vraag

Beeld stoort deels bij Videoland Unlimited, Uitzending Gemist en radiogebruik

• 12 juni 2014
  • 18 reacties
  • 611 keer bekeken

Als ik Videoland Unlimited, Uitzending Gemist of de radio inschakel dan stoort het bovenste deel van het tv-scherm (een band van ongeveer 10 centimeter). Bij normaal tv kijken heb ik nergens last van. Waar komt dit door en hoe kan ik het oplossen?

18 reacties

Reputatie 3
@Theo77,

Welkom op ons forum, zo'n storing bovenin beeld lijkt mij erg vervelend.
Er zijn een aantal zaken die ik van je wil weten voor ik verdere acties uit kan zetten, namelijk:
  • Sinds wanneer heb je last van deze storing?
  • Heb je via het systeemmenu al de software verwijderd op de tv ontvanger?
  1. Eerst zet je de tv ontvanger met de schakelaar aan de achterkant uit
  2. Vervolgens schakel je de tv ontvanger weer in en druk je herhaaldelijk op de stand-by knop aan de bovenkant tot het "systeemmenu" verschijnt
  3. Selecteer dan de optie "Software verwijderen" door kort op de stand-by knop te drukken tot de optie "software verwijderen" opgelicht staat
  4. Houdt voor het selecteren de stand-by knop 3~ seconde vast tot de tv-ontvanger aangeeft de opdracht uit te voeren
  5. De TV ontvanger wordt nu opnieuw opgestart
  • Is het modem sinds de storing al eens gereset (reset gaatje 30 seconde ingedrukt houden met tandenstoker of paperclip)
  • Is de tv ontvanger bedraad of draadloos via een draadloze verbinding set aangesloten?
  • Gebeurt het bij alle uitzending gemist programma's/radiozenders/films of is dit variabel?
Zodra de bovenstaande zaken zijn uitgevoerd kan ik een stap verder gaan in het onderzoek en kijk ik of het wellicht hardwarematig of op het itv platform veroorzaakt wordt.

Ik hoor graag je bevindingen.

Yanick
Dag Yanick,

Sorry voor mijn late reactie. Hierbij een antwoord op jouw vragen:

- Ik heb deze storing sinds de start van mijn abonnement bij Telfort
- Ik heb de software op de tv-ontvanger verwijderd zoals je hierboven aangeeft, maar dat levert geen ander resultaat op. De storing is nog hetzelfde als ik eerder beschreef.
- Het modem heb ik ook gereset zoals je aangeeft. Helaas wederom zonder resultaat.
- De tv-ontvanger is bedraad.
- De storing is zichtbaar bij alle uitzending gemist-programma's, radiozenders en films (Videoland Unlimited abonnement heb ik inmiddels opgezegd omdat het onmogelijk is een film te kijken op deze manier).

Ik hoor graag je vervolgacties.

Hartelijke groet,
Linda
Reputatie 3
@Theo77,

Ik heb jouw tv-ontvanger ontkoppeld van het systeem, bij het opnieuw invoeren van je abonnementsgegevens worden alle instellingen en configuraties opnieuw ingesteld.
Wil je mij laten weten wat daar uit is gekomen? Op deze manier sluiten wij fouten in de software geheel uit.

Yanick
Hoi Yanick,

Helaas levert dat niets op. Het resultaat is nog steeds hetzelfde.

Groet,
Linda
Reputatie 3
@Theo77,

Ik heb een nieuwe tv-ontvanger naar je opgestuurd, deze ontvang je binnen 2 á 3 werkdagen. Wil je mij dan laten weten hoe de nieuwe werkt?

Yanick
Ja, uiteraard. Ik wacht de nieuwe ontvanger af.

Groet,
Linda
Reputatie 8
Badge +16
Ondanks dat je een nieuwe ontvanger krijgt toch nog even de volgende vragen:
Al eens een andere scart kabel of hdmi kabel geprobeerd?
Daarnaast vraag ik me af of dit wel een "gewone" TV is, kan je een type nummer plaatsen en aangeven hoe de decoder is aangesloten op de TV.
Er zit een scart-kabel in maar die heb ik nog niet vervangen. En volgens mij is het een gewone tv hoor. Een LG LCD 26 LG30
Reputatie 8
Badge +16
Was een beetje moeilijk zichtbaar vandaar de vraag.
Kijk eens of het met een andere scart kabel wel werkt.
Hoi Yanick,

Ik heb de nieuwe tv-ontvanger geïnstalleerd, maar ik heb helaas nog steeds hetzelfde probleem als hiervoor beschreven. Tijdens de installatie viel het mij op dat ook bij de installatieschermen bovenin het beeld stoort.

Ik hoor graag je reactie.

