beantwoord

alsnog opzeggen?

• 27 juni 2015
  • 47 reacties
  • 900 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Tot mijn grote schrik zie ik zo juist dat de geplande upgrade van afgelopen week niet meer te zien is https://netco-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search?utf8=%E2%9C%93&address=6215RK+24+&commit=Zoek Ik vraag mij nu sterk af of die upgrade nu wel door gaat, dit was de voorwaarde dat ik ja heb gezegd tegen een medewerker van telfort om bij Telfort te blijven, ik zie dat het nog geen 1julie is dus ik hoop dat ik maandag nog op tijd ben om op te zeggen. zonder die hogere snelheid ben ik helaas niet tevreden. of loop ik nu te hard van stapel en geeft de site van netco het verkeerd aan nu? graag een antwoord in deze, dank je wel al vast
icon

Beste antwoord door Stephen 27 juni 2015, 13:47

@rpmrichard,

Ik kan begrijpen dat je hierom bent geschrokken. Het lijkt erop dat de planningen niet meer zichtbaar zijn. Wat de reden hiervan is kan ik je helaas niet mededelen want dat is mij ook niet bekend.

Het klopt dat dit voor jou een voorwaarde was om te verlengen. Ik zie dat dit namelijk is vastgelegd. Wat dat betreft hoef je je niet druk te maken of je op tijd bent om op te zeggen. Ik ga voor je uitzoeken of ik meer informatie kan krijgen over de upgrade. Daar kan ik je hopelijk volgende week over informeren. Ik hoop dat je dit nog even kunt afwachten. Je loopt zeker niet te hard van stapel hoor. 🙂

Stephen
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

47 reacties

Reputatie 8
Badge +16
@rpmrichard,

Ik kan begrijpen dat je hierom bent geschrokken. Het lijkt erop dat de planningen niet meer zichtbaar zijn. Wat de reden hiervan is kan ik je helaas niet mededelen want dat is mij ook niet bekend.

Het klopt dat dit voor jou een voorwaarde was om te verlengen. Ik zie dat dit namelijk is vastgelegd. Wat dat betreft hoef je je niet druk te maken of je op tijd bent om op te zeggen. Ik ga voor je uitzoeken of ik meer informatie kan krijgen over de upgrade. Daar kan ik je hopelijk volgende week over informeren. Ik hoop dat je dit nog even kunt afwachten. Je loopt zeker niet te hard van stapel hoor. 🙂

Stephen
Reputatie 1
Badge
@rpmrichard,

Stephen

Bedankt voor je snelle en fatsoenlijke reactie, en het doet mij deugd te lezen dat ik fatsoenlijk geholpen ben door die telfort medewerker omdat je zegt dat dit allemaal netjes genoteerd staat, Ik had meer verwacht dat ze zo iets hadden van laat maar gaan als die maar verlengt. Dus weer een pluspunt gescoord telfort 😉 Ik wacht rustig af tot volgende week en hoop dan graag iets te horen als je wat meer weet. Fijn weekend verder 😉
Reputatie 1
Badge
Sorry, Maar ik heb Zaterdag iemand van kpn gesproken die aan de kasten aan het werk was , en hij heeft mij verteld dat het toch nog maanden gaat duren voor ik de upgrade krijg, of dit waar is is natuurlijk de vraag, maar het lijkt mij het verstandigste om maandag toch op te zeggen en dan kijk ik achter een jaar wel hoe de stand van zaken is, dan maar even op de tanden bijten en terug naar kabel internet want met die snelheid van nu is het helaas niet fijn voor ons (met 2 volwassenen en 3 kinderen die allen tegelijk internetten tv kijken en veel downloaden). Wel erg jammer van de Super fijne interactieve tv van Telfort maar helaas kun je niet tv bij jullie en internet bij iemand anders nemen want dan zijn de kosten weer veel te hoog. Groet richard
Reputatie 8
Badge +10
[...]
helaas kun je niet tv bij jullie en internet bij iemand anders nemen want dan zijn de kosten weer veel te hoog. Groet richard

Het is technisch niet eens mogelijk, je kan bij ADSL-providers geen TV-abonnement afsluiten zonder internet.
Los van eventuele kosten...
Reputatie 1
Badge
[...]
helaas kun je niet tv bij jullie en internet bij iemand anders nemen want dan zijn de kosten weer veel te hoog. Groet richard

Het is technisch niet eens mogelijk, je kan bij ADSL-providers geen TV-abonnement afsluiten zonder internet.
Los van eventuele kosten...

