beantwoord

Alleen internet van Telfort

• 3 september 2014
  • 5 reacties
  • 869 keer bekeken

Als ik internet neem van Telfort en geen telefoon of kabeltelevisie heb (van welke maatschappij dan ook), moet ik dan nog apart betalen voor het gebruik van kabels of andere hardware?

Vr gr, Abel
icon

Beste antwoord door Enterprise 3 september 2014, 23:15

Hoi ZiggoGebruiker73, welkom op het forum.

Nee, dat hoeft niet,
De enige voorwaarde om internet via de koperverbinding (de vroegere telefoonverbinding van KPN) is dat er een in goede staat verkerend ISRA-punt in je woning aanwezig is (zie afbeelding hieronder van diverse ISRA-punten).
Voor het gebruik van hardware zoals een modem en TV-ontvanger betaal je niets, deze krijg je in bruikleen en blijven dus eigendom van Telfort.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 8
Badge +19
Hoi ZiggoGebruiker73, welkom op het forum.

Nee, dat hoeft niet,
De enige voorwaarde om internet via de koperverbinding (de vroegere telefoonverbinding van KPN) is dat er een in goede staat verkerend ISRA-punt in je woning aanwezig is (zie afbeelding hieronder van diverse ISRA-punten).
Voor het gebruik van hardware zoals een modem en TV-ontvanger betaal je niets, deze krijg je in bruikleen en blijven dus eigendom van Telfort.
Bedankt voor de snelle reactie.
Even voor de duidelijkheid: er hoeft dus geen actieve telefoonlijn te zijn? Ik dacht dat dit een vereiste was voor alle ADSL internet abonnementen.
Reputatie 8
Badge +16
Vroeger moest je een telefonieabonnement van KPN hebben of extra lijnhuur betalen voor gebruik van de koperdraden. Tegenwoordig zitten die kosten inbegrepen bij het internetabonnement.

Wel heb je (zoals Enterprise aangaf) een werkend ISRA-punt nodig.
Dank voor de uitleg.
Reputatie 3
@ZiggoGebruiker73,

Leuk je op het forum te zien! Bedankt voor je vraag, andere gebruikers kunnen wat met de antwoorden die hierin zijn gegeven.

@Franzki en @Enterprise,

Bedankt voor het helpen van Ziggogebruiker. Dit topic gaat op slot omdat de vraag en antwoorden duidelijk beschreven zijn. :)

Yanick