Arcadyan remote support via 443?

• 17 augustus 2015
  • 11 reacties
  • 719 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
net een nieuwe Arcadyan router geplaatst ipv Zyxel. Op de Zyxel had ik remote support via 443, hoe stel ik dat in op de Arcadyan? De standaard optie werkt wel maar ik zou het prettiger vinden als het via https zou lopen.

11 reacties

Reputatie 8
Ik heb even gekeken, maar het ziet e naar uit dat je geen beveiligde verbinding kunt instellen voor "remote access" van buitenaf.
Van buitenaf is sowieso niet aan te bevelen. Standaard staat de optie dan ook gewoon uit.

Als je al iets anders in te stellen hebt in je modem/router doe dat dan binnen je eigen LAN home netwerk. Wil je die sporadische paar "remote" connecties met je modem voor buren voor eventueel "niet SSL" verbinding uitsluiten dat die je WLAN zouden kunnen scannen met geavanceerde software en "wachtwoorden" oppikken, schakel dan je WLAN tijdelijk uit op het moment dat je aanpassingen aanbrengt.

De kans dat je buren je niet "SSL" WLAN verbinding scannen op het moment dat je ermee bezig bent iets anders in je modem/router in te stellen is vele, vele, vele malen kleiner dan dat jij met een auto een ongeluk hebt in het verkeer. Stap je nu ook niet meer in de auto?

Prima om zaken te beveiligen, maar behoedt je voor paranoia acties.
Reputatie 8
Badge +19
Remote support kan natuurlijk ook met Teamviewer.
Reputatie 8
Ik kan er naast zitten, maar uit de vraagstelling begreep ik er meer uit dat het om het instellen van de modem/router zelf gaat. Indien niet het geval, excuses.
Reputatie 8
Badge +19
Ik weet niet hoe en waarvoor vraagsteller remote management wil gebruiken...
Met Teamviewer kan veel, zoniet alles.
Ook een externe modem benaderen via een aangesloten PC/laptop.
Reputatie 8
Moet die PC/laptop wel aanstaan. Als je van huis bent is dat meestal niet het geval.
Bij een modem/router is dat meestal (nog) wel het geval.
Reputatie 8
Badge +19
Moet die PC/laptop wel aanstaan. Als je van huis bent is dat meestal niet het geval.
Bij een modem/router is dat meestal (nog) wel het geval.

In Teamviewer zit ook Wake On Lan.
Reputatie 8
Alleen werkt Wake On Lan niet via de Experia Box.
< Zie ander draadje >, waar ik dat specifiek aan de orde stel, omdat ik dat wilde inzetten.
Helaas zonder resultaat.
Reputatie 1
Badge
Dank voor de zorgzame adviezen maar het gaat om het remote beheer van een netwerk(TV, Wifi, telefoon) in een vakantiehuis waar geen PC aanwezig is en de router achter slot en grendel zit om te voorkomen dat er geprutst wordt. Helaas heb ik niet hetzelfde type router teruggekregen. Bij Zyxel denken ze kennelijk wel na over beveiliging.
Ik heb geprobeerd 192.168.2.254:443 als port mapping in te stellen maar dat doe ik kennelijk niet goed of werkt niet. In ieder geval blijft de port 443 gesloten aan de buitenkant. Mogelijk moet er nog iets ingesteld worden bij de firewall maar daar kan ik alleen maar "kiezen" voor Always Blocking...

En inderdaad heb k de help al geraadpleegd;

DATA | NAT | Port Mapping

You can configure the device as a virtual server so that remote users accessing services such as the Web or FTP at your local site via public IP addresses can be automatically redirected to local servers configured with private IP addresses. In other words, depending on the requested service (TCP/UDP port number), the device redirects the external service request to the appropriate server (located at another internal IP address).
Some of the applications and protocol/port number mappings are defined below:
Application Protocol Port Number
Telnet TCP 23
FTP TCP 21
SMTP TCP 25
POP3 TCP 110
H.323 TCP 1720
HTTP TCP 80
PPTP TCP 1723
PC Anywhere TCP 5631
PC Anywhere UDP 5632
Reputatie 8
Badge +19
Ik zou op marktplaats een ZyXEL kopen als de Experiabox zo problematisch (of uberhaupt niet) werkt met deze instellingen...
Reputatie 8
...en de router achter slot en grendel zit om te voorkomen dat er geprutst wordt.

Ik heb geprobeerd 192.168.2.254:443 als port mapping in te stellen maar dat doe ik kennelijk niet goed of werkt niet.

In ieder geval blijft de port 443 gesloten aan de buitenkant.

.....can be automatically redirected to local servers configured with private IP addresses. In other words, depending on the requested service (TCP/UDP port number), the device redirects the external service request to the appropriate server (located at another internal IP address).

Bij ontbreken van een PC of laptop, als je een tablet hebt met WiFi zou je met de tablet "intern" in de modem/router moeten kunnen komen.
In principe zou je het zelfs met een smartphone kunnen doen, maar het kleine schermpje en de Experia web-interface wordt het wel een gepriegel om het in te kunnen stellen.

Dan kun je de nodige port forwardings instellen voor de services die jij nodig hebt voor je netwerk TV.
Tenminste de uitleg in het Engels suggereert simpel een aantal port forwardings voor apparaten of computers achter de router.

Ik snap echter niet de problematiek met die router.
Je geeft aan dat je nu een Arcadyan (Experia Box neem ik aan) geplaatst hebt. Hoe kan die dan achter slot en grendel zitten, waar je niet bij zou kunnen, als je die zelf geplaatst hebt?
Reputatie 1
Badge

het gaat om het remote beheer van een netwerk(TV, Wifi, telefoon) in een vakantiehuis waar geen PC aanwezig is en de router achter slot en grendel zit om te voorkomen dat er geprutst wordt.

het valt ook niet mee je te verplaatsen in iemand anders problematiek 🆒

Marktplaats is misschien nog wel de beste optie.

Reageer