Is zeker gewoon mogelijk Enterprise als je maar een dubbel abo betaald 😉
Reputatie 8
Badge +10

...als je maar een dubbel abo betaald ;)

Aan wie..?
Je kan bij Telfort geen los TV-abonnement afsluiten zonder ADSL-abonnement.
Deze verbinding is nodig om het TV-signaal bij je thuis te krijgen.
Reputatie 1
Badge

...als je maar een dubbel abo betaald ;)

Aan wie..?
Je kan bij Telfort geen los TV-abonnement afsluiten zonder ADSL-abonnement.
Deze verbinding is nodig om het TV-signaal bij je thuis te krijgen.

Ja dat is toch logisch dat je dan adsl en tv pakt enterprise ik zeg toch als je maar dubbel betaald 😉 Dus je pakt bij Telkfort internet en tv als ook bij Ziggo, snap je het nu wel Enterprise?
Reputatie 8
Badge +10
...helaas kun je niet tv bij jullie en internet bij iemand anders nemen want dan zijn de kosten weer veel te hoog.

Als je jezelf wat duidelijker uitdrukt dan snap ik het meestal wel in één keer hoor... ;)
Zonder die onderstreepte tekst want die voegt niets toe.

Maar het is goed zo, het is duidelijk... ;)
Ik hoop overigens wel voor je dat die geplande upgrade gewoon doorgaat, ik zou ook teleurgesteld zijn...
Reputatie 1
Badge
...helaas kun je niet tv bij jullie en internet bij iemand anders nemen want dan zijn de kosten weer veel te hoog.

Als je jezelf wat duidelijker uitdrukt dan snap ik het meestal wel in één keer hoor... ;)
Zonder die onderstreepte tekst want die voegt niets toe.

Maar het is goed zo, het is duidelijk... ;)
Ik hoop overigens wel voor je dat die geplande upgrade gewoon doorgaat, ik zou ook teleurgesteld zijn...

helaas kunnen wij niet allemaal zo goed nederlands enterprise, ook al ben ik een geboren en getogen limburger, door een hersenbloeding in het verleden op 36jarige leeftijd ben ik niet meer zo goed in mezelf duidelijker uit te drukken.
maar dat maakt niet uit, ik zeg in ieder geval op morgen want ik heb er geen vertrouwen in dat de upgrade gaat plaats vinden , en nee dat is NIET de schuld van Telfort maar en de netwerkbeheerder ( of hoe dat ook mag heten 😉 ) fijne zondag
Reputatie 8
Badge +10
[...]
fijne zondag

Eensgelijks...

En dat is sneu, zowel wat jou is overkomen en dat je toch je abonnement wil gaan opzeggen.
@rpmrichard:

Die netco uitkomst is niet heilig. Bij mij was er nooit 'n melding van upgrade te zien en inmiddels maak ik gebruik van vvdsl.
Je moet t helemaal zelf weten uiteraard, maar ik zou Stephen even de kans geven om met meer info te komen.
Dan kan je altijd nog weg als dat nodig is.
Reputatie 1
Badge
@rpmrichard:

Die netco uitkomst is niet heilig. Bij mij was er nooit 'n melding van upgrade te zien en inmiddels maak ik gebruik van vvdsl.
Je moet t helemaal zelf weten uiteraard, maar ik zou Stephen even de kans geven om met meer info te komen.
Dan kan je altijd nog weg als dat nodig is.

