vraag

Bewust lagere Internetsnelheid voor oude abonnementen

• 19 juni 2013
  • 224 reacties
  • 31262 keer bekeken

Badge
Bewust lagere Internetsnelheid voor oude abonnementen

Ik heb het volgende probleem met Telfort en zou graag willen weten of meer
mensen het zelfde hebben meegemaakt of nog steeds hebben;

Ik ben een gebruiker van Telfort Internet en vast bellen van het eerste uur.
Begonnen met Tiscali wat uiteindelijk werd overgenomen door Telfort.
Ik heb daarom ook het allereerste Telfort Abonnement wat nog steeds bestaat
uit 20MB Internet en vast bellen.

In het begin haalde ik ongeveer 16MB op mijn adres maar gedurende de laatste
jaren is dat teruggevallen tot ongeveer 8 MB ( soms iets hoger en soms iets lager
maar nooit veel verschil ). Als reden werd altijd gegeven dat de afstand tot de
centrale te groot was én dat de KPN tussencentrales had gesloten  Ik was er niet blij
mee maar dit is nu eenmaal een technische reden en daar kon ik mee leven.

Maar wat schetst nu mijn verbazing, ik kreeg afgelopen week een nieuw modem
van Telfort. Er waren namelijk wat aanpassingen en onderhoud en daarna had ik
deze nieuwe modem nodig voor een stabiel Internet.
Ik sluit de modem aan en ik heb  een dikke 15MB tot 20MB Internet ( dit volgens
de gegevens in het modem (lees intrain snelheid ). Dus ik was zeer tevreden.
Helaas 1 dag later valt mijn snelheid terug naar nog geen 8MB.
Dus een mailtje naar de Klantenservice van Telfort. Ze reageerde trouwens snel,
daar geen problemen mee.
Eerst een mail over kabeltjes, resetten etc. Maar daarna een telefoontje van een
medewerker.
En toen viel eindelijk het kwartje, dubbeltje of hoe je het noemen wilt.

Tja ..het klopte dat ik een lagere snelheid had want ik had ook een oud
Abonnement. En daarbij krijg je niet een hoge snelheid. Maar als ik een 30MB
abonnement zou pakken dan garanderen ze mij 30MB op mijn adres.
Eerlijk gezegd was ik een beetje beduusd. En Ik vertelde de medewerker dat ik er
eerst eens over na wilde denken.
Hij werd daar niet vrolijk en legde de meteen de hoorn op de haak.

Meteen daarna ging ik naar de website van Telfort en klikte bij het 'Alles-In-1-
Pakket' van Telfort. Wat schetst mijn verbazing. Zonder het bekende woordje 'TOT'
kan ik 49MB op mijn adres ontvangen.

Klaarblijkelijk krijg je dus alleen de snelheid van je pakket als je een duur(der)
abonnement pakt.
Dus toen ben ik Juridische informatie gaan inwinnen.
Wat wilt dat bekende woordje "TOT" nu precies zeggen?!

Nou als het technisch niet mogelijk is om je de maximale snelheid van je pakket
te geven dan is het woordje TOT helemaal correct. Meestal is de reden dat de
afstand van jouw adres tot de centrale zo lang is dat je slechts een deel van de
beloofde pakket snelheid kunt krijgen.

Maar wat doet Telfort nu; die zegt Wij verdienen te weinig aan jouw abonnement
dus jij krijgt de oude bekabeling en niet de nieuwe bekabeling die veel sneller is.
Met andere woorden; als je meer gaat betalen dan krijg je een hogere snelheid.
Dit is dus juridisch helemaal fout; er is nu namelijk geen technische reden
waarom je de snelheid niet krijgt maar een zuivere financiële reden.

Misschien handig om toch eens te kijken bij Telfort of dit ook in jouw situatie
misschien van toepassing is.
Kijk gewoon op; http://www.telfort.nl/internet/alles-in-1-basispakket-1tv/
En klik dan rechts op bestellen. Daarna krijg je een postcode check.
Vervolgens zie je boven je adres staan en wat er mogelijk is en een stuk verder op
de pagina staat jouw maximale snelheid?! In mijn geval 49MB.
Klopt die snelheid een beetje met wat je nu maximaal hebt of zou moeten hebben
binnen je pakket?
Ik betwijfel het. Volgens mij Is Telfort hier op zijn minst misleidend bezig maar ik
zou het in mijn geval echt pure oplichting willen noemen.
Dit is discrimineren op basis van je abonnement. Ze kunnen makkelijk
de maximale waarden van je abonnement halen maar ze doen dit bewust niet!

Dus "Telfort werk in je voordeel", maar daar moet je dus extra voor betalen!

Stuur ik s' avonds de 17e Juni een reactie op de mail van klantenservice en
vervolgens is het heel stil geworden.
Heel stil...............

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

224 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Een maximale snelheid van 49Mbps betekent vermoedelijk dat het om VDSL gaat vanuit de straatkast.
Blijkbaar heb je nu nog ADSL vanuit de centrale.

Telfort zet bestaande abonnees niet automatisch om naar VDSL, daarvoor moet je een nieuw contract aangaan. Je gaat dan overigens wèl de genoemde 30Mbps halen.

