vraag

Bewust lagere Internetsnelheid voor oude abonnementen

  • 19 juni 2013
  • 224 reacties
  • 31326 keer bekeken

Badge
Bewust lagere Internetsnelheid voor oude abonnementen

Ik heb het volgende probleem met Telfort en zou graag willen weten of meer
mensen het zelfde hebben meegemaakt of nog steeds hebben;

Ik ben een gebruiker van Telfort Internet en vast bellen van het eerste uur.
Begonnen met Tiscali wat uiteindelijk werd overgenomen door Telfort.
Ik heb daarom ook het allereerste Telfort Abonnement wat nog steeds bestaat
uit 20MB Internet en vast bellen.

In het begin haalde ik ongeveer 16MB op mijn adres maar gedurende de laatste
jaren is dat teruggevallen tot ongeveer 8 MB ( soms iets hoger en soms iets lager
maar nooit veel verschil ). Als reden werd altijd gegeven dat de afstand tot de
centrale te groot was én dat de KPN tussencentrales had gesloten  Ik was er niet blij
mee maar dit is nu eenmaal een technische reden en daar kon ik mee leven.

Maar wat schetst nu mijn verbazing, ik kreeg afgelopen week een nieuw modem
van Telfort. Er waren namelijk wat aanpassingen en onderhoud en daarna had ik
deze nieuwe modem nodig voor een stabiel Internet.
Ik sluit de modem aan en ik heb  een dikke 15MB tot 20MB Internet ( dit volgens
de gegevens in het modem (lees intrain snelheid ). Dus ik was zeer tevreden.
Helaas 1 dag later valt mijn snelheid terug naar nog geen 8MB.
Dus een mailtje naar de Klantenservice van Telfort. Ze reageerde trouwens snel,
daar geen problemen mee.
Eerst een mail over kabeltjes, resetten etc. Maar daarna een telefoontje van een
medewerker.
En toen viel eindelijk het kwartje, dubbeltje of hoe je het noemen wilt.

Tja ..het klopte dat ik een lagere snelheid had want ik had ook een oud
Abonnement. En daarbij krijg je niet een hoge snelheid. Maar als ik een 30MB
abonnement zou pakken dan garanderen ze mij 30MB op mijn adres.
Eerlijk gezegd was ik een beetje beduusd. En Ik vertelde de medewerker dat ik er
eerst eens over na wilde denken.
Hij werd daar niet vrolijk en legde de meteen de hoorn op de haak.

Meteen daarna ging ik naar de website van Telfort en klikte bij het 'Alles-In-1-
Pakket' van Telfort. Wat schetst mijn verbazing. Zonder het bekende woordje 'TOT'
kan ik 49MB op mijn adres ontvangen.

Klaarblijkelijk krijg je dus alleen de snelheid van je pakket als je een duur(der)
abonnement pakt.
Dus toen ben ik Juridische informatie gaan inwinnen.
Wat wilt dat bekende woordje "TOT" nu precies zeggen?!

Nou als het technisch niet mogelijk is om je de maximale snelheid van je pakket
te geven dan is het woordje TOT helemaal correct. Meestal is de reden dat de
afstand van jouw adres tot de centrale zo lang is dat je slechts een deel van de
beloofde pakket snelheid kunt krijgen.

Maar wat doet Telfort nu; die zegt Wij verdienen te weinig aan jouw abonnement
dus jij krijgt de oude bekabeling en niet de nieuwe bekabeling die veel sneller is.
Met andere woorden; als je meer gaat betalen dan krijg je een hogere snelheid.
Dit is dus juridisch helemaal fout; er is nu namelijk geen technische reden
waarom je de snelheid niet krijgt maar een zuivere financiële reden.

