beantwoord

Al 5 dagen geen Internet!!!!

• 17 januari 2015
  • 30 reacties
  • 1768 keer bekeken

Telfort, jullie hebben me echt tot wanhoop gedreven afgelopen week!
En nog steeds...
Als er maandag niet heel snel iemand bij Reggefiber de centrale in duikt om mijn verbinding te herstellen, dan betekent dat dat ik dan al 7 dagen geen internet meer heb. En dat in 2015...

Dinsdag waren jullie bezig met landelijke werkzaamheden aan het glasvezel netwerk (dat stond op jullie site). Dinsdagochtend is bij mij rond 10/11 uur het internet eruit geschoten. Op jullie site gekeken en jullie het voordeel van de twijfel gegeven (zal na 18uur wel hersteld zijn). Eind van de dag toch maar de helpdesk gebeld, maar door drukte en het lange wachten ben ik daar niet doorheen gekomen (blijkbaar meer mensen met problemen). Sinds woensdagochtend sta ik wel veelvuldig met jullie helpdesk in contact. Tot op heden met een zeer mager resultaat. Er is donderdag een mannetje van Gideon langsgekomen om de modem te vervangen. Heel verrassend heeft dit niet geleidt tot een oplossing van het probleem. Dit had ik vantevoren al aangegeven, maar volgens het protocol was dit de volgende stap. Hartstikke leuk, maar op deze manier waren we wel gelijk 1,5 dag verder en was het probleem nog steeds niet opgelost.
Bovendien is het advies van deze beste meneer om gewoon lekker in een internetcafe te gaan zitten bij mij compleet verkeerd gevallen.

Thuiswerken was dus onmogelijk.
Bovendien zit ik hier met buitenlandse kennissen in huis die mij met de dag wanhopiger aankijken omdat we geen internet hebben.

Ik plaats nu dit berichtje op het forum, omdat ik echt heel snel een oplossing nodig heb en vrees dat ik aan de telefoon inmiddels mijn geduld niet meer kan bewaren. HELP!!!
icon

Beste antwoord door nathalie09 29 januari 2015, 22:05

Er is inmiddels een dongle per koerier verstuurd.
Wat een opluchting, eindelijk weer internet.

Volgende week vinden er graafwerkzaamheden plaats om de breuk te herstellen.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

30 reacties

Reputatie 8
Badge +16
@nathalie09,

Welkom op het forum!

Excuses voor de late reactie en wat vervelend dat je zolang zonder internet zit.
Ik ontvang graag jouw NAW-gegevens in een privébericht. Na ontvangst doe ik mijn uiterste best om jou weer aangesloten te krijgen.

Stephen
Reputatie 8
Badge +16
@nathalie09,

Bedankt voor je gegevens. Ik heb nu toegang tot jouw case en heb de correspondentie doorgenomen.
Momenteel is het zo dat de netwerkleverancier het probleem in behandeling heeft. Het is daarom nog even afwachten totdat het onderzoek is afgerond. Ik begrijp ook heel goed dat je geen factuur wilt betalen zolang je geen gebruik kunt maken van werkende diensten. Zoals mijn collega heeft aangegeven is het handig om deze toch te betalen. Zodra het probleem is opgelost dan kun je rekenen op een compensatie en zul je in ieder geval vergoed worden voor de dagen dat je geen gebruik kon maken van de diensten.

Ik wil graag met je afspreken dat ik in de tussentijd als contactpersoon voor jou fungeer. Mocht je vragen of opmerkingen hebben dan kun je mij via dit topic of per privébericht benaderen. Zodra er een update is dan zal ik deze meteen aan jou terugkoppelen. De technische afdeling heb ik hiervan ook op de hoogte gesteld. Ik wil je daarom vriendelijk verzoeken om nog even geduld te hebben. Er wordt hard aan gewerkt om jouw diensten weer werkend te krijgen en ik vertrouw er op dat dit spoedig zal gebeuren. Excuses voor het ongemak.

Stephen
Hi Stephen,

Fijn een contactpersoon!
Is een stuk prettiger dan van het kastje naar de muur en weer terug...
Dat was een zeer frustrerende ontdekkingstocht.