Maar dat je snelheid terugvalt van 15Mbps terugvalt naar 8Mbps is inderdaad niet goed. Natuurlijk kan de verbinding met de centrale verslechteren en kan er meer overspraak zijn. Maar dit snelheidsverschil is erg extreem. Het lijkt me een technisch probleem dat gewoon oplosbaar moet zijn zodat je weer in de buurt van 15Mbps komt.

Het is in elk geval niet zo dat Telfort bewust ADSL-snelheden knijpt om daardoor meer VDSL-abonnementen te verkopen.

Overigens zou ik zelf in dit geval gewoon verlengen en daarmee voor de volle 30Mbps gaan.
Reputatie 8
Badge +17
De postcodecheck is bij Telfort aardig accuraat, sterker nog: meestal is de snelheid hoger dan de postcodecheck aangeeft.

vwb je abonnement: Telfort mag niet eenzijdig je abonnement aanpassen. Je hebt toentertijd een abonnement met een bepaalde snelheid "genomen" waar je nu nog aan vast zit. Niets mis mee, toch?

Je krijgt regelmatig aanbiedingen van Telfort via mail, TV, of folders in de bus, dus je moet er zélf wel wat voor doen, natuurlijk...
Badge
Hoi Frankzi.
Deels klopt jouw reactie deels ook niet.
Als ik aanklop bij klantenservice met deze snelheden dan is er tot nu toe, al die jaren niets aan gedaan.
Zoals gezegd; ook op mijn laatste reactie naar klantenservice heb ik niets meer vernomen.
Wat betreft het abonnement verlengen het volgende; Ik heb begrepen dat ik dan extra moet gaan betalen voor mijn tweede telefoonnummer, en ik moet per minuut gaan betalen. ( Nu val ik alleen nog onder het starttarief bij gesprekken )
En...het verhaal blijft dubieus. Het is gewoon technisch mogelijk om mij op dit adres de 20MB te geven. Of ze nu standaard wel of niet bestaande klanten overzetten naar VDSL.
Je zou eerder denken dat trouwe klanten iets extra's krijgen maar bij Telfort dus blijkbaar niet.
Ik moet dus blijkbaar óf meer gaan betalen óf ze kunnen mijn snelheid blijven terugschroeven tot er helemaal niets meer van over is.
Ik vind het gewoon erg klantonvriendelijk en betwijfel of deze manier juridisch houdbaar is.
Badge
Hoi Kees-Jan,

Ja maar ik had dus toen gekozen voor een 20MB abonnement.
Eerst had ik een redelijke snelheid maar die is ondertussen echt flink teruggelopen.
Blijkbaar doen ze daar niets aan waardoor je inderdaad wel moet overstappen naar een ander abonnement of tevreden zijn met een steeds teruglopende snelheid.
Ze zouden juist nu al die oude en trouwe klanten eindelijk die 20MB moeten geven die ze al die jaren niet hebben gekregen.
Was er vroeger een technische reden waar ik begrip voor kon hebben Nu gaat het echter om financiele redenen.
Lijkt mij niet geheel terecht.
Badge
De postcodecheck is bij Telfort aardig accuraat, sterker nog: meestal is de snelheid hoger dan de postcodecheck aangeeft.

vwb je abonnement: Telfort mag niet eenzijdig je abonnement aanpassen. Je hebt toentertijd een abonnement met een bepaalde snelheid "genomen" waar je nu nog aan vast zit. Niets mis mee, toch?

Je krijgt regelmatig aanbiedingen van Telfort via mail, TV, of folders in de bus, dus je moet er zélf wel wat voor doen, natuurlijk...

Hoi Frankzi.
Deels klopt jouw reactie deels ook niet.
Als ik aanklop bij klantenservice met deze snelheden dan is er tot nu toe, al die jaren niets aan gedaan.
Zoals gezegd; ook op mijn laatste reactie naar klantenservice heb ik niets meer vernomen.
Wat betreft het abonnement verlengen het volgende; Ik heb begrepen dat ik dan extra moet gaan betalen voor mijn tweede telefoonnummer, en ik moet per minuut gaan betalen. ( Nu val ik alleen nog onder het starttarief bij gesprekken )
En...het verhaal blijft dubieus. Het is gewoon technisch mogelijk om mij op dit adres de 20MB te geven. Of ze nu standaard wel of niet bestaande klanten overzetten naar VDSL.
Je zou eerder denken dat trouwe klanten iets extra's krijgen maar bij Telfort dus blijkbaar niet.
Ik moet dus blijkbaar óf meer gaan betalen óf ze kunnen mijn snelheid blijven terugschroeven tot er helemaal niets meer van over is.
Ik vind het gewoon erg klantonvriendelijk en betwijfel of deze manier juridisch houdbaar is. 
Badge

Hoi Kees-Jan,

Eerst had ik een redelijke snelheid maar die is ondertussen echt flink
teruggelopen.
Blijkbaar doen ze daar niets aan waardoor je inderdaad wel moet overstappen
naar een ander abonnement of tevreden zijn met een steeds teruglopende
snelheid.
Ze zouden juist nu al die oude en trouwe klanten eindelijk die 20MB moeten
geven die ze al die jaren niet hebben gekregen.
Was er vroeger een technische reden waar ik begrip voor kon hebben Nu gaat het
echter om financiele redenen.
Lijkt mij niet geheel terecht!
Reputatie 8
Badge +17
Hoi Kees-Jan,

Eerst had ik een redelijke snelheid maar die is ondertussen echt flink teruggelopen.
Blijkbaar doen ze daar niets aan waardoor je inderdaad wel moet overstappen naar een ander abonnement of tevreden zijn met een steeds teruglopende snelheid.
Ze zouden juist nu al die oude en trouwe klanten eindelijk die 20MB moeten geven die ze al die jaren niet hebben gekregen.
Was er vroeger een technische reden waar ik begrip voor kon hebben Nu gaat het echter om financiele redenen.
Lijkt mij niet geheel terecht.
Nogmaals: Telfort gaat NIET eenzijdig een veranding van een contract doorvoeren, de klant is hierin de initiator. Zolang JIJ niet wijzigt veranderd er bij Telfort niets. Of je nou een trouwe klant bent of niet.

