beantwoord

Beeindiging contract??

• 26 januari 2017
  • 22 reacties
  • 769 keer bekeken

Goedenavond, na vanmiddag gesproken te hebben met een van de medewerkers zit mij toch nog iets dwars. Enkele maanden geleden ben ik verhuisd naar het buitenland vandaar dat ik via het forum contact zoek aangezien continu bellen nogal lastig is. Ik ben al jaren trouwe klant van telfort voor zowel mobiel als internet. Nooit klachten of problemen gehad. Vanwege mijn verblijf in het buitenland heb ik (hoe stom ook) betalingen gemist. Na 3 maanden blijkt dat het internet afgesloten is en ook direct het contract wordt beeindigd. Ik heb tegen de vriendelijke man (oprecht vriendelijk) aan de telefoon gezegd dat ik heel graag nu wil betalen en dat het contract gewoon door kan blijven lopen. Helaas kan dit niet en krijg ik een slotnota en mag ik de hele contract termijn betalen als straf en worden er geen diensten meer geleverd door telfort? Schoot heel erg verkeerd bij me na al die jaren trouwe klant te zijn. Ik moet nu dus nog 9x45 betalen voor de resterende looptijd maar wordt niet meer aangesloten... heel bizar! Klopt deze info echt? Zou ik heel vreemd vinden.

Grt marissa
icon

Beste antwoord door Enterprise 26 januari 2017, 23:19

Vervelend, maar Telfort handelt hier volgens de afgesproken voorwaarden.
Als je naar het buitenland verhuisd en vervolgens maandenlang niet meer betaald en niets van je laat horen dan is dit het resultaat.
Dat je het restant van de abonnementskosten alsnog moet betalen is logisch, het contract is tussen twee partijen en beide partijen dienen zich aan de overeenkomst te houden.
Dat Telfort je niet meer wil aansluiten snap ik wel, gezien het voorgaande is het vertrouwen weg dat je je in de toekomst wél aan de afspraken houdt.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

22 reacties

Reputatie 8
Badge +19
Vervelend, maar Telfort handelt hier volgens de afgesproken voorwaarden.
Als je naar het buitenland verhuisd en vervolgens maandenlang niet meer betaald en niets van je laat horen dan is dit het resultaat.
Dat je het restant van de abonnementskosten alsnog moet betalen is logisch, het contract is tussen twee partijen en beide partijen dienen zich aan de overeenkomst te houden.
Dat Telfort je niet meer wil aansluiten snap ik wel, gezien het voorgaande is het vertrouwen weg dat je je in de toekomst wél aan de afspraken houdt.
Bedankt voor je reactie. Zakelijk gezien snap ik het, alleen persoonlijk voelt het nogal wrang. Ik had geen verkeerde intenties en wil desnoods het hele contract ineens betalen zodat ik wel aangesloten blijf.
Dan hoop ik dat je energie rekening wel automatisch werd betaald want die zijn tegenwoordig ook vrij snel met afsluiten.
Mischien dat iemand van webcare nog iets voor je kan doen, maar ik kan me zo voorstellen dat als bepaalde processen in gang zijn gezet dit lastig is om terug te draaien.
Ik betaal dus als boete de restwaarde van mijn contract (9x€45) en daarna mag ik opnieuw klant worden voor opnieuw €45 per maand.
Reputatie 8
Badge +19
Als je nu in het buitenland woont kan je sowieso geen (nieuw) abonnement afsluiten bij een Nederlandse provider.
Dat is dan de reden waarom Telfort het contract wil beëindigen en de restsom opeist, en geen nieuw contact kan aangaan, neem ik aan.
Ik betaal dus als boete de restwaarde van mijn contract (9x€45) en daarna mag ik opnieuw klant worden voor opnieuw €45 per maand.
Dat hangt dus van de coulance van Telfort af als ze het zien als overmacht kan je geluk hebben.
Aangezien er tegenwoordig veel met postcodes en huisnummers word gewerkt, kan zo'n geval zelfs gevolgen hebben voor eventuele volgende bewoners(eigen ervaring)
Ik moet nu toch ineens de restwaarde van het contract betalen en zou het dan gewoon fijn vinden om aangesloten te blijven. Voor telfort de zekerheid dat ze hun geld hebben de komende maanden en dan blijf ik een tevreden klant. Nogmaals zakelijk en volgens voorwaarden snap ik het... nu voelt het als een boete van €405 en daarna mag ik weer klant worden...? Hoop op response vanuit telfort. Thanks voor jullie reacties!
Reputatie 8
Badge +19
De hamvraag is: woon je momenteel in het buitenland en wil je het nieuwe abonnement betalen met een buitenlands rekeningnummer..?
Want op die vraag geef je geen antwoord.
Ik snap je frustratie, zoiets is niet leuk ik vind enerzijds afsluiten na 3 maanden ook vrij snel, anderzijds zal Telfort net als andere bedrijven wel met meer "wanbetalers" te maken hebben dan ze lief is dus hebben ze ergens een grens gesteld.
Vandaar ook mijn vraag zijn andere rekeningen wel betaald, want je meubels staan ook maar zo op straat vandaag de dag.

