beantwoord

Beloftes worden niet nagekomen

  • 8 juni 2015
  • 33 reacties
  • 1055 keer bekeken

Reputatie 2
Ik heb een klacht over ticket nummer 5708535. Het is me onduidelijk waar ik op deze website klachten kan indienen en hoe, dus doe ik het maar via deze weg. Naar aanleiding van een brief van Telfort over tarief- en voorwaarden wijzigingen als bestaande klant heb ik het aanbod kostenloos mijn abonnement te wijzigen / opzeggen aangenomen en wilde van de gelegenheid gebruik maken om mijn abbo naar het max haalbare op ISDN2 te laten zetten. Hiervoor heb ik op zaterdag 30 mei contact opgenomen met de klantenservice van Telfort. Op dat moment was er een storing werd mij verteld en ik kon ook niet in het systeem komen zei ik dus wilde ik graag de abbo-wijziging zsm door laten voeren zodra het systeem weer in de lucht was. Er werd mij beloofd dat alle gegevens op maandag 1 juni zouden worden ingevoerd en ik diezelfde dag nog of uiterlijk dinsdag 2 juni van het snellere internet gebruik kon maken.

Ik heb dinsdag gekeken via speedtest of er wijziging was in de internetsnelheid, helaas. Ik heb vervolgens op telfort.nl gekeken wat de status van mijn bestelling was en daar stond dat er geen bestelling was of dat deze al was opgeleverd. Vreemd. Ik heb nog een dag extra gewacht om uiteindelijk via internet alsnog mijn abbo te laten wijzigen. Dag later nog gekeken: geen abbo wijziging bekend of is al opgeleverd, maar de internet snelheid beloofde niks goeds. Contact met de servicedesk opgenomen vóór het weekend: "Ja meneer, maandag wordt het geleverd, ik bel u terug zodra het rond is".

Vandaag gekeken via speedtest, weer niks. Ergerlijk. Dus ik kijk nog een keer wat de bestelstatus is... niets bekend of is al geleverd. Een terugbelverzoek gedeponeerd via de website eind van de dag. Gesproken met een medewerker. Die lachte me volledig uit toen ik zogenaamd volgend hem hierover 'flipte' na verteld te hebben dat ik > 10 jaar trouwe klant was en volgens hem nog wel 'een dagje langer kon wachten' aangezien in het systeem stond dat het dinsdag opgeleverd zou worden. Dus ik van... "Excuus? Besef je je wel dat ik als trouwe klant jouw brood en je kaas ben?" Ik vroeg naar zijn floormanager. Die was er volgens hem niet. Niemand behalve de servicedesk volgens hem. Dus ik vraag hem om er een P2 van te maken of iig een terugbelverzoek in het ticket te plaatsen voor de floormanager. "Ik kan geen tickets aanpassen of openen", was het relaas. Dus ...

Telfort begrijpt niet dat als ik afspraken maak, meermaals, en die worden niet nagekomen, dat ik dat zat word! Ik wil hierover graag teruggebeld worden door iemand zonder nep-verhaal. Ik werk zelf in de IT en ik begrijp wat het betekent, maar dat wil niet zeggen dat er meermaals afspraken genegeerd kunnen worden! Ook schijnt er opeens geen log van te zijn, terwijl ik meermaals diegene die ik heb gesproken de afgelopen tijd op het hart heb gedrukt het juist in het log OP te nemen.

Graag een gedegen reactie van iemand van hogerhand.
icon

Beste antwoord door Michael 9 juni 2015, 12:15

@TedV,

Welkom!

Wat vervelend dat je je afgescheept voelt met niet veel zeggende uitlatingen. Ik kan me goed voorstellen dat je je niet gehoord voelde aan de hand van jouw bovenstaande verhaal en dit stelt me enorm teleur. Ik hoop dan ook dat het vervolg van onze relatie wat beter en meer vlekkeloos zal verlopen.

Ik kan je melden dat de wijzigorder waar je naar refereert inmiddels is afgerond en de snellere verbinding naar behoren lijkt te werken. Ervaar jij dit inmiddels ook als zodanig? Zie onderstaande afbeelding:


Mocht ik nog iets voor je kunnen betekenen dan verneem ik dit graag in een reactie. Ik zal altijd paraat staan om je te voorzien van de juiste informatie.

