beantwoord

Arcadyan Experia modem in bridge modus

• 9 juni 2013
  • 48 reacties
  • 29946 keer bekeken

Toon het eerste bericht
Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

48 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Inderdaad zou het moeten werken met een extra VLAN op je router voor ITV en een SIP-device voor je VoIP.

In het verleden kwamen er nog wel een Telfort klanten voorbij met een Asterisk server voor VoIP. Maar een IP-telefoon zou in principe al voldoende moeten zijn.
wil mijn cisco asa erachter plaatsen, ga proberen de vlan voor tv aan te maken op mijn cisco om te kijken of dan tv werkt, en voor de telefonie moet ik een apart kastje aanschaffen lijkt het

Mag ik vragen of dit je nog gelukt is? Ik zit namelijk met hetzelfde probleem. EB staat in bridge, Airport Extreme erachter, en dat werkt. Heb 2 managed switches gekocht, maar kom niet uit de VLAN, taggen en PVID's ... hoe heb jij dat ingesteld? Ik heb me suf gezocht 🙂
Als ik de EBv8 in Bridge staat werkt mijn internet nog wel via mijn eigen router, alleen het iTV gedeelte niet. Nu heb ik er een managed switch tussen gezet maar het lukt me niet.

Moet de switch na de EB (in bridge) komen of moet deze rechtstreeks op de NT modem? En als ik VLANs aanmaak, moet ik dan nog specifieke benamingen aanhouden voor de VLANs? 34 en 4? Kan iemand me een zetje geven in de goede richting? Heb gisteren de manual van Netwerkje.com erbij gehouden, maar ik krijg het signaal niet goed.
Reputatie 1
Ik heb mijn experiabox V8 in bridgemodus gezet, alles werkt goed, maar de poorten van ipcams staan al open op de experia
ook de wifi staat nog aan terwijl ik had uitgezet!

Hoe kom ik nu in de experiabox? want kom er dus niet meer in
Reputatie 8
Badge +19

Kabel aansluiten tussen PC/laptop en modem LAN-poort..?
Reputatie 1

Kabel aansluiten tussen PC/laptop en modem LAN-poort..?

dank je wel maar dat lukt ook niet, heb je andere tip ?
Reputatie 8
Badge +19

Experiabox resetten door een puntig voorwerp in het resetgaatje te drukken en 10 seconden vast te houden totdat je een klik hoort.
De lampjes gaan even uit en de modem start vanzelf weer op.
De modem staat dan weer in routerstand en is weer toegankelijk.
Alle instellingen die je in de modem hebt gemaakt zijn uiteraard ook verdwenen...
Reputatie 1

Experiabox resetten door een puntig voorwerp in het resetgaatje te drukken en 10 seconden vast te houden totdat je een klik hoort.
De lampjes gaan even uit en de modem start vanzelf weer op.
De modem staat dan weer in routerstand en is weer toegankelijk.
Alle instellingen die je in de modem hebt gemaakt zijn uiteraard ook verdwenen...

Ja, dank je wel, maar dat is niet de bedoeling, ik wil vanuit de bridge mode in de EP V8, resetten dan kan ik weer van vooraf aan beginnen, niet de bedoeling dus.
Misschien andere oplossingen?,
Reputatie 8
Badge +19
Al het er alleen nog om gaat om de wifi in de EP uit te zetten, aan de zijkant links zitten 3 knoppen, de middelste is voor het uit - en inschakelen van de wifi.
Druk deze 2 seconden in en de wifi gaat uit.
Reputatie 1
Al het er alleen nog om gaat om de wifi in de EP uit te zetten, aan de zijkant links zitten 3 knoppen, de middelste is voor het uit - en inschakelen van de wifi.
Druk deze 2 seconden in en de wifi gaat uit.