Anyway, succes en hopelijk kan het webcare team nog ingrijpen.
De hamvraag is: woon je momenteel in het buitenland en wil je het nieuwe abonnement betalen met een buitenlands rekeningnummer..?
Want op die vraag geef je geen antwoord.

Als je een adres hier hebt en een bankrekening dus beide nederlands, al woon je tijdelijk over de grens zou dat toch moeten kunnen?
Alles loopt verder prima, geen problemen. Afsluiten snap ik ook, en terecht (mijn eigen schuld)! alleen waarom aansluiten niet meer kan als ik de hele contractwaarde betaal dat vind ik erg frustrerend ja. Nogmaals bedankt voor je reactie en advies..
Reputatie 8
Badge +19

Als je een adres hier hebt en een bankrekening dus beide nederlands, al woon je tijdelijk over de grens zou dat toch moeten kunnen?

Daar lijkt Maris31 geen antwoord op te willen geven.
Jawel hoor, adres en bankrekening gewoon in nl. Vraag over het hoofd gezien
Maris31 wil er graag een nachtje over slapen. Het is al laat 😉
Het gekke is dat de profiel foto mij heel bekend voorkomt, vrij zeker dat ik deze eerder heb gezien op dit forum.
Dat is wel heel gek inderdaad 🙂 Zojuist aangemeld. Morgen weer een nieuwe dag en hopen op reactie telfort. Goede nacht beide
Reputatie 8
Badge +17
hmm, als je bankrekening gewoon in NL actief is, dan had Telfort toch gewoon een incasso kunnen uitvoeren? Want per incasso is de "normale" manier van betaling. Of stond er te weinig op je bankrekening zodat de incasso niet gelukt is?
Automatisch incasso kon niet uitgevoerd worden (mijn fout)... maar goed, punt is dus dat in mijn ogen een foutje gemaakt kan worden. Is niet dat ik het niet heb/kan of wou betalen. Ik wil het nu oplossen maar telfort wil niks meer voor me doen.
Reputatie 8
Badge +17
één keer is niet heel erg, maar maanden achter elkaar niet kunnen incasseren is voor Telfort reden om zo te handelen.

dikke pech, denk ik... 😞
Ja was 3 maandjes....
Badge
Verkleinen is mooi, maar 3 maanden is toch een kwartaal. Vrij lang om ergens achter te komen... Normaal gesproken zie je in een maand toch wel via online bankieren of de reguliere betalingen voorbij komen en/of weet je dat er op de rekening voldoende of te weinig saldo staat, niet?

Maar wie weet kan een moderator over het Telfort hart strijken, ik weet het niet.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Maris, welkom op het forum. Wat vervelend dat je aansluiting is afgesloten. We kunnen deze helaas niet weer opnieuw aansluiten. Als je weer een nieuw abonnement wilt dan zou je een nieuwe aanvraag moeten indienen. Je ontvangt dan per post nieuwe gegevens en een nieuwe aansluiting zal dan weer worden gerealiseerd. Heb ik je hiermee voldoende geïnformeerd?