beantwoord

alles doorsturen naar een netgear router

• 1 februari 2015
  • 12 reacties
  • 984 keer bekeken

hallo ,

ik heb een ZyXEL P-2812HNU-F1 en wil daar graag een netgear nighthawk x4 ac2350 aan hangen.
zover ik weet kan ik de zyxel niet in bridge mode zetten omdat dan mijn telefoon aansluiting het niet meer doet.
hoe en waar kan ik instellen dat al het verkeer heen en terug rechtstreeks naar b.v. poort 1 gaat waar dan weer mijn netgear aanhangt ?
zodat mijn telefoon aansluiting er mee ophoud.

hoop dat iemand mij kan helpen.

François
icon

Beste antwoord door sp416377 14 maart 2015, 20:24

zeker,

na de update van mijn modem en deze de instellingen gegeven die @dorus, @Franzki, hebben aangegeven werkt alles toppie :-)

bedankt allemaal

Francois
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

12 reacties

zeker,

na de update van mijn modem en deze de instellingen gegeven die @dorus, @Franzki, hebben aangegeven werkt alles toppie :-)

bedankt allemaal

Francois
Hallo Franzki,

Dmz wil niet lukken,

Ik heb geprobeerd van de ZyXEL de poorten open te niet zetten,maar dit werkt niet goed.
Heb nu dus geprobeerd om poorten naar mijn NAS open te zetten maar dat wil niet lukken, en als het is hij onwijs traag. Na resetten van mijn modem werkt deze weer op volle snelheid.
Ik zie net dat ik de b5 firmware heb, kan ik ook de b6 krijgen om te kijken of deze wel werkt?

Groeten François
Reputatie 8
Badge +16
De b6-firmware hoor je automatisch te krijgen... meestal gebeurt dat 's-nachts.

Als je het modem een reset hebt gegeven en niks raars hebt ingesteld, dan zou je morgen de b6 moeten hebben.
Reputatie 8
Badge +16
@sp416377,

Bedankt voor het melden. :D
Mocht je weer ergens tegenaan lopen dan verneem ik dit graag van je in een nieuw topic. Franzki en dorus zullen je dan ook graag weer van dienst zijn. Hierbij sluit ik dit topic.

Stephen
beste Franzki,

hij is binnen :)

het lijkt hierna ook gelijk te werken, alles word voor zover ik weet door gezet naar mijn router.:D
moet nog wel even wat testen doen

bedankt voor de hulp

Francois
Badge +1
Wat ik zou doen is het modem zo laten behalve wifi daarvan uitzetten.
Dhcp op het modem aan.
Vervolgens de Netgear aan je modem hangen (welke lanpoort dan ook) en daar de wifi op instellen.
Je netgear dhcp server uitzetten.
Op die manier krijgt de netgear een ipadres van de Zyxel.
En alle apparatuur die je via lan en wifi op de Netgear aansluit ook.
Wat ik zou doen is het modem zo laten behalve wifi daarvan uitzetten.
Dhcp op het modem aan.
Vervolgens de Netgear aan je modem hangen (welke lanpoort dan ook) en daar de wifi op instellen.
Je netgear dhcp server uitzetten.
Op die manier krijgt de netgear een ipadres van de Zyxel.
En alle apparatuur die je via lan en wifi op de Netgear aansluit ook.

bedankt voor je reactie Dorus
de netgear heeft veel meer mogelijkheden dus ik zou graag alles willen instellen in de netgear.

is er een mogelijkheid om de zyxel als bridge in te stellen of een forwarding, maar dat de telefonie blijft werken ?

Groeten Francois
Reputatie 8
Badge +16
Nee... als de Zyxel in bridge-mode staat moet je zelf voor een apparaat zorgen dat het VoIP-verkeer verwerkt.
Vandaar mijn vraag, is er een andere manier om alles door te sturen
Reputatie 8
Badge +16
Via DMZ denk ik... maar ik weet niet zeker of dat helemaal goed gaat werken met de Zyxel.
Reputatie 8
Badge +16
@sp416377,

Ik neem aan dat alles nog steeds werkt dankzij de hulp van dorus en Franzki?

@dorus, @Franzki,

Bedankt voor jullie deskundig advies. :D

Stephen