beantwoord

Arcadyan VGV7519. Nieuwe firmware echt nodig want er zitten wat bugs in deze versie!

Badge
Hoi allemaal.

Sinds een paar weken ben ik in het bezit van een Arcadyan VGV7519 modem.
Een mooie modem met veel mogelijkheden maar volgens mij met heel veel bugs.
Het zou mooi zijn als er een Firmware update zou komen.
Ik ben de volgende problemen tegen gekomen en heb gezien dat er meer mensen
op dit forum gelijke problemen hebben.

1. UPnP
Dit werkt in ieder geval niet voor de Xbox en de Playstation.
Ik zag in dit forum dat meer mensen dit probleem hebben en
je wilt nu eenmaal Internet om te kunnen gamen. Als de modem
dan niet naar behoren werkt dan heb je dus een probleem.

2. Poorten Forwarden.
Om bovenstaand probleem op te lossen kun je ook poorten forwarden.
Via PORT MAPPING en SPECIAL APPLICATIONS kun je alles goed
aan het werken krijgen.
Maar dan heb je het volgende probleem. Na een paar dagen staan de
poorten dicht en moet je de modem opnieuw opstarten. Dan werkt alles
weer. Dit is erg lastig want het zou gewoon moeten werken.
Ik ben ook dit probleem al op het Forum tegen gekomen.

3. USB aansluiting.
Je kunt op de Arcadyan VGV7519 een USB schijf of USB-stick aansluiten.
Werkt prima maar ook hier is die na een paar dagen niet meer te bereiken.
Je moet dan de modem opnieuw opstarten en dan werkt alles weer.

4. USB aansluiting
- a- Voor de optie fileserver zou het prettig zijn als die binnen de LAN omgeving
direct aanspreekbaar is. Sommige Linux versies hebben nl. problemen met
de verplichtte USER optie.
-b- Als je voor de Optie REMOTE kiest. Dan blijkt dat de USB aansluiting zelden
beschikbaar is. Meestal krijg je dan een TIME-OUT error. Ik heb gezien dat sommige
gebruikers hier ook problemen mee hebben.
-c- Als je de USB aansluiting gebruikt in combinatie met ECO en je slaat dan alles
op dan zie je in het venster dat BV. de USB aansluiting nog aanstaat terwijl die
uit zou moeten staan. Je moet dan eerst opnieuw uitloggen, dan weer inloggen en
pas dan staat de waarde goed beschreven.

5.De modem wordt echt enorm warm en echt heel erg warm.
Ik had de Arcadyan VGV7519 aan de muur hangen achter het gordijn maar
vanwege de enorme hitte durf ik het niet aan. Oké je kunt er geen ei op bakken
maar dat is dan ook alles. En dan heb ik Wireless Lan uitgezet want anders
zou je het misschien wel kunnen.

6. Logs zijn ontoereikend.
Je hebt bijna geen mogelijkheden om fouten op te sporen.
De logs zijn gewoonweg te simpel en te slecht.

7. Als je via de modem probeert te tracen of te pingen naar een adres
dat zijn ping uit heeft staan dan geeft de modem een crash waarbij die in mijn geval
zelfs de Ethernetkaart van mijn Windows 7 PC uitzet.
Na opnieuw opstarten van de PC en het opnieuw inloggen in de Modem werkt alles weer.

8. VOICE
Ik heb twee telefoonnummers aangesloten op de Arcadyan VGV7519.
Na een tijdje is er eentje dood. Je moet dan weer opnieuw opstarten en
dan werkt alles weer.
Ook heb ik na ongeveer een dikke week dat ik andere vaste nummers niet kan bellen.
Ook hier is weer de remedie dat je opnieuw op moet starten.

9. DNS
Ik weet niet of de modem een cache geheugen heeft voor DNS? Ik denk van wel
gezien de reactie van het modem maar weet dit niet zeker. Het zou wenselijk zijn
om die eventuele cache in het modem te kunnen wissen als dat nodig is.
Ook andere zaken zoals client-list of DHC zou je moeten kunnen wissen.
Bij de meeste modems is dat mogelijk maar met de Arcadyan VGV7519 helaas niet.