Misschien handig om toch eens te kijken bij Telfort of dit ook in jouw situatie
misschien van toepassing is.
Kijk gewoon op; http://www.telfort.nl/internet/alles-in-1-basispakket-1tv/
En klik dan rechts op bestellen. Daarna krijg je een postcode check.
Vervolgens zie je boven je adres staan en wat er mogelijk is en een stuk verder op
de pagina staat jouw maximale snelheid?! In mijn geval 49MB.
Klopt die snelheid een beetje met wat je nu maximaal hebt of zou moeten hebben
binnen je pakket?
Ik betwijfel het. Volgens mij Is Telfort hier op zijn minst misleidend bezig maar ik
zou het in mijn geval echt pure oplichting willen noemen.
Dit is discrimineren op basis van je abonnement. Ze kunnen makkelijk
de maximale waarden van je abonnement halen maar ze doen dit bewust niet!

Dus "Telfort werk in je voordeel", maar daar moet je dus extra voor betalen!

Stuur ik s' avonds de 17e Juni een reactie op de mail van klantenservice en
vervolgens is het heel stil geworden.
Heel stil...............

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

224 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Ben ik toch nieuwsgierig welke gebruikers jij bedoeld met je opmerking "menselijk en technisch een onmogelijkheid."
Badge
Tegenwoordig kun je met de moderne communicatiemiddelen heel eenvoudig op elk moment van de dag op een forum meelezen en posten.

Niet iedereen komt hier om een probleem opgelost te krijgen. Er zijn ook mensen die hier komen om meer achtergrondinformatie te krijgen over de werking van internet en de ander diensten die Telfort aanbiedt.

Ook zijn er af en toe pilots waarin nieuwe diensten en producten getest worden door eindgebruikers. Zelf heb ik meegedaan aan de ITV-pilot en de pilot met het Arcadyan modem.

En verder zijn er ook gebruikers die blijven hangen nadat hun probleem is opgelost en het leuk vinden om andere gebruikers op weg te helpen bij een probleem. Dat is gewoon zoals elke community werkt.

Hoi Franzki, Daar ben ik het volledig mee eens. Maar check eens welke persoon met welk IP-adres een antwoord geeft. Bv. door een Windows machine te gebruiken om te posten en een linux machine om te 'resolven'. Krijg je soms toch vreemde dingen.
En dan wordt het wel duidelijk waarom ik niet zo snel kan posten en sommige mensen wel.
Badge
Ben ik toch nieuwsgierig welke gebruikers jij bedoeld met je opmerking "menselijk en technisch een onmogelijkheid."

Doe een gok?
Reputatie 8
Badge +16
Echt geen idee
Reputatie 8
Badge +17
lees eens de 1e regel van deze post: https://forum.telfort.nl/internet-netwerk-and-verbinding-267/bewust-lagere-internetsnelheid-voor-oude-abonnementen-34782/index5.html#post346857

zelfs in dit topic heb ik aangegeven dat ik niet voor Telfort werk en dus niet door Telfort betaald wordt.

Ik werk voor/in een héél ander segment van de maatschappij.

Zoals Franzki al aangeeft zijn er tegenwoordig legio mogelijkheden om te posten op een forum.

Ben ik toch nieuwsgierig welke gebruikers jij bedoeld met je opmerking "menselijk en technisch een onmogelijkheid."

Doe een gok?
Ik zou het niet weten...
Reputatie 8
Badge +16
Maar check eens welke persoon met welk IP-adres een antwoord geeft. Bv. door een Windows machine te gebruiken om te posten en een linux machine om te 'resolven'. Krijg je soms toch vreemde dingen.
En dan wordt het wel duidelijk waarom ik niet zo snel kan posten en sommige mensen wel.


Ik raak je hier nu wel kwijt... Als jij kunt zien met welk IP-adres iemand post dan ben jij blijkbaar een Telfort-medewerker. Ik zie hier in elk geval geen IP-adressen staan.

En je kunt hier heel snel posten... de tijdslimiet tussen twee posts staat heel kort ingesteld en is alleen bedoeld om te voorkomen dat je dubbelpost.
Reputatie 8
Badge +10
Soms (niet vaak) weet ik wel uit mijn hoofd een antwoord op een vraag.
En ik kan ook héél snel typen...

