beantwoord

Annuleren van de migratie naar het nieuwe Telfort netwerk gaat aan alle kanten fout

Ondanks mijn huidige zeer slechte gezondheid, wat overigens gelijk ook de reden van de gewenste (voorlopige) annulering van deze migratie, dwingt Telfort mij om in de pen te klimmen. Hoewel de scala aan stupiditeiten en botheden van de Telfort klantenservice waard is om naar welke consumentenorganisatie dan ook te sturen wil ik vanwege mijn persoonlijke situatie alsnog zien te voorkomen dat ik zonder internet kom te zitten op de 14e aanstaande want daar lijkt het op af te stevenen en als je bedlegerig bent wil je nog wel kunnen communiceren met de buitenwereld en gebruik van Netflix kunnen blijven maken. Als de organisatie binnen Telfort zo blijft dan vrees ik het ergste.

Wat speelt er hier?
  • Begin december komt er een eerste aankondiging van migratie naar een nieuw beter netwerk.
  • Ergens in december volgen er nog enkele berichten. Ik zou dan e.e.a. moeten bevestigen naar Telfort. Dit heb ik a.g.v. ernstige persoonlijke omstandigheden niet gedaan. En dus kon er m.i. niets geëffectueerd worden. Dit blijkt anders.
  • Uiteindelijk neem ik begin januari contact op met de klantenSERVICE om de door hen tóch ingeplande actie, die dus nooit door mij bevestigd is, te annuleren of in ieder geval voorlopig op te schuiven. Ik ben lichamelijk niet in staat om de vervolgwerkzaamheden uit te voeren. Ik wens mijn eigen router te behouden en alles intern hetzelfde houden.
  • Ik verstrek de klantenservice alle details van mijn ernstige omstandigheden en geef oa. aan dat ik A. gezien de medische status eerder geen prioriteit heb gegeven aan een migratie, en B, dat ik op de betreffende datum ik niet in staat ben om de gevolgen van de migratie, herinrichting van mijn infrastructuur (behoud van eigen router) die migratie wens te annuleren. Het antwoord van de KS bleef identiek, kon niet en heel vervelend. Etc. etc. Ik nam hier geen genoegen mee want ik heb tenslotte geen afspraak bevestigd.
  • Opnieuw gebeld met een ander nummer en kwam opnieuw uit bij de KS. Verhaal opnieuw uitgelegd en na intern overleg (zo zei de medewerker) bleef het antwoord identiek. Erg vervelend maar dit kan niet meer. Vragen naar een supervisor bleek zinloos.
  • Uiteindelijk een klacht ingediend waar ik tot vanmorgen nog geen reactie op had gekregen.
  • Na de eerste twee gesprekken en de gemailde klacht heb ik ook nog contact opgenomen met Guidion, de organisatie die de migratie daadwerkelijk uitvoert. Deze bleken wel volledig vol begrip voor mijn situatie en hebben de MIGRATIE geannuleerd waar ik netjes een bevestiging van ontving van hen. En vervolgens kreeg ik ineens een bevestiging van de opzegging van mijn Telfort abonnement. Dát was dus niet de bedoeling. Opnieuw contact met Guidion opgenomen die na opnieuw overleg met Telfort mij verzekerden dat ik mij geen zorgen hoefde te maken. De migratie was geannuleerd en er zou in de komende maanden opnieuw een afspraak hiertoe gemaakt worden.
  • Wat schertst mijn verbasing. Vandaag opnieuw een mail van Telfort met vermoedelijk de reactie op mijn uitvoerige gedetailleerde klacht. Geen enkele onderbouwing maar opnieuw blijkt het niet mogelijk.dat de migratie niet te annuleren is. Ik was al lichamelijk doodziek maar nu ook nog des duivels toen ik dit las. Zit er nu niemand bij Telfort die zijn verstand gebruikt en liefst ook nog een beetje menselijkheid vertoont. Deze mogratie in onze regio duurt ruim een jaar. Familie van mij heeft nog niets vernomen en ik MOET over.
Het enige detail wat ik nog wil geven is dat ik in een traject van chemotherapie zit en de weken na iedere chemo niet in staat ben om welke werkzaamheden, hoe licht dan ook, uit te voeren. Meer wil ik er verder niet over kwijt. O ja, nog één ding!
TELFORT, IK WIL NOG NIET MIGREREN EN IK WIL OOK NIET OPZEGGEN. IK WIL GEWOON MIJN HUIDIGE ABONNEMENT BEHOUDEN TOTDAT IK BETER IN STAAT BEN MIJN INTERNE ZAKEN OP TE PAKKEN.