Als je klachten hebt over de snelheid dan zal Telfort alles in het werk stellen om jou de best mogelijke dienst te leveren, zolang die valt binnen het bijhorende contract. Of je nou een trouwe klant bent of niet.

Het feit dat je nu een nieuw/ander modem hebt gekregen betekend niet dat dat je contract nu wijzigt. Waarschijnlijk is dit het gevolg van de (continue) verbetering van het netwerk door KPN/Telfort waardoor je oude modem mogelijk niet de juiste/beste verbindingmogelijkheid heeft.

Dat je snelheid in de loop der jaren teruggelopen is kan komen omdat er in de buurt steeds meed xDSL lijnen gebruikt worden. Dat zou tevens verklaren dat je "even" een hogere snelheid had (omdat er een omschakeling in de centrale bezig was), waarna de modems in de buurt weer connectie kregen en de snelheid van jouw aansluiting weer verminderde.

Aan jou de keuze: overstappen op een nieuw abonnement met de daarbij horende voorwaarden of je huidige abonnement houden.

Telfort zal altijd de best mogelijke snelheid leveren binnen de "tot" snelheid van het contract en nimmer een lijn expres knijpen om een gebruiker te dwingen om over te stappen op een nieuw abonnement of een andere provider.
Badge
Nogmaals: Telfort gaat NIET eenzijdig een veranding van een contract doorvoeren, de klant is hierin de initiator. Zolang JIJ niet wijzigt veranderd er bij Telfort niets. Of je nou een trouwe klant bent of niet.

Als je klachten hebt over de snelheid dan zal Telfort alles in het werk stellen om jou de best mogelijke dienst te leveren, zolang die valt binnen het bijhorende contract. Of je nou een trouwe klant bent of niet.

Het feit dat je nu een nieuw/ander modem hebt gekregen betekend niet dat dat je contract nu wijzigt. Waarschijnlijk is dit het gevolg van de (continue) verbetering van het netwerk door KPN/Telfort waardoor je oude modem mogelijk niet de juiste/beste verbindingmogelijkheid heeft.

Dat je snelheid in de loop der jaren teruggelopen is kan komen omdat er in de buurt steeds meed xDSL lijnen gebruikt worden. Dat zou tevens verklaren dat je "even" een hogere snelheid had (omdat er een omschakeling in de centrale bezig was), waarna de modems in de buurt weer connectie kregen en de snelheid van jouw aansluiting weer verminderde.

Aan jou de keuze: overstappen op een nieuw abonnement met de daarbij horende voorwaarden of je huidige abonnement houden.

Telfort zal altijd de best mogelijke snelheid leveren binnen de "tot" snelheid van het contract en nimmer een lijn expres knijpen om een gebruiker te dwingen om over te stappen op een nieuw abonnement of een andere provider.

Ik snap jouw reactie wel. Maar probeer die van mij eens te begrijpen.
Ik wil geen ander abonnement. Ik wil gewoon mijn 20MB snelheid waar ik volgens mijn huidige abonnement recht op hebt. Of ze nu de bits en bytes met paard en wagen komen brengen, met VDSL of op een andere manier dat maakt mij niet uit. Zoals gezegd ik heb al jaren een lage snelheid en als er een technische reden aan ten grondslag ligt heb ik daar geen problemen mee. Maar als ze 20MB kunnen leveren op dit adres, bijvoorbeeld via VDSL, dan moeten ze dat doen én is daar geen abonnementswijziging voor nodig.
Het argument om een een ander ( nieuw en duurder ) abonnement te moeten nemen om de snelheid te verkrijgen die nu al in mijn pakket zit, mist daarom ook iedere grond volgens mij.
En ik heb trouwens nog steeds niets van Klantenservice gehoord naar aanleiding van mijn mail.
Reputatie 8
Badge +17
In jouw huidige abonnementsvorm ís er géén VDSL mogelijk; jouw abonnement wordt geleverd over ADSL en als daarmee niet meer dan de huidige snelheid mee te leveren is, dan is dat zo... en is dat de technische reden waar jij geen probleem mee hebt...

Als jij met je 8 jaar oude auto naar de garage gaat dan moet je óók bijbetalen als je een nieuwe wil.
Als je géén nieuwe auto wilt, zal je moeten leren leven met je huidige auto, met alle slijtage en andere gebreken.
Reputatie 8
Badge +16
Als je bij het afsluiten van je abonnement 15Mbps via ADSL haalde, dan hoeft Telfort je nu niet over te zetten naar het VDSL-netwerk.