10. Handleiding
Ik heb een aantal keren , via de helpdesk, verzocht om een handleiding voor de
Arcadyan VGV7519., maar wat ze hebben aangedragen is nog steeds geen
handleiding voor deze Telfort versie. De ingebouwde handleiding in de modem
geeft op de cruciale vragen geen enkel antwoord of beter gezegd, geeft niets!
Een gebruiker moet een goede handleiding ter beschikking hebben die geschikt is
voor het modem wat ze ontvangen. En nee, de KPN handleiding is echt niet voldoende
net zoals de korte installatie handleiding.
Ik zoek een totale gebruikers handleiding voor deze TELFORT Arcadyan VGV7519.
De modems zijn nl. aangepast voor Telfort.

Al bij al zitten er nog veel foutjes in de FIRMWARE van de Arcadyan VGV7519 of
zijn er zaken die duidelijk ontbreken of niet fucntioneren. De modem zelf heeft echt leuke
en mooie functies als die betrouwbaar zouden werken en daar zit echt het probleem.
De modem is met de huidige FIRMWARE niet betrouwbaar op alle fronten.
Het zou mooi zijn als er een nieuwe FIRMWARE versie komt waarbij eerst een inventarisatie
wordt gemaakt van alle problemen. Ik denk dat het er nog meer zijn maar dat hoor ik graag
van jullie. Misschien kunnen we dan een lijst maken en die aan TELFORT geven om zo de
problemen op te lossen.

Verder nog een laatste vraag/opmerking;
Sinds ik op VDSL zit valt het me op dat HTTPS pagina's vrij traag laden.
Vergeleken met mijn oude ADSL wel 30 keer trager. Iemand een idee waarom?
Ik weet dat Telfort al erg lang een DNS probleem heeft maar volgens mij is dit
niet het probleem.

groetjes en ik ben benieuwd naar jullie reacties!

RAebay
icon

Beste antwoord door Sebastiaan - Telfort 28 november 2013, 15:07

@RAebay, @Cohen, @jonny55,

Naar aanleiding van de omschreven klachten heb ik jullie een nieuw modem gestuurd.

@BDW,

Welkom op het forum. Vervelend dat er problemen zijn in de communicatie. Ondanks dat je aangeeft dat je modem al een keer verwisseld is heb ik je nogmaals een nieuwe gestuurd.

@All,

De Arcadyan die ik hier op de testopstelling heb staan draait al weken zonder issues met portforwarding aan, meer dan 64 wifi clients en iTV. Ik wil jullie dan ook vragen om sowieso de nieuwe voeding te gebruiken en het liefst een overspanningsbeveiliger tussen het modem en stopcontact te hangen. Kunnen jullie laten weten of dat verbetering brengt?

Sebastiaan

Bekijk reactie

57 reacties

Reputatie 8
Badge +16

3. USB aansluiting.
[..]

4. USB aansluiting
[..]

De USB-functie bevat vermoedelijk bugs... hier krijg ik het in elk geval niet fatsoenlijk werkend. Het zal misschien ook te maken hebben met het ontbreken van een handleiding. De USB-functie wordt echter (net als bij de Zyxel 2812) niet ondersteund door Telfort. Flinke kans dat dit niet gefixt gaat worden. Je kunt dus beter een eigen USB fileservertje aanschaffen als je schijven of printers wilt gebruiken.

Dat geldt ook een beetje voor je andere opmerkingen... èchte fouten moeten gewoon opgelost worden. Het is dan van belang om ze hier te melden op dusdanige wijze dat ze bij Telfort reproduceerbaar zijn.

Maar met "wensen" loop je risico dat Telfort je niet kan helpen. Wat dat betreft mag je blij zijn dat het modem überhaupt redelijk open staat. Bij veel providers kun je niet veel meer dan een draadloos wachtwoord instellen en een poort forwarden.
Badge
Hoi Franzki,

De modem zelf heeft echt goede mogelijkheden.
Maar de FIRMWARE is echt "*****".

Ik denk dat je mag verwachten dat je op een modem de functies
kunt gebruiken die ze ook aangeven en zelfs aanwezig zijn binen de configuratie..
En op zijn minst moet je een Xbox(360) of een Playstation kunnen gebruiken zonder problemen.
.Veel mensen hebben alleen daar al een ISP contract voor genomen..

