vraag

Bewust lagere Internetsnelheid voor oude abonnementen

• 19 juni 2013
  • 224 reacties
  • 31326 keer bekeken

Toon het eerste bericht
Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

224 reacties

Badge
Hoi , Nee ik had nog een Zyxel 2603H-63C. Dus een hele oude.
Alleen al omdat die niet meer met het netwerk overweg kon heb ik nu de Arcardyan gekregen.
Mijn modem was nog een modem van mezelf en NIET in bruikleen. Dus echt heel erg oud.
Jouw modem zegt mij helaas helemaal niets. Ik heb die niet gehad? Sorry!

Biomus, ben jij nog steeds Telfort abonnee niet?
Kreeg die melding dus even dat ik weet waar ik wel of niet op moet reageren.
Los daarvan; ik ben ook een erg kritische Telfort abonnee. Onder het mom van ; "Eerst zien dan geloven!".
Maar laat het me even weten!
wil je het weten? kijk maar in deze post: https://forum.telfort.nl/internet-netwerk-and-verbinding-267/dlm-reset-33491/index2.html#post344187
Hoi Kees-Jan. Die link geeft bij mij een error? Klopt dat?
Ik zie het al, net als bij de smiley's. Als in inlog op het forum krijg ik geen foutmelding maar anders wel.
Blijft vreemd.
Reputatie 8
Badge +17
Alleen al omdat die niet meer met het netwerk overweg kon heb ik nu de Arcayan gekregen.
Mijn modem was nog een modem van mezelf en NIET in bruikleen. Dus echt heel erg oud.

Biomus, ben jij nog steeds Telfort abbonee of niet?
Kreeg die melding dus even voor me zelf zodat ik weet waar ik wel of niet op moet reageren.
Los daarvan; ik ben ook een erg kritische Telfort abonnee. Onder het mom van ; "Eerst zien dan geloven!".
wil je het weten? kijk maar in deze post: https://forum.telfort.nl/internet-netwerk-and-verbinding-267/dlm-reset-33491/index2.html#post344187
Badge

Dus hopelijk geeft dit TOPIC hem/haar ook een oplossing.
Zou wel mooi zijn.

Niet wat Telfort betreft, hij is sinds kort geen abonnee meer... ;)

Lol, jij bent ook ( positief ) Cynisch 😉
Badge

Zou wel mooi zijn.

Niet wat Telfort betreft, hij is sinds kort geen abonnee meer... ;)

Nu voel ik wel erg veel frusraties hier.
Als je hier iemand zo goed kent dan is het bijna niet meer gezond ;-)
Theoretisch gesproken!
Maar ik kan zijn frustraties ook wel een beetje voor stellen?!
Badge
Alleen al omdat die niet meer met het netwerk overweg kon heb ik nu de Arcayan gekregen.

Biomus, ben jij nog steeds Telfort abbonee of niet?
Kreeg die melding dus even voor me zelf zodat ik weet waar ik wel of niet op moet reageren.
Reputatie 8
Badge +10

Zou wel mooi zijn.

Niet wat Telfort betreft, hij is sinds kort geen abonnee meer... 😉
Badge
biomus is inmiddels bij Telfort weg

Biomus komt zo nu en dan nog even zijn gal spuwen en aanhaken in topics waarin andere abonnees klachten of problemen hebben.

En dat mag, het is een open forum.

Kan het me voorstellen, Heb ik ook ;-)
Soms is de bureaucratie ook wel een heel opstakel.
En eerlijk gezegd het heeft bij mij ook erg alng geduurd voor er een oplossing kwam.
Zou wel mooi zijn.
Reputatie 8
Badge +10

Biomus komt zo nu en dan nog even zijn gal spuwen en aanhaken in topics waarin andere abonnees klachten of problemen hebben.

En dat mag, het is een open forum.
Reputatie 8
Badge +17
Badge
Hoi RAebay, ik kan je verhaal en stellingname alleen maar beamen. Telfort heeft geen belang bij kritsische consumenten! Op het moment dat ze het niet meer weten, dan wordt het in de doofpot gestopt en jij wordt 'genegeerd'. Ook bij mij ging de snelheid naar beneden en het zou aande DLM liggen. 2 dagen later was het weer hetzlefde. Ook kon men niet uit de problemen komen met wifi bij gelijktijdig gebruik van diverse OS's. Natuurlijk ligt het niet bij Telfort, maar bij de Consument! Doodzwijgen dan maar.... Gelukkig kan ik dit soort dingen 'afstraffen' door naar een andere provider te gaan, maar ik denk dat Telfort niet onder de indruk zal zijn, want zo arogant zijn zij wel!

