

In het begin haalde ik ongeveer 16MB op mijn adres maar gedurende de laatste
jaren is dat teruggevallen tot ongeveer 8 MB ( soms iets hoger en soms iets lager
maar nooit veel verschil ). Als reden werd altijd gegeven dat de afstand tot de
centrale te groot was én dat de KPN tussencentrales had gesloten  Ik was er niet blij
mee maar dit is nu eenmaal een technische reden en daar kon ik mee leven.

Maar wat schetst nu mijn verbazing, ik kreeg afgelopen week een nieuw modem
van Telfort. Er waren namelijk wat aanpassingen en onderhoud en daarna had ik
deze nieuwe modem nodig voor een stabiel Internet.
Ik sluit de modem aan en ik heb  een dikke 15MB tot 20MB Internet ( dit volgens
de gegevens in het modem (lees intrain snelheid ). Dus ik was zeer tevreden.
Helaas 1 dag later valt mijn snelheid terug naar nog geen 8MB.
Dus een mailtje naar de Klantenservice van Telfort. Ze reageerde trouwens snel,
daar geen problemen mee.
Eerst een mail over kabeltjes, resetten etc. Maar daarna een telefoontje van een
medewerker.
En toen viel eindelijk het kwartje, dubbeltje of hoe je het noemen wilt.

Tja ..het klopte dat ik een lagere snelheid had want ik had ook een oud
Abonnement. En daarbij krijg je niet een hoge snelheid. Maar als ik een 30MB
abonnement zou pakken dan garanderen ze mij 30MB op mijn adres.
Eerlijk gezegd was ik een beetje beduusd. En Ik vertelde de medewerker dat ik er
eerst eens over na wilde denken.
Hij werd daar niet vrolijk en legde de meteen de hoorn op de haak.

Meteen daarna ging ik naar de website van Telfort en klikte bij het 'Alles-In-1-
Pakket' van Telfort. Wat schetst mijn verbazing. Zonder het bekende woordje 'TOT'
kan ik 49MB op mijn adres ontvangen.

Klaarblijkelijk krijg je dus alleen de snelheid van je pakket als je een duur(der)
abonnement pakt.
Dus toen ben ik Juridische informatie gaan inwinnen.
Wat wilt dat bekende woordje "TOT" nu precies zeggen?!

Nou als het technisch niet mogelijk is om je de maximale snelheid van je pakket
te geven dan is het woordje TOT helemaal correct. Meestal is de reden dat de
afstand van jouw adres tot de centrale zo lang is dat je slechts een deel van de
beloofde pakket snelheid kunt krijgen.

Maar wat doet Telfort nu; die zegt Wij verdienen te weinig aan jouw abonnement
dus jij krijgt de oude bekabeling en niet de nieuwe bekabeling die veel sneller is.
Met andere woorden; als je meer gaat betalen dan krijg je een hogere snelheid.
Dit is dus juridisch helemaal fout; er is nu namelijk geen technische reden
waarom je de snelheid niet krijgt maar een zuivere financiële reden.

Misschien handig om toch eens te kijken bij Telfort of dit ook in jouw situatie
misschien van toepassing is.
Kijk gewoon op; http://www.telfort.nl/internet/alles-in-1-basispakket-1tv/
En klik dan rechts op bestellen. Daarna krijg je een postcode check.
Vervolgens zie je boven je adres staan en wat er mogelijk is en een stuk verder op
de pagina staat jouw maximale snelheid?! In mijn geval 49MB.
Klopt die snelheid een beetje met wat je nu maximaal hebt of zou moeten hebben
binnen je pakket?
Ik betwijfel het. Volgens mij Is Telfort hier op zijn minst misleidend bezig maar ik
zou het in mijn geval echt pure oplichting willen noemen.
Dit is discrimineren op basis van je abonnement. Ze kunnen makkelijk
de maximale waarden van je abonnement halen maar ze doen dit bewust niet!

Dus "Telfort werk in je voordeel", maar daar moet je dus extra voor betalen!

Stuur ik s' avonds de 17e Juni een reactie op de mail van klantenservice en
vervolgens is het heel stil geworden.
Heel stil...............

