vraag

Bewust lagere Internetsnelheid voor oude abonnementen

• 19 juni 2013
  • 224 reacties
  • 31255 keer bekeken

Toon het eerste bericht
Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

224 reacties

Reputatie 8
Badge +16
-Ik krijg VDSL 30 MB.
[-knip-]
-Daarnaast ga ik ongeveer 4 Euro per maand minder betalen.
Dus we hebben een goede oplossing gevonden.

Ik heb mijn laatste rekening gecontroleerd ern met deze verhoging betaal ik dus ongeveer 11 euro meer.

Onzin... de verhoging is nog helemaal niet ingegaan dus dat kan nooit de oorzaak zijn. Wordt er misschien 15 euro aan eenmalige administratiekosten berekend ofzo? Dat is namelijk het verschil tussen 4 euro minder en 11 euro meer.
Badge
-Ik krijg VDSL 30 MB. [-knip-] -Daarnaast ga ik ongeveer 4 Euro per maand minder betalen. Dus we hebben een goede oplossing gevonden. Ik heb mijn laatste rekening gecontroleerd ern met deze verhoging betaal ik dus ongeveer 11 euro meer. Onzin... de verhoging is nog helemaal niet ingegaan dus dat kan nooit de oorzaak zijn. Wordt er misschien 15 euro aan eenmalige administratiekosten berekend ofzo? Dat is namelijk het verschil tussen 4 euro minder en 11 euro meer.

Hoi klopt en dat is dus 80% meer . En 80% hangt af van het belgebruik van een klant! Dus blijft echt erg veel.
En omdat ze zo stabiel zijn of omdat ze zo'n goede service leveren?
Ik kan geen reden vinden waarom ze de prijs verhogen. Of ze zouden het verbinden aan de meeste storingen? ;-)
Dan kan ik het begrijpen.
Reputatie 8
Badge +16
Nogmaals ... je geeft geen antwoord.

De prijsverhoging van 80% op het starttarief van vastbellen is nog helemaal niet ingegaan dus er is iets anders aan de hand waardoor jouw factuur 11 euro hoger uitvalt in plaats van 4 euro lager.

Dan sla je de plank volledig mis door te blijven zeuren over die 80%.

Pak gewoon je factuur eens en kijk wat je waarvoor betaalt.

En als Telfort eventueel een administratieve fout heeft gemaakt moet dat gewoon rechtgezet worden. Maar dan is het wel handig als je je bij de feiten houdt. Nu zaai je alleen verwarring waardoor niemand je meer kan volgen en je sowieso niet geholpen kunt worden.
Badge
Nogmaals ... je geeft geen antwoord.

De prijsverhoging van 80% op het starttarief van vastbellen is nog helemaal niet ingegaan dus er is iets anders aan de hand waardoor jouw factuur 11 euro hoger uitvalt in plaats van 4 euro lager.

Dan sla je de plank volledig mis door te blijven zeuren over die 80%.

Pak gewoon je factuur eens en kijk wat je waarvoor betaalt.

En als Telfort eventueel een administratieve fout heeft gemaakt moet dat gewoon rechtgezet worden. Maar dan is het wel handig als je je bij de feiten houdt. Nu zaai je alleen verwarring waardoor niemand je meer kan volgen en je sowieso niet geholpen kunt worden.

Hoi Franszki,
Ik heb bericht gekregen dat  mijn starttarief om hoog gaat.
Dus met 80%. is erg hoog en ze hadden mij gezegd dat het gelijk zou blijven.
Dus dat voelt echt als opgelicht?
Reputatie 8
Badge +17
Bij een "Internet standaard" abbo voor €20, een "Vast Bellen" abbo van €5,08 kost één telefoontje €0,05, dat is dus €0,05/€25,13*100%=0.1989653800238758 %
Na de verhoging kost één telefoontje €0,09, dat is dus €0,09/€25,17*100%=0.3575685339690107%

Dus een verhoging van ~0,25% en géén 80% zoals jij beweerd...
Reputatie 8
Badge +16
Hoi Franszki,
Ik heb bericht gekregen dat  mijn starttarief om hoog gaat.
Dus met 80%. is erg hoog en ze hadden mij gezegd dat het gelijk zou blijven.
Dus dat voelt echt als opgelicht?

Je haalt zaken door elkaar...

80% prijsverhoging is relatief erg hoog. Maar de èchte vraag is:
- Hoeveel gesprekken voer jij gemiddeld per maand en  hoeveel euro gaat de verhoging jou per maand kosten?

En is dat de moeite waard om zoveel herrie over te schoppen?

