beantwoord

Bekabeld internet en WiFi is instabiel

• 30 april 2017
  • 17 reacties
  • 396 keer bekeken

Hallo Telfort,

Ik heb zo'n vermoeden dat mijn internet nogal onstabiel is als de verbinding naar het buitenland moet, denk hier aan als ik zit te gamen en de verbinding moet naar de servers van dat spel, het lagt dan en ik krijg ook vaak disconnections erg vervelend, ook loopt Liquidsky een cloud pc stream service werkt totaal niet lekker, ik heb het geprobeert met zowel kabel als wifi beide werkt niet lekker, moet ook zeggen dat internet ook niet lekker stabiel is in huis, want Telfort interactive tv online werkt ook niet fatsoenlijk daardoor.

Wij hebben op dit moment experia box v8, en heb gehoord en gelezen dat experia box v8 nogal niet echt goed internet heeft en dat wifi nogal onstabiel is op de experia box v8.

Voor de vindbaarheid van het topic is de titel aangepast.
icon

Beste antwoord door Michael 16 mei 2017, 11:23

Hallo Pim! Je geeft aan dat het modem is ontvangen en dat de problemen weg lijken te zijn.

Mocht je nog iets kwijt willen, laat je dit dan weten in een nieuw topic? Ik help je dan alsnog graag verder.

Wil je feedback geven op hoe ik je heb geholpen? Doe dat dan hier of knip en plak de link in mijn handtekening in de adresbalk van je browser.
Bekijk reactie

17 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Wij hebben op dit moment experia box v8, en heb gehoord en gelezen dat experia box v8 nogal niet echt goed internet heeft en dat wifi nogal onstabiel is op de experia box v8.
Ik weet niet waar je die informatie hebt gehoord en gelezen maar die is onjuist.

Zelf heb ik een tijdje een Experiabox V10 gebruikt. Maar die ligt inmiddels in de kast en de V8 is weer aangesloten. En daarmee heb ik een stabiele internetverbinding. Het enige dat bij de V8 in sommige gevallen minder goed werkt is Wifi. Maar zelfs dat hangt van de situatie af, hier werkt het gewoon goed.

Een ander modem is dus niet automatisch de oplossing voor je problemen. En op dit moment levert Telfort de V10 niet eens meer uit wegens een probleem in de firmware. De echte oplossing zit vermoedelijk ergens anders...

Wat is de snelheid van je verbinding volgens de statuspagina van het modem?
Ik weet niet waar je die informatie hebt gehoord en gelezen maar die is onjuist.

Zelf heb ik een tijdje een Experiabox V10 gebruikt. Maar die ligt inmiddels in de kast en de V8 is weer aangesloten. En daarmee heb ik een stabiele internetverbinding. Het enige dat bij de V8 in sommige gevallen minder goed werkt is Wifi. Maar zelfs dat hangt van de situatie af, hier werkt het gewoon goed.

Een ander modem is dus niet automatisch de oplossing voor je problemen. En op dit moment levert Telfort de V10 niet eens meer uit wegens een probleem in de firmware. De echte oplossing zit vermoedelijk ergens anders...

Wat is de snelheid van je verbinding volgens de statuspagina van het modem?

Download: 105876 Kbps.
Upload: 32957 Kbps.

Maar toch werkt streamen van netflix youtube en andere dingen totaal niet goed op zowel wifi en kabel, ook hebben we wel eens problemen met interactive tv die blijft hangen enzo, omdat ik denk dat we nogal last hebben van packet loss
Reputatie 8
Badge +16
Heb je ooit het modem teruggezet naar de fabrieksinstellingen? Dan moet je wel even handmatig de instellingen terugzetten van Wifi etc. Maar soms helpt dat bij vage klachten.

En verder is het een kwestie van systematisch de boel onderzoeken...

Haal je op Speedtest.net via een bekabeld aangesloten apparaat wel gewoon tegen de 100Mbps download? Natuurlijk wel onder de voorwaarde dat er tijdens de test niet gestreamd of gedownload wordt vanaf het thuisnetwerk.

Hoe is het modem aangesloten op het ISRA-punt (hoofdaansluiting)?

Hoe is de TV-ontvanger aangesloten? Via een kabel? Of met een draadloze verbindingsset?
Heb je ooit het modem teruggezet naar de fabrieksinstellingen? Dan moet je wel even handmatig de instellingen terugzetten van Wifi etc. Maar soms helpt dat bij vage klachten.

En verder is het een kwestie van systematisch de boel onderzoeken...

Haal je op Speedtest.net via een bekabeld aangesloten apparaat wel gewoon tegen de 100Mbps download? Natuurlijk wel onder de voorwaarde dat er tijdens de test niet gestreamd of gedownload wordt vanaf het thuisnetwerk.

Hoe is het modem aangesloten op het ISRA-punt (hoofdaansluiting)?

Hoe is de TV-ontvanger aangesloten? Via een kabel? Of met een draadloze verbindingsset?

fabrieksinstellingen heb ik net nog gedaan

Op Speedtest haal ik bekabeld wel tegen de 100 Mbps aan.