@Franzki,

Dank je. :)

Michael
Bekijk reactie

33 reacties

Reputatie 8
Badge +2
@TedV,

Wat is nu de status van de verbinding?

Michael
Reputatie 4
Badge +3
@TedV,

Ik heb je post aangepast. Het is niet toegestaan om de gerespecteerde leden van de community zo te behandelen. Laat iedereen in zijn/haar waarde en houd het bij de inhoud van de vraag die je stelt. De andere forumleden zijn hier om je verder te helpen, bieden je suggesties aan en steken tijd in jouw vraag. Het forum is voor iedereen toegankelijk en iedereen is vrij om te reageren. Houd hier rekening mee wanneer je post. Dit kun je terug lezen in onze huisregels.

Voor wat betreft jouw verbinding, je geeft aan dat je een vervangend modem wil ontvangen. Deze komt maandag bij je binnen. Ik lees graag of de ExperiaBox beter aan jouw verwachtingen voldoet.

Henk
Reputatie 8
Badge +10
[...]en de topics waar je nog niet in hebt geschijt.

In goed Nederlands moet dat 'gescheten' zijn, meneer de 'hoogopgeleide'...
En ik ben 56, by the way... :8
Reputatie 2
Ik heb niet eens de moeite genomen jullie reacties te lezen. Als er geen mod is die jullie reacties serieus neemt... tsja...

Ik verdedig me .Equality or Arms heet dat in het recht en als je zo'n ongelooflijke loser bent dat je dat niet begrijpt zou ik maar snel een nieuw leven zoeken als ik jullie was! Dingen zijn allang opgeslagen hier. Succes met het 'helpen' van anderen! De enige partij met wie ik te maken heb hier is Telfort, niet jullie. Ik zou zeggen: Succes, hap lekker verder vandaag en bijt je lekker vast in je levenspad hier en de topics waar je nog niet in hebt geschijt.
Reputatie 8
Badge +16
En voor wat betreft die werkloze zogenaamde helpertjes hier, de aandachtzoekers van Telfort die hun post count hoog willen houden in de hoop nog iets van credit in deze maatschappij te kunnen krijgen als loser.... ik lach me kapot om jullie.
Ik zie mezelf niet als aandachtzoeker of loser... ik help graag mensen verder met de kennis en ervaring die ik in de loop van de jaren heb opgebouwd.

Maar blijkbaar heb je moeite om lastige begrippen als 'forum' te begrijpen. Bij een forum is het vooral de bedoeling dat de community onderling informatie uitwisselt en elkaar helpt. En als jij dat niet wilt, kun je beter de helpdesk bellen. Dan wordt je ook geholpen maar dan zonder dat anderen zich ermee bemoeien.

Daarnaast verbaast het me (of juist niet?) dat je als ict-er weinig openstaat voor suggesties van anderen. En dat is jammer want door te luisteren naar anderen kun je (nog) beter worden.


Ik heb niks maar dan ook werkelijk niks met jullie te maken en een betere baan, en hoger aanzien dan jullie. Dus noem me maar tutoieer me maar niet.
En mensen die zich een status toemeten op basis van hun opleiding, functie en salaris, neerkijken op anderen en niet het fatsoen hebben om anderen als gelijkwaardig te behandelen, daar kan ik bijzonder weinig respect voor opbrengen.
Badge
Dit kan echt niet, je bent ronduit onbeschoft, zie ook de gebruiksregels van het form van Telfort:

http://www.telfort.nl/voorwaarden/forum/

"Vanzelfsprekend verwachten we dat iedere gebruiker respect toont voor anderen bij gebruik van de verschillende onderdelen van de Telfort community en op basis van gezond verstand hieraan deelneemt."
Reputatie 2
Nog steeds geen bericht /actie van de moderators hier en geen reactie op het voorstel. En ik lees in de berichten op diverse fora dat ik niet de enige ben met zo'n verhaal. Ik ben van mening over diverse zaken zeer ontevreden te zijn. Zo vlak voor het weekend begin ik me dus langzaam aan kapot te ergeren aan Telfort en het spant erom of we nog wel klant zullen blijven aldus ook het thuisfront op dit moment. Ik betaal liever meer voor een bepaalde provider die z'n zaakjes wél voor elkaar heeft allemaal en met een visie voor de nabije toekomst voor kleine dorpen wel in het vizier heeft dan een provider die de betalende kudde levenloos achterlaat in kleine dorpen.

