Attainable Rate / FEC Error

• 10 april 2015
  • 41 reacties
  • 1742 keer bekeken

Toon het eerste bericht

41 reacties

Reputatie 8
Badge +2
@VinDSL,

Een vreemd verhaal. Ik zie dat de verbinding inderdaad beter kan werken dan nu het geval is. Zou je het modem eens een harde reset kunnen geven? Hierdoor worden er een aantal processen getriggerd, die ervoor zorgen dat er automatisch een firmware check wordt gedaan. Mocht je na het resetten en het pushen van de meest recente firmware alsnog duizenden FEC-fouten hebben, dan zal ik middels een incident naar KPN vragen om hiernaar te kijken.

Ik zie je reactie tegemoet.

Michael
Reputatie 2
Badge
Het kan zo maar zijn dat er in het weekend geen firmware updates worden gedaan. Wacht dus rustig nog even tot morgen om zeker te weten.

Helaas vannacht ook niks doorgekomen. Wacht het nog één dag af en anders bel ik morgen Telfort.
Reputatie 2
Badge

Graag gedaan, maar waarom een nieuw topic openen voor hetzelfde probleem..?
Daar wordt het niet overzichtelijker van en is daarnaast tegen de forumregels.

Owh, dat wist ik niet en is uiteraard niet mijn bedoeling. Ik dacht omdat het probleem 'soort van veranderd' is, een nieuw topic te maken.
Reputatie 8
Badge +16
Het kan zo maar zijn dat er in het weekend geen firmware updates worden gedaan. Wacht dus rustig nog even tot morgen om zeker te weten.
Reputatie 8
Badge +10
Even een nieuw (beknopt) topic aangemaakt.

Bedankt voor alle hulp @Enterprise en @Tuut-Tuut

Graag gedaan, maar waarom een nieuw topic openen voor hetzelfde probleem..?
Daar wordt het niet overzichterlijker van en is daarnaast tegen de forumregels.
Reputatie 2
Badge
Even een nieuw (beknopt) topic aangemaakt.

Bedankt voor alle hulp @Enterprise en @Tuut-Tuut
Reputatie 2
Badge
Dit bericht is voor de webcare.

Ik ben nu een paar dagen verder...

- Omdat ik twee kabels opnieuw moest aansluiten heb ik de router tijdelijk uitgezet, dat leverde onderstaande waardes op:
- De firmware update is nog altijd niet binnen.

Gaat het wel zoals het hoort?

Reputatie 8
Badge +10

Is het belangrijk dat ik géén gebruik maak van internet? Of maakt dat niet uit?

Dat maakt niet uit zolang je de modem maar aan laat staan.
Als de nieuwe firmware is geladen zal de verbinding een paar minuten wegvallen als deze wordt geinstalleerd en daarna zal de verbinding vanzelf weer terugkomen.
Reputatie 2
Badge
Updates worden gedurende de nacht gepusht naar je modem. Gewoon aan laten staan niet aankomen en rustig afwachten.

Is het belangrijk dat ik géén gebruik maak van internet? Of maakt dat niet uit?
Reputatie 8
Badge +16
Updates worden gedurende de nacht gepusht naar je modem. Gewoon aan laten staan niet aankomen en rustig afwachten.
Reputatie 2
Badge

De verbinding laat met de oude firmware inderdaad een te lage snelheid zien, dit wordt met de nieuwe firmware gecorrigeerd.
Kijk na de firmware-update nog eens naar de snelheden in de modem of deze al hoger zijn geworden en of je de 50 Mbps gaat halen.

Zal ik doen :)

De firmware update is nog niet binnen, ik wacht het geduldig af.
Reputatie 8
Badge +10

Echter heb ik een 50/5 abonnement. De klantenservice zei dat het intrainen meerdere dagen duurt, Ik vraagt me af hoe dicht ik bij die 50/5 kan komen en wanneer.

De verbinding laat met de oude firmware inderdaad een te lage snelheid zien, dit wordt met de nieuwe firmware gecorrigeerd.
Kijk na de firmware-update nog eens naar de snelheden in de modem of deze al hoger zijn geworden en of je de 50 Mbps gaat halen.
Reputatie 2
Badge

Je hebt zo te zien een 30/3 abonnement.
Intrainen wil zeggen dat de actuele snelheid zo dicht mogelijk naar de attainable snelheid wordt gebracht.
Dus hoger dan de huidige 30 Mbps zal de attainable niet uitkomen, als de verbinding nu stabiel is en de modem correct is aangesloten op het ISRA-punt laat de modem direct de maximale attainable snelheid zien.

Opnieuw bedankt voor het antwoord.

Echter heb ik een 50/5 abonnement. De klantenservice zei dat het intrainen meerdere dagen duurt, Ik vraagt me af hoe dicht ik bij die 50/5 kan komen en wanneer.
Reputatie 8
Badge +10

Mooie timing 🙂 Precies de dag dat ik aansluit komt de nieuwe firmware door.

Dat is geen toeval hoor, de oude firmware zit nog in de modem, het systeem ziet dat en pushed bij de eerst volgende gelegenheid ('s nachts rond 04.00 uur) de meest recente firmware naar de modem.
Dit systeem is geautomatiseerd.

Nou begreep ik dat de attainable rate nog gaat klimmen door intrainen, weet u daar ook meer over?

Je hebt zo te zien een 30/3 abonnement.
Intrainen wil zeggen dat de actuele snelheid zo dicht mogelijk naar de attainable snelheid wordt gebracht.
Dus hoger dan de huidige 30 Mbps zal de attainable niet uitkomen, als de verbinding nu stabiel is en de modem correct is aangesloten op het ISRA-punt laat de modem direct de maximale attainable snelheid zien.
Reputatie 2
Badge
Vannacht wordt de meest recente firmware naar de modem gepushed waardoor de actuele snelheid even hoog zal worden als de attainable (haalbare) snelheid.
Aantal FEC-errors vallen binnen de parameters, dus geen zorgen... ;)

Mooie timing 🙂 Precies de dag dat ik aansluit komt de nieuwe firmware door.

Bedankt voor het antwoord!

Nou begreep ik dat de attainable rate nog gaat klimmen door intrainen, weet u daar ook meer over?
Reputatie 8
Badge +10
Vannacht wordt de meest recente firmware (02.00.132W4) naar de modem gepushed waardoor de actuele snelheid even hoog zal worden als de attainable (haalbare) snelheid.
Aantal FEC-errors valt binnen de parameters, dus geen zorgen... 😉

Reageer