Hoi Biomus Yip ..ik heb dit gevecht ook al maanden gehad zelfs jaren , maar vandaag kwamen ze eindelijk met een oplossing waar ik mee kan leven. Ik kan je frustratie dus compleet begrijpen en misschien kun je klantenservice een mail sturen met verwijzing naar dit TOPIC.
Ik heb mijn beloftes nog niet gekregen want dat duurt minimaal 7 dagen maar ik hoop dat na al de ellende er nu eindelijk een oplossing komt.
Dus...als je naar dit TOPIC verwijst zou het ook voor jou moeten gelden.
Dezelfde monniken dezelfde kappen zeggen ze tenslotte ;-)
Maar ik weet; Je moet soms een erg lange admen hebben! Brrrrrrr

En als aanvulling om mijn eigen reactie;
Ik zou willen dat ze meer informatie geven bij "Meest gestelde vragen", want erg veel wordt daar dus niet gezegd.
En ook meer duidelijkheid over contractsveranderingen of aanpassnigen want die zijn niet geheel duidelijk en worden ook echt niet goed over gebracht als ze je bellen, of via mail benaderen.
Dat kan veel beter en je hebt in mij iemand die dat ook echt zou willen promoten.
Het blijft vaag soms en héél zeker weten doe je niet na iemand te hebben gesproken of op iets "Ja" te hebben gezegd.
Badge
Hoi RAebay, ik kan je verhaal en stellingname alleen maar beamen. Telfort heeft geen belang bij kritsische consumenten! Op het moment dat ze het niet meer weten, dan wordt het in de doofpot gestopt en jij wordt 'genegeerd'. Ook bij mij ging de snelheid naar beneden en het zou aande DLM liggen. 2 dagen later was het weer hetzlefde. Ook kon men niet uit de problemen komen met wifi bij gelijktijdig gebruik van diverse OS's. Natuurlijk ligt het niet bij Telfort, maar bij de Consument! Doodzwijgen dan maar.... Gelukkig kan ik dit soort dingen 'afstraffen' door naar een andere provider te gaan, maar ik denk dat Telfort niet onder de indruk zal zijn, want zo arogant zijn zij wel!

Hoi Biomus Yip ..ik heb dit gevecht ook al maanden gehad zelfs jaren , maar vandaag kwamen ze eindelijk met een oplossing waar ik mee kan leven. Ik kan je frustratie dus compleet begrijpen en misschien kun je klantenservice een mail sturen met verwijzing naar dit TOPIC.
Ik heb mijn beloftes nog niet gekregen want dat duurt minimaal 7 dagen maar ik hoop dat na al de ellende er nu eindelijk een oplossing komt.
Dus...als je naar dit TOPIC verwijst zou het ook voor jou moeten gelden.
Dezelfde monniken dezelfde kappen zeggen ze tenslotte ;-)
Maar ik weet; Je moet soms een erg lange admen hebben! Brrrrrrr
Badge
Badge
Heb jij zo'n schijt Zyzel P2812 gekregen. Daar had ik ook niets dan problemen mee!!!!
Badge
Zoals gezegd: DHCP is maar 1 keer in het uur een heel minime hoeveelheid verkeer binnen het Telfort netwerk.

Die vertraging heeft daar echt niets mee te maken.

DNS is de "vertaler" van een naam naar IPadres, bv jij typt www.google.nl in en DNS maakt daar 173.194.66.94 van, want Internet werkt eigenlijk alleen maar op IPadressen...

Als die vertaalslag gebeurd is, wordt het IPadres nog een bepaalde periode bewaard (de TTL oftewel Time To Live; hoelang je computer de vertaling mag bewaren)

die vertraging komt dus ergens anders vandaan. Heb je toevallig een virusscanner die ook je netwerkverbinding monitord?

