beantwoord

Behaal de snelheid niet(downstream)

• 24 mei 2018
  • 15 reacties
  • 273 keer bekeken

Ik ben sinds kort verhuist en ik zou op mij nieuwe adres 40Mbit / 4Mbit moeten halen qua snelheid.
Als ik in het modem kijk zie ik echter heel iets anders.
Namelijk:

VDSL Status Information:

Status:
Configured Current
Line Status --- SHOWTIME
Trained Mode Auto PROFILE_8B

VDSL Data Rate:
Upstream Downstream
Actual Data Rate 5348 (Kbps.) 19144 (Kbps.)
Attainable Rate 5368 (Kbps.) 19537 (Kbps.)

Operation Data / Defect Indication:
Operation Data Upstream Downstream
Noise Margin 6.0 dB 6.2 dB
Attenuation 21.1 dB 21.0 dB

Indicator Name Upstream Downstream
FEC Error 41 0
CRC Error 0 0

DTU Counters:
Upstream Downstream
corrected DTU Counter 125 233
uncorrected DTU Counter 59577 0

Showtime Counter:
Showtime Counter 3 days, 1 Hours, 3 Minutes, 1 Seconds

Ik heb mijn modem aangesloten op de hoofdaansluiting met 2m kabel. ik vraag me af hoe dit komt?
icon

Beste antwoord door Enterprise 24 mei 2018, 13:54

Ja de hoofdaansluiting is type: U2, deze is in woonkamer, in de kruipruimte kan ik zien dat de blauwe grondkabel daar ook de muur in gaat.
Dat is prima, zo zit het hier bij mij ook en dat werkt uitstekend.
Ik kan je eigenlijk alleen nog adviseren om de wandcontactdoos even open te schroeven en deze te checken op mogelijke corrosie en vuil op de contacten, en kijk even of de kabeltjes goed zijn gestript (blank koper) en of deze stevig vastgeschroefd zitten onder de contacten.
Je zou ook een wat kortere ronde (getwiste) kabel kunnen gebruiken, Telfort heeft zo'n kabel ooit bijgeleverd in het pakket.
Die platte kabels uit de bouwmarkt voldoen over het algemeen niet, mocht je die gebruiken.

Heb je de modem al eens opnieuw opgestart of gereset..?
Bekijk reactie

15 reacties

Reputatie 8
Badge +19
Ik ben sinds kort verhuist en ik zou op mij nieuwe adres 40Mbit / 4Mbit moeten halen qua snelheid.

Wordt dit bevestigd op onderstaande website..?

https://netco-fpi-info.fourstack.nl

Wordt dit bevestigd op onderstaande website..?

https://netco-fpi-info.fourstack.nl

Bedankt voor je bericht Enterprise.

Ja daar staat dat 43Mbit haalbaar is:

Reputatie 8
Badge +19

Ik heb mijn modem aangesloten op de hoofdaansluiting met 2m kabel. ik vraag me af hoe dit komt?

Bedoel je met hoofdaansluiting ook het werkelijke ISRA-punt, bijvoorbeeld in de meterkast..?
Of gebruik je een wandcontactdoos in een woon- of slaapkamer..?

Ja de hoofdaansluiting is type: U2, deze is in woonkamer, in de kruipruimte kan ik zien dat de blauwe grondkabel daar ook de muur in gaat.
Reputatie 8
Badge +19
Dat is prima, zo zit het hier bij mij ook en dat werkt uitstekend.
Ik kan je eigenlijk alleen nog adviseren om de wandcontactdoos even open te schroeven en deze te checken op mogelijke corrosie en vuil op de contacten, en kijk even of de kabeltjes goed zijn gestript (blank koper) en of deze stevig vastgeschroefd zitten onder de contacten.
Je zou ook een wat kortere ronde (getwiste) kabel kunnen gebruiken, Telfort heeft zo'n kabel ooit bijgeleverd in het pakket.
Die platte kabels uit de bouwmarkt voldoen over het algemeen niet, mocht je die gebruiken.

Ja opstarten al eens geprobeerd, ik ga het vanavond eens proberen met de kabels. dank voor de tips
Reputatie 8
Badge +19
Ja opstarten al eens geprobeerd, ik ga het vanavond eens proberen met de kabels. dank voor de tips
Graag gedaan.
Vergeet de mogelijkheid van resetten niet, dit lost vaak zulke verbindingsproblemen op.
inmiddels al van alles geprobeerd,

- adereinde schoongemaakt en wcd
- twisted kabel geprobeerd
-router terug naar fabrieks instellingen
helaas niets wil werken, toch na het weekend maar eens de klantenservice bellen denk,
Reputatie 8
Badge +19
inmiddels al van alles geprobeerd,

- adereinde schoongemaakt en wcd
- twisted kabel geprobeerd
-router terug naar fabrieks instellingen
helaas niets wil werken, toch na het weekend maar eens de klantenservice bellen denk,

Geef dan ook even door dat je op het 8b-profiel zit, en dat KPN dit naar het 17a-profiel moet zetten want daardoor is de snelheid lager.
Reputatie 3
Badge +8
Hi Wtimmer,

Ik zie uit je berichten dat je alles al geprobeerd hebt en dat het probleem van de langzame verbinding zich nog steeds voor doet. Dat is natuurlijk niet de bedoeling 😞 Ik heb een ticket gestuurd naar de monteursdienst. Zij zullen binnen enkele werkdagen contact met je zoeken om een afspraak te plannen. Hopelijk kunnen zij dit probleem oplossen en ervoor zorgen dat je weer gewoon prettig kunt internetten! Houd me op de hoogte wat de uitkomst is!
Reputatie 3
Badge +8
Hi Wtimmer,

Ik heb nog even in het ticket van de monteur gekeken en zie dat de technische problemen sinds eergisteren zijn opgelost, klopt dat? Wanneer je nog problemen ervaart, geef dan even een seintje zodat ik je verder kan helpen!
Ik krijg en nieuw modem en de monteur hoopt dat het dan is opgelost, nog even wachten tot het modem binnen is
Reputatie 3
Badge +8
Hi wtimmer,

Ik zie in het systeem nergens een bestelling voor een nieuw modem, dus ik vermoed dat hier iets niet goed gaat. Eindigt het MAC adres van je huidige modem op 126? Ik ga een nieuw modem voor je bestellen wanneer het huidige modem niet werkt, dus ik hoor het graag hoe je verbinding er nu aan toe is. Laat je het me weten? Dan maak ik het voor je in orde!
Hoi rozemarijn,

Dat klopt het eindigt op 126, het werkt nog steeds niet snel genoeg, dus ontvang ik graag het modem.
Het voelt wel als of dit een lucky shot is van de monteur want hij zag dat de gemeten kabel lengte veel hoger was dan de daadwerkelijke kabel lengte. Zijn test modem was kapot dus dan moet er maar een nieuw modem komen en dan kijken we wel weer zij hij.
Reputatie 3
Badge +8
Hi Wtimmer,

Het modem is onderweg, dus ik hoor graag hoe het gaat zodra je deze hebt aangesloten. Houd je ons op de hoogte?

Reageer