beantwoord

Bestelde internet standaard, geen 40/4 profiel ?

• 11 december 2015
  • 10 reacties
  • 455 keer bekeken

Badge +1
Sinds een aantal weken heb ik op mijn nieuwe adres Telfort internet besteld, ik zou op mijn adres minstens 80 / 8 Mbps kunnen krijgen van Telfort maar heb de standaard genomen wat 40/4 zou moeten geven. Diverse tests bekabeld geven steeds op verschillende dagen nagenoeg dezelfde resultaten aan:
18.93 / 1.41 Mbps
19.82 / 1.39 Mbps
18.15 / 1.38 Mbps
Dit is op de door Telfort geleverde Arcadyan VGV7519 (Experia Box v8)
En ook getest op een ZyXEL P-2812HNU-F1 (uit het pilot tijdperk, wat ik vervolgens mocht houden)wat wel weer stabieler ervaart met browsen op het internet.

Ik vroeg mij af of mijn profiel wel op 40/4 staat zoals besteld? Zou iemand van Telfort het e.e.a kunnen controlleren? Zal ik de ZyXEL P-2812HNU terug plaatsen?
icon

Beste antwoord door moose 18 december 2015, 23:40

Ben gebeld door Telfort die een opdracht heeft gegeven aan KPN.
Bleek dat het profiel niet goed stond ingesteld en er iemand van KPN deze in de centrale moest regelen.
Zie in de log van het modem dat er een onderbrekning was en het volgende aan info:
Download: 106804 Kbps.
Upload: 22015 Kbps.

Heb nu een download van 28.54 Mbps en een upload van 13.28 Mbps
Doet DLM nu zijn werk?

Wil Telfort bedanken hoe netjes en snel het is opgelost 😃
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

10 reacties

Badge +1
Ben gebeld door Telfort die een opdracht heeft gegeven aan KPN.
Bleek dat het profiel niet goed stond ingesteld en er iemand van KPN deze in de centrale moest regelen.
Zie in de log van het modem dat er een onderbrekning was en het volgende aan info:
Download: 106804 Kbps.
Upload: 22015 Kbps.

Heb nu een download van 28.54 Mbps en een upload van 13.28 Mbps
Doet DLM nu zijn werk?

Wil Telfort bedanken hoe netjes en snel het is opgelost 😃
Badge +1
Snelheid blijf hetzelfde,dus nog geen 40/4.
Badge +1
Zie geen veranderingen, modem blijft op Download: 21999 Kbps. Upload: 2206 Kbps ook na een herstart.
De snelheden worden wel steeds lager :(

18.01 / 1.39 Mbps
17.57 / 1.37 Mbps
16.57 / 1.41 Mbps
3.15 / 1.39 Mbps
9.31 / 1.29 Mbps
11.42 / 1.39 Mbps
12.57 / 1.34 Mbps
Badge +1
Beste moose, bedankt voor jouw gegevens. Ik ga intern laten uitzoeken hoe dit zit. Er kan inderdaad sprake zijn van een DLM-startprofiel. Binnen 2 werkdagen ontvang je hier bericht over. Mocht je nog vragen of opmerkingen hebben dan zien wij deze graag tegemoet.

Bedankt Stephen, ik wacht het rustig af. 🆒
Reputatie 8
Badge +16
Beste moose, bedankt voor jouw gegevens. Ik ga intern laten uitzoeken hoe dit zit. Er kan inderdaad sprake zijn van een DLM-startprofiel. Binnen 2 werkdagen ontvang je hier bericht over. Mocht je nog vragen of opmerkingen hebben dan zien wij deze graag tegemoet.
Badge +1
22/2 klinkt als het DLM-startprofiel...

Als dit kan worden bevestigd door Telfort, want een DLM begint toch meestal op het hoogst mogelijk haalbare waarna het wordt aangepast?
Reputatie 8
Badge +16
22/2 klinkt als het DLM-startprofiel...
Badge +1
@ Michael - Telfort
Bedankt dat je mij hiermee wilt helpen, ik heb je een pm gestuurd, ben benieuwd. :D

Heb even wat gegevens van het modem (Experia Box V8)
VDSL: CONNECTED
Mode: PROFILE_17A
Download: 21999 Kbps.
Upload: 2206 Kbps.

VDSL Data Rate:
Upstream Downstream
Actual Data Rate 2206 (Kbps.) 21999 (Kbps.)
Attainable Rate 39570 (Kbps.) 107837 (Kbps.)

Speedtest.net geeft:
20.07/1.30 Mb/s

@ Franzki
Experia Box V8 (Arcadyan VGV7519) heeft firmware versie: 02.00.135W4 standaard wat iedereen heeft denk ik, heb ik pas uitgepakt en sinds een week in gebruik.

De ZyXEL P-2812HNU-F1 heeft firmware versie: V3.11TUE6.b6 weekje gebruikt en weer opgeborgen, lijkt er op dat er geen updates meer komen voor dit modem.
Reputatie 8
Badge +2
Hi moose! Als ik de snelheid zo zie lijkt het inderdaad niet op 40/4 Mb/s. Hier kunnen meerdere redenen voor zijn. Wellicht is er ergens iets niet in orde met de verbinding waardoor DLM niet schakelt bijvoorbeeld, ook kan het niet goed staan in onze systemen. Wat de reden ook is, roep jouw naw-gegevens even in een privévenster, dan kijk ik er graag naar voor je. 🙂
Reputatie 8
Badge +16
Welke firmware-versie staat er op het modem (Zyxel en Experia)?

Wat is de opleverdatum?