Airplay met ZyXEL P-2602HW-D1A niet mogelijk, wat is de oplossing?

• 23 juni 2012
  • 7 reacties
  • 2481 keer bekeken

Badge
Beste Telfort,

Wij hebben thuis een ZyXEL P-2602HW-D1A router staat welke tot op heden het altijd goed gedaan heeft. Ik heb nu sinds een aantal dagen Apple Airplay producten, maar ik krijg deze niet functionerend.

Ik maak gebruik van een Apple Airport Express welke gebruikt wordt als Wifi ontvanger voor de Marantz NA7004 (Dit apparaat heeft alleen een ethernet aansluiting). De Airport Express is zo ingesteld dat deze verbinding maakt met het huidige netwerk en dat ethernet clients zijn toegestaan.

Nu ben ik na een paar middagen testen en pielen erachter gekomen dat het probleem van het niet willen spelen via Airplay in de router ligt en niet in de Marantz. Het apparaat is namelijk alleen bij de verbinding met het internet kort zichtbaar in iTunes en op de iPhone, nu zag ik dat de Airplay van de Airport Express ook na een x aantal minuten verdwijnt.

Gisteravond heb ik daarom de gehele installatie verhuisd naar een kennis, deze hebben een KPN Experia Box en verrek, de Marantz speelt zonder problemen de hele avond muziek af via Airplay. Aan de instellingen is niks veranderd, alleen is het netwerk waarmee de Apple Airport Express verbonden is gewijzigd.

Nu heb ik via internet het volgende topic gevonden:
https://forum.telfort.nl/internet-netwerk-and-verbinding-267/airplay-airprint-problemen-nieuw-modem-24043/#p204429
Dit gaat echter over de ZyXEL P-2812HNU-F1, hier is het probleem met een Firmware opgelost.

Is er een oplossing om de Airplay ook werkend te krijgen op de ZyXEL P-2602HW-D1A?

Bij voorbaat dank,

Met vriendelijke groet,

Jon

7 reacties

Ik vermoed dat dit een firmware probleem kan zijn, hoewel ik geen mensen ken met zilveren modem. Echter, er zijn bekende problemen met port-forwarding met het HW modem. Ik zou aanraden om het abonnement te verlengen voor een nieuw modem (HNU), deze hebben meer mogelijkheden.
Badge
Beste Cor,

Bedankt voor uw reactie. Ik heb voor alle zekerheid nogmaals de laatste firmware van de Telfort website gedownload en geïnstalleerd. De eerste 5 minuten leek het probleem te zijn verholpen, maar helaas na de 5 minuten was de situatie weer als voorheen.

Op uw aanraden de telfort klantenservice gebeld en het verhaal voorgelegd. Ik heb het abonnement verlengt voor 1 jaar en verwacht het nieuwe modem op 14 juli. Naar hun zeggen sturen ze de ZyXEL P-2812HNU-F1, hiermee zou met de nieuwe firmware het probleem moeten zijn opgelost.

Met vriendelijke groet,

Jon van Dijk
Badge
Beste Cor,

Het nieuwe modem is inmiddels binnengekomen en aangesloten, tot nu toe lijken alle problemen met Airplay te zijn opgelost, bedankt.

Met vriendelijke groet,

Jon
Beste Telfort,

Ik heb een probleem met mijn Apple Airport Express. 

Sinds 2 dagen heb ik een telfort modem (de ZyXEL P-2812HNU-F1).
Omdat ik op zolder slecht bereik heb wil ik dat mijn Airport Express de WIFI van de ZyXEL uitbreidt.
De Airport Express heb ik daarom met een internetkabel aangesloten.
Als ik de Airport nu met het  Aiport-Utility programma instel wordt er aangegeven dat ik het huidige netwerk niet kan uitbreiden.
Met mijn vorige modem had ik dit probleem niet. 

Is hier een oplossing voor?
Het zou mij onwijs helpen.

Alvast bedankt.
Reputatie 1
Beste Telfort,

Ik heb ook problemen met Airplay met de de ZyXEL P-2812HNU-F1.
Ik heb een Yamaha HTR4067 en is op hetzelfde netwerk aangesloten als het apparaat welke ik gebruik om te streamen. (bv IPhone)
Airplay icoontje is niet beschikbaar. Wat ik dan doe: "modem uit, 10 seconden wachten, modem weer aan". Na een minuut opstarten is het Airplay icoontje er weer en kan ik streamen.
De volgende dag hetzelfde verhaal. Airplay icoontje is weer weg! Is hier een permanente oplossing voor??

Groeten,
Robert
Reputatie 8
Dubbelpost.
Één keer je vraag stellen in een topic is voldoende.
Ga verder in het aparte topic wat je er voor aangemaakt hebt.
https://forum.telfort.nl/internet-267/airplay-werkt-niet-op-mijn-receiver-58783
Ja ik zag dat deze topic een beetje out of date was later.

Reageer