Attainable / actual / beschikbaar / up / down (snelheid!)

• 29 november 2016
  • 3 reacties
  • 491 keer bekeken

Badge
Best Forum,

Even een opsomming van snelheden;

Mijn modem zegt:

Actual Data Rate 3059 (Kbps.) 25516 (Kbps.)
Attainable Rate 4688 (Kbps.) 25564 (Kbps.)

Mijn abonnement zegt:
50 Mbit / 5 Mbit

https://telfort-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search zegt:

Koper
Beschikbaar Small green check
Internet Snelheid 100 Mbit/s
iTV 2 HD
Technologie Internet Snelheid
ADSL2+ 13 Mbit/s
VDSL2* 100 Mbit/s
Bonding* -
(glasvezel niet beschikbaar)

De postcodecheck geeft aan dat er 100 Mbit/s mogelijk is op mijn adres.

De attainable rate volgens het modem wordt down netjes gehaald, maar up weer niet. Het abonnement geeft waarschijnlijk alleen het maximaal haalbare aan. Maar gezien de andere checks moet er toch veel meer in zitten qua snelheid? Wat is waar en wat is er echt haalbaar?? :?
Bij bijvoorbeeld Vodafone is er wel een 80 Mbit voor me beschikbaar volgens de postcode check.

Graag jullie reactie (en snelheid ;))

3 reacties

Badge
Ik probeer het nog een keer....
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Arie,

Je verklaring klopt helemaal.

De huidige snelheid zou, in theorie, hetzelfde kunnen/moeten zijn dan de hoogst haalbare (attainable) snelheid. Aangezien de uploadsnelheid niet wordt behaald, is er mogelijk iets niet ok in de verbinding. Dit kan komen door instabiliteit in het netwerk. Kun je aangeven of het modem direct is aangesloten op het IS/RA-punt? Het liefst uiteraard met een korte, nieuwe kabel. Ook ben ik benieuwd naar de staat van het IS/RA. Zit dit er kwalitatief gezien goed uit? Zie je vuil? Stof? Corrosie? Graag zie ik je postcode + huisnummer, e-mailadres, 06-nummer en de laatste 3 cijfers van je IBANin een apart bericht, dan ga ik sowieso kijken of ik aan deze kant iets kan zijn.

Alvast dank voor je reactie.
Badge
Hoi Michael,

Bedankt voor je bericht.

De modem is rechtstreeks op het ISRA punt aangesloten met een goed kabeltje van ongeveer 60 cm lang. In de afgelopen week heb ik de aansluiting nog gecontroleerd, de contacten opnieuw vastgezet en stof weggehaald. Dit ziet er goed uit.
Als mijn abonnement 50 Mb/s aangeeft dan zou de attainable rate toch ook een stuk hoger moeten liggen?
Een bericht met de gegevens heb ik zojuist verstuurd.

Groet,

Arie

Reageer