beantwoord

Belachelijke gang van zaken, gedwongen om over te stappen naar andere provider

  • 4 februari 2020
  • 19 reacties
  • 313 keer bekeken

Hallo Telfort,

Hierbij wil ik me beklagen over jullie gang van zaken. Binnenkort verhuizen wij naar een nieuwbouwwoning en wij wilden aanvankelijk ons abonnement van glasvezel/interactieve TV van Telfort meenemen naar ons nieuwe adres. Omdat de glasvezelaansluiting blijkbaar nog niet aanwezig was en zowel Telfort als KPN mij hierover geen duidelijkheid kon geven, heb ik ontelbare keren telefonisch contact met jullie opgenomen over de stand van zaken van de glasvezelaansluiting. Hierbij werd ik steeds van het kastje naar de muur gestuurd (van KPN naar Telfort of andersom). Een medewerkster van Telfort wist mij wel gerust te stellen dat mocht de glasvezelaansluiting op onze verhuisdatum nog niet klaar zijn, jullie altijd DSL konden bieden.

Verder heeft een en ander ook behoorlijk wat vertraging opgelopen omdat Telfort in het nieuwe abonnement een verkeerd huisnummer heeft opgenomen. Dit heeft ongeveer een week geduurd om aan te passen, evenals opnieuw verschillende telefoontjes. Het huisnummer had ik telefonisch doorgegeven en is ook meermaals herhaald en geverifieerd. Ik snap dan ook niet waar het fout is gegaan.

Nu heb ik afgelopen vrijdag van KPN te horen gekregen dat zij eerst een bodemonderzoek gaan uitvoeren en dat ik hierover eind maart meer hoor. Kortom, een glasvezelaansluiting zit er voorlopig niet in.

Nu heb ik vandaag opnieuw contact gehad met een van jullie medewerkers. Hij wist mij te vertellen dat op ons nieuwe adres tevens geen DSL mogelijk is, iets waarvan jullie eerder wel beloofd hadden dat dit kon. “Ik moest dan maar tot eind maart afwachten” was het antwoord. Toen ik aangaf dat bijna 6 weken zonder internet en TV geen mogelijkheid is, en dat door het feit dat Telfort mij noch glasvezel, noch DSL kan aanbieden ik gedwongen word om over te stappen naar een andere provider, was het antwoord “Ja dan moet u maar overstappen naar een andere provider”. Ik kreeg nog wel een voorstel dat Telfort 2 dagen voor mijn verhuisdatum nog even telefonisch contact met mij op zou nemen om te kijken of KPN dan al verder zou zijn in de werkzaamheden, en dat wanneer dit niet zo zou zijn, ik jullie abonnement dan altijd nog kon beeindigen. Dit heb ik afgeslagen. Ten eerste omdat ik al had aangegeven dat er voorlopig geen schot in de zaak zit met KPN, dus wachten heeft geen nut. Ten tweede ga ik niet 2 dagen voor mijn verhuizing nog even een nieuwe provider zoeken, die waarschijnlijk ook wachttijden hebben voor het laten langskomen van monteurs. “Dan beeindig ik uw contract nu wel”, werd er chagrijnig naar mijn hoofd geslingerd. Ik heb aangegeven dat ik het contract inderdaad wenste te beeindigen, maar wel pas vanaf 17 februari 2020 (verhuisdatum), en niet per direct zoals de medewerker naar mij snauwde.

De medewerker heeft aangegeven dat er geen kosten zijn verbonden aan het opzeggen van het contract. Ook zou ik een bevestiging krijgen van de beeindiging, echter heb ik deze niet ontvangen.

Ik vind het schandalig hoe er met vaste klanten wordt omgegaan, hoe je van het kastje naar de muur wordt gestuurd, welke foutieve informatie er wordt verstrekt, welke fouten er worden gemaakt, hoe je, wanneer je volledig in je recht staat, wordt afgesnauwd en vooral hoe je gedwongen wordt om dan maar over te stappen naar een andere provider. Ik wens dan ook een compensatie voor de gang van zaken, inclusief een schrijven waaruit blijkt dat mijn contract kosteloos wordt beeindigd per 17 februari 2020.

