vraag

Bewust lagere Internetsnelheid voor oude abonnementen

  • 19 juni 2013
  • 224 reacties
  • 31326 keer bekeken


Toon het eerste bericht
Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

224 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Hoi Kees-Jan,
Foutje, 20MB kan juist makkelijk over VDSL worden geleverd.
Niet drinken tijdens een reactie want een foutje is zo gemaakt.
20 MB is een makkie over VDSL!. Maar moelijker over ADSL!.
Niet onmogelijk maar lastig.

Ik maak hierin geen fout, ik zeg niet dam 20Mbps snelheid niet leverbaar is over VDSL, maar dat er géén 20Mbps abonnement is dat over VDSL geleverd wordt!

zie je, je leest wat je wíl lezen.

en dát is jouw foutje!
Reputatie 8
Badge +17
Oh, en ik wil geen verwarring, maar juist duidelijkheid.
Reputatie 8
Badge +16
Hoi Tuut-Tuut, Was dat maar waar. maar zie het onderdeel over Olga op mijn topic.
Zij deed dat en zij heeft nu zelfs een lagere snelheid dan 20MB. Overgestapt op 30MB en...
Zo erg veel lager dan 20MB. Dat is dus wat ik van zoveel mensen heb gehoord.
Telfort probeert mensen een abonnement te laten pakken van 30MB en vervolgens is het TOT 30MB.
Uiteraard de oude snelheid die mensen hadden voor heel veel meer geld! Ik ken er alleen al hier in mijn buurt
een stuk of 8 ! Dus...Het lijkt makkelijk maar Telfort kan het zo lekker moeilijk maken!


Als dat jouw mening is dan wens ik je veel sucses.
Door de afstand tussen centrale en jouw aansluiting zal je met ADSL de 20Mb nooit gaan halen tenzij je naast de centrale woont.
Met VDSL is dit een heel ander verhaal, kijk maar naar mijn huidige status:

loop length is 751m
current rate upstream: 5184 kbps
current rate downstream: 51996 kbps
attainable rate upstream: 10528 kbps
attainable rate downstream: 57917 kbps
linetype: VDSL2
Profile: 17a
operational uptime: 81 days,  3:56

En ja mijn lijn wordt wel geknepen maar wel op 52/5 anders had ik 57/10 gehad.

Vraag aan webcare wat je lijnlengte is en ze kunnen je exact voorspellen wat je te behalen snelheid is, mogelijk willen ze zelfs de 30Mb garanderen...
Reputatie 8
Badge +17
Log in op je Mijn Telfort en sluit een nieuw jaarcontract af, heb je binnen 3 ot 5 weken je nieuwe snelheid.

Hoi Tuut-Tuut, Was dat maar waar. maar zie het onderdeel over Olga op mijn topic.
Zij deed dat en zij heeft nu zelfs een lagere snelheid dan 20MB. Overgestapt op 30MB en...
Zo erg veel lager dan 20MB. Dat is dus wat ik van zoveel mensen heb gehoord.
Telfort probeert mensen een abonnement te laten pakken van 30MB en vervolgens is het TOT 30MB.
Uiteraard de oude snelheid die mensen hadden voor heel veel meer geld! Ik ken er alleen al hier in mijn buurt
een stuk of 8 ! Dus...Het lijkt makkelijk maar Telfort kan het zo lekker moeilijk maken!
heb je een lijstje met postcodes/huisnummers van die 8 in jouw buurt?
en de daarbij horende snelheid zoals die in de modem uitgelezen is?
Badge +1

Het contract betrof een 20MB verbinding. Destijds zelfs zonder het woordje TOT.


kun je dat contract eens inscannen en posten?
Ik ben nog nooit een (xDSL) contract tegengekomen waarin stond dat er 20 mbit gegarandeerd werd, dus dat zou een unicum zijn!
Reputatie 8
Badge +16
Hoi Tuut-Tuut, Was dat maar waar. maar zie het onderdeel over Olga op mijn topic.
Zij deed dat en zij heeft nu zelfs een lagere snelheid dan 20MB. Overgestapt op 30MB en...
Zo erg veel lager dan 20MB. Dat is dus wat ik van zoveel mensen heb gehoord.