bedankt voor je reactie, ik wil zeker hun de tijd gunnen om het na te kijken, maar waar ik bang voor ben is dat als ik niet voor 1 Julie opzeg ik alsnog mijn contract moet uit zitten (en dat is tot februari 2016). Ik wilde namelijk gebruik maken van de gratis opzegging i.v.m de wijzigingen in de voorwaarden, omdat mijn internet snelheid zo ontzettend tegen vald, maar van de andere kant ben ik heel erg tevreden met Telfort, Dus dat is een beetje mijn probleem, ik blijf zeker liever bij telfort dan dat ik terug moet naar dat ziggo, maar helaas krijg ik van de kids en de vrouw alleen maar klachten i.v.m de snelheid, en die snappen weer niet dat Telfort daar niets aan kan doen maar dat dat puur aan mijn koper lijntje licht 😉,..............Zijn er misschien andere sites dan netco waar ik kijken of bellen kan of er nu echt een upgrade aan komt? Misschien weet Enterprise dit? Bedankt in ieder geval voor jullie mee denken
Reputatie 8
Badge +10

... maar waar ik bang voor ben is dat als ik niet voor 1 Julie opzeg ik alsnog mijn contract moet uit zitten (en dat is tot februari 2016).

Daar hoef je niet bang voor te zijn.
Stephen van Telfort heeft dit toegezegd.

Zijn er misschien andere sites dan netco waar ik kijken of bellen kan of er nu echt een upgrade aan komt? Misschien weet Enterprise dit?

Ik kan je helaas niet aan zulke informatie helpen, ik heb niet meer toegang tot informatie dan jij.
Stephen zou dit proberen uit te zoeken dus daar is het wachten nu op...
Reputatie 1
Badge
Ja, hoera te vroeg paniek kijk eens hier https://netco-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search?utf8=%E2%9C%93&address=6215rk+24&commit=Zoek 100 mb op de lijn Telfort gooi maar open , mijn dag kan niet meer stuk, dank jullie wel allemaal !!!!
Reputatie 8
Badge +10
Ja, hoera te vroeg paniek kijk eens hier https://netco-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search?utf8=%E2%9C%93&address=6215rk+24&commit=Zoek 100 mb op de lijn Telfort gooi maar open , mijn dag kan niet meer stuk, dank jullie wel allemaal !!!!

Kijk, dat zien we graag..!
Ik denk dat het net tussen twee administratieve fases zat en daarom geen resultaat gaf.
Nu vrouw en kinderen nog overtuigen natuurlijk. 🙂
Uit ervaring weet ik dat zoiets enige diplomatie behoeft maar met 'n etentje of iets dergelijks kom je 'n heel end.
Reputatie 1
Badge

Ik denk dat het net tussen twee administratieve fases zat en daarom geen resultaat gaf.

Dat denk ik ook, nu is de lijn ook erg instabiel en erg traag ik denk ook dat ze er druk mee bezig zijn dus ik laat het even lopen zo, ik kon wel al via mijn Telfort internet extra aanvragen dus dat heb ik meteen gedaan, 6 Julie zo het ingaan dus ik hoop dat dan de lijn weer lekker stabiel is, al met al komt het goed denk ik.
Reputatie 1
Badge

Dat denk ik ook, nu is de lijn ook erg instabiel en erg traag ik denk ook dat ze er druk mee bezig zijn dus ik laat het even lopen zo, ik kon wel al via mijn Telfort internet extra aanvragen dus dat heb ik meteen gedaan, 6 Julie zo het ingaan dus ik hoop dat dan de lijn weer lekker stabiel is, al met al komt het goed denk ik.

oei nu vergeet ik nog te vragen of ik nu wat moet veranderen in mijn modem of dat dat niet nodig is of vanzelf gaat?
Reputatie 8
Badge +10

Dat denk ik ook, nu is de lijn ook erg instabiel en erg traag ik denk ook dat ze er druk mee bezig zijn dus ik laat het even lopen zo,

oei nu vergeet ik nog te vragen of ik nu wat moet veranderen in mijn modem of dat dat niet nodig is of vanzelf gaat?