Dat knopje werkt niet, Telfort bevestigde dat ook. En ik wil ook de doorgeschakelde poorten die in de EP staan uit kunnen zetten of wijzigen als nodig is. Als ik bv ipcam aansluit op de netgear (herinstallatie)dan hoef ik de poort op de netgear niet open te zetten want die staat blijkbaar al open via de EP. Klopt dat?
Probeer deze link eens:

http://192.168.2.254/atmint.stm/15/4
Reputatie 8
Badge +19
[...]
Als ik bv ipcam aansluit op de netgear (herinstallatie)dan hoef ik de poort op de netgear niet open te zetten want die staat blijkbaar al open via de EP. Klopt dat?

Nee, dat klopt niet.
Als je de EP in bridge zet dan is de routerfunctie hiervan geheel uitgeschakeld, dus ook openstaande poorten en alle andere instellingen.
Als je een modem in bridge zet dan is het alleen nog maar een 'doorgeefluik' voor je internetverbinding, routerinstellingen werken dan niet meer en zal je alles op de Netgear moeten instellen.

Doe de EP nou gewoon resetten, wifi uitschakelen en dan alsnog in bridge zetten (met aangesloten kabel uiteraard want je wifi werkt niet).
Over instellingen van de EP hoef je je geen zorgen te maken, die werken toch niet in bridge modus.

P.S. ik weet niet of dit in dit topic wordt vermeldt maar iTV en de vaste VoIP-telefoon werken ook niet in bridge modus.
iptv zou het nog gewoon moeten doen volgens deze tutorial

http://experiabox-bridge-modus.weebly.com/telfort-vdsl--adsl.html
Reputatie 8
Badge +19
iptv zou het nog gewoon moeten doen volgens deze tutorial

http://experiabox-bridge-modus.weebly.com/telfort-vdsl--adsl.html

Dan heb ik deze verward met de ZyXEL... 😳
Reputatie 1
[...]
Als ik bv ipcam aansluit op de netgear (herinstallatie)dan hoef ik de poort op de netgear niet open te zetten want die staat blijkbaar al open via de EP. Klopt dat?

Nee, dat klopt niet.
Als je de EP in bridge zet dan is de routerfunctie hiervan geheel uitgeschakeld, dus ook openstaande poorten en alle andere instellingen.
Als je een modem in bridge zet dan is het alleen nog maar een 'doorgeefluik' voor je internetverbinding, routerinstellingen werken dan niet meer en zal je alles op de Netgear moeten instellen.

Doe de EP nou gewoon resetten, wifi uitschakelen en dan alsnog in bridge zetten (met aangesloten kabel uiteraard want je wifi werkt niet).
Over instellingen van de EP hoef je je geen zorgen te maken, die werken toch niet in bridge modus.

P.S. ik weet niet of dit in dit topic wordt vermeldt maar iTV en de vaste VoIP-telefoon werken ook niet in bridge modus.

Goedemorgen,

Ja maar het staat in de bridge, ik denk dat ik me verkeerd uitdrukte, alles werkt naar behoren, de ipcams zijn de poorten van open zonder dat ik dat in de netgear heb gedaan. Ze staan dus open nog van de oude installatie op de EP.

Is dit topic het juiste voor instellen bridge modus van de EP V8? want heb alle artikelen door gelezen, en zie nergens stap voor stap of lees ik iets niet goed?

Ik heb het zo gedaan eerst stap 1 t/m 4 van de kpn site http://experiabox-bridge-modus.weebly.com/#content
daarna de vervolg stappen voor telfort :http://experiabox-bridge-modus.weebly.com/telfort-vdsl--adsl.html

Zijn dit de juiste stappen?
Reputatie 1
Probeer deze link eens:

http://192.168.2.254/atmint.stm/15/4

Helaas, werkt niet Nisan, maar dank voor meedenken
Blijft miz weinig anders over dan 't advies van Enterprise. Gewoon opnieuw beginnen door hard reset.
Die tutorial is juist. Op tweakers volgen ze die allemaal. Moet dus goed gaan.
Reputatie 8
Badge +19
Wat Nisan zegt...
De configuratie van je EP lijkt te zijn vernaggeld, gewoon resetten en opnieuw beginnen.
Reputatie 1
Blijft miz weinig anders over dan 't advies van Enterprise. Gewoon opnieuw beginnen door hard reset.
Die tutorial is juist. Op tweakers volgen ze die allemaal. Moet dus goed gaan.

