bagger router en internet

• 15 maart 2017
  • 14 reacties
  • 559 keer bekeken

Beste Telfort,

ik ben al nu een tijdje klant bij jullie. Wat is jullie geleverde modem(die experia box v8) echt bagger. Mijn internet valt steeds uit. Router die heeft ineens geen wan ip adres. Dus maar restarten. Jullie kunnen al deze info terug vinden in jullie log. Kunnen jullie met spoed hier iets betekenen voor mij?

Mvg,
R. Somai

14 reacties

Reputatie 8
Badge +18
Even een paar vraagjes

Gaat het om glasvezel of adsl/vdsl verbinding
Als het om adsl gaat hoe lang is je aansluitsnoertje vanaf het modem naar het IS/RA aansluitpunt.
Zit het ISRA punt in de meterkast en hoe ziet dit aansluitpunt er fysiek uit.
Heb je dit aansluitsnoertje van max 50 cm al eens vervangen.
Reputatie 8
Badge +16
En heb je het modem al een reset gegeven naar de fabrieksinstellingen?
Reputatie 8
Badge +2
Hallo R. Somai,

Welkom op het forum van Telfort!

Het is bijzonder irritant als de internetverbinding niet stabiel is. Dat is een feit. Ik ga mijn best doen om je verder te helpen.

jimny en Franzki snijden een paar goede punten aan: waar staat het modem? Hoe lang is de kabel naar het aansluitpunt? Heb je het modem al eens een harde reset gegeven door het verzonken resetknopje ingedrukt te houden met een paperclip?

Met wat meer informatie komen we samen gauw achter de werkelijke oorzaak. 🙂
Situatie doet zich als volgt voor: Ik had hiervoor KPN Internet. Dat was echt prima internet. Gewoon snelheid die ik binnen kreeg was er slechts een 1mbit verlies via wifi. Voor kpn had ik telfort. Uit mijn vorige dossier kan je ongeveer dezelfde problemen halen. Nu heb ik weer telfort en qua bekabeling is er helemaal niets veranderd. Wel ben ik van V10 Box (Die in mijn ogen 100x beter is) naar een V8 box gegaaan. Wifi valt voor alsnog uit. Ik heb op deze forum zitten lezen. Tal van problemen met de v8 box. Als deze problemen bekend zijn, waarom is mij een v8 box gestuurd? Willen jullie dat klanten deze problemen steeds hebben? Of moeten jullie die v8 box gewoon uit jullie systeem halen?

Antwoord op de bovenstaande vragen:
- het gaat om een adsl verbinding.
- modem heb ik zeker 3 keren naar fabriekinstellingen teruggezet.
- Isra punt is ongeveer 2 jaren geleden door kpn monteur laten kijken. dit is alles in orde. ik krijg ook tot mijn modem bijna het maximale wat ik op mijn lijn kan krijgen. Hieraan ligt het niet.

Hoop op een snelle reactie
Jammer dat er nog geen reactie hierop is
Hallo R. Somai,

Welkom op het forum van Telfort!

Het is bijzonder irritant als de internetverbinding niet stabiel is. Dat is een feit. Ik ga mijn best doen om je verder te helpen.

jimny en Franzki snijden een paar goede punten aan: waar staat het modem? Hoe lang is de kabel naar het aansluitpunt? Heb je het modem al eens een harde reset gegeven door het verzonken resetknopje ingedrukt te houden met een paperclip?

Met wat meer informatie komen we samen gauw achter de werkelijke oorzaak. :)

Situatie doet zich als volgt voor: Ik had hiervoor KPN Internet. Dat was echt prima internet. Gewoon snelheid die ik binnen kreeg was er slechts een 1mbit verlies via wifi. Voor kpn had ik telfort. Uit mijn vorige dossier kan je ongeveer dezelfde problemen halen. Nu heb ik weer telfort en qua bekabeling is er helemaal niets veranderd. Wel ben ik van V10 Box (Die in mijn ogen 100x beter is) naar een V8 box gegaaan. Wifi valt voor alsnog uit. Ik heb op deze forum zitten lezen. Tal van problemen met de v8 box. Als deze problemen bekend zijn, waarom is mij een v8 box gestuurd? Willen jullie dat klanten deze problemen steeds hebben? Of moeten jullie die v8 box gewoon uit jullie systeem halen?

Antwoord op de bovenstaande vragen:
- het gaat om een adsl verbinding.
- modem heb ik zeker 3 keren naar fabriekinstellingen teruggezet.
- Isra punt is ongeveer 2 jaren geleden door kpn monteur laten kijken. dit is alles in orde. ik krijg ook tot mijn modem bijna het maximale wat ik op mijn lijn kan krijgen. Hieraan ligt het niet.