Ik heb mijn laatste rekening gecontroleerd ern met deze verhoging betaal ik dus ongeveer 11 euro meer.

Voor alle duidelijkheid... de 11 euro die jij nu meer betaalt kan nooit met deze verhoging te maken hebben. De verhoging gaat 1 oktober in en de belkosten worden achteraf gefactureerd.
Reputatie 8
Badge +17
De verhoging gaat 1 oktober in en de belkosten worden achteraf gefactureerd.
Dus, de variabele "Vast Bellen" kosten, de starttikken die je in Oktober belt, zie je pas op de factuur van November...
Reputatie 8
Badge +19
Wellicht bedoelt RAebay dat hij aan de hand van het verbruik (aantal gesprekken/tikken) van zijn laatste faktuur heeft uitgerekend dat hij vanaf oktober € 11,- meer gaat betalen.
Dat kan, zo heb ik dat ook ingeschat (fakturen van het afgelopen jaar, dat wel).
€ 11,- gedeeld door 0,09 ct per tik/gesprek zijn wel 122 gesprekken extra per maand en dat lijkt me ook wat veel.
Maar ik ken uiteraard zijn belgedrag niet.

[update: bovenstaande moet € 11,- gedeeld door 4 ct. zijn]
Reputatie 8
Badge +16
Als RAebay 11 euro extra gaat betalen, dan zijn dat  € 11,- / € 0,04 = 275 telfoongesprekken naar vaste nummers binnen Nederland.

Dan betaalt hij nu al 275 X € 0,05 = € 13,75 per maand aan starttikken... tel daar € 5,- bij op voor het Vastbellen abonnement en dan zit je op € 18,75. En dan is het nu al verstandiger om over te gaan op "Bellen onbeperkt" waarmee je voor € 17,50 onbeperkt kunt bellen zonder starttik en ook naar mobiel.
Reputatie 8
Badge +16
Dus mogen we vaststellen dat door de prijsverhoging die Telfort gaat doorvoeren dat RAbay eigenlijk goedkoper gaat bellen..., hoeveel procent is dat per maand....hmmm..zo crimineel zijn dan de prijsverhogingen niet....toch....?
Reputatie 8
Badge +19
Als RAebay 11 euro extra gaat betalen, dan zijn dat  € 11,- / € 0,04 = 275 telfoongesprekken naar vaste nummers binnen Nederland.

Klopt, foutje van mijn kant, ik moet natuurlijk die extra 4 ct nemen en geen 9 ct... oeps 😮
Badge
Jag hade på detta sätt också en bra söndag! Jag föredrar också att räkna, då det talas om ordet! Telfort att tro... Därför är jag nu ca 12,50 € billigare :o

@Enterprise: Je stelling gaat zo mank als wat. Ook Telfort-, cq KPN-medewerkers kunnen zich als 'Enterprise' aanmelden, dus een stelling van niks!
De avatar, wel of niet een eerbetoon, is schuilen achter een (andere) identiteit! Het zegt allemaal niets. Met bewijs komen, zoals contracten en bankafschriften, zegt wel wat! Het is allemaal een grote poppenkast/show bij KPN/Telfort. Alles lijkt van buiten heel mooi en aantrekkelijk, maar wie nadenkt en doorrekent, komt tot een hele andere conclusie! Ik zal hier nog wel een tijdje zijn. Het is te leuk om weg te blijven. Overigens houd ik mij wel aan de beloftes, in tegenstelling tot de schijnhelpers van Telfort. Op het moment dat ik mijn gedachten moet verschuiven, zal ik dat ook doen!
Reputatie 8
Badge +19

@Enterprise: Je stelling gaat zo mank als wat. Ook Telfort-, cq KPN-medewerkers kunnen zich als 'Enterprise' aanmelden, dus een stelling van niks!

Daar heb je gelijk in, iedereen die zich op dit forum registreert kan elke identiteit aannemen die hij wil, zolang e.e.a. maar binnen de forumregels past.
Ik gebruik, net zoals bijna iedereen op dit forum, géén foto van mezelf.
Dat stukje privacy wil ik graag voor mezelf houden.
Maar verder ben ik een doorgewone Telfort-abonnee die hier met plezier aanwezig is met de bedoeling om vragen van andere gebruikers te beantwoorden of met problemen te helpen.
Niks meer en niks minder...

De rest van je betoog is de zoveelste herhaling van wat je eerder hebt gesteld, daar ga ik niet eens meer op in.
Badge

De rest van je betoog is de zoveelste herhaling van wat je eerder hebt gesteld, daar ga ik niet eens meer op in.