<edit door moderator>
Reputatie 8
Badge +10
Speedtest.nl is onbruikbaar voor moderne snelle verbindingen omdat de testbestanden veel te klein zijn.
Een downloadbestand van 1 MB en een uploadbestand van 128 Kb is in een fractie van een seconde klaar en geeft de verbinding dus geen tijd om een gemiddelde te destilleren, iets wat met een downloadbestand van bijvoorbeeld 100 MB of meer wel kan.
Deze testsite stamt dan ook nog uit de tijd van de 56K-inbelverbindingen en het is mij een raadsel dat deze nog steeds online is en dus gebruikt kan worden door mensen die blijkbaar niet beter weten.
Reputatie 8
Badge +16
@Franzki : Ja papa. Je hoeft niet belerend richting mij te doen hoor. [..] Nergens onderbouw je je verhalen.
Allereerst ben ik je papa niet. Dan was je vermoedelijk een stuk knapper en intelligenter geweest,

En als onderbouwing over dat Speedtest verhaal. Een kennis van mij klaagde ook over zijn snelheid. Met Speedtest.nl testte hij steeds totaal willekeurige waarden tussen de 10 Mbps en 40 Mbps. En toen ik hem liet testen met Speedtest.net was het ineens strak de ruim 90 Mbps die hij moest hebben.

En ik geloof je meteen als je beweert dat je snelheid via wifi niet goed is. Maar als je een onbetrouwbare Speedtest gebruikt, maak je het jezelf alleen maar lastiger om een goede diagnose te stellen. Speedtest.nl werkt hier in elk geval niet meer betrouwbaar sinds mijn abonnement boven de 4 Mbps is. Blijkbaar is de gebruikte testmethode niet geschikt voor de moderne hoge snelheden.
@TedV:

Vind je dan dat niemand zich moet bemoeien met de ander? Maar dit is toch n forum, juist bedoeld om gebruikers onderling elkaar te laten helpen indien mogelijk?
Wanneer je daar geen prijs op stelt kun beter niet posten volgens mij. Je kan ook gewoon bellen naar de klantenservice.
Reputatie 2
@Franzki : Bedankt voor het aandragen van de suggestie een ander WiFi access point te gebruiken. Dat heeft meegeholpen in het traject een oplossing voor één van de problemen te vinden.

@Stoney: Geen idee waar je je mee bemoeit, maar wie de schoen past ... ga je gang.
Badge
@Franzki : Ja papa. Je hoeft niet belerend richting mij te doen hoor. Als je hier schrijft voor je post count wil ik je vragen er niets steeds tussen te zitten want met algemene praat schiet ik niks op. Ga je dan maar ergens anders uitleven op het forum. Nergens onderbouw je je verhalen. Ik wil eigenlijk graag wel eens een reactie van Michael - Telfort zien. Alle metingen met de nieuwe setup komen rond de 40 mbps of hoger uit 😉 Welke ik ook gebruik. Ik heb hierboven een verzoek staan, Michael.

Het is natuurlijk olie op het vuur gooien, maar forumleden die je naar eer en geweten proberen (verder) te helpen, verdienen naar mijn mening een ander soort reactie dan die hierboven. Dat je de vragen en suggesties van Franzki als 'belerend' betiteld, vind ik veelzeggend.
Reputatie 2
@"Michael - Telfort" : Dan wil ik daar graag op ingaan ja, want die N300 router die van mijj is wil ik nog een keer inzetten voor een projectje thuis wat op de plank is blijven liggen. Stuur de box maar naar me toe en dan zal ik die met het beste signaal hier gebruiken en de ander retour sturen. De originele doos met spulletjes van de Zyxel heb ik nog. Ik moet alleen even weten wat voor referentienummer er bij moet komen te staan. Is dat een goed voorstel? En wat als het allebei niet goed werkt? Laat dus dit topic nog maar even open totdat je bericht hebt over de tests.
Reputatie 8
Badge +2
@TedV,

Voor alle duidelijkheid; je hebt een VVDSL verbinding over PSTN (geen ISDN dus). Ik wil je best een Experia Box toesturen indien je dat wenst, hiermee sluiten we in ieder geval de werking van het huidige modem volledig uit.