Hoop op een snelle reactie
Reputatie 8
Badge +10
Uit je eerdere posts begrijp ik dat de verbinding bekabeld prima is maar het probleem zich voordoet met de wifiverbinding.
Heb je al eens gechecked hoe druk het is op het kanaal dat je gebruikt..?

Lees onderstaand topic eens...

Hoe druk is jouw wifi-omgeving..?
Reputatie 8
Badge +2
Hi R. Somai,

Wij leveren inderdaad alleen in bepaalde gevallen een V10. Mede vanwege een foutje in de software kunnen we de V10 nu sowieso niet leveren.

Kun je aangeven of de tips van Enterprise je verder hebben geholpen? In principe kan de V8 ook prima werken. Het is dan wel zaak dat je de instellingen worden nagekeken.

Hoor graag van je.
Beste Michael, Ik heb hier een v10. hoe zou ik deze kunnen instellen zodat ik het kan gebruiken ipv de v8. Ik heb een kanaal gekozen die juist niet druk is bij mij.
Reputatie 8
Badge +16
Als Telfort een V10 stuurt, dan hoef je die niet in te stellen. Je kunt gewoon deze aansluiten in plaats van de V8,
Beste Michael, Ik heb hier een v10. hoe zou ik deze kunnen instellen zodat ik het kan gebruiken ipv de v8. Ik heb een kanaal gekozen die juist niet druk is bij mij.

Waar komt deze V10 vandaan?
Een KPN V10 gaat niet werken op het Telfort netwerk.

Waar komt deze V10 vandaan?
Een KPN V10 gaat niet werken op het Telfort netwerk.

Kan dit helemaal niet ingesteld worden?

Hier zie je een deel van mijn log bestand. Modem geeft aan dat het verbonden is met internet, maar geen internet:

ip adres heb ik vervangen met xxx.xxx.xxx.xx

08/08/1929 17:09:55 DHCP Client: [ATM1]Could not find DHCP daemon to get information
08/08/1929 17:09:52 DHCP Client: [ATM1]Send Request, Request IP=xxx.xxx.xxx.xx
08/08/1929 17:09:50 DHCP Client: [ATM1]Could not find DHCP daemon to get information
08/08/1929 17:09:47 DHCP Client: [ATM1]Send Request, Request IP=xxx.xxx.xxx.xx
08/08/1929 17:09:44 DHCP Client: [ATM1]Send Request, Request IP=xxx.xxx.xxx.xx
08/08/1929 17:09:41 DHCP Client: [ATM1]Send Request, Request IP=xxx.xxx.xxx.xx
08/08/1929 17:09:38 DHCP Client: [ATM1]Send Request, Request IP=xxx.xxx.xxx.xx
08/08/1929 17:08:54 DHCP Client: [ATM1]Could not find DHCP daemon to get information
08/08/1929 17:08:51 DHCP Client: [ATM1]Send Request, Request IP=xxx.xxx.xxx.xx
08/08/1929 17:08:50 DHCP Client: [ATM1]Could not find DHCP daemon to get information
08/08/1929 17:08:47 DHCP Client: [ATM1]Send Request, Request IP=xxx.xxx.xxx.xx
08/08/1929 17:08:44 DHCP Client: [ATM1]Send Request, Request IP=xxx.xxx.xxx.xx
08/08/1929 17:08:41 DHCP Client: [ATM1]Send Request, Request IP=xxx.xxx.xxx.xx
08/08/1929 17:08:38 DHCP Client: [ATM1]Send Request, Request IP=xxx.xxx.xxx.xx
08/08/1929 17:07:48 DHCP Client: [ATM1]Could not find DHCP daemon to get information
08/08/1929 17:07:45 DHCP Client: [ATM1]Send Request, Request IP=xxx.xxx.xxx.xx
08/08/1929 17:06:48 DHCP Client: [ATM1]Could not find DHCP daemon to get information
08/08/1929 17:06:45 DHCP Client: [ATM1]Send Request, Request IP=xxx.xxx.xxx.xx
Nee, gaat echt niet lukken.
De firmware die gebruikt wordt in de modems is verschillend en je kunt deze instellingen niet aanpassen om het werkzaam te krijgen.
Ook kan de KPN V10 de Telfort firmware niet laden.
Nog misschien een oplosing van telfort uit? Of zit ik met de gebakken peren?

Reageer