Ervaring denk ik... ;)

http://i273.photobucket.com/albums/jj206/Enterprise101/Profiel_zps028d56b5.png
Reputatie 8
Badge +17
Maar check eens welke persoon met welk IP-adres een antwoord geeft. Bv. door een Windows machine te gebruiken om te posten en een linux machine om te 'resolven'. Krijg je soms toch vreemde dingen.
En dan wordt het wel duidelijk waarom ik niet zo snel kan posten en sommige mensen wel.

Huh, ik snap deze ook niet 😕

Ik heb gewoon 1 Windows machine staan waar ik mee post en lees.

misschien kan ik sneller typen en lezen...
Badge
Huh, ik snap deze ook niet 😕

Ik heb gewoon 1 Windows machine staan waar ik mee post en lees.

misschien kan ik sneller typen en lezen...


Ik zeg ook niet dat iemand van jullie het is?
Dus oke...de ene is ingeschreven vanaf 2005 en de andere heeft gewoon één windows PC.
Ik zeg alleen dat er hier mensen zijn die op meerdere plaatsen tegelijk schijnen te zijn.
Niet meer en minder niet !
Nu ga ik naar bed want ik moet wel eens in de 24 uur slapen ;-)
Brrrrrrrr
Reputatie 8
Badge +16
Soms (niet vaak) weet ik wel uit mijn hoofd een antwoord op een vraag.
En ik kan ook héél snel typen...

Ervaring denk ik... ;)

http://i273.photobucket.com/albums/jj206/Enterprise101/Profiel_zps028d56b5.png


Typ jij nog dan....ik doe gewoon een copy/paste van eerdere antwoorden, gaat veel sneller.....🆒
Reputatie 8
Badge +10

Ik zeg alleen dat er hier mensen zijn die op meerdere plaatsen tegelijk schijnen te zijn.
Niet meer en minder niet !


😃 Je ziet spoken... 😃
Reputatie 8
Badge +16
Ik zeg alleen dat er hier mensen zijn die op meerdere plaatsen tegelijk schijnen te zijn.
Niet meer en minder niet !


In een parallel universum wellicht?
Reputatie 8
Badge +16

Ik zeg alleen dat er hier mensen zijn die op meerdere plaatsen tegelijk schijnen te zijn.


Zal ik het trucje dan maar verklappen, als je snel alle topics wil lezen die nieuw zijn moet je deze link gebruiken:

https://forum.telfort.nl/search.php?do=getnew


Zie je meteen alle nieuwe postings en kan je heeeel snel reageren....:p
Reputatie 8
Badge +17
Of deze: https://forum.telfort.nl/search.php?do=getdaily
Badge

En als jij dat noemt ""de normale gang van zaken op dit forum gaat frustreren..?
Oke...is daar iets fout mee?


Ik vind van wel, als een (nieuwe) forumbezoeker hier een probleem of vraag post en je krijgt dan een reactie als onderstaand voorbeeld (van je maatje Biomus).
Zijn andere forumbezoekers hier bij gebaat denk je..?

https://forum.telfort.nl/internet-netwerk-and-verbinding-267/internet-instabiel-na-storing-den-haag-leiden-36052/


Hij is niet mijn 'maatje' , maar iemand die net als ik kots van dit slechte bedrijf.
Badge

Ik ben geen nieuwe Forumbezoeker. Ik ben hier al maanden actief.


Ik heb het niet over jou, je begrijpt blijkbaar niet wat ik bedoel.


Dus waarom denk jij dat andere forumbezoekers hier niet mee gebaat zouden zijn.


Omdat een andere bezoeker (sommige voor de eerste keer) het forum bezoekt en een vraag stelt of een probleem voorlegt aan de andere bezoekers.
En die heeft totaal geen behoefte aan opmerkingen zoals ik aangaf in de link hierboven, die wil gewoon weten hoe zijn probleem zo snel mogelijk opgelost kan worden.