Daar heb jij weer gelijk in.
Aangezien ik mijn energie nu liever weer in studeren stop, zul je mij hier ook niet meer  zien. Reageren heeft dan ook geen zin, want ik zal het niet meer lezen.....
Wel zal ik KPN en Co. proberen uit te buiten door  telefoontjes voor mij en mijn familie te unlocken en te rooten. Hierop maken ze dan flink verlies, wat jij als KPN consument mag ophoesten!
Reputatie 8
Badge +16
Wel zal ik KPN en Co. proberen uit te buiten door telefoontjes voor mij en mijn familie te unlocken en te rooten. Hierop maken ze dan flink verlies, wat jij als KPN consument mag ophoesten!

Je maakt mijn dag weer goed... ik moest meteen denken aan superheld Professor Chaos die de aarde ging vernietigen.  😃
Reputatie 2
Badge +1
??? "ha en jättebra söndag förresten!"
Hoiu Sverige? Ik kan dat niet lezen. Wel grappig maar ik ken gen zweeds? Of ids het geen zweeds?
Maar jij wint want dit is wel leuk ;-)

ja het is gewoon zweeds ;)  "heb een erg fijne zondag verder"  stond er...
Badge
Ik kan alleen maar namens mezelf spreken en het zal mij werkelijk worst wezen of mensen abonnee van Telfort zijn of van een concurrent. Zelf neem ik op dit moment diensten af van Telfort maar ook van concurrenten. En dat doe ik bewust omdat anderen producten kunnen leveren die in mijn geval beter of goedkoper zijn. En ik kan me best voorstellen dat ik volledig naar een andere provider overstap als die meer kwaliteit biedt voor minder geld.

Ik kan me niet voorstellen dat Telfort forumbezoekers betaalt of anderszins beloont voor positieve reacties op het forum. Wel kan ik me voorstellen dat mensen dit uit eigen beweging doen omdat ze door eigen ervaringen positief of zelfs enthousiast zijn over Telfort. En dat zorgt voor een mooie balans op het forum zodat het niet alleen een grote digitale klaagmuur wordt.

Hoi Franski,
Ik denk echt dat er hier mensen zijn die in DIENST zijn van TELFORT. Betaald of niet maakt mij niets uit maar check gewoon eens wat tijden van reacties op onderwerpen en dan kan het menselijk gewoon niet mogelijk zijn dat telkens dezelfde personen reageren.
Ik krijg pas ná een paar minuten een mail van een plaatsing, dan moet ik nog reageren en alleen dat kost mij vijf of zelfs meer minuten. Maar blijkbaar zijn er personen die in 1 minuut op meerdere topics tegelijk een erg lang antwoord kunnen geven. Erg knap. Zelfs als ik in de startblokken sta lukt het mij echt niet om dat voor elkaar te krijgen.! En volgens Telfort heb ik een erg snelle verbinding ;-)
Groetjes RAebay

Hoi RAebay,
Na zoveel tijd wilde ik je dit niet onthouden!!!! Heb bij mij na intraining nu een stabiel internet met de volgende waarden: Attainable throughput  kBit/s  14040  1052
Current throughput  kBit/s  13414  967. Deze 967 kBit/s had ik ook bij Telfort, maar dan alleen met 8000kBit/s. Iedere nacht laat ik mijn modem herconnecten en soms kom ik op 14mBit/s. Dit is zoals het hoort en Telfor (KPN) ligt dus wel degelijk te *****n! Wellicht met de gedachte om mij op glasvezel te krijgen.... Ammenooit niet meer een een dubbel of alles-in-een pakket. Ben nu voordeliger uit en heb beter beeld, meer zenders en goedkopere telefonie! (10 euro/m voor 1 jarig 20mBit/s, 8,95/jaar VOIP met 1ct naar vast en europa, zonder start tarief (CheapConnect) en 9,95 voor Quad-Sat 1-jarig. Tel het bij elkaar op en je voelt je flink bedrogen door KPN & Co.! Doe er je voordeel mee. Voor de rest van de KPN broodvreters..... Ga zo door!!!
Badge
Ohja, nog vergeten: Met dit modem willen ook al mijn PC connecten en ook gemixt!
Misschien ook leren typen met 10 vingers?!

Toch apart hoe mensen fietsen (ADSL) met auto's (vDSL) kunnen vergelijken. Beiden vervoersmiddelen, maar van een heel ander soort en dan toch verwachten dat je met beide even hard over de weg kunt rijden, want de weg kan nu eenmaal tegenwoordig 130km/u aan.... Ook al kan de weg 130 km/u aan, de huidige fiets zal die snelheid niet halen!