Ik vraag me wel af wat er in hemelsnaam aan de hand is dat het zo lang duurt.
Wanneer ik een nieuw abonnement had aangevraagd, was het volgens mij al up&running geweest. Dus iets klopt er niet.

Levenslang gratis internet voor mijn nog ongeboren kindje lijkt me zeer gepast. Ik had een stressloze zwangerschap tot het moment dat dit geintje langer dan 2-3 dagen duurde.

Groet

@nathalie09,

Bedankt voor je gegevens. Ik heb nu toegang tot jouw case en heb de correspondentie doorgenomen.
Momenteel is het zo dat de netwerkleverancier het probleem in behandeling heeft. Het is daarom nog even afwachten totdat het onderzoek is afgerond. Ik begrijp ook heel goed dat je geen factuur wilt betalen zolang je geen gebruik kunt maken van werkende diensten. Zoals mijn collega heeft aangegeven is het handig om deze toch te betalen. Zodra het probleem is opgelost dan kun je rekenen op een compensatie en zul je in ieder geval vergoed worden voor de dagen dat je geen gebruik kon maken van de diensten.

Ik wil graag met je afspreken dat ik in de tussentijd als contactpersoon voor jou fungeer. Mocht je vragen of opmerkingen hebben dan kun je mij via dit topic of per privébericht benaderen. Zodra er een update is dan zal ik deze meteen aan jou terugkoppelen. De technische afdeling heb ik hiervan ook op de hoogte gesteld. Ik wil je daarom vriendelijk verzoeken om nog even geduld te hebben. Er wordt hard aan gewerkt om jouw diensten weer werkend te krijgen en ik vertrouw er op dat dit spoedig zal gebeuren. Excuses voor het ongemak.

Stephen
Reputatie 8
Badge +16
@nathalie09,

Het is mij een genoegen om je van dienst te zijn. :)

Ik heb begrepen dat er een monteur gaat bekijken of jouw aansluiting in de wijkcentrale in orde is. Mocht dit niet het geval zijn dan wordt er contact met jou opgenomen. Verdere update volgt spoedig.
Zodra er duidelijk is wat er aan de hand is breng ik je natuurlijk op de hoogte hierover.

Stephen
Hi Stephen,

Dank voor de update.

Gaat deze monteur vandaag nog kijken in de centrale?
Dit is dag 9 zonder internet.
En volgens mij heb ik deze suggestie vorige week al gedaan aan de klantenservice...

Groet

@nathalie09,

Het is mij een genoegen om je van dienst te zijn. :)

Ik heb begrepen dat er een monteur gaat bekijken of jouw aansluiting in de wijkcentrale in orde is. Mocht dit niet het geval zijn dan wordt er contact met jou opgenomen. Verdere update volgt spoedig.
Zodra er duidelijk is wat er aan de hand is breng ik je natuurlijk op de hoogte hierover.

Stephen
Reputatie 8
Badge +16
@nathalie09,

Helaas was dit niet vermeld maar ik heb deze vraag uitgezet. Ik verwacht vandaag of morgenochtend hierop een reactie te ontvangen.

Stephen
Reputatie 8
Badge +16
@nathalie09,

Helaas is het bij ons niet bekend wanneer er in de wijkcentrale wordt gekeken. Wordt vervolgd.

Stephen
Hi Stephen,

Dankjewel.
Zojuist ben ik ook gebeld door iemand van de telefonische klantenservice. Zij gaf ook aan dat een monteur de connectie in de centrale gaat checken.
Hartstikke mooi, volgens mij was dat verzoek afgelopen donderdagmiddag al doorgezet naar Reggefiber. Fijn dat ze nu bijna tijd hebben.

Ik ben in ieder geval blij dat ik jou heb gevonden en dat jij netjes updates stuurt. Daar houd ik me dan maar aan vast in deze Telfort jungle...