Je hoeft zelf niets aan de modem te doen, de verbinding wordt vanzelf ingeregeld.
Heb je wel de meest recente firmware (02.00.132v3w4) op de modem staan..?
Deze is nodig voor de VVDSL (VDSL met vectoring) verbinding.
Reputatie 1
Badge

Dat denk ik ook, nu is de lijn ook erg instabiel en erg traag ik denk ook dat ze er druk mee bezig zijn dus ik laat het even lopen zo,

Je hoeft zelf niets aan de modem te doen, de verbinding wordt vanzelf ingeregeld.
Heb je wel de meest recente firmware (02.00.132v3w4) op de modem staan..?
Deze is nodig voor de VVDSL (VDSL met vectoring) verbinding.

oei, waar vind ik dat precies vinden of hoe staat het omschreven in mijn v8 modem? kan het namelijk even niet vinden.

of staat het hier tussen?

Numbers of DHCP Clients: 5
Runtime Code Version: 02.00.132v3W4 (23.03.2015-16:07:36)
Boot Code Version: v3.00.06c
ADSL Modem Code Version: 5.7.0.14.0.1
LAN MAC Address: 4C-09-D4-24-C5-D6
Wireless MAC Address: 4C-09-D4-24-C5-D6
WAN MAC Address: 4C-09-D4-24-C5-D5
VoIP MAC Address: 4C-09-D4-24-C5-D5
Hardware Version: R02
Serial Num: A446008838
Reputatie 8
Badge +10

Dat is 'm, niks meer aan doen... ;)

Wat je nu wel kan doen om de verbinding te stabiliseren is de modem een keer uit- en weer aanzetten met de powerknop (dus geen reset).
Reputatie 1
Badge

Dat is 'm, niks meer aan doen... ;)

Wat je nu wel kan doen om de verbinding te stabiliseren is de modem een keer uit- en weer aanzetten met de powerknop (dus geen reset).

ok super, dan laten we het zo ga ik hem even herstarten en dan laat ik hem even met rust. Thanks voor de info in ieder geval.
Reputatie 8
Badge +16
@rpmrichard,

Lees ik nou goed dat je internet extra hebt aangevraagd? :$

De planningen zijn in ieder geval niet bindend en deze kunnen alsnog wijzigen. Hierdoor valt er dus niet met zekerheid te zeggen wanneer sneller internet beschikbaar is. Bij jou is het in ieder geval al nu beschikbaar. Zoals Nisan terecht heeft aangegeven is de uitkomst van netco niet heilig. Mocht ik je nog ergens anders mee van dienst zijn dan verneem ik dit graag van je.

@Enterprise, @Nisan,

Bedankt voor jullie reacties.

Stephen
Reputatie 1
Badge
@rpmrichard,

Lees ik nou goed dat je internet extra hebt aangevraagd? :$

Zoals Nisan terecht heeft aangegeven is de uitkomst van netco niet heilig. De planningen zijn in ieder geval niet bindend en deze kunnen alsnog wijzigen. Hierdoor valt er dus niet met zekerheid te zeggen wanneer sneller internet beschikbaar is. Bij jou is het in ieder geval al nu beschikbaar. Mocht ik je nog ergens anders mee van dienst zijn dan verneem ik dit graag van je.

@Enterprise, @Nisan,

Bedankt voor jullie reacties.

Stephen

Bedankt voor je reactie Stephen, jazeker meteen hoe ik zag dat het beschikbaar was heb ik internet extra aangevraagd en dus voor mij ook aangegeven dat ik dus lekker bij Telfort blijf nu ik duidelijk kan zien dat de upgrade administratief is doorgevoerd. Tis wel nog even wachten op de hogere snelheid want hij blijft nog op 12 mb hangen (volgens het modem een kleine 15 mb maar dat is het verlies van de wifi denk ik. Dus ik wacht rustig af en wacht dat de snelheid omhoog gaat, ik houd jullie op de hoogte groetjes Richard
Reputatie 8
Badge +16
@rpmrichard,

Ik stel het ontzettend op prijs dat je bij ons blijft. In het systeem zie ik nog geen aanvraag van jou staan. Wanneer heb je de aanvraag precies gedaan. Je gaat graag van Internet Standaard (30 Mb) naar Internet Extra (50 Mb)?

Stephen