Met vriendelijke groet,

Anouk

icon

Beste antwoord door Anouk90 13 februari 2020, 10:54

Hoi Jasper,

Ja klopt, omdat KPN/Telfort (voorlopig) geen glasvezel en DSL biedt op mijn nieuwe adres ben ik over moeten stappen naar Ziggo (zie verhaal hierboven). Geldt overigens voor ons hele appartementencomplex (zo'n 110 huishoudens). Ik heb inmiddels een mail van jullie dat mijn abonnement per 17 februari 2020 wordt stopgezet.

 

Groetjes Anouk

Bekijk reactie

19 reacties

Reputatie 8

Als er op de nieuwe locatie door Telfort geen internet geleverd kan worden door ontbreken van DSL en/of glasvezel, lijkt me inderdaad de enig juiste optie om over te stappen naar een andere provider (naar ik aanneem Ziggo, of satelliet, want meer keuzes heb je dan niet).

Opzeggen van een abonnement houdt normaal nog minimaal een maand in van te leveren services.
De opzegtermijn is normaal gezien namelijk een maand. Echter met uitzondering van een verhuizing, waarbij je geen diensten meer zou hoeven te betalen als Telfort het op het nieuwe adres niet meer kan leveren. Tot aan de verhuisdatum zou de levering van diensten echter gewoon mogelijk moeten zijn (17-02-2020 = verhuisdatum).
Dus het is niet zo dat je bij beëindigen “NU” dan ineens zonder diensten zou hoeven te staan.

Het lijkt mij ook dat geen dienst leverbaar inhoud wederzijds de overeenkomst stoppen zonder afkoop plicht, per de genoemde datum.

Het vervelende is de provider Telfort is afhankelijk van een bedrijfstak van de NV KPN namelijk KPN Netwerk NL. Pas als deze hun deel klaar hebben kan Telfort via nog weer een andere bedrijfs tak de diensten leveren.

Dan zal Kabel overblijven die zijn meestal eerder aanwezig met hun aansluitingen dan KPN is mijn beleving.

Reputatie 8

Ter aanvulling, de Telfort “Algemene Voorwaarden” die sinds 2018 niet meer zijn veranderd:
https://www.telfort.nl/algemeen/voorwaarden.htm    -   directe link naar PDF-bestand

13.2 Tussentijds opzeggen
De overeenkomst kan alleen tussentijds worden opgezegd:
• als we iets aan de overeenkomst of aan de tarieven
  veranderen en u daardoor de overeenkomst kunt opzeggen.
  Meer daarover leest u hieronder.
• als we onze verplichtingen niet nakomen en de nietnakoming
  zo ernstig is dat het terecht is dat u opzegt.
• als u verhuist naar een plaats waar we de dienst of een
  vergelijkbare dienst niet kunnen leveren.

• bij overlijden.

Dank jullie wel voor de hulp! Ik heb inmiddels nog steeds geen bevestiging ontvangen van de beëindiging..we zijn inmiddels bijna 4 dagen verder. Belachelijk!

Dank jullie wel voor de hulp! Ik heb inmiddels nog steeds geen bevestiging ontvangen van de beëindiging..we zijn inmiddels bijna 4 dagen verder. Belachelijk!

Als je nog een beetje geduld hebt dan reageert binnenkort een webcare medewerker om je verder te helpen.

Had eigenlijk gehoopt dat dat wel al gebeurd was in de tussentijd. Hoelang duurt zoiets?

Afhankelijk van de drukte is het streven tussen 1 tot 3 dagen dan moet er geen weekend tussen zitten. Met de overzetting van mobiel is het drukker dan gebruikelijk.

Oke dankje :)

Reputatie 8
Badge +10

Hoi @Anouk90, wat rot dat er zo veel onduidelijkheid en ongemak is ontstaan rondom de verhuizing. Als je gaat verhuizen heb je meestal genoeg aan je hoofd, daar zou geen gedoe rondom je internetverbinding bij hoeven komen. Daarnaast lees ik ook dat je niet prettig te woord gestaan en geholpen bent. Dat is niet de bedoeling, goed dat je dit aankaart en excuus dat het zo gelopen is. Dit signaal neem ik mee. Ik help je graag verder waar ik kan.