Dus ik hoop dat Telfort dit TOPIC op zou willen pakken.
Het is geen krtiek alleen de FIRMWARE is echt slecht van deze modem als je die vergelijkt
met een ZYXZEL of andere modem.
Ik denk dat deze versie iets te vroeg op de markt is gezet en daarom niet voldoet aan de basis eisen die
je kunt stellen aan een modem.
En de HITTE kan zelfs ernome problemen geven. Ook juridisch als er ergens een brandje zal opsteken.
Dus ik hoop op coulanche van Telfort en ook een erg een snelle update deze keer.
Als er hier een brandje zou uitbreken zijn zij nu ook verantwoordelijk want ze kennen het probleem?!
groetjes raebay en bedankt voor jouw reactie.

Heb jij trouwens ook nog punten voor een FIRMWARE update?

Groetjes

Raebay
Reputatie 8
Badge +16
Hitte is vermoedelijk geen firmware-probleem... tenzij deze ontstaat doordat de processor op 100% staat te draaien terwijl dit niet nodig is. Hier wordt het modem ook redelijk warm... dus belangrijk om  te zorgen dat de ventilatie goed is. Overigens kan een modem natuurlijk warmer worden als er stroom geleverd moet worden aan eventueel aangesloten USB-apparaten.

Ik ben het in principe met je eens dat functies die benaderbaar zijn ook moeten werken. Maar door dit te roepen loop je het risico dat Telfort deze functies gewoon uit gaat zetten in een volgende versie. Een fileserver of printserver zijn slechts leuke gratis extraatjes... en die raak je dan kwijt.

Zelf heb ik ongeveer alle modems gehad : Zyxel 2602 (zwart en grijs), 2601, 2812 en dus nu ook de Arcadyan. Ik heb bij een aantal van deze modems ook diverse firmware-verbeteringen gezien. Het valt me op dat ik bij de Arcadyan niet zoveel ontwikkelingen zie.

Wat ik op dit moment mis, zijn uitgebreidere log-mogelijkheden.... en de mogelijkheid om überhaupt te zien hoe lang de DSL up is.

Maar ik moet er meteen bijzeggen dat ik een vrij eenvoudige setup heb met een 15Mbps ADSL-lijntje. Dus ik heb misschien geen last van bepaalde problemen.
Badge
Hitte is vermoedelijk geen firmware-probleem... tenzij deze ontstaat doordat de processor op 100% staat te draaien terwijl dit niet nodig is. Hier wordt het modem ook redelijk warm... dus belangrijk om te zorgen dat de ventilatie goed is. Overigens kan een modem natuurlijk warmer worden als er stroom geleverd moet worden aan eventueel aangesloten USB-apparaten.

Ik ben het in principe met je eens dat functies die benaderbaar zijn ook moeten werken. Maar door dit te roepen loop je het risico dat Telfort deze functies gewoon uit gaat zetten in een volgende versie. Een fileserver of printserver zijn slechts leuke gratis extraatjes... en die raak je dan kwijt.

Zelf heb ik ongeveer alle modems gehad : Zyxel 2602 (zwart en grijs), 2601, 2812 en dus nu ook de Arcadyan. Ik heb bij een aantal van deze modems ook diverse firmware-verbeteringen gezien. Het valt me op dat ik bij de Arcadyan niet zoveel ontwikkelingen zie.

Wat ik op dit moment mis, zijn uitgebreidere log-mogelijkheden.... en de mogelijkheid om überhaupt te zien hoe lang de DSL up is.

Maar ik moet er meteen bijzeggen dat ik een vrij eenvoudige setup heb met een 15Mbps ADSL-lijntje. Dus ik heb misschien geen last van bepaalde problemen.

Hoi Franszki.
Ik ben het met je eens , maar ik wil liever minder mogelijkheden en een stabiele modem dan wat ik nu heb.
Je weet soms niet of je telefoon het doet of dat je USB benaderbaar is.
Ik vond de Zyxel modems veel betrouwbaarder en ik hoop dat Telfort ziet dat ze alleen kunnen
concureren als ze een goede en degelijke modem op de markt zetten.
En deze is dat dus echt niet!
Wat de warmte betreft; Ik heb alle functies normaal uitstaan, zelf Wireless Lan. Dan nog is deze modem super heet.
Ik denk zelfs dat de hitte een van de problemen is van deze modem en de reden van veel problemen.