Ha Kees-Jan,
Ik ben het helemaal eens met jouw reactie, ik kan het nl. zelf ook niet verklaren.
Alleen het aantal fouten viel me erg op in de logs.
Ik heb 1 pc met windows 7, 1 pc met windows 8, en twee pc's met Ubuntu en een X-box, de laatste staat zelden aan 😉 kl..t apparaat!

De Ubuntu pc's geven nauwelijks problemen maar die hebben Firefox als standaard browser.
Op  beide Windows pc's heb ik IE-10 én ook Google Chrome en Kasperky als virusscanner en die geven beide problemen. Supertraag en echt wat je kunt noemen vervelend traag. Wachten en wachten voordat een Https pagina verschijnt.

De Ubuntu Pc's zijn ook echt trager na de nieuwe modem maar niet in die mate. Dus minder hinderlijk, denk daarbij aan een á twee seconden pauze voor connecting  bij Ubuntu en bij de Windows PC's echt aan 15-30 seconden. En de Windows  Pc's zijn nieuw, met 8 GB intern geheugen, en ook 4 cores. Dus dat zou echt niet mogen. Ik heb niets verandert na installatie van de Arcadyan Modem. Het is gewoon veel trager geworden en ja...momenteel is het nog ADSL2+ 😢 Maar dat was dus eerder ook het geval!
Badge
Hoi RAebay, ik kan je verhaal en stellingname alleen maar beamen. Telfort heeft geen belang bij kritsische consumenten! Op het moment dat ze het niet meer weten, dan wordt het in de doofpot gestopt  en jij wordt 'genegeerd'. Ook bij mij ging de snelheid naar beneden en het zou aande DLM liggen. 2 dagen later was het weer hetzlefde. Ook kon men niet uit de problemen komen met wifi bij gelijktijdig gebruik van diverse OS's. Natuurlijk ligt het niet bij Telfort, maar bij de Consument! Doodzwijgen dan maar.... Gelukkig kan ik dit soort dingen 'afstraffen' door naar een andere provider te gaan, maar ik denk dat Telfort niet onder de indruk zal zijn, want zo arogant zijn zij wel!
Badge
Hoi Kees-Jan,
Door de virusscanner heb ik inderdaad een vertraging ( Kaspersky ) Maar ook met mijn linux PC's ( zonder virusscanners ). Ik heb het probleem gekregen na aansluiting van deze modem. Iedere Https-verbinding geeft een langdurige vertraging. In mijn oude logs gaf de overdracht van de lease ook een vertraging aan, maar slechts die van een paar seconden. Lijkt net of deze modem iets meer tijd nodig heeft vour alle data verwerking dan de Zyxel modem.
De Arcadyan modem wordt trouwens behoorlijk warm itt. mijn oude modem..
De term eieren bakken zou niet misplaatst zijn met deze Arcadyan?! Dus ik ben huiverig wanneer we echt dagen lang
een warme periode gaan doormaken hier.

Vooral een test met Windows 7 en de DNS aanvraag geeft echt problemen.
Het is veel minder wanneer ik Linux gebruik. Ik heb al zitten denken aan Framework van MS, omdat die ook in die regio
zit te rommelen!. Ubuntu, Xbuntu geven namelijk veel minder problemen, maar Windows 7 en ook Windows 8 dus echt wel. Kan het geheel niet echt plaatsen Omdat wat jij zegt DHCP slechts seconden duurt en dus nooit die vertraging zou kunnen veroorzaken. Dat dacht ik ook al want intern zal DHCP bijna nooit problemen geven.. Maar die ACK fouten lijken dus wel een DHCP probleem te zijn?! Maar eerlijk gezegd , verklaren kan ik het helemaal niet. Dus......wie schiet af? .........................
Reputatie 8
Badge +17
Zoals gezegd: DHCP is maar 1 keer in het uur een heel minime hoeveelheid verkeer binnen het Telfort netwerk.

Die vertraging heeft daar echt niets mee te maken.

DNS is de "vertaler" van een naam naar IPadres, bv jij typt www.google.nl in en DNS maakt daar 173.194.66.94 van, want Internet werkt eigenlijk alleen maar op IPadressen...

