beantwoord

Amper/geen WiFi bereik

• 19 maart 2020
  • 11 reacties
  • 123 keer bekeken

Ik en mijn moeder zijn al ongeveer 2 a 3 jaar klant van Telfort, en in deze jaren hebben wij al meerdere malen problemen gehad met het bereik bij ons in huis. Wij hebben nooit zorgeloos kunnen genieten van onze Wifi, de modum is een V8, staat goed bij het raam en vrij van storende objecten. wij hebben al 4 keer een nieuw modum gekregen. Alle lampjes lichten op, maar die met 'Wireless' blijft knipperen, en is nooit stabiel. 

Als ik een wifi test uitvoer komt de wifi nooit boven 12MB, 6MB download, terwijl wij gewoon een abbonoment van 50MB hebben

ik heb alle stappen gevolgd op de Telfort site, meerdere keren maar niks blijkt te werken, we hebben meerdere Wifi versterkers gekocht, waarvan sommige pittig duur, zelfs dat blijkt niks te helpen. ik heb meerdere malen een ander signaal verbonden met de modum die niet druk is, niks helpt.

Wij zijn ten einde raad en moeten ons elke dag ergeren aan een verbinding die het nooit doet. op dit punt denken wij ook al aan overstappen, dit is de laatste roep om hulp.

als het kan om de MB op ons abbonement te verhogen willen we dat graag doen, als er dan wel gewoon verbinding wordt gegeven zoals hoort!

mocht iemand een oplossing hebben die wij nog niet hebben geprobeerd, horen wij het graag.

Wij zijn compleet ten einde raad

icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 24 maart 2020, 11:03

Hoi @Ronja, ik lees dat je moeder en jij al een lange tijd last hebben van problemen met de WiFi verbinding. Wat rot dat het nog niet beter gaat, ondanks dat jullie al van alles geprobeerd hebben. We helpen je hier op het forum graag verder met vinden van de oplossing. 

Je hebt jullie gegevens al in je profiel gezet zie ik, dat is handig. Ik heb eerst de verbinding nagekeken. De verbinding tussen het netwerk en jullie Experia Box ziet er heel goed uit, stabiel en de snelheid zit ruim boven de 50 Mb die bij het abonnement hoort. Dat ziet er allemaal goed uit, en dat geeft aan dat het probleem dus echt in de WiFi verbinding zit.

Heb je de verbinding al eens (eventueel tijdelijk) getest met een internetkabel? Staat de Experia Box nu bij de hoofdaansluiting in huis? Is het nog mogelijk om deze te verplaatsen, om te kijken of dat verschil maakt voor de WiFi verbinding?

Bekijk reactie

11 reacties

Reputatie 8
Badge +11

Ik heb het vermoeden dat het niets met je modem of versterkers te maken heeft, maar dat er gewoon niet meer snelheid binnenkomt.
Dat wireless knippert is goed. Dat betekent dat er gegevens worden uitgewisseld met een verbonden apparaat zoals bijvoorbeeld een telefoon. Daar hoef je je dus geen zorgen over te maken.

Wat me wel verbaasd is dat je al 4 keer een nieuw modem hebt gekregen. Wil je eens op onderstaande pagina postcode en huisnummer invullen en kijken wat er technisch gezien aan snelheid bij jullie binnen zou kunnen komen:

https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl

Beste GJC,

Bedankt voor jouw reactie!

Als ik bv. een nieuw abbonoment wil afsluiten staat er overal dat er 200MB snelheid, en 60MB Download bij mijn adress geleverd kan worden!

Reputatie 8
Badge +11

Kun je eens inloggen op je modem en daar kijken wat er aan snelheid binnenkomt? Als je de netwerknaam en het wachtwoord van het modem niet zelf hebt aangepast, log je in met de Login ID 'Admin' en password '1234'.

Mooiste is als je vervolgens de gegevens van de statuspagina hier kunt plaatsen. Dat ziet er ongeveer zo uit:

We hebben dit meerdere malen geprobeerd, om ook het kanaal te veranderen. Maar deze site die werkt bij ons om de een of andere vage reden niet!

Reputatie 8
Badge +11

Het is geen site, maar een pagina die uit het modem moet komen. Wat lukt er niet? Kun je helemaal niet inloggen of gebeurt er iets anders? Krijg je een (fout-)melding?

Oh ik dacht dat dit een site was! Hoe kom je op deze pagina?

Reputatie 8
Badge +11

In je browser ga je naar:  http://192.168.2.254
Vervolgens inloggen met Admin en 1234

Mooiste is om dit te doen met een kabel tussen een laptop en de router, maar draadloos kan ook.