Ik heb ondertussen VDSL en een 30MB verbinding maar vergeleken met mijn oude ADSL verbinding maakt het
in gebruik niets uit. Deze verbinding is in theorie sneller maar in praktijk moet ik echt erg lang wachten op HTTPS pagina's.
Zelfs vervelend langer! Ik denk dat de modem de oorzaak is maar dat is moeilijk te zeggen.
Wel kun je met zekerheid zeggen dat je deze modem om de twee dagen zou moeten rebooten om degelijk te zijn.
Dat lijkt me echter geen goede oplossing!
Ik zag op dit forum dat veel mensen bovenstaande problemen ook hebben. Dus...Telfort zou moeten reageren met iets denk ik!???

Groetjes Raebay en bedankt voor jouw reactie!
Reputatie 8
Badge +16
Ter info... mijn modem staat nu 38 dagen aan zonder reboot. En volgens mij was de vorige reboot in verband met een modemwissel.

Overigens...  zoals eerder gezegd draait het modem hier in een standaard config. De enige wijzigingen zijn een handmatige draadloze instelling, een DynDNS account en een aantal vaste entries in de DHCP-tabel.
Badge
Ter info... mijn modem staat nu 38 dagen aan zonder reboot. En volgens mij was de vorige reboot in verband met een modemwissel.

Overigens... zoals eerder gezegd draait het modem hier in een standaard config. De enige wijzigingen zijn een handmatige draadloze instelling, een DynDNS account en een aantal vaste entries in de DHCP-tabel.

Hoi Franzki.
Zou kunnen zijn dat je inderdaad alleen de standaard funkties zou moeten gebruiken.
Dus daar heb je wel een punt. Wel is het vreemd als ze opties inbouwen die vervolgens helemaal niet of niet goed functioneren.
Maar ik hoop dat er snel een Firmware-update aan zit te komen die in ieder geval een groot
deel van de problemen zou verhelpen.
Daarom is het misschien handig dat Telfort een soort lijst heeft met bugs zodat ze die in een keer kunnen verhelpen.
We blijven gewoon hopen :o
Groetjes en nog een fijne avond!
Reputatie 1
 Heb de Arcadyan VGV7519 nu een aantal weken. Heb je sosm eens slecht examplaar?

zie mijn ervaringen (recent). Firmware Version:02.00.125W4

1. UPnP
Werkt zo te zien, maar ik heb geen Xbox en de Playstation.
2. Poorten Forwarden.
Port forwarding werkt perfect hier, 443 en 21 (SSH en ftp) continu in gebruik
3. USB aansluiting.
niet getest
4. USB aansluiting
zie 3 
5. De modem wordt hier ongeveer hanwarm of net iets meer, iig niet zeer warm.
6.  Logs zijn ontoereikend.: idd erg krap..
7. Pingen via de modem probeert te tracen of te pingen naar een adres: totaal geen probleem
8. VOICE
probleemloos
9. DNS: geen probleem gezien, op 1x na, websites alleen te pingen obv ip nr. 10.
10. Handleiding: installatie hnadleiding ok, maar daar houdt het bij op…

Hier geen probleem:
niet het probleem.
Badge
Heb de Arcadyan VGV7519 nu een aantal weken. Heb je sosm eens slecht examplaar?

zie mijn ervaringen (recent). Firmware Version:02.00.125W4

1. UPnP
Werkt zo te zien, maar ik heb geen Xbox en de Playstation.
2. Poorten Forwarden.
Port forwarding werkt perfect hier, 443 en 21 (SSH en ftp) continu in gebruik
3. USB aansluiting.
niet getest
4. USB aansluiting
zie 3
5. De modem wordt hier ongeveer hanwarm of net iets meer, iig niet zeer warm.
6. Logs zijn ontoereikend.: idd erg krap..
7. Pingen via de modem probeert te tracen of te pingen naar een adres: totaal geen probleem
8. VOICE
probleemloos
9. DNS: geen probleem gezien, op 1x na, websites alleen te pingen obv ip nr. 10.
10. Handleiding: installatie hnadleiding ok, maar daar houdt het bij op…

Hier geen probleem:
niet het probleem.