Lariekoek.

Als jij een postcodecheck van 49Mbps hebt als haalbare snelheid op jouw adres en een 30Mbps abonnement bestelt krijg je gewoon 30Mbps. De postcodecheck van Telfort is vrij nauwkeurig. 
Badge
Hoi,
Grappig mijn modem staat vandaag BOVEN de 15MB, Het kan dus wel.
Ik ben benieuwd hoe lang het zo blijft. Maar het is een goed teken.
Iets positiefs moet tenslotte ook gezegd worden !
Badge
Vandaag ben ik gebeld door Telfort;
En...we zijn eruit.!!!!!

-Ik krijg VDSL 30 MB.
-Ik kan mijn twee telefoonnummers houden.
-Ik heb behoud van mijn "oude" voorwaarden waaronder geen kosten voor
het telefoongesprek.
-Daarnaast ga ik ongeveer 4 Euro per maand minder betalen.
Dus we hebben een goede oplossing gevonden.
.
Probleem schijnt te zijn ontstaan door dat een medewerker mij had gezegd
dat ik alleen volgens de nieuwe voorwaarden afspraken kon maken.
Nu dit is opgelost heb ik ook laten weten dat wat mij betreft de klachten
niet verder in behandeling hoeven te worden genomen.

Nu alleen hopen dat ze me zo snel mogelijk omzetten.
Wat mij betreft is dit het 'einde verhaal' van dit Topic maar ik laat alles
nog even open.; Je weet maar nooit.
Reputatie 8
Badge +10
Vandaag ben ik gebeld door Telfort;
En...we zijn eruit.!!!!!

-Ik krijg VDSL 30 MB.
-Ik kan mijn twee telefoonnummers houden.
-Ik heb behoud van mijn "oude" voorwaarden waaronder geen kosten voor
het telefoongesprek.
-Daarnaast ga ik ongeveer 4 Euro per maand minder betalen.
Dus we hebben een goede oplossing gevonden.


En een nieuw jaarcontact neem ik aan..?

Dit is in ieder geval een prima uitkomst, als ik het goed heb krijgt iedere bestaande abonnee met een 'oud' ADSL abonnement tot 20 Mbps dit abonnement tegen deze voorwaarden.
Je moet er alleen wél zelf actie op ondernemen en een nieuw jaarcontract aangaan.
Reputatie 8
Badge +17
Dus, het ging je uiteindelijk alleen om je "Vast Bellen" voorwaarden? Die zouden so-wie-so meegaan...

Nieuw contract, nieuwe voorwaarden, nieuwe snelheid (ja, met tot, maar dat zal waarschijnlijk niet opgaan bij 30 Mbps), mínder betalen, met behoud van je 2 nummers. 

Ik ben blij dat je uiteindelijk ons advies hebt opgevolgd! :p:cool:

Nou alleen je juridisch adviseur nog afbellen? 😉
Badge
Dus, het ging je uiteindelijk alleen om je "Vast Bellen" voorwaarden? Die zouden so-wie-so meegaan...

Nieuw contract, nieuwe voorwaarden, nieuwe snelheid (ja, met tot, maar dat zal waarschijnlijk niet opgaan bij 30 Mbps), mínder betalen, met behoud van je 2 nummers.

Ik ben blij dat je uiteindelijk ons advies hebt opgevolgd! :p:cool:

Nou alleen je juridisch adviseur nog afbellen? ;)


Hoi Kees-Jan en Enterprise,
In mijn post had ik dit ook aangegeven als een oplossing die ik meteen zou accepteren:
Het was een reactie wat ook Franzski al aangaf.

https://forum.telfort.nl/internet-netwerk-and-verbinding-267/bewust-lagere-internetsnelheid-voor-oude-abonnementen-34782/index4.html#post346836
Tot nu toe werd daar niet op in gegaan.
Blijkt een misverstand te zijn en vooralsnog is dit ook waar ik tevreden mee kan zijn.

Dus we wachten af !
Reputatie 8
Badge +16
In dit geval is een nieuwe abonnementsvorm niet echt een oplossing omdat je dan nog maar één Telfort vastbellen-nummer mag hebben.

