beantwoord

Beveiligingsprobleem

  • 24 januari 2019
  • 24 reacties
  • 583 keer bekeken

Reputatie 1
Hallo Telforts,

Ik heb wel verbinding. Maar geen toegang tot internet? Hoe is dit mogelijk. Alles al gedaan. Wifi aan uit. Router aan uit. Gegevensuitswisseling aan uit. Ik heb al 2 jaar wifi via internet, en nu ineens geeft ie problemen. Heb een doogee telefoon. Ook al cache en geschiedenis gewist. En ook mijn laptop geeft aan. Onveilige verbinding. Hoe kan dat nou. Het is toch een telfortverbinding met wachtwoord. Iemand een idee?

icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 24 januari 2019, 12:36

Dat ben ik met je eens, maar zoals je je kunt voorstellen is zo'n toeval wel typisch. Ik heb daarom net ook gesproken met de afdeling die over de betalingen gaat en zij geven aan dat de verbinding na het maken van de betaalafspraak weer geactiveerd is. Het lijkt wel in het verlengde daarvan te zitten, de pagina die niet geopend kan worden lijkt een vangpagina te zijn gezien de link. Doordat je een betaalafspraak hebt gemaakt zou die melding juist niet meer moeten komen, ik heb daarvoor een melding doorgezet naar de Technische Dienst, zodat zij kunnen kijken wat er precies mis gaat en het recht kunnen zetten. Ik zal het ticket ook in de gaten houden zodat ik je op de hoogte kan houden van de voortgang.
Bekijk reactie

24 reacties

Reputatie 8
Badge +7
Hallo @Zendium ,
Die foutmelding heeft niets met je verbinding te maken.
De website die je wilt bezoeken heeft zijn beveiligingscertificaten (nog) niet (meer) op orde.
Dat is de reden van de melding.
Met je (draadloze) Telfort verbinding is dus niets mis.
Gezien het uitroeptekentje in de bovenbalk betwijfel ik of je op het moment van de foutmelding een wifi verbinding had.

Eerder een mobiele data verbinding via H+
Als je deze pagina te zien krijgt voor toegang tot het internet via wifi zit er meer fout dan een certificaat.
Dit krijg je soms bij parken te zien waar je een code koopt voor internet toegang.
Welke website probeerde je te bezoeken?
Reputatie 8
Badge +16
De URL restricted dslorder geeft mij de indruk dat er iets niet goed zit bij Telfort. Zet je klantnummer in je profiel zodat Webcare je gegevens erbij kan halen en je kan helpen.
Reputatie 1
Hartelijk dank voor de antwoorden. Ik denk ook dat er een probleem bii Telfort ligt. Op mijn laptop krijg ik ook dezelfde melding. site die ik bezocht is google. Dus dat zit wel snor. Kan het misschien ook te maken hebben dat ik een Ben mobiel abonnement heb? En wifi via Telfort? Het lijkt me sterk.
Reputatie 8
Badge +11
Hallo @Zendium, welkom op het Telfort forum! Dat de abonnementen bij verschillende providers zijn kan hier geen invloed op hebben, er speelt iets anders dus. Ik wil voor je kijken wat ik hierover kan zien en wat we er aan kunnen doen. Zou je je forumprofiel daarvoor kunnen voorzien van je postcode, huisnummer en klantnummer? Als je daarna hieronder een reactie plaatst weet ik dat ik voor je aan de slag kan.
Reputatie 8
Badge +11
Ik heb je privébericht ontvangen en op je profiel zie ik de gegevens ook staan. Ik reageer hier weer zodat iedereen die gereageerd heeft weet dat we er nog mee bezig zijn. Daar zag ik dat je vannacht ook contact hebt gezocht via Facebook, daar is iets meer dan een uur geleden een antwoord op gegeven. Daarnaast heb ik natuurlijk ook voor je gekeken wat ik kan zien, ik zie dat er een betaalafspraak was gemaakt voor een openstaande factuur. Kreeg je deze melding voor die betaalafspraak ook al of komt die sinds het maken van die afspraak?
Reputatie 1
Hoi Jasper,

Dat is mogelijk dat het daarmee temaken heeft, kwam ongeveer rond dezelfde dag. Maar dat is toch vreemd?

