beantwoord

Arcadyan Experia Box V8 / V10

• 23 november 2016
  • 14 reacties
  • 7293 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Het word tijd dat klanten de slechte/brakke Experia Box V8 om kunnen ruilen naar de V10 !

IPV een wifi versterker erbij te krijgen of gedongen de V8 te houden.
icon

Beste antwoord door Michael 26 november 2016, 14:33

Hi Fiberdordrecht,

Ik snap dat je de tijd rijp vindt voor een V10. En velen met jou. Helaas is er niets bekend over wanneer we het V10 modem kunnen versturen als vervanging van de V8. Zodra hier meer over bekend wordt, zullen we hier ongetwijfeld over naar buiten treden.
Bekijk reactie

Omruilen Arcadyan Experia Box V8 / V10

14 reacties

Reputatie 8
Voor de liefhebbers, kijk eens op marktplaats, heb dit zelf ook gedaan, en voor een prikkie een V10 aangeschaft.
Zo ben ik indertijd ook aan een extra "test" ZyXEL modem/router gekomen.
Over de rechtmatigheid van op marktplaats gekochte modem/router"s zie volgend forumdraadje ongeveer vanaf < HIER > en vervolgreacties.
Voor de liefhebbers, kijk eens op marktplaats, heb dit zelf ook gedaan, en voor een prikkie een V10 aangeschaft. Waarschijnlijk zal, net al bij mij, het internet niet direct hierop werken. Klantenservice gebeld en hun eerste reactie was dat dit illegaal zou zijn, Het modem is eigendom van de provider, en mag niet verkodht worden, heb ik dus niet gedaan alleen gekocht. Op hun advies gelijkertijd de resetknop en de herstelknop ingedrukt. en het resultaat is prima internet werkt, het bereik is nu verveelvoudigd. Schande dat Telfort dit soort rotzooi(V8) nog aan klanten durft te verstrekken.
😁😁😁😉
Reputatie 8
de v8 zou veroudert zijn en niet echt geschikt voor glasvezel
Ik heb hier zowel een Telfort V8, een V10, een ZyXEL 2812 als een eigen router. En een 100/100 glasvezel account.

Als het gaat om snelheid "bekabeld' maakt het niet uit welke router direct wordt aangesloten op glasvezel.
Allemaal gelijkwaardig.
- De WiFi van de V8 en ZyXEL zijn echter niet echt om naar huis te schrijven.
- De V10 is meer dicht getimmerd, en de poorten 4000-5000 zijn geblokkeerd (vanuit Telfort/KPN)
- Om VOIP te gebruiken (zonder extra adapters) moet een van de 3 Telfort routers gebruikt worden.

Omdat ik de WiFi van de basis Telfort router niet gebruik, maar wel van mijn eigen router die ik als 2e router is aangesloten, gebruik ik met alle plussen en minnen van hierboven beschreven tekortkomingen de V8 als 1e router.

In het geval dat men geen 2e router gebruikt, en men is aangewezen op een Telfort modem/router.
Zonder gebruik van extra functies (port forwarding, VPN connecties e.d). Gewoon de basis functies.
- V10 de beste optie door de dual WiFi band
- V8 of oude ZyXEL maakt onderlinge niet zoveel uit. Is meer een persoonlijke kwestie.

Indien men wel extra functies wil inzetten (port forwarding, VPN, 5 GHz WiFi),
voldoet geen één van de aangeboden of in gebruik zijnde Telfort modem/routers !!!

EDIT:
Net viel internet een paar minuten uit. Bleek een nieuwe frimware voor de Experia Box V8 te worden gepushed.
(Blauwe led aan). Nu versie 02.00.138W4
ik hoorde van een buurman dat hij bij kpn wel een v10 krijgt de v8 zou veroudert zijn en niet echt geschikt voor glasvezel maar telfort doet weer niet mee denk dat ik een verkeerde keus gemaakt heb ze doen altijd moeilijk ik zeg gewoon vervangen die v8
Reputatie 2
Aan de andere kant.... als met de v8 box alleen het wifi verbetert wordt, zie ik dat niet
zo als een groot plus punt, wifi kun je sowieso verbeteren door een access point, die hoef je
dan niet bij de meterkast te plaatsen, maar die kun je overal wired of wireless plaatsen in het netwerk,
Een betere router functie helpt volgens mij het tegengaan van vastlopers.
het is lastiger om een ander geschikt modem-router te vinden, of de Experia Box in bridge te zetten.
De switch naar V10 kan voor mij ook niet snel genoeg komen. Heb de WIFI van de V8 maar uitgezet vanwege de beroerde stabiliteit. Zou hier graag snel actie op zien. Begrijp dat het dus geen nut heeft telfort hier voor te benaderen. Zag wel dat je een eigen modem kan aansluiten; misschien daar toch eens een poging toe doen maar dan verlies ik mijn vaste belverbinding.
Reputatie 1
Wij zijn ook super tevreden, al jaren lid van deze club.
Reputatie 1
Ik hoef geen bedenktijd, ben prima tevreden met Telfort altijd geweest ook.
Het enige voordeel wat het V10 modem heeft voor mij is de 5G support, dat scheelt gewoon op de wifi.
Reputatie 8
Badge +16
Je hebt geen bedenktijd bij Telfort nadat je verbinding is opgeleverd. Die zit daarvoor...
Reputatie 1
Helaas, Nieuwe klanten krijgen ook een V8 modem.
Ik ben vandaag aangesloten op Telfort en kreeg gewoon een V8 modem.
Wel jammer dat m'n 5G devices weer terug moeten naar 2.4, dus komende week nog maar eens even bellen.

Als je nog in de bedenktijd zit, dan kun je nog weg naar een provider waar ze niet zo moeilijk doen.
Die V8 is het meest mislukte modem dat ooit gebouwd is. Als je wilt/kunt dan bridgen en een fatsoenlijke router erachteraan koppelen. Dan heb je wel een aardige setup. Maar zelf ben ik over naar Fritzbox en sta te kijken van wat dat ding allemaal kan. Ook de Synology eruit gegooid, kan rechtstreeks via de FB,
Reputatie 1
Helaas, Nieuwe klanten krijgen ook een V8 modem.
Ik ben vandaag aangesloten op Telfort en kreeg gewoon een V8 modem.
Wel jammer dat m'n 5G devices weer terug moeten naar 2.4, dus komende week nog maar eens even bellen.
Reputatie 1
Badge
Bronnen bij KPN laten mij weten dat KPN zélf de V8 actief vervangt voor V10. Alle rechtstreekse abbonnees gaan over naar de V10. Telfort doet moeilijk-moeilijk. Zelfs de nog-lager-budget provider NLE geeft standaard een V10.

Yup dat klopt, zelf in de winkel is hij te ruilen..........

Telfort geeft hem alleen bij nieuwe klanten, en bij problemen maby krijg je een V10.
Als mijn contract afloop by by telfort, niet meer van deze tijd glasvezel en dan brakke V8 met zonder 5Ghz enz...
Reputatie 8
Badge +2
Hi Fiberdordrecht,

Ik snap dat je de tijd rijp vindt voor een V10. En velen met jou. Helaas is er niets bekend over wanneer we het V10 modem kunnen versturen als vervanging van de V8. Zodra hier meer over bekend wordt, zullen we hier ongetwijfeld over naar buiten treden.
Reputatie 1
Bronnen bij KPN laten mij weten dat KPN zélf de V8 actief vervangt voor V10. Alle rechtstreekse abbonnees gaan over naar de V10. Telfort doet moeilijk-moeilijk. Zelfs de nog-lager-budget provider NLE geeft standaard een V10.

Reageer