Belachelijke doorlooptijd

• 17 mei 2013
  • 15 reacties
  • 4630 keer bekeken

Sinds gisteren (16-5) omstreeks 12:00-13:00 heeft mijn modem spontaan geen DSL verbinding meer. Na wat resetten toch maar een nachtje wachten, het kan immers vanalles zijn. Vanochtend contact opgenomen met de klantenservice, modem resetten, kabeltjes testen, etc.

Helaas geen DSL verbinding, mogelijk modem of de buitenlijn. De vervolgstap nu is dat 'een andere afdeling' mij later terugbelt om te kijken waar het probleem zit. Deze afdeling heeft het echter druk waardoor pas komende donderdag 23-5 contact met mij opgenomen kan worden. Ik wist van verbazing niet wat ik moest zeggen .. nu overigens nog steeds niet, wat een waanzin. Ja, ik ben een particuliere klant, maar terugbellen over een week (nog niet eens oplossen, maar terugbellen) is echt waanzin.

Maar ik kwam mogelijk wel in aanmerking voor restitutie van abbonnementskosten, mocht het echt lang gaan duren. Jammer dat je alleen al meer kwijt bent aan het bellen naar de klantenservice .. nou ja, service ..

Nog iemand met ervaring met belachelijke doorlooptijden die hij/zij wil delen?

15 reacties

Reputatie 8
Badge +18
Het is altijd sneu als de internetverbinding niet werkt en je bent natuurlijk niet de enigste die een storing heeft en al lijkt donderdag nog een eind weg maar het pinksterweekend zit er ook tussen.

Maar nu even een paar vragen.

Je hebt vanmorgen het modem een harde reset gegeven is dit doormiddel van het indrukken met een paperclip in het kleine gaatje gebeurt gedurende 30 sec.

Is je modem zo dicht mogelijk max 50 cm aangesloten op het ISRA punt, wil van deze aansluiting een foto plaatsen.

Welke lampjes branden nog op je modem

Welk type modem heb je
Het is inderdaad sneu als het niet werkt, maar waarom een afdeling pas na een week kan informeren naar de situatie is onbegrijpelijk. Ik ben vast niet de enige, maar er kan toch vast het een en ander nagelopen worden?

Reset was op verzoek van de persoon aan de telefoon (30 sec), later nog een keer uit > reset ingedrukt houden > aanzetten > na 30 seconden loslaten.

Modem staat nog geen 10 cm van het ISRA punt, de kabel heeft de normale lengte en heb ik al met 2 andere vervangen, geen resultaat.
ISRA punt is van dit type (DSL kabel zit in de linkerplug):
 http://www.attema.nl/attema/images/portfolio/isra.jpg
Momenteel branden de lampjes LAN-1 (Oranje, knippert), WLAN (Groen, stabiel) en POWER (Groen, stabiel).
Verder werkt het WiFi (al dan niet volledig gereset nu), etc. wel, maar geen internet.

Modem type is P-2812HNU-F1

Het wordt nog een lange week ... :(
Inderdaad belachelijk!
Dat zijn geen tijden meer......
Sterkte!
Reputatie 8
Badge +18
Het dsl lampje brand dus niet, heeft de klantenservice vanmorgen ook een lijnmeting gedaan richting jou aansluiting.
Reputatie 3
Badge
Het is inderdaad sneu als het niet werkt, maar waarom een afdeling pas na een week kan informeren naar de situatie is onbegrijpelijk. Ik ben vast niet de enige, maar er kan toch vast het een en ander nagelopen worden?

Dat nalopen is toch al gedaan met u e de medewerker? Blijkbaar is er dus meer aan de hand en is daar de andere afdeling voor nodig.
Je zou natuurlijk ook gewoon nog eens kunnen proberen te bellen om die andere afdeling alsnog te pakken te krijgen...zonde van de belkosten maja...
Het dsl lampje brand dus niet, heeft de klantenservice vanmorgen ook een lijnmeting gedaan richting jou aansluiting.

