Begin Telfort knap zat te worden!!!!

• 13 oktober 2012
  • 57 reacties
  • 8875 keer bekeken

Weer snelheid knudde, download 200Kbps, ingetraind op 27Mbps.
Het is om knetter van te worden, een paar weken gaat het goed en dan weer KL*TE!!!
Van de week een resynch van het modem gehad.....kennelijk een storing en het is weer DRAMA!!
Zowel op Windows als op Linux machine's, bedraad en onbedraad.......
Eind van  mijn contract stap ik over!!!
Ben er nu klaar mee!!
En begin nou niet weer met dat geleuter over bedrading, ISRA etc, is tot in den treuren vervangen en getest!!

57 reacties

Badge +4
Als hij intraint op 27Mbit, is je bedrading en ISRA gewoon in orde.
Reputatie 8
Badge +16
Welk modem heb je?  Hoe test je de snelheid? En is de snelheid binnen je thuisnetwerk ook traag?
Ik heb een Fritzbox 7340, laatste firmware + de instellingen van Telfort.
De snelheid op het thuisnetwerk is normaal.
En ik test de snelheid door de 1000Mb van de Telfort ftp te downen, is dan weer 200Kbps, een dag later weer 2.9Mbps en dan weer 500Kbps enz....
Ook bij testfiles van andere hosters het zelfde liedje.
Reputatie 8
Badge +10
Heb je deze problemen ook als je de Telfort modem aansluit..?
Met het Telfort modem is het nog erger......die wil ik niet eens meer gebruiken.
Badge +4
Zorg dat je in elk geval het volgende hebt gedaan:

telfort-modem volledige reset geven. Dicht bij ISRA aansluiten en dan met een kabel 1 pc aansluiten die 100% virusvrij is en geen achtergronddingen heeft lopen zoals updates, virusscan, torrents, whatever. Doe daarmee de FTP-test van telfort. Doe het voor de zekerheid nog met een 2e pc. Maar elke keer maar 1 tegelijk aangesloten.

Als het dan inderdaad nog slecht is, heb je in elk geval alle mogelijke stappen die telfort-medewerkers kunnen/zullen vragen gedaan. Dan kun je direct door naar de 2e lijn waar ze serieus naar een mogelijk probleem in de wijkkast oid kunen gaan (laten) kijken.
Sorry joh.....maar daar komt Telfort niet mee weg!
Dat Zyxel modem ga ik gewoon niet gebruiken, nog nooit zo'n waardeloos modem meegemaakt!
Mijn Fritz doet het veel beter en als Telfort het niet oplost ben ik gewoon weg......simpel!
En dat geknoei met 1 of 2 pc's begin ik niet meer aan, heb al genoeg varianten uitgeprobeerd dus het is mooi geweest.
Badge +4
Okay!!! 🙂
Reputatie 8
Badge +10
Doei..! ;)

Als ik je startpost nog eens lees zie ik dat je ook eigenlijk helemaal geen vraag stelt, maar alleen je gal spuwt over Telfort.
Dat is je goed recht maar je wilt dus niet geholpen worden.
maar je wilt dus niet geholpen worden.

Ik zit niet te wachten op dat standaard gewauwel....
Dan kan ik net zo goed de helpdesk bellen.
Dat geneuzel wat jullie opdiepen kan ik hier overal vinden, steekhoudende argumenten zijn jullie kennelijk niet toe in staat! :D
De bal ligt bij Telfort en als zij er niets mee doen is het bij einde contract idd DOEI!
Reputatie 8
Badge +10

Dat geneuzel wat jullie opdiepen kan ik hier overal vinden, steekhoudende argumenten zijn jullie kennelijk niet toe in staat! :D

Jij blijkbaar ook niet want anders had je het probleem zelf wel opgelost...

Maar zoals al gezegd, doei en ik hoop dat Telfort webcare nog wat voor je kan doen.
Jij blijkbaar ook niet want anders had je het probleem zelf wel opgelost...