Als die vertaalslag gebeurd is, wordt het IPadres nog een bepaalde periode bewaard (de TTL oftewel Time To Live; hoelang je computer de vertaling mag bewaren)

die vertraging komt dus ergens anders vandaan. Heb je toevallig een virusscanner die ook je netwerkverbinding monitord?
Badge
Je hebt het over ACK meldingen (dat klopt namelijk!) of over ACK errors?

Telfort werkt met een dynamisch IPadres, ieder uur zal de modem aan de DHCP server vragen of het IPadres gebruikt mag blijven worden en daar komt in het DHCP protocol dan een ACK op... Niets om je zorgen over te maken. Zie hieronder bij "Renewing":
http://www.hill2dot0.com/wiki/images/thumb/a/a9/DHCP.jpg/400px-DHCP.jpg
Het kan zijn dat je dat in je oude modem nooit gezien hebt omdat die logging niet standaard aan staat. Maar het gebeurde dus wel degelijk...

Hoi Kees-jan,
Mooi, en duidelijk schema, maar krijg je tussen T1 en T2 een vertraging?
Bij https heb ik vanaf het gebruik met dit neiuwe modem nl. een een enorme vertraging en
dat kan ik niet verklaren met een DHCP probleem.

Het ene is Lan en het ander is Wan?
Maar ga ik nu bv. naar mijn ING website of bv. Hotmail of Outlook.com dat duurt dat echt 10 keer zo lang na invoering van mijn gebruikersnaam en wachtwoord dan bij mijn vorige modem. Ik snap dat niet en kan ook geen verklaring vinden in het DHCP-probleem. Misschien staat het ook los van elkaar maar de problemen zijn precies begonnen met mijn nieuwe Arcadyan modem.
Na de lease Experied; volgens jouw tekening, heb ik met deze modem gedurende 1 á 2 minuten geen verbinding ( klopt met mijn logs ) voordat de lease opnieuw is verkregen. Dat is redelijk maar ik snap de trage snelheid niet met Https verbindingen.
Toch lijkt het een verband te hebben. Maar ik kan het niet vinden.

Heb echt dagen gezocht...mar het schijnt dat er iets verkeerd gebeurd tussen DHCP en DNS. Dat laatste zou nl. de veroorzaker kunnen zijn voor de vertraging maar dat kan ik nergens vinden in de logs.
Badge
Ik heb vandaag m'n factuur voor de komende maand gehad, maar die is niet hoger dan vorige maand. En mijn abbo loopt vanaf september 2012. Dus daar maak ik me géén zorgen over, volgens mij heb ik die verhoging nog nooit gezien 😉.

De wettelijke BTW verhoging van 19% naar 21% is in oktober wél doorberekend, maar dat kan niet anders natuurlijk.

Wil je de log met die ACK errors eens posten?

wat bedoel je met
Bu nog het off-line probleem van de smiley's ~!

de forum smileys doen het gewoon hoor:

🆒:p

Hoi Kees-Jan,
Had dus net mijn log gewist.
Ik zal je morgen een log sturen met de ACK meldingen.
Meestal gedurende de nacht krijg ik een hele reeks meldingen
en met mijn oude modem heb ik die nooit gehad.

Het kan niets zijn maar het is gewoon vreemd omdat het meestal een
probleem betreft met DHCP. Volgens mij werkt echter alles goed en ik
kan dus die meldingen niet goed thuis brengen.
Dus je krijgt ze wanneer ik weer een mooie log heb, straks of morgen! ;-)

Aanvulling; op mijn linux pc's ( Ubuntu ) zijn er geen probleem met de smiley's.( Firefox )
Wel met Windows 7 en IE-10. Ik weet niet of daar alleen het probleem zit maar ik krijg echt geen smiley's als ik het forum bekijk met Windows 7 en IE-10?
Wel als ik inlog onder mijn gebruikersnaam maar niet als ik als bezoeker het Forum bezoek.
Reputatie 8
Badge +17
Je hebt het over ACK meldingen (dat klopt namelijk!) of over ACK errors?