Ok dank je wel, alleen het laatste stukje van de tutorial vond ik onduidelijk :

Wat je nu moet gaan doen is in je eigen router een Dynamic IP verbinding opzetten met de inloggegevens van de Experiabox. Die zijn als volgt,

Type verbinding: Dynamic IP
Sec. connection: disable of auto
Wan connection: Connect automatically

en nergens staat waar dat wan mac adres ingevult moet dus heb ik dat in de netgear bij de laatste stap gedaan, maar misschien iets mis gegaan, snap niet dat telfort zegt dat ik het juist heb gedaan, dus ga het opnieuw proberen maar.
Valt me mee dat ze er überhaupt nog iets over zeggen. 🙂 Niet echt hun pakkie an namelijk.

Zal verder best lukken en evt is er op tweakers wel wat te vinden ter ondersteuning over dit onderwerp.
Succes ermee iig.
Reputatie 1
Ik ga het van de week overnieuw doen,maar had nog een vraag, want het advies van kpn is:

Sluit een eigen router ook altijd met zijn WAN poort aan op het netwerk.
Er zijn mensen die de eigen "router" puur inzetten als wifi-accesspoint en daarbij deze niet met de WAN poort van de eigen "router" aansluiten op de Experia Box maar met een LAN poort.
Mijn advies: Niet doen, een eigen "router" sluit je aan op het netwerk via de WAN poort van deze router en niet via één van de LAN poorten. Heb jij deze situatie en ervaar je dit probleem met de TV, lees dan nog even de eerste alinea van dit bericht nog eens of configureer jouw eigen router in "bridge-mode" en sluit hem aan op het netwerk via de WAN poort. Mocht je, ondanks mijn advies, toch jouw eigen router met een LAN poort aangesloten laten op de Experia Box (omdat deze bijvoorbeeld geen WAN poort heeft), zet dan de IGMP proxy server op jouw eigen router uit.

Als de IGMP proxy server op de eigen router niet uitgezet is, dan zal je ervaren dat de TV er na een paar minuten mee ophoudt. Let op: Er zijn zelfs routers (zoals de Linksys EA6500) waarbij de IGMP proxy server niet meer uitgezet kan worden zodra deze in bridge-mode geplaatst wordt.

Maar ik heb dat niet werkend gekregen, zoals nu in de bridge mode staat is WAN netgear eigen router en in de LAN van Experiabox. Klopt dat is dat goed? of moet de kabel in de WAN van EP?
Om eerlijk te zijn kan ik je geen antwoord geven op die vragen. Het boeit me niet zo eigenlijk en daarom heb ik me er nooit mee bezig gehouden.
Ik heb wel wat zitten lezen over deze materie naar aanleiding van jou vragen. Ik zou je dan ook willen voorstellen dat zelfde te doen en wel hier:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1610316

Desnoods maak je 'n account aan. Zeker weten dat ze je verder kunnen helpen.
Reputatie 1
Om eerlijk te zijn kan ik je geen antwoord geven op die vragen. Het boeit me niet zo eigenlijk en daarom heb ik me er nooit mee bezig gehouden.
Ik heb wel wat zitten lezen over deze materie naar aanleiding van jou vragen. Ik zou je dan ook willen voorstellen dat zelfde te doen en wel hier:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1610316

Desnoods maak je 'n account aan. Zeker weten dat ze je verder kunnen helpen.

Dank je wel, ik heb daar al een account, niet eerder aan gedacht lol