allshare (Samsung TV) werkt niet

• 19 november 2012
  • 37 reacties
  • 22861 keer bekeken

Badge
hoi heb problemen met allshare krijg hem met geen mogelijk aan het draaien, alles geprobeert modem is hier P-2812HNU-F1  volgens medere gebruikers van deze modem ligt het aan de filmware,  dus bij deze zou ik graag een update hebben voor de modem..

mvg m

37 reacties

Volgens mij ligt dit niet aan het modem hoor. Ik neem tenminste aan dat je allshare van samsung bedoeld?  Ik heb hier een samsung TV en daar werkt dat goed met een 2812. 

Gebruikt UPNP (ook wel DLNA genoemd). Dit kun je in het modem wel in en uitschakelen maar denk niet dat dat zin heeft, gaat namelijk om een verbinding tussen je computer en de TV. (als je op je TV bestanden van je computer zou willen kijken)
Ik denk dus dat je op je computer een firewall of andere instelling aan hebt staan waardoor UPnP niet werkt. Probeer eens al je firewalls, windows firewall enz uit te zetten, als het dan wel werkt heb je oorzaak gevonden.

En als je echt zeker denkt te weten dat het het modem is, kun je dat vrij simpel uitsluiten: sluit het aan met een switch en niet via je modem. Als het dan opeens wel werkt dan is het je modem, zoniet iets anders.
Reputatie 8
Badge +17
Hier ook geen probleem. En ook hier een Samsung (Smart)TV en een P2812 modem. Zonder enig probleem zie ik alle Media Players in m'n netwerk, of deze nu bedraad of via WiFi aangesloten zijn.

Wat je wél moet doen is de media library beschikbaar maken. Als je Windows Media Player gebruikt dan kan je dáárin de library beschikbaar/toegankelijk maken. 
Badge
hoi jan alles heeft hier altijd gewerkt tot dat ik de nieuwe modem P-2812HNU-F1 kreeg de, als ik in netwerk centrum aperaten weer geven staat  mediaplayer mijn pc tv en laptop er in alles groen die herkent het wel, alleen als ik allshare aan klik om een film te streamen en wil mijn tv aan klikken in allshare dan staat die er niet in, ook op de tv ziet die mijn computer niet in allshare, heb hem laten zoeken naar aperaten maar vind mijn pc niet op de tv, wel ziet hij de laptop, heb jij nog een idee hoe ik het kan oplossen was wel lekker om zo films te streamen..

mvg m
Badge
hoi  xatr had hem eerst bekabelt internet naar tv nu draadloos, omdat ik het ergens had gelezen maar het moet volgens mij niks uitmaken, kabel is alleeen stuk sneller..

mvg m
Badge
firewall viruscan staat allemaal uit hier, klopt in begin moest ik de viruscan uit zetten die blokte allshare...
Badge
in allshare hulpmiddelen instellingen server vind die mijn pc en de mediaplayer..
Badge
in allshare hulpmiddelen instellingen server vind die mijn pc en de mediaplayer..
hij vind de tv gewoon niet
hij vind de tv gewoon niet

Wij hadden ook zo'n soortgelijk probleem, maar dat deed zich alleen voor als de tv bedraad was. Op wifi zag de tv wel alles.
Badge
hoi heb draadloos gehad toch  werd de tv niet gevonden, heb hem nu weer bedraad z,ins van middag,heb wifi laten zoeken draadloos internet werkte alleeen allshare niet hij vind de tv nog niet..

grt m
Mark, ik heb nou in de modem de unpn instelling verandert van disabled naar enabled. Wellicht is dit het probleem geweest? Bij ons werkt het nu zowel bedraag als niet bedraad.

Is allshare trouwens niet iets waarvoor je je ook nog moet inloggen?
Badge
hoi oke effe uit proberen dan maar hoop dat het lukt, ow je moet inderdaad zijn aangemeld bij allshare maar dat gaat via jou samsung accound..

grt m je hoort nog van mij of het gelukt is..
Badge
waar heb je dat gedaan in de modem ,waar moet ik zoeken..
Badge
modem hier is Zyxel P-2812HNU-F1
Reputatie 8
Badge +17
Kun je ook niet afspelen vanaf je PC naar je TV
Badge
van pc naar tv lukt ook niet, hij herkent de tv niet..
Badge
zit te denken aan een instelling in de modem,maar welke
Reputatie 8
Badge +17
Is het ook niet zo dat allshare een maximaal aantal apparaten aankan en het modem is eigenlijk een nieuw apparaat, misschien moet je allshare even opschonen
Badge
hoi heb allshare er al 3 keer opnieuw opgezet, of zou mijn tv  de oude instelling van de oude modem vast houden, weet het ook niet meer...
Reputatie 8
Badge +17
hoi heb allshare er al 3 keer opnieuw opgezet, of zou mijn tv  de oude instelling van de oude modem vast houden, weet het ook niet meer...

het zou best kunnen dat je tv de oude instellingen bewaart in dat geval misschien terug naar fabrieksinstellingen zetten.
Heb je wel de nieuwste firmware op je tv staan,had ikzelf laatst ook niet, heb toen de laatste firmware via de samsung site op een usb stick gedownload en dan moet je stick dat bestandje uitpakken en vervolgens firmware via usb stick op je tv zetten.
Badge
hoi waar kun je fabrieks instelling weer terug zetten, moet toch proberen om alles uit te sluiten waar de fout zit..
tv ue46es6800
nieuwe filmware die staat er op 2 weken terug gedaan..

grt m
Reputatie 8
Badge +17
Toestel aanzetten en vervolgens 15 tot 20 sec op de exit toets drukken van je afstandbediening en dan komt er een schermpje of je de tv wilt terugzetten naar de fabrieksinstellingen.
Let wel op je bent dan alles kwijt wat je ingesteld hebt, dus de keus is aan jou of je het wel of niet doet.
Badge
Toestel aanzetten en vervolgens 15 tot 20 sec op de exit toets drukken van je afstandbediening, hoi  dat werkt hier niet op de ue46es6800..

grt m
Reputatie 8
Badge +17
Toestel aanzetten en vervolgens 15 tot 20 sec op de exit toets drukken van je afstandbediening, hoi  dat werkt hier niet op de ue46es6800..

grt m

Dan kun je het beste een mailtje sturen naar Samsung of via de live chat van Samsung vragen.
Badge
oke bedankt grt m
Badge
hoi samsung stuurt mij terug omdat het aan de modem ligt, en dat denk ik zelf ook..

grt m

Reageer