Dus mooi stukje maatwerk!
Badge
In dit geval is een nieuwe abonnementsvorm niet echt een oplossing omdat je dan nog maar één Telfort vastbellen-nummer mag hebben.

Dus mooi stukje maatwerk!


Het schijnt dat ze voor oude abonnementen in principe dezelfde voorwaarden hanteren.
Dus heb je twee telefoonnummers dan kun je die meenemen.
Betaal je niet voor de gesprekskosten dan nemen ze ook dat mee.
Maar ben je een nieuwe klant dan ligt het dus iets anders.

Wat jij destijds al eerder voorstelden hebben ze in feite ook op die manier gedaan.
Voor mij is het voordeel dat ik nu zelfs 30MB ipv. 20MB heb en mijn gewilde VDSL.
Voor Telfort is het voordeel dat ik er dus wel minimaal een jaar aan vast zit..
Maar zoals eerder gezegd; Ik zit er al vanaf het prille begin en dat is/was dus ook niet mijn grootste
probleem.

Dit is een mooie oplossing en ik hoop dat er geen problemen in de uitvoering zullen ontstaan !

Jij nog bedankt voor je reacties en misschien zou het handig zijn dat Telfort dit soort informatie voortaan
op een wat duidelijker manier naar bestaande klanten gaat communiceren..
Zou veel onrust en kwaadheid kunnen voorkomen !
Badge
Dus, het ging je uiteindelijk alleen om je "Vast Bellen" voorwaarden? Die zouden so-wie-so meegaan...

Nieuw contract, nieuwe voorwaarden, nieuwe snelheid (ja, met tot, maar dat zal waarschijnlijk niet opgaan bij 30 Mbps), mínder betalen, met behoud van je 2 nummers.

Ik ben blij dat je uiteindelijk ons advies hebt opgevolgd! :p:cool:

Nou alleen je juridisch adviseur nog afbellen? ;)


Ha kees-Jan,
Even een vraagje wat helemaal niets met dit Topic heeft te maken ,
maar waarvan ik denk dat jij misschien de oplossing weet.
Ik heb een Arcadyan VGV7519 modem en het valt me op dat die
erg veel ACK errors geeft. Meestal geeft dit een probleem aan met DHCP
maar de instellingen staan standaard. Heb jij een idee?
Badge
Vandaag ben ik gebeld door Telfort;
En...we zijn eruit.!!!!!

-Ik krijg VDSL 30 MB.
-Ik kan mijn twee telefoonnummers houden.
-Ik heb behoud van mijn "oude" voorwaarden waaronder geen kosten voor
het telefoongesprek.
-Daarnaast ga ik ongeveer 4 Euro per maand minder betalen.
Dus we hebben een goede oplossing gevonden.


En een nieuw jaarcontact neem ik aan..?

Dit is in ieder geval een prima uitkomst, als ik het goed heb krijgt iedere bestaande abonnee met een 'oud' ADSL abonnement tot 20 Mbps dit abonnement tegen deze voorwaarden.
Je moet er alleen wél zelf actie op ondernemen en een nieuw jaarcontract aangaan.

Hoi Enterprise, Yip inderdaad een contract voor minimaal een jaar.
Maar dat is geen probleem want ik zit al vanaf het begin bij Tiscali/Telfort.

Ook, en dat is minder leuk, ga ik daarmee akkoord dat ze ieder jaar op 1 Juli
een abonnements verhoging mogen doorvoeren. Dat was dus niet bij het oude
abonnement. Maar gelukkig voor mij is dat pas vanaf volgend jaar want de eerste
drie maanden mogen ze dat niet invoeren.

Máár omdat ik ook minder ga betalen, ga ik er vanuit dat ik volgend jaar na 1 Juli nog steeds minder, of anders evenveel betaal als nu.
En daarna; `wie dan leeft, wie dan zorgt', zullen we maar zeggen.

Maar ik vind dit een mooie oplossing die voor mij zoals eerder gezegd in dit Topic, meteen geaccepteerd zou worden.

De oude abonnementen hebben vanaf het begin ( lees Tiscali-periode ) twee telefoonnummers, en ze betalen geen gesprekskosten, wel een starttarief.
Dus deze regeling is voor beide partijen goed te noemen en ik hoop dat ik inderdaad die 30MB kan krijgen en vooral die uploadsnelheid van 3MB want dat is voor mij het echte voordeel .