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @Ronja, ik lees dat je moeder en jij al een lange tijd last hebben van problemen met de WiFi verbinding. Wat rot dat het nog niet beter gaat, ondanks dat jullie al van alles geprobeerd hebben. We helpen je hier op het forum graag verder met vinden van de oplossing. 

Je hebt jullie gegevens al in je profiel gezet zie ik, dat is handig. Ik heb eerst de verbinding nagekeken. De verbinding tussen het netwerk en jullie Experia Box ziet er heel goed uit, stabiel en de snelheid zit ruim boven de 50 Mb die bij het abonnement hoort. Dat ziet er allemaal goed uit, en dat geeft aan dat het probleem dus echt in de WiFi verbinding zit.

Heb je de verbinding al eens (eventueel tijdelijk) getest met een internetkabel? Staat de Experia Box nu bij de hoofdaansluiting in huis? Is het nog mogelijk om deze te verplaatsen, om te kijken of dat verschil maakt voor de WiFi verbinding?

Hoi @Ronja, ik lees dat je moeder en jij al een lange tijd last hebben van problemen met de WiFi verbinding. Wat rot dat het nog niet beter gaat, ondanks dat jullie al van alles geprobeerd hebben. We helpen je hier op het forum graag verder met vinden van de oplossing. 

Bedankt voor de reactie, we zijn nu 2 maanden verder en het probleem is allewn maar erger geworden tot op het punt waar we helemaal geen internet meer hebben.

De box staat vrij van obstakels en zelfs als je ernaast gaat staan geeft hij amper/heel slecht wifi af. Hij heeft al op meer dan 15 plekken gestaan en overal hetzelfde probleem. Met de internet kabel gaat het niet veel beter! Daar hapert het internet ook nog teveel. Als je naast het modem staat komt er rond de 23MB snelheid binnen, wat dus de helft is van het abbonement. Ik hoop dat er verder nog wat aan gedaan kan worden, mischien kunnen julie een sterkere/nieuwere modem opsturen? Of wifi versterkers regelen, want dit is enorm frustrerend. Wij hebben namelijk van onze kant al meer dan 100 euro uitgegeven aan verschillende wifi versterkers, maar ook dit helpt niks. Ik reken op de service van telfort bij dit probleem.

Mvg,

Ronja

Wifi snelheid neem ik aan?

Hoe test je die? Met een speedtest app of via een browser van een provider?

Beste is de Ookla speedtest app te gebruiken, en meerdere malen achter elkaar testen voor een beter beeld in de verbinding.

Ook kan je een wifi analyzer opzoeken en kijken hoeveel wifi punten er rond je modem zwerven, vaak is dat een groot probleem bij slechte wifi dat de boel veel te vol zit met storende buurtgenoten.

Een bekabelde verbinding kun je ook even testen, neem de Ookla speedtest app op een windows systeem, te vinden in de windows store en dan meerdere keren testen.

Alleen dan heeft het zin om een oplossing te verzinnen en er uit te komen.

Wifi versterkers zijn leuk, brakke wifi word alleen maar slechter ipv beter, je gaat de snelheid namelijk halveren omdat de helft van het signaal gebruik word voor verbinding tussen het modem en versterker onderling.

Heb je ook nog naar de aansluiting gekeken, na verloop van tijd kan dat ook door de vochtigere lucht minder contact maken, stekkers er even een aantal keren in en uit zorgt ervoor dat dit ook weer beter contact maakt.

En dan de laatste, is de kabel wel direct op het ISRA punt aangesloten met een kabel niet langer dan 1.5 meter, elke andere manier kan problemen geven, zeker als er ook nog eens een aftakkeing in voorkomt naar een ander punt in huis.

Wifi versterkers zijn leuk, brakke wifi word alleen maar slechter ipv beter, je gaat de snelheid namelijk halveren omdat de helft van het signaal gebruik word voor verbinding tussen het modem en versterker onderling.

Dit is niet helemaal waar, dat gaat alleen op voor repeaters deze verbind je onbedraad een bedraad aangesloten "versterker" betere benaming is wifi toegangs punt geven normaal gesproken dezelfde snelheid door die bedraad haalbaar is. Wel kunnen omgevings factoren meespelen.

Het is wel zo dat als de snelheid bedraad slecht is een "versterker" niks uitmaakt omdat er letterlijk niks wordt versterkt!!!

Op dit moment hebben vrij veel v8 modems slecht funtionerende wifi radio's er is wat mij betreft al genoeg reden de v8 te vervangen voor een v10 of v10a.

Bedraad zou een snelheids test wel minimaal op 50Mb moeten uitkomen, op basis van wat Alexandra meet, dat kan duiden op slechte kabels vanaf de v8.

Het DSL kabeltje is niet het laatste maar het eerste die bekeken moet worden.

Reageer