beantwoord

Al jaren geen stabiele verbinding en problemen met modem

• 23 april 2020
  • 10 reacties
  • 167 keer bekeken

Reputatie 1

Hoi,

Waarom heeft Telfort net als andere Internet Providers geen standaard e-mail aders voor haar klanten?

We hadden al genoeg problemen met onze router maar door de Corona-crisis is dit nog 10x erger geworden. Elke keer als we bellen wordt ons verteld dat een nieuwe router wordt opgestuurd maar verder gebeurt er niks, al twee jaar niet! Hoe kunnen we geholpen worden aangezien we nu 100% afhankelijk zij geworden van alleen internet thuis?

Graag help ons.

icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 30 april 2020, 09:10

Goedemorgen @Abrishamy, dankjewel voor de uitgebreide uitleg. Dat geeft een duidelijk beeld van wat er aan de hand is, en dat maakt het een stuk makkelijker om je hiermee te helpen.

Wat rot dat je hier al zo lang last van hebt. Gezien jouw verhaal en hoe lang je hier al mee bezig bent, lijkt het me een goed plan dat we eerst het modem vervangen, en vanaf daar verder kijken hoe het gaat. Ik heb een nieuw modem voor je aangevraagd. Deze ontvang je zo snel mogelijk thuis, binnen enkele werkdagen. Laat je het weten wanneer je 'm ontvangen hebt, en of alles is gelukt?

Bekijk reactie

10 reacties

Hallo @Abrishamy , KPN, Ziggo en andere providers hebben ook geen e-mailadres voor klanten, dat is niet vreemd daar er andere communicatiemogelijkheden genoeg zijn.

Bij TFT is dat bellen, 0900 9596, Twitteren of Facebooken.

Reputatie 1

Hallo JanD, bedankt voor info. Volgens mij TFT & KPN zijn een bedrijf en bij Ziggo kun je gewoon gratis naar servicedesk bellen! De vraag is hoe kunnen we geholpen worden met de storing die we al ruim twee jaar hebben? Elke vier a zeven weken moet ik de modem helemaal resetten zodat hij weer vier weken met minder storing verder kunnen. Na het resetten gaat dus week of drie redelijk daarna begint er weer de ellende, geen wifi en bekabeld ook onderbrenging. De hoogste snelheid is dan hooguit 11 mb maar dan toch wel en geen internet!!!

Kan ons iemand na twee jaar helpen met onze vier of vijf jaar oude router?

Dank alvast. 

Reputatie 8
Badge +10

Hallo @Abrishamy, mijn reactie is door de drukte en extra feestdag later dan je van ons gewend kan zijn. Ik begrijp dat 't allemaal niet gladjes verlopen is en dat je twee jaar last hebt van een storing. Dat is niet de bedoeling, goed dat je het aankaart.

JanD is een heel behulpzame forumgebruiker die graag anderen hier op het forum helpt. Daarom kan hij je wel tips geven maar niet de vragen beantwoorden die je stelde.

Ik begrijp dat je geregeld moet resetten. Kan je me meer vertellen over wat je precies merkt en wat er dan gebeurt? Hoe meer informatie je me geeft, hoe beter ik je hiermee kan helpen. Welk modem heb je? En hoe doe je de reset precies?

Ik hoor het graag, dan help ik je verder.

Reputatie 1

Beste Alexandra,

Bedankt voor je bericht en het anders beschrijven van onze storing/klachten.