Het probleem schijnt te zijn onstaan door dat een medewerker mij vertelde dat je alleen 30MB
( of VDSL ) kon krijgen als je de nieuwe voorwaarden zou accepteren en al je oude privileges
kwijt was. Het blijkt, hoorde ik dus vandaag, dat ze juist een regeling hebben zodat je bepaalde voordelen mee kunt nemen. En dat was wat ik precies wilde.

Wel jammer dat smiley's ( op dit forum ) nog steeds NIET leesbaar zijn als je niet ingelogd bent. Wat is daar de reden van? :-)

Jij trouwens ook nog bedankt voor je reacties!
Badge
Bewust lagere Internetsnelheid voor oude abonnementen

Ik heb het volgende probleem met Telfort en zou graag willen weten of meer
mensen het zelfde hebben meegemaakt of nog steeds hebben;

Ik ben een gebruiker van Telfort Internet en vast bellen van het eerste uur.
Begonnen met Tiscali wat uiteindelijk werd overgenomen door Telfort.
Ik heb daarom ook het allereerste Telfort Abonnement wat nog steeds bestaat
uit 20MB Internet en vast bellen.

In het begin haalde ik ongeveer 16MB op mijn adres maar gedurende de laatste
jaren is dat teruggevallen tot ongeveer 8 MB ( soms iets hoger en soms iets lager
maar nooit veel verschil ). Als reden werd altijd gegeven dat de afstand tot de
centrale te groot was én dat de KPN tussencentrales had gesloten Ik was er niet blij
mee maar dit is nu eenmaal een technische reden en daar kon ik mee leven.

Maar wat schetst nu mijn verbazing, ik kreeg afgelopen week een nieuw modem
van Telfort. Er waren namelijk wat aanpassingen en onderhoud en daarna had ik
deze nieuwe modem nodig voor een stabiel Internet.
Ik sluit de modem aan en ik heb een dikke 15MB tot 20MB Internet ( dit volgens
de gegevens in het modem (lees intrain snelheid ). Dus ik was zeer tevreden.
Helaas 1 dag later valt mijn snelheid terug naar nog geen 8MB.
Dus een mailtje naar de Klantenservice van Telfort. Ze reageerde trouwens snel,
daar geen problemen mee.
Eerst een mail over kabeltjes, resetten etc. Maar daarna een telefoontje van een
medewerker.
En toen viel eindelijk het kwartje, dubbeltje of hoe je het noemen wilt.

Tja ..het klopte dat ik een lagere snelheid had want ik had ook een oud
Abonnement. En daarbij krijg je niet een hoge snelheid. Maar als ik een 30MB
abonnement zou pakken dan garanderen ze mij 30MB op mijn adres.
Eerlijk gezegd was ik een beetje beduusd. En Ik vertelde de medewerker dat ik er
eerst eens over na wilde denken.
Hij werd daar niet vrolijk en legde de meteen de hoorn op de haak.

Meteen daarna ging ik naar de website van Telfort en klikte bij het 'Alles-In-1-
Pakket' van Telfort. Wat schetst mijn verbazing. Zonder het bekende woordje 'TOT'
kan ik 49MB op mijn adres ontvangen.

Klaarblijkelijk krijg je dus alleen de snelheid van je pakket als je een duur(der)
abonnement pakt.
Dus toen ben ik Juridische informatie gaan inwinnen.
Wat wilt dat bekende woordje "TOT" nu precies zeggen?!

Nou als het technisch niet mogelijk is om je de maximale snelheid van je pakket
te geven dan is het woordje TOT helemaal correct. Meestal is de reden dat de
afstand van jouw adres tot de centrale zo lang is dat je slechts een deel van de
beloofde pakket snelheid kunt krijgen.

Maar wat doet Telfort nu; die zegt Wij verdienen te weinig aan jouw abonnement
dus jij krijgt de oude bekabeling en niet de nieuwe bekabeling die veel sneller is.
Met andere woorden; als je meer gaat betalen dan krijg je een hogere snelheid.
Dit is dus juridisch helemaal fout; er is nu namelijk geen technische reden
waarom je de snelheid niet krijgt maar een zuivere financiële reden.