Groet,
Dennis
Reputatie 8
Badge +11
Dat ben ik met je eens, maar zoals je je kunt voorstellen is zo'n toeval wel typisch. Ik heb daarom net ook gesproken met de afdeling die over de betalingen gaat en zij geven aan dat de verbinding na het maken van de betaalafspraak weer geactiveerd is. Het lijkt wel in het verlengde daarvan te zitten, de pagina die niet geopend kan worden lijkt een vangpagina te zijn gezien de link. Doordat je een betaalafspraak hebt gemaakt zou die melding juist niet meer moeten komen, ik heb daarvoor een melding doorgezet naar de Technische Dienst, zodat zij kunnen kijken wat er precies mis gaat en het recht kunnen zetten. Ik zal het ticket ook in de gaten houden zodat ik je op de hoogte kan houden van de voortgang.
Dat zal dan toch als ik het plaatje goed inschat aan de Ben/Tmobile netwerk data verbinding liggen. Dus geen expliciet KPN netwerk.
Reputatie 1
Galdor,

Maar mijn laptop heeft geen enkele verbinding met Ben. En die heeft hetzelfde probleem. Dus ik verwacht eigenlijk dat het toch bij telfort zit. But you never know...
Reputatie 1
Het probleem is opgelost. Was iets niet goed gegaan bij Telfort. Kan gebeuren. Dank voor de hulp!
Reputatie 8
Badge +11
Ik denk niet dat het bij Ben zit, de melding komt zowel op de laptop als de telefoon en de link op het screenshot lijkt enorm veel op de vangpagina bij een betaalafspraak. In een achterliggend systeem zag ik daar ook nog een melding van, mogelijk staat die nog half aan. Of dat het is of iets anders zoeken de specialisten nu uit.
Dan zal ik het verkeerde netwerk in gedachten hebben vanwege het screenshot. Er zijn ook zoveel netwerken.

Ik had de indruk dat de fout aangaf dat een bepaalde handeling enkel via het KPN eigen netwerk kon verlopen. Die vangpagina was wel duidelijk ik was door het berichtje over de google site in de war nu begrijp ik dat deze via de laptop werd bezocht.

Zolang het nu maar goed gaat.
Reputatie 8
Badge +11
Hi @Zendium, ik zie dat de Technische Dienst de melding inmiddels heeft afgesloten. De verbinding lijkt het nu ook weer goed te doen, werkt het allemaal ook weer aan jouw kant? 🙂
Reputatie 1
Hoi Jasper,

Het ging een tijdje goed. Maar nu heb ik weer hetzelfde probleem. Geen wifiverbinding!
Reputatie 1
Ze zeggen dat het te maken heeft met een betalingsregeling. Heb vanmiddag contact gehad met Telfort. Het zou verholpen zijn na 2 uur. Maar is niets gebeurd. Jammer.
Reputatie 8
Badge +11
Het was niet de bedoeling dat dat terugkwam natuurlijk! Ik zie ook staan dat het door de openstaande facturen komt, er was een betaalregeling voor de eerdere facturen. Op het moment dat er een betaalregeling loopt, moeten ook alle nieuwe facturen voldaan worden. Dat lijkt niet gebeurt te zijn met de nieuwste factuur, waardoor de betaalregeling is vervallen en nieuwe regelingen ook niet meer mogelijk zijn.
De enige manier om de verbinding te laten herstellen is het volledige openstaande bedrag betalen, ik heb je daarvoor ook een iDEAL link toegestuurd zodat je dat via die weg makkelijk kunt doen.
Reputatie 1
Kan iemand van Telfort even naar mijn verbinding kijken. Nog steeds geen wifi. Dank u.

Admin: Reactie verplaatst naar je eigen topic
Reputatie 8
Badge +11
Hi @Zendium, we hebben je reactie even verplaatst naar dit topic. Daarmee kunnen we het voor jou en de andere gebruiker overzichtelijk houden en lopen er geen dingen door elkaar heen. Ik zie dat de openstaande facturen zijn voldaan en de verbinding is op 14 februari weer in dienst gesteld. Merk je dit alleen met WiFi, of ook als je het internet via de kabel probeert te gebruiken?
Reputatie 1
Zowel met wifi als kabel. De vorige keer was het ook. Toen moester ergens een knop bij jullie worden omgezet, omdat de betaling nog open stond terwijl dat niet zo was. Ik moest toen paar uue wachten en modem resetten. Toen ging alles weer.
Reputatie 8
Badge +11
Duidelijk, ik heb opnieuw een melding aangemaakt naar de achterliggende afdeling zodat zij kunnen kijken wat er deze keer misgaat. Als ik er een update over heb deel ik deze weer met je. Het kan zijn dat de verbinding weer werkt voordat ik de update ontvang, dan lees ik dat hieronder graag in een reactie van jou 🙂
Reputatie 8
Badge +11
Hi @Zendium, ik zie dat de melding van gisteren inmiddels is afgesloten door de achterliggende afdeling en je verbinding moet het weer doen nu. Werkt het voor jou ook weer?
Reputatie 1
Ja, doet het weer. Daarvoor mijn dank. Ik kon niet meer op dit forum via FB. Vandaar mn verlate reactie. Groet.
Reputatie 8
Badge +11
Fijn dat het weer werkt! Ik begreep dat er gisteren inderdaad wat problemen waren met het inloggen met FB, zo te zien werkt dat weer.
Ik hoop dat de verbinding vanaf nu ook weer blijft werken en dat je zulke meldingen niet weer in beeld krijgt 🙂

Reageer