Uiteraard, de meting eindigde in de wijkcentrale, vanaf daar was het doodse stilte.

Dat nalopen is toch al gedaan met u e de medewerker? Blijkbaar is er dus meer aan de hand en is daar de andere afdeling voor nodig. Je zou natuurlijk ook gewoon nog eens kunnen proberen te bellen om die andere afdeling alsnog te pakken te krijgen...zonde van de belkosten maja...

Kom kom, een signaal uitsturen en wachten op een antwoord is echt niet het enige wat men op afstand kan doen. Althans, dat mag ik toch echt hopen. Maar goed, maandag er nog maar eens wat euro's tegenaan gooien om die afdeling wakker te schudden. Al moet ik er een uur op wachten ..

Hoe dan ook, of het weekend is of niet, waarom zijn internetproviders niet gewoon iedere dag te bereiken?
Reputatie 8
Badge +18
Als de lijnmeting in de wijkcentrale eindigde dan hoef je verder niets aan je installatie te veranderen en had men op de klantenservice meteen eenstoringsmelding voor KPN aan kunnen maken en dan heeft wachten tot donderdag op iemand van de 2e lijn bij Telfort m.i. geen zin.
Wellicht dat het Webcare van Telfort dit dinsdag kan oppakken.
Reputatie 4
Badge +3
@ham.t,

Mijn excuus voor de late reactie. Ik begrijp je frustratie volkomen. Ik heb zojuist een storingsmelding aangemaakt. Er hoeft geen contact meer opgenomen te worden om dit te doen.

Ik houd je in dit topic op de hoogte.

Henk
Mijn excuus voor de late reactie. Ik begrijp je frustratie volkomen. Ik heb zojuist een storingsmelding aangemaakt. Er hoeft geen contact meer opgenomen te worden om dit te doen.

Waarvoor dank .. eerder deze avond heb ik de modem nog een keer een schop gegeven en lijkt nu netjes verbinding te maken. Ik ben benieuwd wat er nu eigenlijk mis was .. 😕
Reputatie 8
Badge +18

Waarvoor dank .. eerder deze avond heb ik de modem nog een keer een schop gegeven en lijkt nu netjes verbinding te maken. Ik ben benieuwd wat er nu eigenlijk mis was .. 😕

Waarschijnlijk toch iets verkeerd gestaan in de wijkcentrale, kun je de schop tegen je modem even uitleggen wat je veranderd hebt etc.
Maar fijn dat het nu weer werkt 🙂
.. kun je de schop tegen je modem even uitleggen wat je veranderd hebt etc.

Niets veranderd, uit ervaring weet ik dat die DSL verbindingen niet altijd zelfstandig terugkomen dus sinds vorige week zet ik het modem iedere dag een keer uit en weer aan. Vandaag met succes dus .. ;)
Reputatie 8
Badge +18
Het is trouwens niet raadzaam om het modem iedere dag uit te zetten, omdat daarmee ook je snelheid door DLM wordt terug gaat.
Reputatie 4
Badge +3
@ham.t,

Ik zie dat er inderdaad inmiddels weer een verbinding is. Gisteren heeft het modem van 00.00 tot 17,39 geen verbinding gehad, heb je het modem toen uitgezet?

Henk
Ik zie dat er inderdaad inmiddels weer een verbinding is. Gisteren heeft het modem van 00.00 tot 17,39 geen verbinding gehad, heb je het modem toen uitgezet?

Nee, het modem staat in principe altijd in, behalve in vakanties. Zo ook afgelopen dagen. Maar die tijd (±17.40) klopt wel ongeveer met de tijd dat ik het modem een keer uit en aan heb gezet. Welke acties zijn aan jullie kan ondernomen? 🙂
Reputatie 4
Badge +3
@ham.t,

Lijn is geheel nagelopen op fouten en hersteld op de wijkverdeler, ik houd de verbinding nog een aantal dagen zelf in de gaten. Mocht het onverwachts toch wegvallen, lees ik dat uiteraard graag.

Henk

Reageer