Misschien handig om toch eens te kijken bij Telfort of dit ook in jouw situatie
misschien van toepassing is.
Kijk gewoon op; http://www.telfort.nl/internet/alles-in-1-basispakket-1tv/
En klik dan rechts op bestellen. Daarna krijg je een postcode check.
Vervolgens zie je boven je adres staan en wat er mogelijk is en een stuk verder op
de pagina staat jouw maximale snelheid?! In mijn geval 49MB.
Klopt die snelheid een beetje met wat je nu maximaal hebt of zou moeten hebben
binnen je pakket?
Ik betwijfel het. Volgens mij Is Telfort hier op zijn minst misleidend bezig maar ik
zou het in mijn geval echt pure oplichting willen noemen.
Dit is discrimineren op basis van je abonnement. Ze kunnen makkelijk
de maximale waarden van je abonnement halen maar ze doen dit bewust niet!

Dus "Telfort werk in je voordeel", maar daar moet je dus extra voor betalen!

Stuur ik s' avonds de 17e Juni een reactie op de mail van klantenservice en
vervolgens is het heel stil geworden.
Heel stil...............


HIER HET RESULTAAT;

Omdat dit Topic eigenlijk al tot een goed einde is gekomen
geef ik hier heel kort het resultaat weer. Dat is dudielijk voor mensen
die dit Topic raadplegen.

Op 21 Juni 2013 heb ik contact gehad met een medewerker van telfort
en dit is de uitkomst;

Voordeel;
-Ik krijg VDSL 30 MB.Download, 3MB upload
-Ik kan mijn twee telefoonnummers houden.
-Ik heb behoud van mijn "oude" voorwaarden waaronder geen kosten voor
het telefoongesprek. Wel dus het normale starttarief van 5ct per gesprek.
-Daarnaast ga ik ongeveer 4 Euro per maand minder betalen, In mijn geval 26,08 Euro

Nadeel;
-Eventuele tariefsverhoging iedere 1 Juli ( behalve de eerste drie maanden na afsluiting van de overeenkomst ) Niet prettig maar is een keuze die je wel of niet kunt maken.
-En je zit minimaal ( weer ) een jaar vast aan de nieuwe overeenkomst

Dit alles was voor mij geen probleem maar dat blijft uiteraard een persoonlijke keuze. Voor mij is er dus een goede oplossing gevonden. Nu nog de aansluiting.

Maar lees rustig heel het Topic door want dat zie je ook al de reacties en opmerkingen
die erg zinvol zijn en je kunnen helpen als jij een probleem hebt.

Daarnaast ook alle frustraties en kritische opmerkingen die erg leuk en zinvol kunnen zijn.
Reputatie 8
Badge +10

Jij trouwens ook nog bedankt voor je reacties!


Graag gedaan..!
Ik heb trouwens exact hetzelfde abonnement dat jij nu hebt, sinds de introductie van het 30 Mpbs. abonnement, dus ook twee telefoonnummers (uit de Tiscali tijd) en vast bellen met alleen de starttik.
Ik ben hier heel tevreden mee, een prima abonnement voor een scherpe prijs.

Fijn weekend... 😃
Reputatie 6
Badge +7
Maar is het bij telfort niet zo dat je na een jaar een gegarandeerde vaste prijs hebt ?

zie bijlage
Badge
Jij bedankt; Dit is dus precies wat ik ook al jaren wilde.
Het schijnt gewoon niet duidelijk te zijn onder Telfort medewerkers.
Het zou heel veel ellende en ook  eindeloze discussie besparen
als ze dit beter zouden  communiceren. En ik heb al een aantal mensen die
dit dus ook graag willen.

Het zou handig zijn als ze 'hele oude' abonnementhouders daar eens mee
benaderen. Ik denk dat de meesten daarvan wel zouden instemmen en zelfs.
het heel prettig zouden vinden,  op de jaarlijkse indexering na, want dat is een vaag onderdeel!