Wel moeten ze zorgen dat je die snelheid van 15Mbps min-of-meer nu ook nog haalt, natuurlijk voor zover de oorzaak voor de terugval in hun eigen infrastructuur zit.

Overigens zou een nieuw abonnement wel eens goedkoper kunnen zijn, het oude "vastbellen" kun je namelijk meenemen tegen de oude voorwaarden voor 5 euro per maand.
Badge
In jouw huidige abonnementsvorm ís er géén VDSL mogelijk; jouw abonnement wordt geleverd over ADSL en als daarmee niet meer dan de huidige snelheid mee te leveren is, dan is dat zo... en is dat de technische reden waar jij geen probleem mee hebt... Als jij met je 8 jaar oude auto naar de garage gaat dan moet je óók bijbetalen als je een nieuwe wil. Als je géén nieuwe auto wilt, zal je moeten leren leven met je huidige auto, met alle slijtage en andere gebreken.

Bij mijn abonnementsgegevens wordt niets gezegd over hoe ik
die 20MB geleverd krijg. Het woord ADSL zul je nergens vinden.
Letterlijk staat er: Mijn abonnement: Telfort internet 20 Mb
Dus hoe ze leveren maakt mij niets uit en daar staat ook niets
van in mijn contract.

Stel ik pak een abonnement op de Volkskrant voor de hele week.
Dus 6 dagen de krant! Vervolgens krijg ik maar 4 dagen de volkskrant.
Als de Volkskrant dan zegt; Ja maar u bent een oude klant en pas bij
een nieuw ( duurder ) abonnement krijgt u weer 6 dagen de krant.
Ik denk dat niemand dit zou pikken terwijl wat Telfort nu doet precies hetzelfde is.
Badge
Als je bij het afsluiten van je abonnement 15Mbps via ADSL haalde, dan hoeft Telfort je nu niet over te zetten naar het VDSL-netwerk. Wel moeten ze zorgen dat je die snelheid van 15Mbps min-of-meer nu ook nog haalt, natuurlijk voor zover de oorzaak voor de terugval in hun eigen infrastructuur zit. Overigens zou een nieuw abonnement wel eens goedkoper kunnen zijn, het oude "vastbellen" kun je namelijk meenemen tegen de oude voorwaarden voor 5 euro per maand.

Hoi,
Als ze mij naar de 15-19 MB kunnen brengen is er ook geen probleem.
Ik zit nu echter rond de 10MB maar heb ook al rond de 7MB gezeten.
De upload snelheid liep zelfs terug naar nog geen halve MB.
Maar ze doen er helemaal niets aan en daarom ben ik ook zo pissig.
Reputatie 8
Badge +17
Bij mijn abonnementsgegevens wordt niets gezegd over hoe ik
die 20MB geleverd krijg. Het woord ADSL zul je nergens vinden.
Letterlijk staat er: Mijn abonnement: Telfort internet 20 Mb
Dus hoe ze leveren maakt mij niets uit en daar staat ook niets
van in mijn contract.
Over ADSL zal je ook niets lezen omdat er met dát abonnement niets anders is. Ten tijde dat jij dát abonnement afsloot was er zelfs geen sprake van VDSL.
De abonnementsnaam mag dan "Telfort Internet 20Mb" heten, de restrictie qua snelheid was (en is) "tot 20Mb"

Stel ik pak een abonnement op de Volkskrant voor de hele week.
Dus 6 dagen de krant! Vervolgens krijg ik maar 4 dagen de volkskrant.
Als de Volkskrant dan zegt; Ja maar u bent een oude klant en pas bij
een nieuw ( duurder ) abonnement krijgt u weer 6 dagen de krant.
Ik denk dat niemand dit zou pikken terwijl wat Telfort nu doet precies hetzelfde is.
Nee, dan ga je bellen en dan zeg je dat je de krant niet hebt gehad. Dus jouw voorbeeld gaat niet op. Mogelijk dat Telfort je gewezen hebt op de nieuwe abonnementsvorm(en) maar dat staat los van je snelheidsprobleem. Jij maakt zelf de (verkeerde) conclusie van dat Telfort niets doet aan je snelheidsprobleem tenzij je een ander abonnement neemt, dat is een verkeerde veronderstelling. Áls er technisch niets aan de snelheid verbeterd kan worden (maar dat valt dus te bezien) ben je niet verplicht om een nieuw abbo te nemen. (Dan blijf je in je oude auto rijden... 😉 )
Reputatie 8
Badge +16
Ik zit nu echter rond de 10MB maar heb ook al rond de 7MB gezeten.
De upload snelheid liep zelfs terug naar nog geen halve MB.

Met deze snelheden (zowel upload als download gehalveerd) zou je al snel denken aan een slecht contact of kabelbreuk.