Mocht je willen dat ik dit voor jou in gang zet, geef het dan even aan, ik zal het dan z.s.m. opsturen. :)

Michael
Reputatie 2
@Franzki : Ja papa. Je hoeft niet belerend richting mij te doen hoor. Als je hier schrijft voor je post count wil ik je vragen er niets steeds tussen te zitten want met algemene praat schiet ik niks op. Ga je dan maar ergens anders uitleven op het forum. Nergens onderbouw je je verhalen. Ik wil eigenlijk graag wel eens een reactie van Michael - Telfort zien. Alle metingen met de nieuwe setup komen rond de 40 mbps of hoger uit 😉 Welke ik ook gebruik. Ik heb hierboven een verzoek staan, Michael.
Reputatie 8
Badge +16
Gebruik nooit (ik herhaal: nooit!) Speedtest.nl want die is zeer onbetrouwbaar.

Gebruik liever Speedtest.net.
Reputatie 2
@"Michael - Telfort" : Ik zou zeggen: Telfort stuur me maar een andere wél werkende router. Ik heb net namelijk kunnen aantonen dat het jullie router is die het WiFi signaal slecht verzorgt. Testresultaten van de volgende opstelling:

Mijn eigen Sitecom WLR-4004 N300 via LAN aangesloten op Telfort's Zyxel P-2812HNK-F1 router in dezelfde meterkast, staan ca 50 cm uit elkaar, verbinding gemaakt met de Sitecom vanaf de laptop op nog steeds dezelfde plek en tadaaaa....

http://prntscr.com/7fag03
http://prntscr.com/7faht6
Reputatie 8
Badge +16
ISDN / ADSL / VDSL, 2 of 2+ what's in the name.
Jij begon zelf in je openingspost 🆒
Maar het maakt in dit geval weinig uit... vermoedelijk ben je nu via twee koperdraadjes op Vectoring VDSL vanuit de straatkast aangesloten.


Wat is het verschil tussen mijn huidige en die Experiabox dan? En zijn er dan problemen bekend op dit vlak met mijn huidige router als je dat zo voorstelt?
[..]
Waarom zou ik er extra spullen voor aan moeten schaffen? Ik mag toch wel verwachten dat het allemaal naar behoren werkt


Allereerst... het Zyxel modem is in 2011 als beste draadloze modem getest door de consumentenbond bij een test tussen de verschillende providers (bron). Maar inmiddels zitten we in 2015 en wordt wifi steeds onbetrouwbaarder en trager door de enorme toename in het gebruik van draadloze apparatuur.

Telfort heeft ook een iets nieuwer modem (Arcadyan Experiabox). Dit is in principe gelijkwaardig aan de Zyxel maar het kan in sommige gevallen iets beter (en soms slechter werken).

Overigens kan geen enkele internetprovider garanties geven op het gebruik van wifi omdat de kwaliteit en snelheid erg afhangen van omgevingsfactoren. En dan ben je aangewezen op eigen apparatuur die je op slimme wijze opstelt in je huis.
Reputatie 2
@Franzki :

ISDN / ADSL / VDSL, 2 of 2+ what's in the name. Ik ben de tel bij Telfort kwijt en ze moeten maar aangeven waar ik vandaag op aangesloten zit als je het leuk vindt. Wat het fysiek is is een telefoonlijn met een RJ-11 stekkertje.

