beantwoord

Algemene snelheids problemen. Gebruikt Telfort throttling ?

• 24 maart 2018
  • 2 reacties
  • 192 keer bekeken

Sinds een 2 weken heb ik problemen met vrijwel alle verbindingen.

-TV, vrijwel elk kanaal heeft 2-5 seconden moeite om de data op te halen en stottert bij het wisselen van kanalen.
-Internet, streamen van Netflix gaat nog net, Youtube heeft moeite en andere media streamen is onmogelijk geworden.
-Online gaming, was in het verleden prima mogelijk, zelf via Wifi, nu via bekabeld en wifi enorme lag aanwezig.

Er is in mijn situatie niks veranderd en heb sterk het vermoeden dat er throttling wordt toegepast sinds 2 weken. Was altijd erg tevreden met Telfort maar sinds een eerder wifi debacle waar er gewoon gezegd wordt vindt maar een extra AP of neem een wifi extender ben ik er wel een beetje klaar mee.

Vraag is dus : Heeft telfort of KPN throttling aan gezet in de afgelopen 2 weken ?
icon

Beste antwoord door Wieger DB 26 maart 2018, 11:49

Hallo Jarune, welkom terug. Als ik ga kijken naar je verbinding dan zie ik dat je modem op dit moment 33Mbit binnen krijgt. Dat is ruim voldoende om deze diensten mee te kunnen gebruiken. Telfort gebruikt geen throttling op haar lijnen, dat zal niet de oorzaak zijn. Ik zie dat je nog een van onze Zyxel modems gebruikt. De kans is erg groot dat dit modem een het einde van zijn technische levensduur is gekomen en dat je daardoor deze problemen ervaart. Eerder hebben we je een Experiabox toegestuurd. Merk je deze problemen ook als je dat apparaat aansluit in plaats van je Zyxel modem?
Bekijk reactie

2 reacties

Nee, natuurlijk niet. Waarom zouden ze?
Heb je al eens een bekabelde speedtest gedaan?
Heb je deze probleemoplosser al eens doorlopen?
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/internet/geen-internet.htm
Reputatie 7
Badge +7
Hallo Jarune, welkom terug. Als ik ga kijken naar je verbinding dan zie ik dat je modem op dit moment 33Mbit binnen krijgt. Dat is ruim voldoende om deze diensten mee te kunnen gebruiken. Telfort gebruikt geen throttling op haar lijnen, dat zal niet de oorzaak zijn. Ik zie dat je nog een van onze Zyxel modems gebruikt. De kans is erg groot dat dit modem een het einde van zijn technische levensduur is gekomen en dat je daardoor deze problemen ervaart. Eerder hebben we je een Experiabox toegestuurd. Merk je deze problemen ook als je dat apparaat aansluit in plaats van je Zyxel modem?

Reageer