Hoi Andre,

Het zou kunnen dat ik toevallig een slecht exemplaar heb maar de meeste punten in de lijst
komen ook voor bij andere gebruikers. Kijk maar eens op dit Forum.
Voor ik begon aan dit Topic heb ik eerst ook op dit Forum gekeken en omdat al die punten
los door elkaar stonden heb ik ze bijelkaar gezet voor zover ze ook op mijn geval van toepassing zijn.
Probeer trouwens eens het volgende.
Open je modem menu en trace naar www.microsoft.nl, en daarna pingen naar www.microsoft.com .
Vervolgens pingen naar www.microsoft.nl . Aangezien Microsoft geen ping geeft ben ik benieuwd
wat jouw modem doet.
Maar misschien heb jij gewoon mazzel en het is je gegund maar helaas heb ik toch veel kleine
problemen. Ik weet zeker als ik nu mijn Xbox ga opstarten dat de poorten weer dicht staan.
het zijn geen onoverkomelijke problemen maar volgens mij een fiks aantal kleine bugs in de Firmware.
Reputatie 1
Ik den dat microsoft pings en zo blokkeert in de firewall zodat je geen reply krijgt.
Test maar bij een ander zoals op: http://ping.eu/ping/

IP address or host name:    
--- PING microsoft.nl (94.245.126.102) 56(84) bytes of data. ---
From 213.199.189.41: icmp_seq=2 Packet filtered

Dus zo zie je maar... je geeft het modem de schuld maar daar ligt het dus niet aan.

Het feit dat jouw modem zo erg warm wordt valt wel erg op. Bij is ie aangenaam warm, net iets meer dan handwarm, maar ook niet meer dan dat.
Ons modem staat flink te werken. Op drukke tijden kunnen er thuis wel 6 man op zitten, plus dat er 2 servers erop zitten. (tijdelijk want ze moeten naar mijn zoon verhuizen in Belgie...). Die doen op dit moment weinig, maar als ik de muziek fotos synchroniseren wil dan is ie wel effe bezig.....
Badge
Ik den dat microsoft pings en zo blokkeert in de firewall zodat je geen reply krijgt.
Test maar bij een ander zoals op: http://ping.eu/ping/

IP address or host name:
--- PING microsoft.nl (94.245.126.102) 56(84) bytes of data. ---
From 213.199.189.41: icmp_seq=2 Packet filtered

Dus zo zie je maar... je geeft het modem de schuld maar daar ligt het dus niet aan.

Het feit dat jouw modem zo erg warm wordt valt wel erg op. Bij is ie aangenaam warm, net iets meer dan handwarm, maar ook niet meer dan dat.
Ons modem staat flink te werken. Op drukke tijden kunnen er thuis wel 6 man op zitten, plus dat er 2 servers erop zitten. (tijdelijk want ze moeten naar mijn zoon verhuizen in Belgie...). Die doen op dit moment weinig, maar als ik de muziek fotos synchroniseren wil dan is ie wel effe bezig.....

Hoi Andre,
Als je mijn reactie nog eens zou willen ezen dan zie je dat ik juist zeg dat Microsoft zijn ping uit heeft staan.
Alleen de modem zou dan als reactie een time-out moeten geven. Net zoals je dat zou krijgen in een commando scherm.
Daar gaat het dus mis.
Verder heb ik geschreven; dat het niet alleen problemen bij mij betreft maar juist veel voorkomende problemen ook bij andere Forum reacties.
Dus ik geef niemand de schuld en vooral mijn modem niet want ik heb daar niet een bepaalde persoonlijke band mee.
Valt me alleen op dat mijn vorige Zyxel gewoon beter functioneerde en deze modem veel kleine maar ook fikse fouten heeft.
Als jij bepaalde funkties niet gebruikt zoals bv. USB of een Game-computer zoals de Xbox or Playstation dan gebruikt je waarschijnlijk ook niet Plug and play optie van de modem. Dus misschien is dat de reden waarom jij gewoon minder problemen hebt.
Maar dat is alleen maar plezierig voor jou!
Alvast bedankt voor je reacties.
Reputatie 1
[Open je modem menu en trace naar www.microsoft.nl, en daarna pingen naar www.microsoft.com .
Vervolgens pingen naar www.microsoft.nl . Aangezien Microsoft geen ping geeft ben ik benieuwd
wat jouw modem doet.
Tip: Je moet selectiever leren quoten ipv mijn complete reactie... dat maakt het overzichtelijker.... ;)

Je schrijft hierboven niet dat.....

Als je mijn reactie nog eens zou willen ezen dan zie je dat ik juist zeg dat Microsoft zijn ping uit heeft staan.