Heb je ooit de bekabeling tussen modem en isra-punt nagelopen op een slecht contact? Als dit helemaal in orde is, zou het zomaar een probleem in de Telfort infrastructuur kunnen zijn.
Badge
Bij mijn abonnementsgegevens wordt niets gezegd over hoe ik die 20MB geleverd krijg. Het woord ADSL zul je nergens vinden. Letterlijk staat er: Mijn abonnement: Telfort internet 20 Mb Dus hoe ze leveren maakt mij niets uit en daar staat ook niets van in mijn contract.
Over ADSL zal je ook niets lezen omdat er met dát abonnement niets anders is. Ten tijde dat jij dát abonnement afsloot was er zelfs geen sprake van VDSL. De abonnementsnaam mag dan "Telfort Internet 20Mb" heten, de restrictie qua snelheid was (en is) "tot 20Mb"
Stel ik pak een abonnement op de Volkskrant voor de hele week. Dus 6 dagen de krant! Vervolgens krijg ik maar 4 dagen de volkskrant. Als de Volkskrant dan zegt; Ja maar u bent een oude klant en pas bij een nieuw ( duurder ) abonnement krijgt u weer 6 dagen de krant. Ik denk dat niemand dit zou pikken terwijl wat Telfort nu doet precies hetzelfde is.
Nee, dan ga je bellen en dan zeg je dat je de krant niet hebt gehad. Dus jouw voorbeeld gaat niet op. Mogelijk dat Telfort je gewezen hebt op de nieuwe abonnementsvorm(en) maar dat staat los van je snelheidsprobleem. Jij maakt zelf de (verkeerde) conclusie van dat Telfort niets doet aan je snelheidsprobleem tenzij je een ander abonnement neemt, dat is een verkeerde veronderstelling. Áls er technisch niets aan de snelheid verbeterd kan worden (maar dat valt dus te bezien) ben je niet verplicht om een nieuw abbo te nemen. (Dan blijf je in je oude auto rijden... 😉 )

Ik zag dat je ook een reactie hebt gegeven bij dit topic:
https://forum.telfort.nl/internet-netwerk-and-verbinding-267/ruim-lagere-internetsnelheid-abonnement-31207/
Daar zie je dus dat vervolgens iemand een 30MB abonnement pakt en er dus nu achterkomt dat een 20MB abonnement
in haar geval beter was geweest.
Dus als ik nu overstap naar een TOT 30MB abonnement dan zit ik strakjes met hetzelfde probleem.
Want halen ze dan weer niet de snelheid dan zou jij zeggen;.pak een nieuw abonnement.
Zo kun je aan de gang blijven zonder er een bit op vooruit te gaan.

De stelling blijft;
Als Telfort een bepaalde snelheid kan leveren op een adres binnen het bestaande abonnement,
dan moet Telfort zich inspannen om daar aan te voldoen.
Het advies van; nieuw kabeltje, re-booten en stekker erin en eruit valt niet onder de maximale
inspanningverplichting die Telfort ook wettelijk heeft. Even los daarvan zou je mogen verwachten dat het een
gewoonte zou moeten zijn dat Telfort haar klanten optimaal helpt.
Jouw optimisme overTelfort deel ik in ieder geval niet want verder dan bovenstaande oplossingen
zijn ze de afgelopen jaren niet gekomen.
Badge
Ik zit nu echter rond de 10MB maar heb ook al rond de 7MB gezeten. De upload snelheid liep zelfs terug naar nog geen halve MB. Met deze snelheden (zowel upload als download gehalveerd) zou je al snel denken aan een slecht contact of kabelbreuk. Heb je ooit de bekabeling tussen modem en isra-punt nagelopen op een slecht contact? Als dit helemaal in orde is, zou het zomaar een probleem in de Telfort infrastructuur kunnen zijn.

Hoi, Ja dat is helemaal nagekeken. Ik heb destijds zelfs een monteur laten komen van KPN om de handel door te meten.
Ze zijn toen ook de aansluiting in de centrale gaan controleren.
Verder heb ik ( weer ) nieuwe kabels tussen het modem en het isra-punt en de afstand bedraagt minder dan 30cm.
Het is echt de lijn van Telfort en of ze daar iets aan willen doen of niet.
Tot nu toe hebben zij de langste adem.:(
Badge
Het schijnt dat bij Telfort momenteel altijd als oplossing wordt gegeven;
"Pak een 30MB abonnement".Ik kwam zojuist deze tegen:
https://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=24&t=134187
Komt mij erg bekend voor.
Maar ondertussen.....heb ik nog steeds geen reactie op mijn mail gekregen van Telfort Klantenservice.
Ik denk dat die met een 1kb lijntje verzonden is.

O ja...als je uitgelogd bent dan zien mensen geen smiley's.
Nu valt er ook weinig te lachen maar toch....zou leuk zijn als ze zichtbaar waren.
Reputatie 8
Badge +17

https://forum.telfort.nl/internet-netwerk-and-verbinding-267/ruim-lagere-internetsnelheid-abonnement-31207/
Daar zie je dus dat vervolgens iemand een 30MB abonnement pakt en er dus nu achterkomt dat een 20MB abonnement
Dus als ik nu overstap naar een TOT 30MB abonnement dan zit ik strakjes met hetzelfde probleem.
Want halen ze dan weer niet de snelheid dan zou jij zeggen;.pak een nieuw abonnement.
Die post is een uitleg over hoe de NIEUWE abonnementen geleverd kúnnen worden, zeker niet dat het voor haar beter geweest zou zijn als ze een 20Mb abonnement had gekozen, want die zijn er niet meer!!

Jij zit zeker niet met hetzelfde probleem; de postcodecheck geeft aan dat er een snelheid van 49Mb geleverd kan worden, dus 30Mb haal je dan met gemak...