Waar ik inmiddels benieuwd naar ben is hoe het op dit moment met RAebay gaat!
Badge
Nou,
Ik heb steekproefsgewijs dit topic gelezen, want alles lezen heeft geen zin.
Constant welles/nietes en vergelijkingen.
Het enige wat ik kwijt wil, is dat het allereerste bericht in mijn geval ook precies tot op de letter klopt!
Ik zit ook sinds een week op EXACT en bomvast 8MB, en upload op 700KB! (Voorheen altijd al jaren op ~ 13-14 MB)
Ook ik heb, na een schriftelijke aankondiging over onderhoud en werkzaamheden in de centrale patsboem een nieuw modem ontvangen! Verder geen uitleg meer over hoe en wat en waarom!
(Zoek maar even zelf hier op 't forum naar mijn topic: "Nieuw modem, en nu?")
Het enige verschil met de topicstarter (Die overigens vlgs. mij gelijk heeft...), is dat ik niet lang ga heen en weer sodemieteren, maar METEEN overstap naar kabel.
Daar krijg ik nl. een snelheid die WEL overeenstemt met de betaling. nl. 20MB. (En die heb ik nog nooit gehad).En onder de streep ook nog iets goedkoper!
Hier bij Telfort gaat de laatste tijd voor mijn gevoel Te veel mis.

Maarja, wat wil je met zo'n moeder? KPN?

Dat bedrijf en al haar (vroegere) onderdelen, zoals Post-nl enz. zijn de laatste jaren helemaal verrot tot op het bot. Waardeloze organisatie is het geworden.
Maargoed; ik ben weg hier binnenkort.
Iedereen nog veel plezier en succes gewenst verder.
Reputatie 8
Badge +16
[..]
Ik zit ook sinds een week op EXACT en bomvast 8MB, en upload op 700KB! (Voorheen altijd al jaren op ~ 13-14 MB)
[..]
Daar krijg ik nl. een snelheid die WEL overeenstemt met de betaling. nl. 20MB. (En die heb ik nog nooit gehad).En onder de streep ook nog iets goedkoper!.

Als je altijd 13-14Mbps haalde en nu ineens maar 8Mbps dan is er iets mis met je verbinding of modem. Telfort zet niet zomaar verbindingen terug in snelheid. Telfort heeft daar namelijk helemaal geen belang bij.

Daarnaast betaal je helemaal niet voor 20Mbps, maar voor een maximale snelheid van 20Mbps, afhankelijk van je afstand tot de centrale.

Overstappen naar kabel kan zeker zinvol zijn, zeker als er in jouw buurt geen sneller internet beschikbaar is via DSL.
Reputatie 2
Badge +1
Het probleem met kabel is dat je altijd verplichtg bent om een tv pakket af te nemen... voor mij is dat niet acceptabel...
Wil je wel een tv pakket hebben, en ben je bereid dat bedrag er voor te betalen, is kabel een erg goed alternatief... al is het niet per definitie goedkoper...

In principe, als je altijd 14 Mbps gehaald hebt, en je infrastructuur is niet gewijzigd, zou je dat nog steeds moeten kunnen halen. Op zich is dat een erg mooie snelheid...  wat zegt de postcode check overigens?
Badge
Het probleem met kabel is dat je altijd verplichtg bent om een tv pakket af te nemen... voor mij is dat niet acceptabel...
Wil je wel een tv pakket hebben, en ben je bereid dat bedrag er voor te betalen, is kabel een erg goed alternatief... al is het niet per definitie goedkoper...

In principe, als je altijd 14 Mbps gehaald hebt, en je infrastructuur is niet gewijzigd, zou je dat nog steeds moeten kunnen halen. Op zich is dat een erg mooie snelheid... wat zegt de postcode check overigens?

Mijn postcodecheck zegt sinds 'n week of 2: 8MB!! (Eerder altijd ~13MB)
En ja, vanwege moeder de vrouw heb ik naast satelliet ook kabel-tv... ;-)
Zo mooi: de modem traint EXACT in op 8.00 MB !!!
En ja, ik weet dat het TOT 20MB is. Met 13MB was ik ook wel tevreden geweest. Ik zit dan ook al vanaf dag 1 bij Telfort, dus.....
Maar na dat gesodemieter van de laatste weken en blijkbaar meer van dat soort reacties over plotselinge dalingen, kan ik kiezen om 'n paar weken me druk te maken en het heen en weer spelletje met 'n helpdesk, of gewoon meteen kappen en overstappen.
En als je dat draatje hierboven bekijkt, staat daar alweer iemand die van 12MB plots naar 8MB gezakt is.
Reputatie 1
Badge +1
Geweldig topic!