Hier had ik juist van begrepen dat het modem dat gedrag gaf.... en niet MS....
Dat maakt het verhaal niet duidelijk erop, vandaar dat ik extern ben gaan testen wat de verschillen waren.

de resultaten van de pings:
Destination IP Address: www.microsoft.com (64.4.11.42)

Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Ping statistics for 64.4.11.42:
Packets: Sent = 4, Received = 0, Lost = 4 (100% loss)
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 0ms, Maximum = 0ms, Average = 0ms

Destination IP Address: www.microsoft.nl (94.245.126.102)

Request timed out.
<10ms   Request timed out.
Request timed out.
Ping statistics for 94.245.126.102:
Packets: Sent = 4, Received = 1, Lost = 3 (75% loss)
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 60ms, Maximum = 60ms, Average = 60ms

trace result:
Destination IP Address: www.microsoft.nl (94.245.126.102)

*   <10ms    *    213.199.189.37

.com geeft allemaal sterretjes...

PS: ik heb wel last van de warmte in de (wijk?)centrale vermoedelijk, want vandaag ben ik al meerdere keren mijn connectie kwijt geraakt.
waarschijnlijk tijd voor een reset van de DSLAM-kaart in de centrale. Ik zal eens een keer de attentuation posten voor de beheerders hier.
Het modem volet hier amper meer dan handwarm aan, de voeding ook. Dus dat lijkt ok.
Badge
Hier ook sinds kort in het bezit van een VGV7519 (FW: 02.00.125W4). Deze hangt in de meterkast, naast het isra punt. Deze ruimte is redelijk koel. 

mbt: 5.De modem wordt echt enorm warm en echt heel erg warm.
Ik had de modem gisteren in de hand en het viel mij op dat zowel de modem als de adapter echt warm waren. Niet hand-warm, maar een stuk warmer. Soort van drinkbare thee warm.

Hiernaast heb ik ook om de paar dagen een reboot nodig omdat de verbinding geheel wegvalt. Veel CRC errors op dat moment. Intrain snelheid staat nu nog op 8Mbit... :-( 
Reputatie 1
Badge +1
Ik lees hier toch vaak vaak slechte ervaringen m.b.t. Zyxel-en / of Arcadyan-modem.

Ik kan mensen aanraden over te stapen op een Fritzbox of een Draytek-modem.

Allicht dat Telfort dat ook eens moet overwegen om over te gaan op 1 van deze 2 merken?
Badge
Hier ook sinds kort in het bezit van een VGV7519 (FW: 02.00.125W4). Deze hangt in de meterkast, naast het isra punt. Deze ruimte is redelijk koel.

Ik had de modem gisteren in de hand en het viel mij op dat zowel de modem als de adapter echt warm waren. Niet hand-warm, maar een stuk warmer. Soort van drinkbare thee warm.

Hiernaast heb ik ook om de paar dagen een reboot nodig omdat de verbinding geheel wegvalt. Veel CRC errors op dat moment. Intrain snelheid staat nu nog op 8Mbit... 😞

Hoi Cohen, Ik heb de modem bij mij vrij gezet want ik vetrouw die niet helemaal. Ik zag op het Forum ook een melding van iemand met een modem waar rook vandaan kwam. Helaas werd niet het Type modem zichtbaar gemaakt.
Ook het telkens moeten re-booten is erg hinderlijk. Je weet niet of je telefoon nu wel of niet werkt en of bv. je USB wel of niet bereikbaar is.
Ik heb geen problemen met het intrainen van de modem. Die is echt maximaal en constant.
Wel heb ik nog steeds het idee dan de DNS maar gammel werkt. Ik weet alleen niet zeker of dit aan het Modem ligt of aan Telfort zelf?.
Jij succes en misschien krijgen we van Telfort een reactie want volgens mij moeten ze echt iets doen aan die te warme modem!
Groetjes RAebay
Badge
Ik lees hier toch vaak vaak slechte ervaringen m.b.t. Zyxel-en / of Arcadyan-modem.

Ik kan mensen aanraden over te stapen op een Fritzbox of een Draytek-modem.

Allicht dat Telfort dat ook eens moet overwegen om over te gaan op 1 van deze 2 merken?

Hoi Bussie, De modem zelf heeft leuke eigenschappen maar ik had vroegel een Zyxel modem en daar
had ik weinig problemen mee. Deze Arcadyan lijkt eerder een 'modem in ontwikkeling'.
Leuk maar nog vol met fouten en foutjes.
Het warm worden is echter wel een probleem en zou best eens gevaarlijk kunnen zijn.
We kijken hoe het gaat lopen :-)
Gr. RAebay!