De stelling blijft;
Als Telfort een bepaalde snelheid kan leveren op een adres binnen het bestaande abonnement,
Het advies van; nieuw kabeltje, re-booten en stekker erin en eruit valt niet onder de maximale
inspanningverplichting die Telfort ook wettelijk heeft. Even los daarvan zou je mogen verwachten dat het een
gewoonte zou moeten zijn dat Telfort haar klanten optimaal helpt.
Jouw optimisme overTelfort deel ik in ieder geval niet want verder dan bovenstaande oplossingen
Hier ben ik het met je eens! Van Telfort mag verwacht worden dat ze de verbinding optimaliseren; maar wél binnen de voorwaarden van het abonnement en binnen de technische mogelijkheden. Als er géén technische oplossing is, dan kan er niets meer verbeterd worden. Je kan een Fiat 500 ook niet 350km/u laten rijden, toch? En dát vraag jij wél van Telfort...

Wel goed dat je de bekabeling in huis al nagekeken hebt; zoals Franzki al aangeeft is een lage upload snelheid meestal te wijten aan een rottige aansluiting; om even op die post terug te komen met de uitleg over de tonen: de upload zit in het lage frequentiegebied, dat is het gebied dat de minste moeite heeft om "naar de andere kant te komen". De lage upload bij jouw verbinding kan dus veroorzaakt worden door de aansluiting binnenshuis (let op: ik zeg "kan", het hoeft dus niet!) Als jij ervan overtuigd bent dat het binnenshuis OKé is, dan zal er een monteur moeten komen.
Als er écht een storing vermoed wordt, dan zal WebCare in dit topic reageren.

vwb je link naar het radar forum: Telfort doet aan telefonische colportage, dat mag en dit heb je inmiddels zélf ondervonden. Tijdens zo'n colportage wordt uiteraard informatie gegeven over de abonnementsvorm en snelheid en soms wordt er wat voortvarend te werk gegaan, ook al geeft de klant aan wél (of juist niet) over te willen stappen, maar niet "door heeft" dat daar voorwaarden aan verbonden zijn.

...

[edit]
https://forum.telfort.nl/internet-netwerk-and-verbinding-267/ruim-lagere-internetsnelheid-abonnement-31207/#post346801

Ja, je vergelijkt jouw huidige snelheid, welke hoort bij een ouder abonnementsvorm met wat je nu met een nieuw abonnement zou kunnen krijgen en wat jij verwacht dat die snelheid geleverd wordt met je huidige abonnemment. Niet eerlijk, toch?
Badge

Die post is een uitleg over hoe de NIEUWE abonnementen geleverd kúnnen worden, zeker niet dat het voor haar beter geweest zou zijn als ze een 20Mb abonnement had gekozen, want die zijn er niet meer!!

Jij zit zeker niet met hetzelfde probleem; de postcodecheck geeft aan dat er een snelheid van 49Mb geleverd kan worden, dus 30Mb haal je dan met gemak...

De stelling blijft;
inspanningverplichting die Telfort ook wettelijk heeft. Even los daarvan zou je mogen verwachten dat het een
gewoonte zou moeten zijn dat Telfort haar klanten optimaal helpt.
Hier ben ik het met je eens! Van Telfort mag verwacht worden dat ze de verbinding optimaliseren; maar wél binnen de voorwaarden van het abonnement en binnen de technische mogelijkheden. Als er géén technische oplossing is, dan kan er niets meer verbeterd worden. Je kan een Fiat 500 ook niet 350km/u laten rijden, toch? En dát vraag jij wél van Telfort...

Wel goed dat je de bekabeling in huis al nagekeken hebt; zoals Franzki al aangeeft is een lage upload snelheid meestal te wijten aan een rottige aansluiting; om even op die post terug te komen met de uitleg over de tonen: de upload zit in het lage frequentiegebied, dat is het gebied dat de minste moeite heeft om "naar de andere kant te komen". De lage upload bij jouw verbinding kan dus veroorzaakt worden door de aansluiting binnenshuis (let op: ik zeg "kan", het hoeft dus niet!) Als jij ervan overtuigd bent dat het binnenshuis OKé is, dan zal er een monteur moeten komen.
Als er écht een storing vermoed wordt, dan zal WebCare in dit topic reageren.

vwb je link naar het radar forum: Telfort doet aan telefonische colportage, dat mag en dit heb je inmiddels zélf ondervonden. Tijdens zo'n colportage wordt uiteraard informatie gegeven over de abonnementsvorm en snelheid en soms wordt er wat voortvarend te werk gegaan, ook al geeft de klant aan wél (of juist niet) over te willen stappen, maar niet "door heeft" dat daar voorwaarden aan verbonden zijn.

...

[edit]
https://forum.telfort.nl/internet-netwerk-and-verbinding-267/ruim-lagere-internetsnelheid-abonnement-31207/#post346801

Ja, je vergelijkt jouw huidige snelheid, welke hoort bij een ouder abonnementsvorm met wat je nu met een nieuw abonnement zou kunnen krijgen en wat jij verwacht dat die snelheid geleverd wordt met je huidige abonnemment. Niet eerlijk, toch?