Groet,
Linda
@Theo77,

Ik heb een nieuwe tv-ontvanger naar je opgestuurd, deze ontvang je binnen 2 á 3 werkdagen. Wil je mij dan laten weten hoe de nieuwe werkt?

Yanick

Hoi Yanick,

Ik heb de nieuwe tv-ontvanger geïnstalleerd, maar ik heb helaas nog steeds hetzelfde probleem als hiervoor beschreven. Tijdens de installatie viel het mij op dat ook bij de installatieschermen bovenin het beeld stoort.

Ik hoor graag je reactie.

Groet,
Linda
Reputatie 8
Badge +10

Er is bij de ontvanger een HDMI-kabel meegeleverd, zoniet dan heb je deze nog van de eerste ontvanger.
Heb je die al eens aangesloten..? (wel de scartkabel eruit halen natuurlijk...).
Al een andere scartkabel geprobeerd?

Lost dit het probleem ook niet op is het dan mogelijk dat je dit met een ander TV-toestel test..?

Er is bij de ontvanger een HDMI-kabel meegeleverd, zoniet dan heb je deze nog van de eerste ontvanger.
Heb je die al eens aangesloten..? (wel de scartkabel eruit halen natuurlijk...).
Al een andere scartkabel geprobeerd?

Lost dit het probleem ook niet op is het dan mogelijk dat je dit met een ander TV-toestel test..?

Dat heb ik inderdaad geprobeerd, maar met een HDMI-kabel gebeurt er helemaal niks. Ik krijg geen beeld en geen installatieschermen. Testen op een andere tv wordt lastig, want ik heb maar één tv.
Reputatie 8
Badge +10

[...]
maar met een HDMI-kabel gebeurt er helemaal niks. Ik krijg geen beeld en geen installatieschermen.

Ik neem aan dat je dan wel de juiste bron kiest op de TV..?
De toets 'Input' op de AB indrukken en 'HDMI' kiezen met de navigatietoets en dan op 'Enter' drukken.

[...]
maar met een HDMI-kabel gebeurt er helemaal niks. Ik krijg geen beeld en geen installatieschermen.

Ik neem aan dat je dan wel de juiste bron kiest op de TV..?
De toets 'Input' op de AB indrukken en 'HDMI' kiezen met de navigatietoets en dan op 'Enter' drukken.

Dat durf ik natuurlijk bijna niet te zeggen....maar daar had ik even niet aan gedacht! En eureka, het storingsprobleem is nu ook verholpen. Super! Dank je wel!
Reputatie 8
Badge +10

Dat durf ik natuurlijk bijna niet te zeggen....maar daar had ik even niet aan gedacht! En eureka, het storingsprobleem is nu ook verholpen. Super! Dank je wel!

Dat vermoeden had ik al... ;)
Graag gedaan.

Wat de eerdere storing betreft, ik denk dat het probleem in de scartkabel of scartaansluiting van de TV zit.
De scartstekker heeft 21 pinnen en als er een (of meerdere) pinnen verbogen is/zijn dan krijg je zo'n probleem omdat deze dan niet meer goed in de scartaansluiting past en onvoldoende contact maakt.
Je zou beide scartstekkers van de genoemde kabel nog eens kunnen controleren voor het geval dat je deze nog eens zou willen gebruiken.

Ik denk daarnaast dat Telfort één van de bruikleen TV-ontvangers wel terug wil hebben want degene die je al had blijkt dus niet defect te zijn.
Maar dat mag Telfort zeggen, Yanick - Telfort volgt dit topic ook.

Dat vermoeden had ik al... ;)
Graag gedaan.

Wat de eerdere storing betreft, ik denk dat het probleem in de scartkabel of scartaansluiting van de TV zit.
De scartstekker heeft 21 pinnen en als er een (of meerdere) pinnen verbogen is/zijn dan krijg je zo'n probleem omdat deze dan niet meer goed in de scartaansluiting past en onvoldoende contact maakt.
Je zou beide scartstekkers van de genoemde kabel nog eens kunnen controleren voor het geval dat je deze nog eens zou willen gebruiken.

Ik denk daarnaast dat Telfort één van de bruikleen TV-ontvangers wel terug wil hebben want degene die je al had blijkt dus niet defect te zijn.
Maar dat mag Telfort zeggen, Yanick - Telfort volgt dit topic ook.

Uiteraard krijgt Telfort één van de tv-ontvangers terug. Yanick, kan ik dit pakket ook bij een Post NL servicepunt afgeven of alleen bij een Kiala-punt?

Hartelijk dank voor allebei jullie hulp,

Groet Linda
Reputatie 3
@Theo77,

Leuk om te lezen dat het probleem is opgelost! Als je de bijgeleverde retourbon gebruikt staat daar een adres met antwoordnummer op waarmee de tv-ontvanger kosteloos geretourneerd kan worden. :)

Yanick

Reageer