Afstand tot de centrale.

• 8 februari 2012
  • 18 reacties
  • 5770 keer bekeken

Badge
Hallo,

Ik heb begrepen dat Telfort het internet levert via het Babyxl netwerk. Ik zou graag willen weten waar de centrale kast staat in Vlaardingen en hoe deze heet (postcode 3137wn)?
Ik kan zelf op internet niets vinden, kan iemand het mij hier misschien vertellen wat de afstand is vanaf mijn postcode tot de centrale? (graag de werkelijke afstand en niet hemelsbreed)

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,
An.

18 reacties

Badge
nog geen minuut op google zoeken

afstand
Badge
Hoihoi,

Bedankt voor de reactie,

Dit is BBned, werkt telfort via dat netwerk dan? ik had namelijk begrepen dat ze via BabyXL werken en dat die weer een andere centrale hebben?

Van BBned weet ik de afstand aangezien Alice ook bij BBned zit.

Groetjes An
Badge +7
We gebruiken het BabyXL, WBA-A en WBA-E netwerk. Graag ontvang uw postcode en huisnummer in een privebericht voor meer informatie.

Hugo
Badge
Hoi,

Net een PB gestuurd met de gegevens.

Even een andere vraag. Als ik het 25 Mbit abonnement neem en ik wil halverwege het jaar (halverwege het contract dus) overstappen naar het 40Mbit abonnement, dan komen daar 25 euro aan kosten bij, maar is dan de rest van het contract voor 40 Mbit of krijg je dan een nieuw jaarcontract?

Met vriendelijke groet,
An
Badge
Als ik hier kijk

klik

Word babyxl ook via deze centrale geleverd (weet niet of er ondertussen voor jou een straatkast aanwezig is dan is dit niet van toepassing)

En dat is dan deze centrale

klik
Badge +7

... Even een andere vraag. Als ik het 25 Mbit abonnement neem en ik wil halverwege het jaar (halverwege het contract dus) overstappen naar het 40Mbit abonnement, ...
Dat wordt een nieuw jaarcontract.

Alle 3 de netwerken zijn beschikbaar in uw centrale en de lijnlengte is 698 meter. 🙂 Met Internet Extra (via WBA-E) zal u op 40-42Mbit intrainen, van Internet Standaard zal dus ook de volledige 27.000 / 3.100 kbps gehaald kunnen worden.

@aszen,

Correct! VDSL vanuit de straatkast zal dit adres niet krijgen, de lijnlengte tot de wijkcentrale is kort genoeg. KPN streeft ernaar elke lijn op 1500 meter of korter te krijgen dus straatkasten direct rondom de centrale krijgen doorgaans geen VDSL DSLAM uitbreiding.

Hugo
Badge
Ik zie het, dan is het dezelfde centrale als die van Alice (gelukkig 😃 )

Dank je wel!!
Badge

Even een andere vraag. Als ik het 25 Mbit abonnement neem en ik wil halverwege het jaar (halverwege het contract dus) overstappen naar het 40Mbit abonnement, ...
Dat wordt een nieuw jaarcontract.

Alle 3 de netwerken zijn beschikbaar in uw centrale en de lijnlengte is 698 meter. 🙂 Met Internet Extra (via WBA-E) zal u op 40-42Mbit intrainen, van Internet Standaard zal dus ook de volledige 27.000 / 3.100 kbps gehaald kunnen worden.

Hugo

Dank je wel voor het duidelijke en snelle antwoord!

Dan heb ik nog 1 laatste vraag.
Ik zit nu via Alice die onderdeel is geworden van Tele2. Ik heb Tele2 gebeld om te vragen hoe het zit met overstapservice van een andere provider. Zij vertelden mij dat ik dan gewoon Alice als provider op moet geven.

Het is voor mij belangrijk dat ik geen dag zonder internet en telefoon kom te zitten ivm werk en school. Ik zou daarom graag willen weten hoe ik dit moet doen wanneer ik mij wil aanmelden bij telfort internet en telefonie.

Met vriendelijke groet,
An
Badge

Met Internet Extra (via WBA-E) zal u op 40-42Mbit intrainen, van Internet Standaard zal dus ook de volledige 27.000 / 3.100 kbps gehaald kunnen worden.

Hugo

Ik heb nu een 20Mbit abonnement bij Alice, maar ik haal maar 14,6 Mbit terwijl het via dezelfde centrale gaat. Hoe kan ik dan via Telfort 40/42 halen?

Groetjes An
Badge +7
De overstapservice is er alleen voor het automatisch opzeggen van uw oude provider, dit staat los van de technische signaal overname. De overname zal naadloos gaan want wordt dit door dezelfde monteur uitgevoerd.