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

224 reacties

Badge
Nee hoor, ik kan je genoeg bewijs aanleveren. Laat ze maar komen, Ik sta graag voor de rechters om hun afgang te zien. Zal niet de eerste keer zijn dat ik grote ondernemingen voor de rechter zie afgaan. Da's echt genieten!
He..ik kreeg geen berichten meer. Maar ik zie dan jullie mooi zijn door gegaan.
Vandaag kreeg ik een brief dat Telfort het starttarief met ongeveer 90% gaat verhogen.....
En dan mag je opzeggen 😉 Dus...ik zit aan de borrel.!
Maar Biomus je hebt gelijk; het is echt een A-sociaal bedrijf.
Maar nu even feest 😉
Badge
Op een open manier een discussie aangaan is geen probleem op een forum En Telfort heeft er vast geen probleem mee als je terechte kritiek op ze uit in je eigen topic.

Maar ander topics binnenvallen en anderen structureel negatief "adviseren" over Telfort omdat je zelf een slechte ervaring hebt lijkt me niet gewenst. Zeker als het weinig bijdraagt aan de inhoudelijke discussie.

Ik geef toestemming dat mijn Topic hier voor wordt gebruikt. geen probleem!
Badge
Hoi Franzki,

Ik heb het over dat Enterprise gaat bepalen of de gebruiker er iets aan heeft. Dat kan die gebruiker altijd zelf nog, denk ik. Dat zul je echt niet vinden in de voorwaarden!
Bovendien vind ik dat ik de persoon een plezier doe door te verwijzen naar de concurent.
Ik maak geen reclame en verstoot niet tegen de regels. Ik open de ogen en daarmee is die alleen geholpen. Dat Enterprise er problemen mee heeft , dat is dan pech!

Hoi Biomus. Ik ben het er helemaal mee eens. Je wordt hier snel een bepaalde kant ingedrukt en dan lijkt het ineens alsof je
een misdadiger bent.
Is erg vreemd voor een forum waar telfort zelf totaal niets mee doet. Dit is een soort klaagmuur en ze zijn blij als je maar wegblijft van websites als Kassa of Radar.
Dus...laat ik daar nu toevallig een account hebben en ik ga daar ook eens ( in het kort ) deze topics presenteren. Een soort samenvatting van gelijksoortige ellende !
Mag de baas weer eens zijn net pak aan doen en op komen draven!
Badge
En toch is het een beetje een criminele bedoening hier bij Telfort.
Toen ik een paar weken geleden vroeg bij het afsluiten van mijn VDSL abonnement
of echt niets duurder zou worden werd er keihard ; "NEE" gezegd.
Slechts enkele weken later krijg je dan een bericht dat je starttarief met 90% gaat stijgen.
Dat moet al lang in de pijplijn hebben gezeten en het 'riekt' echt naar oplichting.
Dat is dus een mooie voor de Radar-website want ze zeggen netjes in hun contract
dat je gedurende de eerste maanden geen verhoging kan krijgen van je abonnement maar...
het starttarief valt daar dus niet onder. Dit noemen verborgen oplichting!.
Want ze wisten het ********ns goed!
Arghhhhhhhhhhhhh
Reputatie 8
Badge +17
Hoi Biomus. Ik ben het er helemaal mee eens. Je wordt hier snel een bepaalde kant ingedrukt en dan lijkt het ineens alsof je
een misdadiger bent.
Uitspraak gebaseerd op ???
Is erg vreemd voor een forum waar telfort zelf totaal niets mee doet. Dit is een soort klaagmuur en ze zijn blij als je maar wegblijft van websites als Kassa of Radar.

Volgens mij ben je door Telfort goed geholpen
Dus...laat ik daar nu toevallig een account hebben en ik ga daar ook eens ( in het kort ) deze topics presenteren. Een soort samenvatting van gelijksoortige ellende !
Mag de baas weer eens zijn net pak aan doen en op komen draven!
Vreemd hoor, totdat Biomus hier gaat lopen klagen: https://forum.telfort.nl/internet-netwerk-and-verbinding-267/bewust-lagere-internetsnelheid-voor-oude-abonnementen-34782/index11.html#post354469 ben je tevreden.

Maar goed, dan zien we jou zeker ook nog eens op TV! En neem je vriendje Biomus ook mee?

Laat je wel even weten wanneer de uitzending is?
Badge
Uitspraak gebaseerd op ???

Volgens mij ben je door Telfort goed geholpen
Vreemd hoor, totdat Biomus hier gaat lopen klagen: https://forum.telfort.nl/internet-netwerk-and-verbinding-267/bewust-lagere-internetsnelheid-voor-oude-abonnementen-34782/index11.html#post354469 ben je tevreden.

Maar goed, dan zien we jou zeker ook nog eens op TV! En neem je vriendje Biomus ook mee?

