Beeld hapert en slechte wifi

• 13 januari 2016
  • 4 reacties
  • 183 keer bekeken

Goedemiddag,

Sinds twee weken hapert de tv, vooral bij het wisselen van zender en het opstarten van het kastje. Dit geldt voor beide tv''s.
Daarnaast is de WiFi ook slechter dan eerste. Hoe kan dit? Wat kunnen we er aan doen?

Groetjes Ingrid

4 reacties

Reputatie 8
U zou de modem/router kunnen resetten en de TV set-up box, zodat alles "vers" in de betreffende apparaten opnieuw wordt ingeladen. Is meestal de beste remedie na een storing.

Fabriek-reset modem/router:
- Kijk achterop de modem/router waar een reset-gaatje zit.
- Steek met omgebogen paperclip in het reset-gaatje en houdt die circa 15 sec. ingedrukt.
- Reset loslaten als poortlampje van aangesloten UTP-kabel knippert / van functie verandert.
- Als het goed is gaat daarna aan de voorkant van het modem eerst een groen powerlampje branden.
- Mocht het rood gaan branden, stroom er even af en weer inschakelen.
Erna wordt het powerlampje wel groen, en gaan in verloop van 1-2 minuten ook de andere lampjes branden als alle functies goed werken.
(Bij inloggen in de modem/router, is het wachtwoord gereset naar 1234, maak nieuw wachtwoord aan).

2. Opnieuw inladen van de software van de TV set-up box: ( Arcadyan HMB2260 )
- TV setup box met de wip-schakelaar achterop even uitschakelen.
- 10 seconden wachten en weer inschakelen.
- Als streepje op display TV setup box verschijnt, de standbyknop rechts bovenop 1x kort indrukken.
- Er verschijnt een menu op TV
- Met de afstandbediening (ronde knop pijltjes + OK) de regel kiezen "Software verwijderen".
- Daarna duurt het circa 10 minuten voordat alles weer opnieuw "vers" is ingeladen.
- Verder de TV set-up box in- en uitschakelen met de afstandbediening.

Voor WiFi gelden de aanwijzingen zoals aangegeven hier:
https://forum.telfort.nl/thuisnetwerk-draadloos-269/druk-jouw-wifi-omgeving-44762
Reputatie 8
Badge +2
Hi Ingrid! Jammer dat je moet kijken naar niet lekker lopend beeld. Dat kan vast beter! Stuur me jouw naw-gegevens in een privébericht alsjeblieft. Na ontvangst kijk ik graag naar de reden waarom het niet goed gaat. Wat betreft WiFi; heb je de tips die Babylonia aangeeft al eens doorlopen? Verneem je reactie graag!

@Babylonia,

Dank je! 🙂
Ik heb gister telefonisch contact gehad met jullie. Het bleek de dls kabel te zijn. Als het goed is gaat het nu beter met de verbinding. Ik ben vandaag alleen nog niet in de gelegenheid geweest om het te controleren.
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Ingrid. Da's mooi! Kijk het even aan en trek aan de bel als ik alsnog iets voor je kan betekenen alsjeblieft.

Reageer