Groet
Reputatie 8
Badge +16
@nathalie09,

Bedankt voor de terugkoppeling. Ik verwacht dat dit spoedig zal gebeuren.
Ik leid je wel door de jungle terug naar de beschaafde wereld. :D

Stephen
Dag 10...
Spannende dag, zou het dan vandaag gaan gebeuren???
Misschien loop ik een beetje op de zaken vooruit, maar gezien de ervaringen van vorige week begin ik hem weer een beetje te knijpen nu het weekend rap naderbij komt.

Als het morgen niet gefixt is, zegt Telfort dan weer: 'ga maar in een internetcafe zitten...'?
Of gaat Telfort laten zien dat het wel degelijk om zijn klanten geeft en biedt het een andere oplossing aan?
Een aantal suggesties: een nieuwe verbinding aanleggen, een koerier langssturen met een dongelachtig ding, andere suggesties zijn ook welkom...

Als Telfort maar niet weer gaat vertellen dat ik rustig afwachtend het weekend zonder internet in moet gaan...

@Stephen, please vertel me dat het vandaag gefixt is!
Reputatie 8
Badge +16
@nathalie09,

Zojuist in het ticket gekeken en helaas is er nog geen update beschikbaar. Maar heb geduld het staat nog open dus er kan zich elk moment een nieuwe ontwikkeling voordoen. Het is nu prioriteit om jouw diensten weer werkend te krijgen. Ik wenste dat ik je kon melden dat het vandaag wordt opgelost maar helaas is het even afwachten op de monteurs die de wijkcentrale moeten bezoeken.

Stephen
Hai Stephen,

Dankjewel voor de terugkoppeling.
Behalve jouw terugkoppeling is er vandaag dus weer geen reet gebeurd.

Dat Telfort deze wel hele lang durende storing met prioriteit behandeld, kan ik niet geloven.
Vorige week woensdag heb ik deze storing voor het eerst gemeld en donderdag is deze storing volgens mijn informatie al aan Reggefiber doorgegeven.
Hoe is het mogelijk dat het meer dan een week duurt voordat er dan een monteur in de wijkcentrale kan gaan kijken?
Ik weet niet waar die monteur vandaan moet komen, maar volgens mij staat de wijkcentrale in Amsterdam en niet in Tjierktjerkstradeel...
Ik kan enkel concluderen dat Telfort zijn zaakjes niet op orde heeft en dat iemand in die organisatie een ongelofelijke trap onder zijn reet nodig heeft om een keer in de wijkcentrale te gaan kijken.

Het klopt toch niet dat ik sneller een nieuwe aansluiting had kunnen regelen dan dat deze storing door Telfort wordt opgelost?

Ik heb een oplossing nodig, uiterlijk morgen, voor het weekend!!!
Desnoods een korte termijn oplossing.

Dit kan toch niet, dit accepteert toch niemand?
We hebben het over een aansluiting in Amsterdam, niet in de binnenlanden van Brazilie...

Bovendien lopen de kosten en het ongemak echt de klauwen uit.
Dus een sorry en een compensatie van een paar euro is echt niet genoeg meer.

Tja, geduld
Reputatie 8
Badge +16
@nathlie09,

You are welcome!
Zoals eerder aangegeven is het nog steeds wachten op de monteurs.
In ieder geval heb ik je bericht intern doorgezet en laten weten dat je het dringend zit te wachten op een oplossing.
Ik blijf ondertussen het ticket voor je in de gaten houden.

Stephen
Hai Stephen,

Dit kan toch niet?
Dit kan toch niet zo lang duren?
Moeten die monteurs nog aangenomen worden ofzo?

Telfort wordt op deze manier toch totaal ongeloofwaardig...
11 dagen geen internet, en dat in Amsterdam.
En wel interessante dure reclamespotjes maken, maar ondertussen je technische afdeling maar een beetje laten lanterfanteren.

Ik kan me niet voorstellen dat er klanten zijn die rustig blijven onder een dergelijke situatie.

Hoe moet dit nou in het weekend?
Wat is het advies van Telfort?