1. Dat zal Telfort moeten gaan aangeven. Bij deze toch ook verzocht door mij indien dat een betere router is. Ik heb dit jaar al een vervangende witte router van Telfort gekregen en daarvoor had ik een zilverkleurige. De types ken ik niet uit mijn hoofd. Wat is het verschil tussen mijn huidige en die Experiabox dan? En zijn er dan problemen bekend op dit vlak met mijn huidige router als je dat zo voorstelt?

2. Waarom zou ik er extra spullen voor aan moeten schaffen? Ik mag toch wel verwachten dat het allemaal naar behoren werkt en ik ben toch ook niet de eerste of de enige die zo'n setup heeft thuis? Ik heb wel een privé hobby router liggen ergens waarmee ik het zou kunnen testen eventueel, maar het zou toch gek zijn dat ik er extra hardware voor zou moeten inzetten? Wat het eventueel wel zou kunnen aantonen is dat het probleem bij de huidige router ligt, maar als de wifi technologie hetzelfde is (hij is al best gedateerd) dan zien we het verschil misschien niet.
Reputatie 8
Badge +16
[..] om mijn abbo naar het max haalbare op ISDN2 te laten zetten.
En toch begrijp ik je niet... want 50/5 is voor zover ik weet niet leverbaar over ISDN2. Dus ik vermoed dat je ISDN2 nu is afgekoppeld... of dat je nu op een ander aderpaar zit aangesloten.

Los daarvan... als het met de Zyxel via Wifi niet gaat lukken heb je twee opties:

1) vragen of je een Arcadyan Experiabox kunt krijgen in plaats van de Zyxel.
(Al heb je geen garanties dat dat beter werkt.)

2) een eigen Wifi accespoint aanschaffen en dat achter de Zyxel hangen.
Reputatie 2
@"Michael - Telfort" : Ik heb 13 kanalen handmatig uitgeprobeerd, allemaal met hetzelfde oude onbevredigende resultaat.
Reputatie 8
Badge +2
@TedV,

Als het 'vast' goed werkt, dan is de verbinding an sich in orde. Dat is iets wat ik sowieso uitgesloten wil hebben.

Wat betreft het 'probleem' met WiFi; de zaken die je voorlegt zeggen niet zo veel. Dat een draadloze netwerkkaart in staat is om met een snelheid van 450 Mbps te kunnen communiceren zegt niets over de daadwerkelijke gehaalde snelheid of stabiliteit. Ik wil je dan ook vragen een ander kanaal (frequentie) in te stellen via de webpagina van het modem.

Bij ‘Channel Selection’ onder het WLAN gedeelte staat standaard een ‘auto’ kanaal geselecteerd, hierdoor wordt automatisch een kanaal gekozen. Je kan via het 'pull-down menu' een ander signaal proberen.

Meer tips over het optimaliseren van WiFi vind je op onze WiFi tips pagina.

Michael
Reputatie 2
@"Michael - Telfort" : Dan is dat Zyxel modem niet lekker. Via vast krijg over cat6 ik uitschieters tot 78 mbps te zien. Als ik er naast sta met laptop en ik switch naar wifi is het weer terug naar het oude. En het kon toch ook niet dat het voor én na de upgrade hetzelfde is? Mijn bakkie kan 450 mbps aan via de wifi kaart, ik heb een 144 mbit verbinding naar de router, signaal is goed, dus intern in het modem klopt het niet. En ja, dat is idd een andere route binnen de router vast en wifi. Dus wat stel je voor Michael? Instellingen van de router doorlopen? Er is vanmiddag gereset naar fabrieksinstellingen... En vast in huis gaat er niet komen want daar zijn we al jaren vanaf.
Reputatie 8
Badge +2
@TedV,

Zoals Stoney terecht aangeeft, is het noodzakelijk dat dit getest wordt met een LAN-kabel. Data door een afgesloten kabel is immers betrouwbaarder dan data die door de lucht over radiogolven wordt getransporteerd. :)

Michael
Badge
De verbindingssnelheid via WiFi is bijna altijd een stuk lager dan via een LAN-kabel.
Als je de laptop aansluit met een LAN/Ethernet-kabel kun je de snelheid bekabeld zien.
Ik ben benieuwd, maar ik vermoed dat die veel meer in de richting van 50mb/s komt.

Reageer