Idd, dat zeg je helemaal goed!
Waarom zou ik anders een probleem op een forum droppen.......heh?
Maarja.....zoals op elk forum heb je ook hier van die wannabe techneuten die net als de helpdesk dezelfde standaard dingen opdreunen.
Dat station ben ik al gepasseerd en ik hoop idd dat Webcare iets kan doen!
Badge +4
Ik zeg alleen dat je het standaard geneuzel (kwartiertje werk maar overigens) inderdaad een keer moet doen om snel en efficient door de 'bureaucatie' van de helpdesk te komen 🙂 Daarna gaan de echte experts pas naar het probleem kijken inderdaad, omdat ze waarschijnlijk 99% van de gevallen afvangen met het standaardgebeuren bij de 1e lijn.

Het is voor mij niet duidelijk of je de genoemde stappen al hebt gedaan en ze daarom niet weer wil doen (begrijpelijk) of dat je ze nog niet eens gedaan hebt (minder begrijpelijk). Misschien kun je daar nog duidelijkheid over verschaffen.

Wij kunnen inderdaad niet een storing in een telfort-centrale oplossen 🙂 Dus hopen dat webcare je verder kan helpen. Succes.
Reputatie 8
Badge +16
Ik vind de genoemde stappen helemaal niet zo verkeerd...

Gewoon beginnen met het Telfort modem aan te sluiten... een keer te resetten naar de fabrieksinstellingen... de firmwareversie te checken en vervolgens hier op het forum aan te geven wàt er nu precies misgaat.

Overigens heeft ook Telfort Webcare (zover ik weet)  geen kristallen bol.
Ik wil dat Telfort modem niet!!!!!
Die Zyxel is niet eens in staat om een WIFI verbinding op een fatsoenlijke manier te onderhouden.
Verschillende modems geprobeerd, met verschillende firmware, Fritz werkt het beste.
Laptops aangesloten op het modem met verschillende OS'en.
Zelfs verschillende versies van de firmware van de WIFI adapters geprobeerd, ook onder verschillende OS'en.
ISRA punt is door KPN vernieuwd, bekabeling heb ik zelf vernieuwd.
Dus nee.....dan heb ik geen zin meer om weer het hele handeltje af te werken temeer omdat het soms weken wel goed gaat!!
Reputatie 8
Badge +10
Ik vind de genoemde stappen helemaal niet zo verkeerd...

Ik los problemen graag op middels proces van eliminatie.
Dus eerst 'back to basics' en dan stapsgewijs zien waar het goed en/of fout gaat.

Maar ik heb nogal eens moeite met mensen met een grote mond die iedereen uitfoeteren die probeert te helpen maar niet direct een pasklare oplossing kunnen aandragen.
Reputatie 8
Badge +16
Ik wil dat Telfort modem niet!!!!!
Dan wordt het lastig... Telfort ondersteunt *officieel* geen andere modems.
Als je weigert met het Telfort modem te testen, dan kun je verder weinig hulp verwachten.
OK.....dan zoek ik het zelf wel uit.....
Reputatie 8
Badge +17

Zoals Mark Rutte al zei: "Mooi"
Ach jee.......weer zo'n "mosterd na de maaltijd" prutser.....
Moest je je saldo weer wat opkrikken jochie?

gaat je vast lukken.
(wil graag naar de 1K :o)
Tjonge.......de "allesweters" weten hier dus nix.....
Alleen maar het standaard geneuzel, ofwel......99% van wat jullie uitbraken slaat nergens op en kan gewoon verwijderd worden......:D:D:D
Knoeiers!!!!
Reputatie 8
Badge +16
Tjonge.......de "allesweters" weten hier dus nix.....
Ik weet in elk geval wel wie de grootste allesweter is...:D

Los daarvan... probeer het gewoon eens met de Zyxel en met één aangesloten pc. Dan wordt het foutzoeken in elk geval een stuk makkelijker...
Gelul man, al vele malen geprobeerd!!!
Je hoeft niet meer te antwoorden, het zit gewoon bij Telfort!
Ik bel morgen de helpdesk wel.....
Reputatie 8
Badge +17
De Telfort HelpDesk, neem ik aan?

Reageer