@nathlie09,

You are welcome!
Zoals eerder aangegeven is het nog steeds wachten op de monteurs.
In ieder geval heb ik je bericht intern doorgezet en laten weten dat je het dringend zit te wachten op een oplossing.
Ik blijf ondertussen het ticket voor je in de gaten houden.

Stephen
Hai Stephen,

Ik ben zo boos, maar vooral ook zo flabbergasted dat dit kan.

Inmiddels heb ik Reggefiber ook een bericht gestuurd via hun website. Heb niet de illusie dat ik daar ooit nog wat van hoor.
Het grappige is dat hun website eindelijkglasvezel.nl heet.
Ik lag werkelijk waar onder tafel van het lachen toen ik dat las.
Ik denk dat ik zelf maar eens de volgende url laat aanmaken wanneersturenjulliegvdeenmonteur.nl

Ook heb ik via Linkedin MT-leden aangeschreven van Telfort en Reggefiber.
Want ik ben er van overtuigd dat er iemand in die organisatie een ongelofelijke trap onder zijn reet moet krijgen.
Ik wordt alleen maar bozer....
Ik ben echt pislink.
Al dat geouwehoer over geduld en prioriteit is echt gelul geweest.

Zojuist ben ik teruggebeld door Reggefiber.
Had ik hen maar eerder gebeld, want ineens gebeurd er van alles.
Zij hebben afgelopen dinsdag pas de melding binnengekregen en niet vorige week donderdag zoals mij toen telefonisch door de klantenservice van Telfort is verteld.
Bovendien heeft Telfort een oud telnr doorgegeven aan Reggefiber dus Reggefiber heeft mij vanaf dinsdag proberen te bellen, maar kon mij niet bereiken.

Volgens mij heb ik vorige week minstens 2x telefonisch bij Telfort aangegeven op welk telnr ikzelf te bereiken ben en heb ik bovendien per mail de 2 telnrs doorgegeven van de buitenlandse gasten die momenteel in mijn huis verblijven (hier heeft Telfort zelfs nog een bevestigende mail over gestuurd). Zij kunnen nml de deur open doen voor een eventuele monteur.

Ongelofelijk...
Dit geintje heeft zo ontzettend veel tijd, energie en onnodige stress gekost, zelfs vanuit het buitenland...
Reputatie 8
Badge +16
@nathalie09,

Bedankt voor je reacties. Je hebt aangegeven dat Reggefiber contact met jou heeft opgenomen.
Hebben zij jou ook van een update kunnen voorzien? Ik lees dit graag van je.

Ik betreur de gang van zaken enorm. Dat het je energie en onnodige stress heeft gekost trek ik me ook erg aan.
Ik doe echt alles wat ik voor je kan doen dat in mijn macht ligt. Ik kijk uit naar jouw reactie.

Stephen
Hai Stephen,

Jouw inzet waardeer ik, dank daarvoor.
Maar ergens gaat er iets mis in de organisatie.

Reggefiber heeft di of woe in de wijkcentrale gekeken en daar geen probleem kunnen vinden. Vandaar dat ze thuis vanaf de modem een aantal testen wilden uitvoeren. Echter kregen ze mij dus niet te pakken, omdat ze een verkeerd telnr hadden doorgekregen...
Vanmiddag heb ik Reggefiber zelf een bericht gestuurd en werd ik binnen een half uur teruggebeld en hebben ze uitgelegd welke stappen zij hadden ondernomen sinds ze afgelopen dinsdag de melding hadden ontvangen. Ze konden vanmiddag meteen een monteur langssturen, echter was er op dat moment niemand thuis.
De monteur van Reggefiber beschikt nu over het telnr van de buitenlandse gasten die momenteel in mijn huis verblijven. Met hen kan direct een afspraak worden ingepland.

Verder is het nog steeds een raadsel waardoor de storing wordt veroorzaakt...
Wordt vervolgd.
Reputatie 8
Badge +16
@nathalie09,

Bedankt voor de uitgebreide terugkoppeling. Wel fijn om te vernemen dat Reggefiber jou zo goed van dienst is.
In het ticket zie ik dat er morgen (27 januari 2015) een terugkoppeling wordt verwacht en dat er met jou contact wordt opgenomen om een afspraak te maken. Hierover ben je ook gemaild. Laat je mij weten als er morgen contact met jou is opgenomen? Zodra de terugkoppeling bekend is zal ik je deze in ieder geval kenbaar maken. Ik kijk uit naar jouw reactie.