Laat je wel even weten wanneer de uitzending is?

Dat klinkt gevoelig? Telfort- aandelen?
Badge
Zo, dat waren 15 pagina's leesplezier :)

Mooi he ...Mensen kunnen helemaal uit hun dak gaan als het de Internetverbinding betreft.
Het leuke is....Telfort geeft iedereen alle kansen want ze hebben echt super missers op Ultra-missers!
Dus hopelijk nog meer leesplezier de komende maanden!
Badge
Dit lijkt me een gevalletje smaad...

Hoi Franzki, Liegen of tenminste niet zeggen wat de waarheid is wat ze doen
bij Telfort. Lees mijn reacties over de 90% verhoging van het starttarief voor telefoon gesprekken.
Tegen mij hebben ze gezegd dat er geen verhogingen zouden komen maar...het starttarief valt daar blijkbaar
niet onder. Dus niet liegen maar wel verwerpelijk vind ik persoonlijk. Dit was een paar weken geleden?!
Dus een beetje oplichting maar niet helemaal is misschien de juiste woordkeus.
Ik snap nu eindelijk waarom die kerel zich in dat bad wilt verdrinken in hun TV reclame!
Hij heeft een abonnement op TELFORT!!!!!!!
Reputatie 8
Badge +10
80% verhoging...

Ik heb naast 90% ook al 55% gelezen.
Blijkt lastig rekenen, procentjes... 😉
Reputatie 8
Badge +17
Oh, je hebt die brief ook gehad?

Laatste alinea gelezen? Dat biedt nog eens perspectieven voor jou!

Blijkt weer dat je niet aandachtig gelezen hebt, maar dat verbaasd me eigenlijk niet eens meer...
Badge
Hoi van 5 naar 9 cent
0,05 cent is 1 procent ( 5/100)
Verhoging is 4 cent
dus 4 / 0,05 = 80 % ( 4/0,05)
Dus een behoorlijke prijsstijging ondanks al de problemen die ze de laatste weken hebben met telefonie.
Dat kun je dus echt wel crimineel noemen?!
Ze zouden eerder de klanten een korting moeten geven vanwege alle storingen en problemen van de laatste weken.

En een prijsstijging van 80% is echt hééééééél veel.
Ik hoop dat toekomstige baas heel deze crimele bende zal ontslaan. Even wachten hoe het in Oktober gaat lopen.
Maar ik hoop echt dat ze allemaal mogen vertrekken. ( Lees Telfort=KPN ;-)
Ik blijf het oplichting vinden hoewel het inderdaad net allemaal mag.

Maar het is gewoonweg niet fatsoenlijk! En daar gaat het hier om!
Reputatie 8
Badge +16
Hoi Franzki, Liegen of tenminste niet zeggen wat de waarheid is wat ze doen
bij Telfort. Lees mijn reacties over de 90% verhoging van het starttarief voor telefoon gesprekken.



Het kan best zijn dat de betreffende Telfortmedewerker dit oprecht over het hoofd heeft gezien.... voor zover het toen überhaupt al bekend was. Het betreft hier een product dat al lange tijd niet meer wordt aangeboden voor nieuwe abonnees.

Vermoedelijk stond je niet vooraan om te klagen toen de vaste kosten hiervoor gehalveerd werden bij het verlengen van je abonnement.

Daarnaast heb je gewoon de mogelijkheid om je Telfort abonnement op te zeggen als je het niet eens bent met de verhoging.

Wat is je probleem?
Badge
Het kan best zijn dat de betreffende Telfortmedewerker dit oprecht over het hoofd heeft gezien.... voor zover het toen überhaupt al bekend was. Het betreft hier een product dat al lange tijd niet meer wordt aangeboden voor nieuwe abonnees.

Vermoedelijk stond je niet vooraan om te klagen toen de vaste kosten hiervoor gehalveerd werden bij het verlengen van je abonnement.

Daarnaast heb je gewoon de mogelijkheid om je Telfort abonnement op te zeggen als je het niet eens bent met de verhoging.

Wat is je probleem?

Mijn probleem is het woord "OPRECHT"
Yip...Maar het is weer eens niet netjes 😉 Dit doen ze iedere keer.
Lees dit forum over de klachten van maar liefst 80% verhoging.
Ik ga naar Radar en Kassa en deze verhoging is echt buiten propprties!
Of ik mijn abonnement opzeg of niet. Het is gewoon crimineel.!
Reputatie 8
Badge +16
Ik ga naar Radar en Kassa en deze verhoging is echt buiten propprties!
Of ik mijn abonnement opzeg of niet. Het is gewoon crimineel.!