Ik heb er maar nogmaals een mail naar Guidion aan gewaagd in de hoop dat zij iemand bij Telfort vindt die de huidige situatie nu voor eens en voor altijd uitzoekt en definitief oplost. Daar hebben zij wel mensen aan het werk wat ik hen al diverse malen heb vermeld.
icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 10 januari 2019, 11:44

Hallo @Frenske, welkom op ons forum. Het is inderdaad een nare situatie zo te lezen! Als je fysiek niet fit bent door medische omstandigheden kan ik me heel goed voorstellen dat je niet op zo'n migratie vanuit ons zit te wachten. Ik ben meteen voor je gaan kijken of ik hiervoor wat voor je kan doen, maar toen ik de systemen bekeek bleek dat dat niet nodig is. De situatie is precies zoals je deze wilt. Je huidige pakket blijft nog actief en de migratie naar het nieuwe glasvezelpakket is geannuleerd. Het pakket zelf is niet aangeraakt, die is actief en blijft actief.

Bekijk reactie

7 reacties

Reputatie 3
Badge +1
Oef wat een verhaal 😥
Om te beginnen is het het handigst, als je dat nog niet gedaan hebt, om even je klantnummer in je forumprofiel te zetten dan kan de webcare medewerker die jouw topic gaat behandelen direct de juiste gegevens erbij pakken om eventuele acties bij de juiste personen uit te zetten.
Dat heb ik zojuist gedaan. Bedankt voor de tip.
Reputatie 7
Badge +9
Hallo @Frenske, welkom op ons forum. Het is inderdaad een nare situatie zo te lezen! Als je fysiek niet fit bent door medische omstandigheden kan ik me heel goed voorstellen dat je niet op zo'n migratie vanuit ons zit te wachten. Ik ben meteen voor je gaan kijken of ik hiervoor wat voor je kan doen, maar toen ik de systemen bekeek bleek dat dat niet nodig is. De situatie is precies zoals je deze wilt. Je huidige pakket blijft nog actief en de migratie naar het nieuwe glasvezelpakket is geannuleerd. Het pakket zelf is niet aangeraakt, die is actief en blijft actief.
Beste Jasper,

Inmiddels had ik opnieuw van Guidion een serieuze bevestiging dat voorlopig alles zou blijven zoals het is. Dat dit nu ook direct door Telfort bevestigd wordt is alleen maar prettig. Waarom de onduidelijke mails bleven komen m.b.t. o.a. mijn door hen genoemde ‘opzegging’ blijft op zijn zachtst gezegd slordig. Maar voor nu lijkt dit opgelost. Ik ga het maandag ervaren.

Dan blijft m.i. nog de schandalige respons van de medewerkers van de klantenservice die enkel maar herhaalden dat annuleren inmogelijk ‘zou zijn’. Overleg met een supervisor had hen kunnen leren dat er in principe altijd uitzonderingen mogelijk moeten zijn. Misschien een goed punt om eens met KPN management op te nemen.

Bedankt voor je bericht.

Frenske
Reputatie 7
Badge +9
Dat je de bevestiging van 2 kanten krijgt zal een rustig gevoel geven. Maandag zal er niets gebeuren met de aansluiting, alles wat liep is teruggedraaid.
Veel sterkte met de gezondheid! Als we nog iets anders voor je kunnen doen weet je ons te vinden.
Inmiddels is D-day, althans v.w.b. het al of niet uitschakelen van mijn internet, achter de rug. En ondanks dat ik de hele ochtend storingsvrij internet behield was het voor mij nog steeds niet zeker óf het uiteindelijk toch goed afgehandeld bleek. En gelukkig bleek mijn scepsis ongegrond.
Dank aan Jasper die mij toch wel enigszins gerust gesteld had. Probleem opgelost en ik kan verder met mijn kuren.
Reputatie 7
Badge +9
Graag gedaan, de bevestiging dat het goed ging is zeker in zulke situaties altijd prettig om te lezen. Je kunt zo inderdaad weer vooruit, nogmaals veel sterkte daarmee!

Reageer