Modem hebben we aangesloten op het hoofdaansluiting en het werkte daarna

TV-ontvanger hebben we aangesloten via kabel.

http://i.imgur.com/iA3HXmc.jpg
Dit is wat ik krijg als ik een pc probeer te streamen naar mijn pc, en dit flickert de heletijd dan.
Reputatie 8
Badge +2
Hi Pim, welkom op het forum van Telfort! Gamen met een instabiele verbinding is haast geen doen. Goed dat je je tot ons wendt! Vanaf deze kant zie ik dat je het modem al eens hebt teruggezet naar fabriekswaarden. Dat is een mooi begin. Heb je al eens overwogen om de kabel naar het aansluitpunt te vervangen voor een nieuwe? Ook ben ik benieuwd naar de staat van dit aansluitpunt. Kun je daar een foto van delen met ons? Ik denk dat het probleem waar je tegenaan loopt oplosbaar is en met wat meer informatie ga ik je verder helpen. 🙂
Hi Pim, welkom op het forum van Telfort! Gamen met een instabiele verbinding is haast geen doen. Goed dat je je tot ons wendt! Vanaf deze kant zie ik dat je het modem al eens hebt teruggezet naar fabriekswaarden. Dat is een mooi begin. Heb je al eens overwogen om de kabel naar het aansluitpunt te vervangen voor een nieuwe? Ook ben ik benieuwd naar de staat van dit aansluitpunt. Kun je daar een foto van delen met ons? Ik denk dat het probleem waar je tegenaan loopt oplosbaar is en met wat meer informatie ga ik je verder helpen. :)

Het modem zit zo:

http://imgur.com/a/iKfmT

En zo aangesloten:

http://imgur.com/a/hJow3

Mijn vader heeft ook Telfort en daar werkt alles gewoon perfect.
Reputatie 8
Badge +16
Dit is een oud type ISRA-punt van de PTT. Op zich niks mis mee... maar het kan zinvol zijn om te zien wat er achter het afdekplaatje zit. Soms zitten er aftakkingen naar andere aansluitingen of andere ongewenste doorverbindingen. Kun je het plaatje losschroeven en dan nog een foto maken?
Dit is een oud type ISRA-punt van de PTT. Op zich niks mis mee... maar het kan zinvol zijn om te zien wat er achter het afdekplaatje zit. Soms zitten er aftakkingen naar andere aansluitingen of andere ongewenste doorverbindingen. Kun je het plaatje losschroeven en dan nog een foto maken?
http://imgur.com/a/HeFiN
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Pim, Dat aansluitpunt ziet er goed uit. Je kan proberen om de aders los te schroeven en weer vast te draaien. Ook wil ik graag weten of er andere aansluitpunten in het pand (aftakkingen, waar Franzki het over had) aanwezig zijn. Dit kan in een slaapkamer of andere kamer zijn. Indien je deze kunt vinden, koppel de aders dan los. Het kan zeker zo zijn dat deze storen met het signaal dat op hoofdpunt binnen komt. Ik hoor graag van je!

@Franzki,

Top! 🙂
Hoi Pim, Dat aansluitpunt ziet er goed uit. Je kan proberen om de aders los te schroeven en weer vast te draaien. Ook wil ik graag weten of er andere aansluitpunten in het pand (aftakkingen, waar Franzki het over had) aanwezig zijn. Dit kan in een slaapkamer of andere kamer zijn. Indien je deze kunt vinden, koppel de aders dan los. Het kan zeker zo zijn dat deze storen met het signaal dat op hoofdpunt binnen komt. Ik hoor graag van je!

@Franzki,

Top! :)

Verders zit er nergens een andere aansluiting, maar het internet heeft het wel gewoon goed gedaan, maar dat het nu niet goed gaat heb ik geen idee, misschien omdat het modem al aantal keer is gevallen.
Reputatie 8
Badge +2
Hi Pim, kun je dat nader verklaren? Hoe kan het modem gevallen zijn? In dat geval zijn de problemen natuurlijk best goed te verklaren. Ik wil hem graag voor je vervangen maar dan wil ik wel weten wat er precies gebeurd is. 🙂
Reputatie 8
Badge +16
Hoe kan het modem gevallen zijn?
Door de zwaartekracht misschien? 🆒
Reputatie 8
Badge +2
Door de zwaartekracht misschien? 🆒
Dat is inderdaad niet onmogelijk! Goed punt. Verklaart alleen niet waarom de zwaartekracht hier invloed op heeft kunnen uitoefenen. 🙂
Hi Pim, kun je dat nader verklaren? Hoe kan het modem gevallen zijn? In dat geval zijn de problemen natuurlijk best goed te verklaren. Ik wil hem graag voor je vervangen maar dan wil ik wel weten wat er precies gebeurd is. :) We hebben namelijk katten in huis en die willen dat ding wel is van het kastje laten vallen, omdat ze overal opspringen en ze wel eens keuren hebben, maar we hebben nu het modem vast gemaakt, ik weet niet of het eraan ligt omdat de modem is gevallen, maar ik kan zo 1 2 3 niet iets vinden waar het aan zou moeten liggen behalven dat.
Reputatie 8
Badge +2
Hi Pim, helder verhaal. Tóch de zwaartekracht dus! 🙂 Ik ga het modem voor je vervangen! Ga ervan uit hij begin volgende week bij je wordt afgeleverd. Wil het laten weten als hij binnen is? Top!
Hi Pim, helder verhaal. Tóch de zwaartekracht dus! 🙂 Ik ga het modem voor je vervangen! Ga ervan uit hij begin volgende week bij je wordt afgeleverd. Wil het laten weten als hij binnen is? Top!
Als het binnen is zal ik het wel laten weten. Weetje trouwens ook wanneer het binnenkomt? Zodat ik daar rekening mee kan houden.
Reputatie 8
Badge +2
Hallo Pim! Je geeft aan dat het modem is ontvangen en dat de problemen weg lijken te zijn.

Mocht je nog iets kwijt willen, laat je dit dan weten in een nieuw topic? Ik help je dan alsnog graag verder.

Wil je feedback geven op hoe ik je heb geholpen? Doe dat dan hier of knip en plak de link in mijn handtekening in de adresbalk van je browser.

Reageer