Wie bepaald dat? Jij zeker.... Oh mijn god, we hebben hier te maken met een Forum Tiran...
Reputatie 8
Badge +16
Wie bepaald dat?

https://forum.telfort.nl/over-forum-feedback-250/onze-huisregels-25876/
Badge
@RAebay,

Wat het nog meer geloofwaardig maakt dat sommigen hier veel reageren, is de 'reactie teller' en de 'status' die erbij hoort. Ik begin nu ook te geloven dat Telfort een beloningssysteem heeft voor dit soor mensen. Dit zal natuurlijk weer keihard ontkent worden 😛 (ik zit in een parallel universum en zie ook nog spoken ;)), omdat het in een of ander contract staat. Bij mij is het een principe kwestie geworden en hoe meer ik naar de concurent kan sturen, hoe beter ik dat vind. Is ook nog eens goed voor de concurentie, want die is er echt niet. Blijkt al duidelijk uit de telefoniekosten, welke het hoogst zijn in heel europa! Komt niet van mij, maar van een onafhankelijk onderzoeksbureau. Dit geldt wat mij betreft ook voor Internet. Bewijs is er, heb nu voor 10 euro/m 20Mbit. Waar blijft KPN?!
Badge
Wie bepaald dat?

https://forum.telfort.nl/over-forum-feedback-250/onze-huisregels-25876/


Hoi Franzki,

Ik heb het over dat Enterprise gaat bepalen of de gebruiker er iets aan heeft. Dat kan die gebruiker altijd zelf nog, denk ik. Dat zul je echt niet vinden in de voorwaarden!
Bovendien vind ik dat ik de persoon een plezier doe door te verwijzen naar de concurent.
Ik maak geen reclame en verstoot niet tegen de regels. Ik open de ogen en daarmee is die alleen geholpen. Dat Enterprise er problemen mee heeft , dat is dan pech!
Reputatie 8
Badge +10
[...] Dat Enterprise er problemen mee heeft , dat is dan pech!


Ik heb er geen problemen mee hoor... :D
Telfort webcare management waarschijnlijk wel.
Reputatie 8
Badge +16
Op een open manier een discussie aangaan is geen probleem op een forum En Telfort heeft er vast geen probleem mee als je terechte kritiek op ze uit in je eigen topic.

Maar ander topics binnenvallen en anderen structureel negatief "adviseren" over Telfort omdat je zelf een slechte ervaring hebt lijkt me niet gewenst. Zeker als het weinig bijdraagt aan de inhoudelijke discussie.
Badge
Op een open manier een discussie aangaan is geen probleem op een forum En Telfort heeft er vast geen probleem mee als je terechte kritiek op ze uit in je eigen topic.

Maar ander topics binnenvallen en anderen structureel negatief "adviseren" over Telfort omdat je zelf een slechte ervaring hebt lijkt me niet gewenst. Zeker als het weinig bijdraagt aan de inhoudelijke discussie.


Ik zie het wel als een bijdrage. Overigens ben ik niet bang voor dat managemnent. Ze kunnen me blokkeren op IP, maar VPN is al stukken moeilijker. Aangezien er totaal geen kennis is bij Telfort over dit soort dingen ben ik daar niet bang voor! Ik lever net zo lang van deze bijdrages, totdat ik erg geen tijd of zin meer aan heb. Ik ben overigens een man van woord, in allerlei vormen, dus ik houd mij hieraan. Liegen en bedriegen laat ik liever over aan KPN & Co en Politici!
Reputatie 8
Badge +16
Liegen en bedriegen laat ik liever over aan KPN & Co en Politici!

Dit lijkt me een gevalletje smaad...
Badge +2
Zo, dat waren 15 pagina's leesplezier 🙂
Badge
Liegen en bedriegen laat ik liever over aan KPN & Co en Politici!

Dit lijkt me een gevalletje smaad...


Nee hoor, ik kan je genoeg bewijs aanleveren. Laat ze maar komen, Ik sta graag voor de rechters om hun afgang te zien. Zal niet de eerste keer zijn dat ik grote ondernemingen voor de rechter zie afgaan. Da's echt genieten!