Fijn dat jouw klantnummer al in je forumprofiel staat. Ik heb je gegevens erbij gepakt. Ik zie dat specialisten die zich bezig houden met de levering van het signaal hiermee bezig zijn en contact met je hebben gehad. De verhuizing is geannuleerd en ik zie dat zij komende week de opzegging voor je in orde maken. Dat ziet er goed uit, het is in de goede handen. Ik hoor graag hoe het verder verloopt, laat het ook gerust weten als je intussen vragen hebt. Dan doe ik mijn best om ze te beantwoorden.

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @Anouk90, Alexandra is er vandaag niet, daarom reageer ik even namens haar. We hebben nog geen reactie van je gezien, en als ik jouw abonnement nu bekijk lijkt de verhuizing ook geannuleerd te zijn en staat er een opheffing van het abonnement klaar. Ga je ons verlaten? :frowning2:

Hoi Jasper,

Ja klopt, omdat KPN/Telfort (voorlopig) geen glasvezel en DSL biedt op mijn nieuwe adres ben ik over moeten stappen naar Ziggo (zie verhaal hierboven). Geldt overigens voor ons hele appartementencomplex (zo'n 110 huishoudens). Ik heb inmiddels een mail van jullie dat mijn abonnement per 17 februari 2020 wordt stopgezet.

 

Groetjes Anouk

@Anouk90 er is wel vanuit Telfort of door KPN Netwerk NL de door Alexandra genoemde specialisten contact op genomen en deze hebben gemeld dat er voorlopig nog niet geleverd gaat of kan worden? Er is niet aangegeven wanneer wel?

Jammer, en opmerkelijk dat de kabel aanbieder wel de aansluitingen klaar heeft.

Nog belangrijker je krijgt geen afkoop kosten, dat was zover ik begreep niet duidelijk of goed gegaan met het eerste contact.

Ja ze willen eerst nog een bodemonderzoek uitvoeren ofzoiets. Daar zou ik eind maart meer over horen. Maar uit contact met buurtgenoten heb ik begrepen dat KPN tegen iedereen wat anders zegt dusi weet het ook niet meer :)

Ik*

Helaas terug naar Telfort zal er niet meer inzitten, dan wordt het KPN of een andere provider. Het zal verwacht ik of glasvezel of DSL worden beiden lijkt mij vreemd. Maar goed daar is weinig aan te veranderen zolang je maar geen afkoop kosten krijgt. 

Het is maar de vraag of de beheertak die 110 woningen wel intressant genoeg vind om aan te sluiten kosten baten analyse het beperkt de keuze voor de bewoners enorm.

Ik betaal helemaal niks. Volgens mij is DSL wel mogelijk. Dat heeft een andere medewerkster paar weken geleden tegen mij gezegd. Vervolgens kon het toch niet. Moeten ze maar duidelijk zijn. Heb zoveel wisselende antwoorden gekregen. Vervolgens ook nog die fout met het contract op het verkeerde huisnummer. Ging ook weer n hele tijd overheen om te corrigeren. Ben al langer dan een maand aant bellen en het is nog steeds onduidelijk. Ben inmiddels overgestapt naar Ziggo, net als de rest van het gebouw. Het rare is dat er wel in alle woningen al glasvezelaansluitingen liggen met kastjes van KPN. Bedankt voor jullie reacties! 

DSL en glasvezel uiteraard niet nodig. Maar ze konden geen van de twee bieden op het nieuwe adres, vandaar de overstap. 

Pech voor KPN dus.

Als 1 van beiden mogelijk is of wordt zou je dat via de link naar de site van Netwerk NL kunnen achterhalen. Dit soort kastjes? Daarmee is het verder afgesloten ook wat mijn nieuwsgierheid/belangstelling betreft. Niet de oplossing die je wou neem ik aan.

 

Reputatie 8
Badge +11

Als het signaal niet geleverd kan worden ik me goed voorstellen dat je gaat overstappen inderdaad. Het belangrijkste is natuurlijk dat jij een werkende verbinding hebt, in dit geval zal dat via een andere provider gaan. Natuurlijk jammer, maar zeer begrijpelijk.

Mochten wij toch nog iets voor je kunnen doen, dan weet je ons te vinden :slight_smile:

Reageer