beantwoord

Alles-in-1 pakket in woning in buitengebied ?

• 3 oktober 2017
  • 7 reacties
  • 496 keer bekeken

Momenteel heb ik het alles-in-1 pakket van Telfort, zelfs op glasvezel. Binnenkort verhuis ik naar een woning in het buitengebied waar geen glasvezel is. Volgens info website Telfort zou op het adres het pakket mogelijk zijn met snelheid tot 8,8 Mb/sec.
Mogelijke praktische knelpunten:
- ISRA/ hoofdaansluiting kan ik in de woning niet vinden (vorige bewoner van afgelopen 5 jaar heeft geen gebruik gemaakt van vaste aansluiting en had geen TV, alleen gebruik van wifi hotspot voor mobiel internetten); de bewoners daarvoor zullen wel telefoon hebben gehad neem ik aan.
- TV: er zit een schotel op het dak, maar geen coax-aansluiting op het kabelnetwerk; TV via de telefoonkabel ?
- Welke snelheid is nodig voor interactieve TV en beeld in HD kwaliteit?
- de max snelheid tot 8,8 Mb/sec: gaat dat in de praktijk werken met gelijk internetten door 2 personen, waarvan de één doorlopend youtube filmpjes afspeelt en muziekstream doorlopend aanstaat; verder wat andere dingen op wifi als weerstattion en thermostaat ?
icon

Beste antwoord door Stephen 3 oktober 2017, 14:56

Hallo RemmersG, welkom op het forum! Jammer dat glasvezel niet beschikbaar is op je nieuwe adres want van glasvezel naar een maximale snelheid van 8,8 Mb/s is best een grote achteruitgang.
TV via COAX waarvan je nu gebruik maakt wordt niet meer opnieuw aangeboden. Je zal dus gebruik moeten maken van TV via de xDSL verbinding.
Om naar TV te kijken in HD kwaliteit heb je een snelheid van minimaal 11,1 Mb/s nodig. Je zal dus geen HD-zenders kunnen ontvangen.
Als je bekabeld een snelheid van maximaal 8,8 Mb/s haalt dan zal de snelheid via WiFi nog lager zijn waardoor het haast bijna onmogelijk wordt om met 2 personen tegelijkertijd fatsoenlijk gebruik te kunnen maken van internet.
Heb ik je hiermee voldoende geïnformeerd?
Bekijk reactie

7 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Prachtig, zo'n woning in het buitengebied. Mooie uitzichten. Waarschijnlijk met een joekel van een tuin, een kas voor de groenten. Misschien zelfs een stal voor het paard en een buitenbak...

Genoeg andere hobbies, want TV kijken, youtube filmpjes kijken en muziek streamen zit er niet echt in met 8,8Mbps... 😛
Reputatie 8
Badge +16
Hallo RemmersG, welkom op het forum! Jammer dat glasvezel niet beschikbaar is op je nieuwe adres want van glasvezel naar een maximale snelheid van 8,8 Mb/s is best een grote achteruitgang.
TV via COAX waarvan je nu gebruik maakt wordt niet meer opnieuw aangeboden. Je zal dus gebruik moeten maken van TV via de xDSL verbinding.
Om naar TV te kijken in HD kwaliteit heb je een snelheid van minimaal 11,1 Mb/s nodig. Je zal dus geen HD-zenders kunnen ontvangen.
Als je bekabeld een snelheid van maximaal 8,8 Mb/s haalt dan zal de snelheid via WiFi nog lager zijn waardoor het haast bijna onmogelijk wordt om met 2 personen tegelijkertijd fatsoenlijk gebruik te kunnen maken van internet.
Heb ik je hiermee voldoende geïnformeerd?
Je zou haast zeggen is daar geen kabel te krijgen?
Reputatie 8
Badge +17
Je zou haast zeggen is daar geen kabel te krijgen? waarschijnlijk niet.
Als er een schotel op het huis staat, dan levert Ziggo ook niet.
Da's wel vaker bij huizen die niet in de bebouwde kom staan.
Reputatie 8
Ik heb ook een kennis in het buitengebied wonen.
Die kijken geen TV meer. Niet mogelijk via de daar enkel aanwezige KPN "koper" lijn.
Zijn maximale snelheid is 5,5 Mbps. Houdt hij geen internet meer over.

Heeft eerder wel ooit een schotel gebruikt voor TV, maar bij wind stoorde dat op het beeld.
Mogelijk is de techniek wel verbeterd sinds die tijd. Men zou om die reden ook internet via de schotel kunnen overwegen. Maar daar hoort een behoorlijk prijskaartje bij, voor een beetje snelheid.
Maar ja, dat zal mogelijk het minste probleem zijn als je net bent verhuist naar het buitengebied.
Stephen (Telfort), hartelijk dank voor je reactie; zeker voldoende geïnformeerd. M.b.t. opzegging huidige adres vanochtend telefonisch contact gehad met Telfort en dat bevestigt het beeld van de (on)mogelijkheden op het nieuwe adres. Daarom geen Telfort-abo-verhuizing naar nieuw adres. Gelukkig is dit tijdelijk en keer ik na die periode weer terug naar Telfort.
Anderen ook bedankt voor jullie reactie; inderdaad ook geen internet via "de kabel" mogelijk; en wonen in het buitengebied heeft zo weer z'n uitdagingen en andere bezigheden!
Gegroet, Ger
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Ger, bedankt voor je reactie. Ik betreur het dat wij niet met jou kunnen meeverhuizen. In de toekomst verwelkomen wij jou gewoon graag weer als klant. :D
Fijn weekend!

Reageer