beantwoord

Afstand tot de centrale

• 30 april 2012
  • 10 reacties
  • 3750 keer bekeken

Graag zou ik de afstand tot de centrale van mijn huis willen weten. Ik neem aan dat hier ook telfort medewerkers op het forum zitten?
Vroeger had je een webite van TUdelft waar je dat kon bepalen, helaas is deze offline en speedtest is erg onnauwkeurig. Dus bij deze telfort medewerkers mijn vraag aan jullie.
Momenteel hebben we 20mb internet, de snelheid die we halen is echter 10mb....hooguit 11/12....
Zouden we enig profijt hebben om over te stappen naar bijvoorbeeld 25mb internet? of 45mb internet? Aangezien die 45mb internet (VDSL?) zouden we misschien een betere snelheid kunnen halen?

Mijn postcode en huisnummer stuur ik wel als ene prive berichtje.

MVG
icon

Beste antwoord door Hugo 1 mei 2012, 12:26

@Vikas,

Welkom op het forum! Er is VDSL vanuit de straatkast mogelijk bij u dus bij de verlenging wordt u daarop aangesloten en komt het grootste gedeelte van de 2893 meter uit de BBNed postcodecheck te vervallen. 🙂 Ik zal uw bedenktijd verwijderen.

Hugo
Bekijk reactie

10 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Gewoon de postcodecheck doen op de Telfort Website en kijken wat daar als haalbare snelheid wordt aangegeven op jouw adres.
Hey dank je voor je reactie Franzki. Ik heb net ook bbnet postcode check gedaan ook heb ik op telfort de postcode check gedaan. De telfort postcode check geeft aan dat ik de maximale snelheid kan halen, lijkt me een beetje sterk. De resultaten van bbned staan hieronder, wat me wel opvalt is dat er geen VDSL aan staat geveven , terwijl je bij telfort postcode check het wel kan kiezen.
Afstand tot de centrale is best groot...
http://i.imgur.com/EyYHg.jpg
Reputatie 8
Badge +16
Maar wat geeft de Telfort postcodecheck nu aan als haalbare snelheid op jouw adres?

Als er VDSL via de wijkkast beschikbaar is, dan zou de snelheid inderdaad stukken hoger kunnen zijn.

Een postcodecheck bij BBned doen heeft geen zin.
Ik neem aan dat je "snelheid op mijn adres bedoeld"?

http://i.imgur.com/itcUE.jpg
Reputatie 8
Badge +16
Zo te zien is VDSL beschikbaar en ga je na een overstap op een nieuw abonnement de maximale snelheid halen van het betreffende abonnement.
Vriendelijk bedankt Franzki. Ik ga er meteen achteraan.
Reputatie 8
Badge +16
Graag gedaan...

Overstappen naar een ander abonnement kan trouwens door in te loggen op "MijnTelfort".
Zo order geplaatst, jammer dat de oplevering pas eind mei is ( 29 mei). Ik heb al wel vernomen dat eventueel 7 dagen korter kan als je dit aangeeft. Maar ik heb nog geen ordernummer en ook nog geen bestel status. Ik neem aan dat deze morgen of binnenkort komt, dus wacht ik nog even.
Reputatie 8
Badge +16
De bedenktijd kun je hier laten verwijderen: http://forum.telfort.nl/levering-266/bedenktijd-verwijderen-25385/
Badge +2
@Vikas,

Welkom op het forum! Er is VDSL vanuit de straatkast mogelijk bij u dus bij de verlenging wordt u daarop aangesloten en komt het grootste gedeelte van de 2893 meter uit de BBNed postcodecheck te vervallen. 🙂 Ik zal uw bedenktijd verwijderen.

Hugo

Reageer