Alice is niet aangesloten bij de overstapservice (COIN) dus u dient uw abonnement zelf op te zeggen. Hiervoor hebben wij alvast een opzegbrief gemaakt: Opzegbrief Alice

U heeft via Alice nu een ADSL verbinding en bij Telfort straks een VDSL verbinding. Deze nieuwere techniek zorgt voor hogere snelheden over precies dezelfde koperlijn. 🙂

Hugo
Badge
De overstapservice is er alleen voor het automatisch opzeggen van uw oude provider, dit staat los van de technische signaal overname. De overname zal naadloos gaan want wordt dit door dezelfde monteur uitgevoerd.

Alice is niet aangesloten bij de overstapservice (COIN) dus u dient uw abonnement zelf op te zeggen. Hiervoor hebben wij alvast een opzegbrief gemaakt: Opzegbrief Alice

U heeft via Alice nu een ADSL verbinding en bij Telfort straks een VDSL verbinding. Deze nieuwere techniek zorgt voor hogere snelheden over precies dezelfde koperlijn. 🙂

Hugo

Goedemorgen,

Net ook even informatie opgezocht over die VDSL en klinkt goed 🙂
Heb je misschien een idee hoe lang het duurt voordat internet en bellen wordt geleverd en de modem ervan? Ook wil ik mijn nummer behouden, is dit wel mogelijk als ik zelf Alice op moet zeggen? Ook zou ik graag willen weten hoe dit dan werkt.
Is het ook mogelijk om 1 week overlap te hebben met internet en telefonie, want zonder internet en telefonie zitten is voor mij niet mogelijk ivm werk en school.

Ook zou ik willen vragen of het mogelijk is om een eigen router aan de modem van jullie te koppelen? Dit heb ik nu namelijk ook.

Met vriendelijke groet,
An
Badge
Het 2812 modem wat je hier bij krijgt is een goed draadloos modem (best getest consumentewijzer) en hier kun je wel nog een router achter koppelen.
Heb je hier een speciale reden voor aangezien het modem ook goed werkt.
Badge +7

Net ook even informatie opgezocht over die VDSL en klinkt goed 🙂
Heb je misschien een idee hoe lang het duurt voordat internet en bellen wordt geleverd en de modem ervan?
2-4 weken, meestal 2 tot 3. Het modem ontvangt u voor die tijd thuis.
Ook wil ik mijn nummer behouden, is dit wel mogelijk als ik zelf Alice op moet zeggen? Ook zou ik graag willen weten hoe dit dan werkt.Ja, dit staat ook specifiek aangegeven in de opzegbrief voor Alice. Zij geven het nummer vrij voor overname en wij nemen deze over.
Is het ook mogelijk om 1 week overlap te hebben met internet en telefonie, want zonder internet en telefonie zitten is voor mij niet mogelijk ivm werk en school.
Dat is mogelijk. Uw huis heeft 2 telefoonlijnen, 1 waar Alice nu opzit en 1 vrije lijn. Telfort kan op de vrije lijn opleveren, naast Alice, zodat u tijdelijk Alice en Telfort tegelijk actief heeft. In de maand na de oplevering van Telfort wordt Alice opgezegd en wordt het telefoonnummer overgezet naar de Telfort verbinding. U heeft dan wel 1 maand dubbele abonnementskosten. Bij Alice nu en straks bij Telfort betreft het in beide gevallen een VoIP nummer.
Ook zou ik willen vragen of het mogelijk is om een eigen router aan de modem van jullie te koppelen? Dit heb ik nu namelijk ook.

Met vriendelijke groet,
An
Dat is zoals aszen al zei ook mogelijk. Waarvoor gebruikt u deze extra router op dit moment?

Hugo
Badge
Hoihoi,

Ik gebruik deze router omdat ik hierbij zelf instellingen kan wijzigen, ik weet namelijk hoe deze werkt en vind het een fijne router.
Is het ook mogelijk om de bridge mode te gebruiken?

Groetjes An
Badge
Ja is ook mogelijk om in bridge mode maar dan komen er geen automatische firmware updates door en volgens mij was er dan ook iets met voip maar daar weet ik niet zoveel van.

In het modem kun je ook simpel dingen zelf instellen voor wat betreft de router gedeelte
Reputatie 8
Badge +10
Ik zou eerst de Telfort modem eens proberen voordat je er een eigen modem aanhangt.
Zo ingewikkeld is de gebruikersinterface niet... 😉
En zoals aszen al terecht aangeeft, in Bridge werkt de VoIP (telefoon) van Telfort niet en krijg je geen updates binnen.
Badge
Ik ga het proberen... Ik moet alleen eerst wat dingen regelen bij Alice (aangezien ik zelf op moet zeggen is het nog maar de vraag of mijn nummer ook echt behouden wordt) en dan ga ik telfort internet en bellen bestellen 🙂

Iedereen bedankt voor de goede en snelle reacties! 😃
@Webcare

Ik overweeg een Telfort VDSL abonnement te nemen maar wil graag weten welke DSL centrale van toepassing is voor mij (is het wijkcentrale Rt-W of een straatkast) en wat de afstand is naar de VDSL centrale is vanaf postcode 3025 (ik kan met een privebericht de exacte postcode en huisnummer doorgeven).

Reageer