Telfort werkt met een dynamisch IPadres, ieder uur zal de modem aan de DHCP server vragen of het IPadres gebruikt mag blijven worden en daar komt in het DHCP protocol dan een ACK op... Niets om je zorgen over te maken. Zie hieronder bij "Renewing":
http://www.hill2dot0.com/wiki/images/thumb/a/a9/DHCP.jpg/400px-DHCP.jpg
Het kan zijn dat je dat in je oude modem nooit gezien hebt omdat die logging niet standaard aan staat. Maar het gebeurde dus wel degelijk...
Badge
Ik heb vandaag m'n factuur voor de komende maand gehad, maar die is niet hoger dan vorige maand. En mijn abbo loopt vanaf september 2012. Dus daar maak ik me géén zorgen over, volgens mij heb ik die verhoging nog nooit gezien 😉.

De wettelijke BTW verhoging van 19% naar 21% is in oktober wél doorberekend, maar dat kan niet anders natuurlijk.

wat bedoel je met

Hoi Kees-Jan,
Had dus net mijn log gewist.
Ik zal je morgen een log sturen met de ACK meldingen.
Meestal gedurende de nacht krijg ik een hele reeks meldingen
en met mijn oude modem heb ik die nooit gehad.

Het kan niets zijn maar het is gewoon vreemd omdat het meestal een
probleem betreft met DHCP. Volgens mij werkt echter alles goed en ik
kan dus die meldingen niet goed thuis brengen.
Dus je krijgt ze wanneer ik weer een mooie log heb, straks of morgen!  ;-)
Badge

wat bedoel je met

Hoi Kees-jan,
Echt niet, Ik heb vrienden de link verzonden van dit Topic en die krijgen dus in IE geen
smiley's te zien. Als ik uitlog en het forum bekijk zie ik dus ook geen smiley's !
Moet wel even opnieuw mijn PC opstarten!
Het werkt dus niet goed...sorry!
Reputatie 8
Badge +17

wat bedoel je met

Badge
...Het zou handig zijn als ze 'hele oude' abonnementhouders daar eens mee
benaderen...

vreemd, abonnementhouders die langer dan een jaar hun aansluiting hebben, hebben (of krijgen) een verlengingsaanbod in hun (hoofd) Telfort mailbox gemaild; dat is de mailbox waar je ook je maandelijkse rekening in gemaild krijgt.

Of, als je regelmatig inlogd in "Mijn Telfort" krijg je ook een aanbod.

Is die mail dan misschien bij de SPAM (oud papier) terecht gekomen zodat je die niet gezien hebt?

Jammer dat je die dan gemist hebt...

Oh, eh ik zeg het er maar bij: dit is niet vervelend bedoeld, puur informatief en uit interresse...

Ha Kees-Jan,
Nee ik krijg alles van Telfort, inclusief mijn maandelijkse rekening op mijn oorspronkelijk e-mailadres. Zoals gezegd ik heb daar al meerdere malen telefonisch contact over gehad maar toen kon het dus blijkbaar niet. Blijkt dus een misverstand te zijn geweest.. Maar... nu is er dus een oplossing en daar kan ik goed mee leven als het strakjes inderdaad ook blijkt dat ik een mooie VDSL verbinding krijg ;-)
Maar communicatie daar oude Tiscali/Telfort houders zou dus beter kunnen.
Ik log ook regelmatig in op "Mijn Telfort". Krijg wel een aanbieding maar daaruit blijkt niet wat je als "oude"
abonnementshouder kunt overnemen. Dat zou iets beter kunnen.

Nu twee vragen;

Heb jij de opmerking van Cobus gezien? Ik heb die ppl bekeken en volgens mij heeft hij wel degelijk een punt.
Het kan onduidelijkheid zijn aan de kant van Telfort maar ik lees dus iets anders in mijn contract wat ik vandaag heb gekregen. Dus volgens mij heeft Cobus wel echt een goed punt? Ik hou van erg kritische mensen.

En heb jij mijn vraag mpg gezien over de ACK-errors? En heb jij misschien een idee hoe ik dat kan oplossen.
Heeft dus echt niets met dit Topic te maken maar ik hoop dat jij me iets kunt vertellen hierover.
Nou jij hebt weer genoeg te doen! Nu nog het off-line probleem van de smiley's ~! Die zijn dus echt niet zichtbaar!
Reputatie 8
Badge +17
Als juli in de eerste 3 maanden valt krijg je GEEN indexering, pas in juli van het volgende jaar wordt die indexering wél toegepast.