Hiernaast heb ik ook om de paar dagen een reboot nodig omdat de verbinding geheel wegvalt. Veel CRC errors op dat moment. Intrain snelheid staat nu nog op 8Mbit... :-( 

@Cohen, hier hetzelfde probleem met tmperatuur, wegvallen verbinding en CRC errors, maar danmeerdere keren op eendag. Heb je het misschien al aangekaart bij Telfort?
Badge

@Cohen, hier hetzelfde probleem met tmperatuur, wegvallen verbinding en CRC errors, maar danmeerdere keren op eendag. Heb je het misschien al aangekaart bij Telfort?

(nog) niet aangekaart bij telfort. 

Momenteel (volgens log) valt de verbinding ongeveer dagelijks weg, maar herstelt de modem deze wel zelf (wat voorheen dus niet gebeurde). Echter is hierdoor de intrain snelheid wel drama, nog 9Mbit over... :(
Badge
(nog) niet aangekaart bij telfort.

Momenteel (volgens log) valt de verbinding ongeveer dagelijks weg, maar herstelt de modem deze wel zelf (wat voorheen dus niet gebeurde). Echter is hierdoor de intrain snelheid wel drama, nog 9Mbit over... :(

Hoi Kenko en Cohen,
Ik heb het ook niet specifiek aangekaart bij Telfort.
Ik hoop eigenlijk dat ze dit forum bekijken en zelf met een reactie komen.
Zo niet dan wil ik al de punten die ik heb genoemd in het begin van dit Topic
doorsturen naar Telfort over een paar weken.
Jullie reactie is erg waardevol omdat het aangeeft dat er dus wel meerdere
mensen zijn met hetzelfde probleem.
Dus hierbij meteen mijn dank.
Groetjes,
Raebay
Badge
Net even langs de meterkast gelopen en de modem even in de hand gehouden. Nog steeds erg warm, veels te warm voor een dergelijk apparaat als je het mij vraagt.

Ook is mijn verbinding er niet beter op geworden sinds ik vdsl met dit modem heb. Voorheen met de zyxel en adsl2 stabiel 14Mbit, nu met de Arcadyan en vdsl onstabiel 8Mbit ... :(

Maar eens gaan klagen...
Badge
Net even langs de meterkast gelopen en de modem even in de hand gehouden. Nog steeds erg warm, veels te warm voor een dergelijk apparaat als je het mij vraagt.

Ook is mijn verbinding er niet beter op geworden sinds ik vdsl met dit modem heb. Voorheen met de zyxel en adsl2 stabiel 14Mbit, nu met de Arcadyan en vdsl onstabiel 8Mbit ... :(

Maar eens gaan klagen...

Hoi Cohen,
Bij mij is de modem ook bloedheet. Mijn VDS is wel erg stabiel, hoewel verbindingen naar HTTPS websites erg lang duurt.
Wel moet ik regelmatig booten omdat mijn telefoon het niet doet of omdat de verbinding weg is gevallen. Blijft allemaal
erg vaag moet ik zeggen en ik zie of hoor nog steeds niets over een zFirmware-update. Dat is wel erg jammer!!!!
Hoi,

Ik heb ook sinds enkele weken deze modem aleerst deel ik jullie ervaring ook heb ik de zelfde problemen.

De functies die er op zitten is allemaal wel leuk uit maar niks werk echt...

- Instabiele verbinding via LAN veel uit val, of website laden duurt erg lang tevens is dan de modem onbereikbaar via zijn webpagina.

- Poorten gaan na paar dagen spontaan dichtzitten en hier na is herstart van modem nodig, als je ftp server of je pc beheerd van afstand is dit erg vervelend.

- Wi-FI is echt slecht zelf na 5 meter afstand zak singaal als baksteen in.

Firmware lijk mijn gewoon slecht op hardware gebied zou deze modem toch wel iets kunnen.
Ik heb maar zyxel modem gekocht en al mijn problemen zijn opgelost tevens is de frimware daar veel uitgebreide met logs en veel configuratie setting etc...