De communicatie op dit gebied loopt helaas niet erg soepel en dat geeft
dus dit soort problemen. Máár ik hou een slag om de arm want ik heb het nog niet ;-)
Moet nog een dikke week wachten !

Maar misschien een onderwerp dat WEBCARE kan overnemen om gewoon eens
duidelijk uit te leggen  aan "oude" klanten vanaf het Tiscali tijdperk., wat ze kunnen
krijgen voor welk bedrag. En vooral heel duidelijk zijn over de telefoonkosten en bestaande
nummers want dat is het heikel punt voor deze groep.
Dus Webcare......Lees dit en...reageer!

En jij Enterprise nogmaals bedankt.
Reputatie 6
Badge +7
Zoals ik het lees (op de jaarlijkse indexering na) klopt dit ook niet, omdat de site bovenstaande zegt maar in het contract staat het wel ??? dit is dus wel erg tegenstrijdig.  hoe zit het nu echt contract of site ?

http://www.telfort.nl/internet/internet/#lb-internet-internet-veelgestelde-vragen
Badge
Maar is het bij telfort niet zo dat je na een jaar een gegarandeerde vaste prijs hebt ?

zie bijlage

Hoi Cobus,
Dat haal ik niet uit de voorwaarden.
Moment...ik check even  wat er nu in mijn nieuwe contract staat.
Dit staat er letterlijk onder het kopje "Overige;

".....Het tarief van uw abonnement of bundel wordt jaarlijks op 1 juli verhoogd volgens de CBS Consumenten prijsindex over het voorgaande kalenderjaar. De aanpassing geldt uitsluitend als op die datum meer dan drie (3) maanden van uw contractstermijn verstreken zijn. "

Is dus ook niet iets waar ik erg blij mee ben.
Maar dit staat er dus in.
Reputatie 6
Badge +7
Dat klopt maar waarom bij veelgestelde vragen dan het bovenstaande ? sorry voor het kapen van jou topic.
Reputatie 8
Badge +17
...Het zou handig zijn als ze 'hele oude' abonnementhouders daar eens mee
benaderen...


vreemd, abonnementhouders die langer dan een jaar hun aansluiting hebben, hebben (of krijgen) een verlengingsaanbod in hun (hoofd) Telfort mailbox gemaild; dat is de mailbox waar je ook je maandelijkse rekening in gemaild krijgt.

Of, als je regelmatig inlogd in "Mijn Telfort" krijg je ook een aanbod.

Is die mail dan misschien bij de SPAM (oud papier) terecht gekomen zodat je die niet gezien hebt?

Jammer dat je die dan gemist hebt...

Oh, eh ik zeg het er maar bij: dit is niet vervelend bedoeld, puur informatief en uit interresse...
Badge
Zoals ik het lees (op de jaarlijkse indexering na) klopt dit ook niet, omdat de site bovenstaande zegt maar in het contract staat het wel ??? dit is dus wel erg tegenstrijdig. hoe zit het nu echt contract of site ?

http://www.telfort.nl/internet/internet/#lb-internet-internet-veelgestelde-vragen

Hoi Cobus; Ik zie het nu ook.

In mijn nieuw contract staat letterlijk ; " Het tarief van uw abonnement of bundel wordt jaarlijks op 1 juli verhoogd volgens de CBS Consumenten prijsindex over het voorgaande kalenderjaar. De aanpassing geldt uitsluitend als op die datum meer dan drie (3) maanden van uw ontractstermijn verstreken zijn. "
Dus volgens mij heb je inderdaad een goed punt hier. Heb ik echter niet gezien.
Misschien een goede vraag om te melden aan KLANTENSERVICE en aub. geef even een melding hier van de reactie die je terugkrijgt.

Ik denk....dat hier het probleem zit; drie maanden na afsluiting zal er geen indexering plaatsvinden, maar krijg je dan een indexering de 4e maand of pas 12 maanden daarna? In dat geval is het ná 12 maanden en klopt het antwoord bij 'Veelgestelde vragen'. Maar ik ben het met je volledig eens dat het niet erg duidelijk is.
Reputatie 8
Badge +17
Als juli in de eerste 3 maanden valt krijg je GEEN indexering, pas in juli van het volgende jaar wordt die indexering wél toegepast.