Waar het mij om gaat is het volgende;
Ik doe hier voor heel veel mensen in de wijk hun internetaansluiting onderhouden.
Ook buiten deze wijk en telkens zijn de grootste problemen bij Telfort.
Ze bieden mensen paketten aan die ze niet eens willen maar en daar gaat dit topic over, die ze nog niet voor 10% waar kunnen maken.
Ik heb zoals gezegd vanaf het prille begin Internet en vast bellen. Eerst via Tiscali later overgenomen door Telfort.
Ik heb zelf alles gedaan wat mogelijk is en destijds heeft KPN het advies gegeven dat ik op een andere lijn werd gezet. Telfort/Tiscali weigerde dit.
Dus ze doen gewoon niets en ik heb het nu echt gehad met de service van Telfort.
Ik kan opzeggen of nu frontaal de aanval kiezen en ik ben geneigd het laatste te doen als ze inderdaad weer niet reageren.
Juist voor deze reactie heb ik WEER een mail naar klantenservice verzonden met het verzoek om te reageren op mijn klacht en ook op mijn mail van het begin van deze week.
Maar ze zwijgen echt in alle talen als je het onderhand verrekt om de modem weer te resetten of te re-booten! Ik heb het echt na al die jaren gehad met dát als advies voor alle problemen terwijl ze zelf echt precies weten wat ze moeten doen om het probleem op te lossen/
Begrijp je nu een klein beetje waarom ik pissig ben?
Reputatie 8
Badge +17
Nee...

de klantenservice heeft een responstijd van 10 werkdagen; als je verwacht dat ze per direct antwoorden heb je pech...

Als je een storing hebt kan je het beste bellen met 0900-9695, maar ik zou eerst de reactie van webcare even afwachten.

voor de duidelijkheid, jij vermoed een storing op jouw lijn, toch? Dat heeft totaal NIETS te maken met andere abonnementsvormen en/of andere aansluitingen. Mijns insziens totaal uit de lucht gegrepen. Ik ik denk dat je zelf ook wel inziet dat je appels en peren zit te vergelijken en dat dus echt niet als argument kan gebruiken.

Ik ken de historie niet, maar het zou kunnen zijn dat er werkelijk géén snelheidswinst op jouw aansluiting is te behalen. En dan bedoel ik uiteraard binnen je huidige abonnement.
Badge
Hoi kees-jan,
Juist om geen appels met peren te gaan vergelijken moet je de discussie zuiver houden.
Ik wil geen nieuw abonnement en ik hoef niet meer dan 20MB.
Of ik een oud of nieuw abonnement heb doet niet terzake omdat ik destijds een abonnement
heb afgelsoten met een snelheid TOT 20MB.
Zoals eerder gezegd ( en ik heb dit echt laten checken door juristen ) is het woordje TOT
afhankelijk wat technisch mogelijk is. Dus...als ze mij op dit adres GEEN 20MB kunnen leveren,
dan blijft alles als vanouds en daar kan en heb ik ook al die jaren mee geleefd.
Maar..is het technisch wel mogelijk om mij te voorzien van een snelheid van 20MB dan heb ik
daar ook volgens mijn OUDE contract gewoon recht op.
De regel dat Telfort mensen met een oud contract niet overzet naar VDSL is een regel van
Telfort zelf en die heeft totaal geen wettelijk basis.
Daar zit mijn probleem. En de medewerker, zie begin van dit topic, heeft mij juist gezegd
dat ze mij 30MB kunnen garanderen. Dát was juist de reden waarom ik dit topic begon.
Dus snelheidswinst is er en ook volgens de check bij het "alles-in-1-pakket". Daar wordt
gesproken over 49MB op dit adres.
Dus. nogmaals; ik wil geen nieuw abonnement ik wil gewoon mijn 20MB van mijn oude abonnement.
Over ADSL, VDSL werd toen niet gesproken maar dat verandert de voorwaarden niet.
Destijds beloofde ze ook 20MB die toen echt niet te leveren was maar nu wel met de betere kabel
naar mijn adres. Dus....misschien pech voor Telfort dat er nog oude abonnementen zijn. Maar ben dan eerlijk en zeg
gewoon dat ze het niet willen doen. Dan kan ik ook juridische actie ondernemen.
Nu blijft de discussie al jaren hangen bij kabeltjes, re-booten en re-setten.
Ik denk dat jij dat ook zou moeten begrijpen.
Ná 100den re-boots, 20 kabletjes en 100den resets ...dan zou je als bedrijf moeten weten dat dit geen oplossing
is. Als ik ze nu bel dan kan ik je garanderen dat ik deze drie punten als oplossing krijg.
Na 15 euro telefoonkosten, per punt uiteraard!
Begrijp je mijn irritatie een klein beetje of helemaal niet?
Badge
Hoi allemaal,

Ik krijg een reactie en...jawel ik moet overstappen naar een ander abonnement.
Dat is wel een echte verrassing 😉. Hieronder de ontvangen mail!

Geachte heer/mevrouw XXXXX,

Op 19-06-2013 heeft u via het webformulier een vraag gesteld aan de klantenservice van Telfort internet. Hieronder leest u onze reactie.
Telfort vindt het vervelend dat u nog steeds problemen heeft met uw verbinding.
De reden dat u momenteel niet de verwachte snelheid haalt, komt doordat uw verbinding gebruik maakt van het ADSL netwerk.
Momenteel is er ook een VDSL netwerk beschikbaar op uw adres.

Door uw abonnement aan te passen, kunt u, afhankelijk van het abonnement, maximaal 49Mbit/s halen. Wij kunnen technisch gezien niet uw verbinding veranderen zonder dat het abonnement ook wijzigt.
Wat betreft de kosten, Internet Standaard (30Mbit) & Bellen kost € 23,50 per maand.
Bellen Onbeperkt is nu de eerste twee maanden gratis, daarna betaalt u € 15,00 per maand.