Het gaat om een Arcadyan VGV7519 met Firmware Version:02.00.141W4. Ruim vier of geloof ik inmiddels al vijf jaar geleden is onze oude mode/router vervangen door deze. Voorheen hadden we geen “enkel” problemen/klachten ook VOORAL niet draadloos. Na de vervanging hebben we alleen maar problemen met deze router. Ik heb diverse keren (tot ongeveer twee jaar terug) contact gehad met de klantenservice zowel toen via mail als telefonisch. Elke keer is mij heel veel verteld over de instelling, kanalen, waar de modem zelf moet komen te staan, noem maar op en uiteindelijk is mij gevraagd of ik de modem wil resetten, telkens elke keer als ik contact had moest ik zelfde acties gaan doorvoeren! dus weer opnieuw. Na het restten en alles opnieuw instellen loopt de wifi router tot een tijdje bijna goed. Na ongeveer dag of zes beging het probleem weer terug komen. Geen stabiele verbinding, Wifi valt steeds weg, bekabeld is de verbinding niet stabiel en valt er af en toe de internet en modem verbinding weg. Kort samen gevat je kan er hier niet mee verder vooral in deze tijd dat men alles vanuit thuis moet doen. Week geleden heb ik de modem weer gaan resetten. Tot nu toe maar drie of vier keer uitval gehad  zowel via wifi als bekabeld maar deze ochtend moest ik voor onze meeting weer bekabeld gaan werken terwijl gehele week kon ik min of meer met wifi. Lijkt alsof cache van de router vol loopt en moet elke week d.m.v. een harde reset deze geleegd worden. Voordat ik vergeet te vertellen, elke dag wordt de router minimaal vier keer per dag opnieuw gestart anders hebben we geen internet. Wie bij Telfort of KPN kan ons helpen met deze router of onze terugkomende klacht?

Dank en groet,

Abrishamy

Reputatie 8
Badge +10

Goedemorgen @Abrishamy, dankjewel voor de uitgebreide uitleg. Dat geeft een duidelijk beeld van wat er aan de hand is, en dat maakt het een stuk makkelijker om je hiermee te helpen.

Wat rot dat je hier al zo lang last van hebt. Gezien jouw verhaal en hoe lang je hier al mee bezig bent, lijkt het me een goed plan dat we eerst het modem vervangen, en vanaf daar verder kijken hoe het gaat. Ik heb een nieuw modem voor je aangevraagd. Deze ontvang je zo snel mogelijk thuis, binnen enkele werkdagen. Laat je het weten wanneer je 'm ontvangen hebt, en of alles is gelukt?

Hallo @Abrishamy , KPN, Ziggo en andere providers hebben ook geen e-mailadres voor klanten, dat is niet vreemd daar er andere communicatiemogelijkheden genoeg zijn.

Bij TFT is dat bellen, 0900 9596, Twitteren of Facebooken.

toch blijft dit slecht.

ik bel, meldt dat ik storing heb aan het internet. krijg een link van een pagina op de site van telfort en dan hangt de computer mevrouw op. de link behandelt voornamelijk een reset en dat is mijn probleem niet (tenzij we met kpn dagelijks moeten resetten?)

dus: slecht.

armand

Reputatie 8
Badge +10

Hi @Abrishamy, ik hoop dat intussen alles gelukt is met het nieuwe modem. Mocht je toch iets opmerken of als je vragen hebt, dan weet je me hier te vinden.

Reputatie 1

Hi  @Alexandra - Telfort , bedankt voor snelle actie, ik had eerlijk gezegd zo'n snelle actie niet verwacht, Top!. Inmiddels is de nieuwe modem binnen en heb ik hem afgelopen zondag aangesloten. Zo te meten is de internetsnelheid iets beter dan de vorige v8 modem. Alleen jammer dat de nieuwe modem een NIC poort minder heeft i.v.g. de oude. Ik zal de nieuwe router de komende dagen gaan testen hoe het allemaal loopt vooral met de meetings en zo. Omdat ik zelf een beheerder ben en werk ik momenteel vanuit thuis verwacht ik van deze modem geen verbindingsuitval, daarom wil ik graag weten tot wanneer mag ik de oude modem houden in geval van uitval van de nieuwe modem? Want als ik nu de oude terug stuur en de nieuwe niet goed werkt dan heb ik geen internet!!! Alvast dank en graag tot horens. Groet,

Reputatie 8
Badge +10

@Abrishamy Fijn om te horen! Dat is prima, ik hoor het wel. Je kan het oude modem nog wel even achter de hand houden, ik raad je wel aan om 'm een maandje later terug te sturen. Ik hoor graag wat je ervaringen verder zijn. 

Reputatie 1

@Alexandra - Telfort , Dankjewel voor support en uiteraard het mee denken. Ja ik zal kijken hoe het allemaal loopt (volgende week weer 3x meetings met 15 man). 

Nogmaals dank.

Reageer