Toch vind dat telfort hier zo moeten na gaan want is gewoon dat ze goedkope rommel lerveren wat voor geen meter werk...
Misschien dat OpenWrt frimware de oplossing is deze is er voor beschikbaar en zal is gaan testen er op.
Beste Mensen,

Toen ik dit forumtopic tegen kwam op Internet, kon ik bijna mn ogen niet geloven. Hier exact het zelfde probleem, ik ondervind al ruim 6 maanden zeer grote problemen met mijn Internet verbinding. Het modem crasht regelmatig intern. Het vervelende is dat het modem niet geheel crasht enkel bepaalde gebieden. De fouten varieren daardoor per keer. Het is zeer moeilijk er een touw aan vast te knopen. Hier een lijstje van symptonen:

- LAN Poorten zijn ineens non responsive
- WIFI onbereikbaar of geen response..
- DHCP server reageert niet meer
- NAT Routering werkt plots niet meer
- Packet Loss, CRC errors

Wanneer je bijvoorbeeld met een WiFi apparaat verbind, kan het zijn het netwerk verkeer over de bedrade UTP kabels ineens totaal niet meer functioneert. De volledige routering in het apparaat crasht. Het lijkt wel of er in het modem een op een bepaald gebied een stack volloopt waardoor andere functionaliteiten van het modem ineens niet meer reageren.

Het modem is al een keer verwisseld voor een nieuwe, dit type modem is gewoon brak ontworpen. Het zit bomvol software fouten. Ik moet om de dag, soms zelfs meerdere malen per dag het modem powercyclen. Het is een schande dat Telfort een modem als deze durft te leveren.

Ik heb al ruim 10x telefonisch contact gehad met Telfort zowel 1e als 2e lijns support, ook KPN komt er niet uit (wat logisch is want de problemen zitten in het modem niet het netwerk van KPN). En het ergste is nog dat ik aan een jaar abonnement vast zit, Telfort WEIGERT mijn abonnement te verbreken. Ik stotter en het is daarom voor mij extra lastig om te bellen naar de helpdesk, heb al 10 tallen keren heb ik geprobeerd contact te zoeken per e-mail en contact formulieren maar daar zijn ze bij de Firma Telfort niet van.

Waarom reageert Telfort niet op dit forum topic?

!!! TELFORT: WANNEER GAAN JULLIE DE FOUTEN IN DE MODEM ERKENNEN? IK HEB HIER TOTAAL NIETS AAN OP DEZE MANIER !!!

Bastiaan de Waard
Badge
@RAebay, @Cohen, @jonny55,

Naar aanleiding van de omschreven klachten heb ik jullie een nieuw modem gestuurd.

@BDW,

Welkom op het forum. Vervelend dat er problemen zijn in de communicatie. Ondanks dat je aangeeft dat je modem al een keer verwisseld is heb ik je nogmaals een nieuwe gestuurd.

@All,

De Arcadyan die ik hier op de testopstelling heb staan draait al weken zonder issues met portforwarding aan, meer dan 64 wifi clients en iTV. Ik wil jullie dan ook vragen om sowieso de nieuwe voeding te gebruiken en het liefst een overspanningsbeveiliger tussen het modem en stopcontact te hangen. Kunnen jullie laten weten of dat verbetering brengt?

Sebastiaan
Reputatie 1
Badge
Ik heb deze thread met veel interesse gelezen en benieuwd naar de ervaringen van de gebruikers die een nieuw modem hebben ontvangen. Ik gebruik de router minder intensief (basic gebruik, zonder extra features) maar ervaar wel degelijk dagelijks performance problemen over mijn bekabelde netwerk. De snelheid komt zelfs tot stilstand bij het streamen van een video van de ene pc naar een andere.

Wat mij eerlijk gezegd verbaast is dat Sebastiaan de router aan zeer intensieve tests onderwerpt maar geen problemen lijkt te ondervinden, zou het alleen een bepaalde productie-serie liggen?

Firmware V 02.00.125W4
2 pc's bekabeld W7/W8
1 laptop wireless
1 iPhone
Beste mensen allemaal,

Ik heb de nieuwe modem ook ontvangen is gewoon weer zelfde issues.......
diverse mensen wie ik ken hebben deze modem ook en delen zelfde ervaringen en hebben de zelfde de problemen.

Waneer gaan jullie telfort en kpn is hier wat aan doen kan toch gewoon niet?
Zoek alleen all op experia box en je komt de massa problemen tegen.

Raad dan iedereen aan om iets anders gewoon te kopen zyxel of fritzbox modem en je problemen zijn verholpen.

Reageer