Uw vorige e-mail is doorgestuurd naar de afdeling Retentie. Zij zullen binnenkort contact met u opnemen voor een mooi aanbod zodat u toch gebruik kunt maken van VDSL zonder meer te betalen voor het abonnement.
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u nog vragen hebben, kunt u contact opnemen met onze telefonische klantenservice.
De klantenservice telefonisch bereikbaar op telefoonnummer 0900-9596. U betaalt voor een gesprek € 0,10 per minuut plus eventueel de kosten voor het gebruik van uw mobiele telefoon. Deze kosten kunt u vinden op de website van uw mobiele aanbieder.

De openingstijden zijn als volgt:
ma-vr: 09:00 - 21:00 uur
za: 10:00 - 17:00 uur
zo: 10:00 - 17:00 uur (uitsluitend iTV)
Tijdens feestdagen kan hierop een uitzondering gelden.

Heeft u nog vragen? Kijk dan op telfort.nl/klantenservice. Hier vindt u eenvoudig en snel antwoord op al uw vragen.

Met vriendelijke groet,
Telfort klantenservice interne

___> Dus...duurder abonnement en totaal geen inhoudelijke reactie op mijn verstuurde mail. Ik kan dus wel een hogere snelheid krijgen maar alleen met een nieuw ( duurder ) abonnement. Op alle echte vragen wordt uiteraard niet ingegaan. Tijd om naar Consuwijzer te gaan voor de klacht en naar Tros-Radar om eens te checken of er meer mensen tegen deze koppigheid aanstoten 🙂 Kan de directeur van Telfort zijn pak weer laten stomen en hopelijk heeft hij deze keer een media-training ondergaan. De laatste keer was niet al te best !
Reputatie 8
Badge +16
Maar..is het technisch wel mogelijk om mij te voorzien van een snelheid van 20MB dan heb ik daar ook volgens mijn OUDE contract gewoon recht op. De regel dat Telfort mensen met een oud contract niet overzet naar VDSL is een regel van Telfort zelf en die heeft totaal geen wettelijk basis.

Op zich is dat wel interessant om uit te zoeken. Ik ben benieuwd of dat juridisch hard te maken is.

Maar ik ben het eigenlijk wel met Kees-Jan eens. Niet de abonnemensvorm ("tot 20Mbps") maar de postcodecheck op het moment van bestellen lijkt me leidend. Als dat op het moment van bestellen 15Mbps is, hoeft Telfort jou niet naar een nieuw platform te migreren tegen de oude voorwaarden. Je bent immers toen met de geleverde snelheid akkoord gegaan.

In principe is je jaarcontract voorbij en je bent vrij om over te stappen... voor Telfort zit daar ook de moeilijkheid. Ze willen van jou de zekerheid dat ze de investering voor het leveren van nieuwe hardware en voor het sturen van een monteur naar de centrale ook terugverdienen. En als prijsvechter zoals Telfort verdien je dat vermoedelijk niet in één of twee maanden terug.

Overigens vind ik nog steeds dat Telfort ervoor moet zorgen dat je snelheid weer in de buurt komt van de eerder gehaalde 15Mbps. Als dit niet meer kan doordat apparatuur is verouderd o.i.d. dan lijkt het me redelijk dat ze toch een andere manier vinden om je naar VDSL over te zetten.

Overigens klopt de info over Vastbellen niet... voor bestaande abonnees (met Vastbellen in het pakket!) is dat gewoon 5 euro per maand, gratis bellen naar vaste nummers tegen een starttarief van 5 ct.
Reputatie 8
Badge +17
Ik lees toch goed? Er staat:

"De reden dat u momenteel niet de verwachte snelheid haalt, komt doordat uw verbinding gebruik maakt van het ADSL netwerk."

Jij leest ook alléén wat je wíl lezen, of niet? :rolleyes:

Ik vermoed dat er bij het TROS radar forum inderdaad meer mensen tegen deze koppigheid aanstoten... 🆒
Wijs ze vooral op dit topic!
Badge
Ha Kees-jan,
Ja dat lees je goed.
En ik heb nogmaals mijn contract doorgenomen.
Adsl en uiteraard VDSL wordt niet genoemd.
Dus ik heb echt een zuiver contract met 20MB aan snelheid.
Dat ze dat de afgelopen jaren niet konden leveren is echt nooit een probleem geweest.
Maar nu met VDSL wel; ze kunnen leveren dus...dat moeten ze ook doen.
Gewoon tot 20MB en daarboven mogen ze me afknijpen zo veel ze willen.
Dus niets wat betreft omschakelen naar een ander abonnement; gewoon leveren wat je
hebt beloofd in je oorspronkelijke abonnement!
Je ziet het zlf; het kan wel maar ze doen het niet. En of ze nu gewoon balen van de tekst in
het oude abonnement doet er niet toe.
Ik wil de 20MB volgens mijn huidige abonnement en die leveren ze bij lange na niet.
Dus ze blijven in gebreke tewrijl ze zelf zeggen dat ze het kunnen leveren.
Lijkt mij heel simpel. Alleen Telfort doet er allen , zoals altijd, iets langer over!