Stephen
Deze terugkoppeling heb ik gisteren ontvangen van Reggefiber:
Ik kan u meedelen dat de storing vandaag is opgepakt en dat er een breuk is gevonden. Alleen hebben ze vandaag contact gezocht met de huismeester en moet er een graafploeg komen.

Mooi balen dus.
En als Telfort niet zo had lopen klootviolen had deze constatering 1,5 week geleden al gedaan kunnen worden toen ikzelf nog in NL was. Dikke fail voor Telfort dus.

Onderstaande reactie heb ik teruggestuurd naar zowel Reggefiber als Telfort.
Van Reggefiber kreeg ik vandaag gelijk weer keurig een reactie. Van Telfort zal ik waarschijnlijk niets meer horen. Wat een baggertent.

"OMG! Wow, jullie doen gelijk iets en daarna sturen jullie feedback!
Ik weet niet wat me overkomt...

Na 1,5 week zinloos wachten door het tenenkrommende gepruts van Telfort leefde ik inmiddels in de veronderstelling dat Reggefiber de monteurs nog moest aannemen.
Ik heb 1,5 week lang van Telfort mogen horen dat 'morgen' een monteur zou gaan kijken in de wijkcentrale. Zelf verblijf ik momenteel in Spanje en zelfs hier (het land van de 'manana-mentaliteit') hoor je niet zo vaak manana wanneer er een probleem moet worden gefixt. Godzijdank heb ik uiteindelijk zelf Reggefiber gebeld, want anders had ik nu nog steeds zitten wachten op Telfort...
Als iemand van Telfort nou even had gebeld met Reggefiber dan hadden ze direct gehoord wat de stand van zaken was (nml dat Telfort een VERKEERD telnr van mij had doorgegeven aan Reggefiber waardoor ze mij niet konden bereiken!!!).

Maar Reggefiber heeft vandaag dus het probleem met het internet gevonden en ik heb het probleem van Telfort gevonden, gebrekkige interne communicatie.

Ik kan alleen maar hopen dat het probleem met het internet nu echt zeer spoedig wordt gefixt, want dit heeft mij en mijn buitenlandse gasten de afgelopen 2 weken echt enorm veel stress opgeleverd. En dat terwijl ik zwanger ben en tot dit grapje een volledig stressloze zwangerschap had...
Ik kan je vertellen dat het echt ongelooflijk ruk is als je tijdens je zwangerschap stress ervaart door iets waar je geen invloed op hebt en de hele tijd van die $%^smoesjes van de klantenservice van Telfort aan moet horen.

Telfort zal niet verbaasd zijn dat ze een brief kunnen verwachten met het verzoek van een hele dikke vette compensatie."
Het is misschien een beetje veel gevraagd, maar ik hoop dat Telfort vanuit het management met een echt dik welgemeend excuus komt...
Als je als bedrijf loopt te prutsen, wees dan ook zo stoer om dat te zeggen en hand in eigen boezem te steken.
Reputatie 8
Badge +16
@nathalie09,

Bedankt voor je bericht. Ik kan alle correspondentie zien. Vervelend dat er sprake is van een kabelbreuk. Hopelijk wordt dit snel opgelost.
Ik zie dat mijn collega jou om 16:57 een mail heeft gestuurd waarin zij aangeeft dat zij de klacht, storing en compensatie verder met jou wil bespreken. Heb je deze ontvangen en hier ook al op gereageerd? Ik lees dit graag van je. Als ik nog iets voor je kan betekenen dan verneem ik dit graag van je.

Stephen
Hai Stephen,

Ik heb haar inderdaad net geantwoord.
Reputatie 8
Badge +16
@nathalie09,

Bedankt voor het melden. Ik lees graag wanneer er contact met jou is opgenomen.

Stephen