Wat speelt er hier?
- Begin december komt er een eerste aankondiging van migratie naar een nieuw beter netwerk.
- Ergens in december volgen er nog enkele berichten. Ik zou dan e.e.a. moeten bevestigen naar Telfort. Dit heb ik a.g.v. ernstige persoonlijke omstandigheden niet gedaan. En dus kon er m.i. niets geëffectueerd worden. Dit blijkt anders.
- Uiteindelijk neem ik begin januari contact op met de klantenSERVICE om de door hen tóch ingeplande actie, die dus nooit door mij bevestigd is, te annuleren of in ieder geval voorlopig op te schuiven. Ik ben lichamelijk niet in staat om de vervolgwerkzaamheden uit te voeren. Ik wens mijn eigen router te behouden en alles intern hetzelfde houden.
- Ik verstrek de klantenservice alle details van mijn ernstige omstandigheden en geef oa. aan dat ik A. gezien de medische status eerder geen prioriteit heb gegeven aan een migratie, en B, dat ik op de betreffende datum ik niet in staat ben om de gevolgen van de migratie, herinrichting van mijn infrastructuur (behoud van eigen router) die migratie wens te annuleren. Het antwoord van de KS bleef identiek, kon niet en heel vervelend. Etc. etc. Ik nam hier geen genoegen mee want ik heb tenslotte geen afspraak bevestigd.
- Opnieuw gebeld met een ander nummer en kwam opnieuw uit bij de KS. Verhaal opnieuw uitgelegd en na intern overleg (zo zei de medewerker) bleef het antwoord identiek. Erg vervelend maar dit kan niet meer. Vragen naar een supervisor bleek zinloos.
- Uiteindelijk een klacht ingediend waar ik tot vanmorgen nog geen reactie op had gekregen.
- Na de eerste twee gesprekken en de gemailde klacht heb ik ook nog contact opgenomen met Guidion, de organisatie die de migratie daadwerkelijk uitvoert. Deze bleken wel volledig vol begrip voor mijn situatie en hebben de MIGRATIE geannuleerd waar ik netjes een bevestiging van ontving van hen. En vervolgens kreeg ik ineens een bevestiging van de opzegging van mijn Telfort abonnement. Dát was dus niet de bedoeling. Opnieuw contact met Guidion opgenomen die na opnieuw overleg met Telfort mij verzekerden dat ik mij geen zorgen hoefde te maken. De migratie was geannuleerd en er zou in de komende maanden opnieuw een afspraak hiertoe gemaakt worden.
- Wat schertst mijn verbasing. Vandaag opnieuw een mail van Telfort met vermoedelijk de reactie op mijn uitvoerige gedetailleerde klacht. Geen enkele onderbouwing maar opnieuw blijkt het niet mogelijk.dat de migratie niet te annuleren is. Ik was al lichamelijk doodziek maar nu ook nog des duivels toen ik dit las. Zit er nu niemand bij Telfort die zijn verstand gebruikt en liefst ook nog een beetje menselijkheid vertoont. Deze mogratie in onze regio duurt ruim een jaar. Familie van mij heeft nog niets vernomen en ik MOET over.
TELFORT, IK WIL NOG NIET MIGREREN EN IK WIL OOK NIET OPZEGGEN. IK WIL GEWOON MIJN HUIDIGE ABONNEMENT BEHOUDEN TOTDAT IK BETER IN STAAT BEN MIJN INTERNE ZAKEN OP TE PAKKEN.
Ik heb er maar nogmaals een mail naar Guidion aan gewaagd in de hoop dat zij iemand bij Telfort vindt die de huidige situatie nu voor eens en voor altijd uitzoekt en definitief oplost. Daar hebben zij wel mensen aan het werk wat ik hen al diverse malen heb vermeld.
Beste antwoord door Jasper - Telfort
Hallo @Frenske , welkom op ons forum. Het is inderdaad een nare situatie zo te lezen! Als je fysiek niet fit bent door medische omstandigheden kan ik me heel goed voorstellen dat je niet op zo'n migratie vanuit ons zit te wachten. Ik ben meteen voor je gaan kijken of ik hiervoor wat voor je kan doen, maar toen ik de systemen bekeek bleek dat dat niet nodig is. De situatie is precies zoals je deze wilt. Je huidige pakket blijft nog actief en de migratie naar het nieuwe glasvezelpakket is geannuleerd. Het pakket zelf is niet aangeraakt, die is actief en blijft actief.
Bekijk reactie