beantwoord

Bekabeld internet en WiFi werken niet

• 3 mei 2020
  • 20 reacties
  • 117 keer bekeken

Ik werd na genoeg vandaag wakker zonder wifi en zonder bekabeld internet.

Mijn mobiel internet werkt wel.

Vind ik  best wel bizar.

Modem enkele keren herstart, maar dit veranderd niets.

icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 6 mei 2020, 12:04

Hoi @BB32, welkom bij ons op het forum. Ik begrijp dat je geen verbinding had in het weekend, dat is nooit fijn natuurlijk. Ik ben meteen voor je gaan kijken, het lijkt erop dat je geen contact hebt gehad met de telefonische klantenservice. Als ik de verbinding nu nakijk lijkt de modem wel weer verbinding te hebben met het internet nu. Werkt de verbinding weer voor jou nu? Heb je daarvoor iets gedaan of kwam de verbinding uit zichzelf weer terug?

Bekijk reactie

20 reacties

Hallo @BB32 , heb je een glasvezelaansluiting of een xDSL-aansluiting?

Welk merk en type modem heb je?

Hallo @BB32 , heb je een glasvezelaansluiting of een xDSL-aansluiting?

Welk merk en type modem heb je?

Hallo @JanD ,

Ik heb een xdsl aansluiting en xperia v8 modem.

Deze paar keer herstart, zonder toelaas.

Sinds vanmorgen problemen,  kan op me telefoon enkel me mobiel internet gebruiken      .

Wifi en bekabeld internet werkt niet..

Hallo @BB32 , je schrijft dat je je modem al een paar keer hertstart hebt.

Heb je modem modem ook al eens een fabrieksreset gegeven met een paperclip?

Hallo @BB32 , je schrijft dat je je modem al een paar keer hertstart hebt.

Heb je modem modem ook al eens een fabrieksreset gegeven met een paperclip?

Als ik fabrieks reset doe,

Dan moet ik het wachtwoord weer wijzigen denk ik toch?

Ik ben nu wel niet thuis

Zal het fabrieksreset doen als ik thuis ben

Maar denk niet dat het daar aan kan liggen, werkte gisteren nog wel.

Deze hard gereset en nog steeds niet goed. @JanD 

Hallo @BB32 , probeer het kabeltje tussen IS/RA en modem eens te vervangen en herhaal de procedure dan nog eens.

Hallo @BB32 , probeer het kabeltje tussen IS/RA en modem eens te vervangen en herhaal de procedure dan nog eens.

Hoe moet ik die kabel vervangen??

Heb deze kabel vervangen en wederom hard reset, maar heb geen internet

Het lampje van internet brand ook niet

Vul hier de postcode eens in mogelijk is er een storing.

https://www.kpn.com/service/storingen.htm

Reputatie 8
Badge +16

Heb je ècht hard gereset? dus met een scherp voorwerp het resetknopje ingedrukt?

Je hebt volgens de lampjes wel broadband (DSL-signaal op de lijn) maar geen internet (IP-adres).

Kun je hier meer informatie over terugzien in de logbestanden van het modem? Bijvoorbeeld een foutmelding met betrekking tot de Telfort DHCP ofzo?

Vul hier de postcode eens in mogelijk is er een storing.

https://www.kpn.com/service/storingen.htm

Er zijn geen storingen.

Heb je ècht hard gereset? dus met een scherp voorwerp het resetknopje ingedrukt?

Je hebt volgens de lampjes wel broadband (DSL-signaal op de lijn) maar geen internet (IP-adres).

Kun je hier meer informatie over terugzien in de logbestanden van het modem? Bijvoorbeeld een foutmelding met betrekking tot de Telfort DHCP ofzo?

Als je me helpt hoe ik moet inloggen in de modem??

Volgens mij ligt het aan de modem zelf,   wat kan ik hieraan doen?

Ik heb hard reset gedaan, en krijg het niet opgelost….

Kan er iemand mij dit probleem oplossen?

Op welke nummer is telfort 24/7 alle dagen bereikbaar?

Reputatie 8
Badge +18

Telfort heeft niet de optie voor 24/7 bereikbaar te zijn, zie onderaan op deze pagina bij contact welke mogelijkheden men wel heeft

Bedankt voor de hulp, maar we komen er niet uit.

Ik bel morgen telfort wel

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @BB32, welkom bij ons op het forum. Ik begrijp dat je geen verbinding had in het weekend, dat is nooit fijn natuurlijk. Ik ben meteen voor je gaan kijken, het lijkt erop dat je geen contact hebt gehad met de telefonische klantenservice. Als ik de verbinding nu nakijk lijkt de modem wel weer verbinding te hebben met het internet nu. Werkt de verbinding weer voor jou nu? Heb je daarvoor iets gedaan of kwam de verbinding uit zichzelf weer terug?

Hoi jasper,

Had heel de dag geen internet,  had dezelfde avond omstreeks 20uur weer internet.

Lag het aan een storing??

Reputatie 8
Badge +11

Dat zou kunnen, dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Ik heb nagekeken of ik een storing kon vinden in jouw woonplaats, maar er zijn geen meldingen van. Het kan zijn dat het een relatief kleinere storing was die is opgelost voordat het gemeld werd.

Reageer