Het is een forse verhoging... Maar hoeveel gesprekken voer jij nu per maand? En hoeveel euro gaat het je extra kosten? En hoeveel was je kwijt geweest als je de gesprekken bij een andere provider had gevoerd?

Criminineel is het niet... Je krijgt netjes de mogelijkheid om over te stappen. Verder heeft Telfort geen monopoly... je kunt dus gewoon een andere provider nemen.

En als laatste ... Telfort heeft niet de wettelijke verplichting om een verouderde abonnementsvorm na het jaarcontract tot in de eeuwigheid te blijven leveren tegen het oude tarief.
Badge
Hoi, leuk dat je er weer bent.
Reputatie 8
Badge +16
Jij bent er toch ook als "aanjager" ?
Badge
Jij bent er toch ook als "aanjager" ?
Hoezo aanjager? Dit is dus precies wat ik bedoel.
Heb je kritiek, dan ben je ineens een aanjager of een belager van Telfort.
terwijl zij , juist de crimele kant zijn.
Brrrrrr bye...en deze print ik uit. echt verschrikkelijk!
Reputatie 8
Badge +16
Hoezo aanjager? Dit is dus precies wat ik bedoel.
Heb je kritiek, dan ben je ineens een aanjager of een belager van Telfort.
terwijl zij , juist de crimele kant zijn.
Brrrrrr bye...en deze print ik uit. echt verschrikkelijk!


Wat staat er links bij je gebruikersnaam...?  Aanjager...juist dat is wat Franzki bedoelt...

Geeft niet hoor je mag gerust overal wat achter zoeken.
Maar probeer dat dan wel gebaseerd op feiten en niet op aannames...
Badge
Jij bent er toch ook als "aanjager" ?
Hoezo aanjager? Is iemand die krtiek heeft meteen een aanjager?
Erg zielig zo'n opmerking?
Reputatie 8
Badge +16
Hoezo aanjager? Is iemand die krtiek heeft meteen een aanjager?
Erg zielig zo'n opmerking?


LEZEN is moeilijk gloof ik.. Ik zal mezelf nog maar even quoten:

Wat staat er links bij je gebruikersnaam...? Aanjager...juist dat is wat Franzki bedoelt...

Geeft niet hoor je mag gerust overal wat achter zoeken.
Maar probeer dat dan wel gebaseerd op feiten en niet op aannames...
Badge
Ha Tuut-Tuut, Ik heb het net gevraagd dus ik ben benieuwd...Jij ook?
Ik heb 400 uitdraais en......Franzki en Enterrpise zijn ALTIJD de laatste.
Dus..................
Reputatie 8
Badge +16
Ik heb 400 uitdraais en......Franzki en Enterrpise zijn ALTIJD de laatste.
Dus..................


Moet je later gaan slapen denk ik...  meneer de aanjager.

https://forum.telfort.nl/attachment.php?attachmentid=680&stc=1&d=1377205525
Badge
Hoi Franzki,
Bedankt.. heb jou reactie weer uitgeprint en ik snap er eerlijk gezegd niets van.
Dus toch een Telfort medewerker of blijf je tot de laatste druppel echt ontkennen?
Dit is je laatste kans want ik vraag dit niet nog een keer en ik denk dat iedereen het antwoord kan geven op mijn vraag?
Dus...mag ik je e-mailadres hebben of niet?
Groetjes Raebay?
Reputatie 8
Badge +10
Je bent écht de weg kwijt hè, beste vriend...
Treurig en ook een beetje zielig, best wel.
Reputatie 8
Badge +16
Nee je mag mijn emailadres niet hebben... en daar je heb je ook weinig aan want ik ga geen correspondentieclubje oprichten. En fanmail hoeft ook niet.

Ik vind dat je heel erg vervelend aan het worden bent. Blijkbaar begrijp je niet wat een (openbaar)  forum is en hoe het werkt. Op zich is dat niet erg... je hoeft niet alles te weten. Maar vervolgens ga je wel allemaal rare complot-theorieën posten die nergens op gebaseerd zijn.

Ik ben geen Telfort-medewerker... ik post niet namens Telfort en ik wordt ook niet door ze betaald.

Al mijn posts doe ik op eigen titel en ze bevatten slechts mijn persoonlijke mening die ik hier onafhankelijk van wie of wat dan ook kan en mag posten.